خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » دلایل تجمع چربی در شکم زنان و راه های کاهش آن

دلایل تجمع چربی در شکم زنان و راه های کاهش آن

تجمع چربی در اطراف شکم بعد از یائسگی دومین پدیده شایع در بین زنان است. در ادامه علت این مشکل و راه های مقابله با آن را به شما یادآوری خواهیم کرد. افزایش چربی شکم گاهی اوقات یکی از علائم طبیعی افزایش سن است. این معمولاً پس از یائسگی هنگامی که چربی در اطراف شکم جمع می شود برای زنان اتفاق می افتد. اما چربی شکم نه تنها باعث تغییر شکل بدن می شود بلکه خطرات زیادی را برای سلامتی شما به همراه دارد. اما نویدبخش است که بدانید با کاهش این چربی می توان خطرات آن را کاهش داد.

دلایل تجمع چربی در شکم
وزن شما به تعادل ، انرژی دریافتی و انرژی دریافتی شما در طول روز بستگی دارد. در صورت پرخوری و کم تحرکی ، به احتمال زیاد انرژی اضافی به صورت چربی جمع می کنید. اما در این میان پیری نیز یکی از عوامل موثر است. با افزایش سن ، توده عضلانی بدن کاهش یافته و چربی ها افزایش می یابد. از دست دادن عضله بدن شما را به انرژی کاهش می دهد ، بنابراین اگر الگوی غذایی شما مانند قبل باشد ، احتمال چاقی شما بیشتر است.

بسیاری از خانمها همچنین با افزایش سن و بدون افزایش وزن کلی بدن ، متوجه افزایش چربی شکم می شوند. این می تواند به دلیل کاهش هورمون استروژن و در نتیجه تجمع چربی در قسمت های خاصی از بدن ، از جمله شکم باشد. همچنین ، حساسیت به چاقی و افزایش وزن و تغییر شکل بدن از گلابی به سیب می تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد.

تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن
چربی شکم محدود به لایه زیرپوستی نیست و این خطرناک ترین جنبه تجمع چربی شکم است. عمق این چربی ها به حدی است که اندام های داخل شکم را نیز احاطه می کند. اگرچه چربی زیر پوست از نظر زیبایی و تناسب اندام برای شما مشکل ساز است ، چربی هایی که در اطراف اندام های داخلی جمع می شوند بسیار خطرناک ترند. برخی از مشکلاتی که این چربی ها می توانند برای سلامتی شما ایجاد کنند شامل بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 و برخی انواع سرطان است.

همچنین بین چربی شکم و مرگ زودرس رابطه معنی داری وجود دارد. در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که حتی اگر خانمی دارای اضافه وزن و تناسب اندام باشد ، اما همچنان در تجمع چربی شکم مشکل داشته باشد ، او همچنان در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی است.

نحوه اندازه گیری دور شکم
با توجه به موارد بالا ، بهتر است با روش صحیح اندازه گیری دور شکم آشنا شوید و بتوانید آن را با یک مقدار طبیعی و قابل قبول مقایسه کنید. برای اندازه گیری دور شکم خود ، کافی است یک متر را روی شکم لخت خود ، درست بالای لگن قرار دهید. متر را به دور شکم خود بپیچید تا فاصله ای از کنتور و شکم شما نباشد ، اما در عین حال متر پوست شکم شما را فشرده نمی کند.

اکنون شکم خود را بیرون دهید و اندازه گیری کنید بدون اینکه جمع شوید و فشار وارد کنید. برای خانم ها ، دور کمر 89 سانتی متر یا بیشتر نشان دهنده یک خطر است ، که خطر بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد ، و برای مردان ، حداکثر دور شکم مجاز 102 سانتی متر است.

راه های کاهش چربی
شما می توانید چربی های شکم خود را به روش های مختلفی از جمله ورزش موضعی کنترل کنید. اما انجام تمرینات محلی تنها راه خلاص شدن از شر این چربی ها نیست. البته به خاطر داشته باشید که برای کاهش چربی موجود در اندام های داخلی بدن ، استفاده از روش هایی که منجر به کاهش وزن کلی بدن شما می شود موثر است و باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و رژیم مناسب کاهش وزن داشته باشید تا این موارد کاهش یابد چربی احشایی انجام دادن.

به طور کلی ، راهکارهای زیر برای مبارزه با چربی شکم توصیه می شود:

رژیم غذایی سالم داشته باشید. سعی کنید غذاهای حاوی سبزیجات بیشتر بخورید. میوه ها ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و پروتئین کم چربی را فراموش نکنید. مصرف چربی های اشباع موجود در گوشت قرمز ، لبنیات پرچرب ، پنیر و کره را محدود کنید.

اندازه وعده های غذایی خود را کاهش دهید. حتی اگر سعی کنید غذاهای سالم بخورید ، با پرخوری باز هم انرژی زیادی به دست می آید که به نوبه خود باعث افزایش وزن ، به ویژه چربی شکم می شود. در خانه ، وعده های غذایی خود را کم و در رستوران ، پرس را با شخص دیگری تقسیم کنید ، یا نیمی از غذا را بخورید و بقیه را با خود به خانه ببرید.

فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برخی از فعالیت های سبک و هوازی ، مانند پیاده روی به مدت 150 دقیقه در هفته یا آهسته دویدن به مدت 75 دقیقه در هفته ، معمولاً توصیه می شود. اگر می خواهید وزن کم کنید یا اهداف مشخص وزن و تناسب اندام را بدست آورید ، ممکن است لازم باشد بیشتر و جدی تر ورزش کنید.

یک برنامه کاهش وزن تدریجی را دنبال کنید. اگر می خواهید چربی بدن خود را کاهش دهید و این کاهش دائمی است ، یک برنامه کاهش وزن تدریجی را دنبال کنید. کاهش هفته ای 1 کیلوگرم ایده آل است. بهتر است قبل از شروع کاهش وزن با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مشورت کنید

همچنین ببینید

نکات موثر در کاهش وزن!

وقتی می خواهیم لاغر شویم ، باید تصورات غلط خود را درباره کاهش وزن کنار …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *