خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » رژیم وگان چیست و چه تفاوتی با رژیم گیاهخواری دارد؟

رژیم وگان چیست و چه تفاوتی با رژیم گیاهخواری دارد؟

اگر می خواهید یک تغییر اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید ، می توانید گیاهان را جذب خود کنید ، اما گیاهخواری دقیقاً به چه معناست؟

به گزارش آلاماتو و به نقل از مجله تناسب اندام ؛ به نظر می رسد از بیانسه و جی ز گرفته تا آدام ریچمن ، میزبان سابق رژیم های غذایی Man v. Food Vegan یک رژیم غذایی بسیار رایج شده است. اینفوگرافیک که در سال 2014 توسط TopRNtoBSN.com جمع آوری شد نشان می دهد که تعداد وگان ها از سال 2009 دو برابر شده است.

کمی بیش از 69 درصد از 8000 آمریکایی مورد بررسی وگان بودند. جای تعجب نیست که PETA بزرگترین حامی این رژیم است.

اما وقتی کسی می گوید وگان است دقیقاً به چه معناست؟ و مهمتر اینکه ، تفاوت گیاهخواری وگان با گیاهخواری ساده چیست؟ در اینجا در مورد هر رژیم غذایی ، مزایا و معایب آن و اینکه چگونه هر یک می تواند برای شما مفید باشد توضیح می دهیم.

رژیم گیاهی

U.S.News & World Report رژیم وگان را در لیست بهترین رژیم های غذایی در رتبه 19 قرار داده است. همچنین یکی از 10 رژیم غذایی برتر برای کاهش وزن ، بهترین رژیم های دوستانه قلب و بهترین رژیم های دیابتی است. گیاهخواران تقریباً تمام محصولات حیوانی و لبنی (از جمله تخم مرغ) را از رژیم غذایی خود حذف می کنند.

NewsNews می گوید این شامل هر چیزی است که با ژلاتین ساخته شده و از استخوان ها و سموم حیوانات تهیه می شود. در عوض ، افرادی که از رژیم وگان استفاده می کنند ، مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار ، غلات کامل ، مغزها ، دانه ها و حبوبات می خورند.

از آنجا که محصولات حیوانی آسانترین منبع پروتئین و آهن هستند ، گیاهخواران به سختی می توانند همان مقدار پروتئین و آهن را از منابع غیر حیوانی دریافت کنند ، اما این غیرممکن نیست. PETA می گوید یک فنجان عدس پخته شده و یک فنجان لوبیای سیاه حاوی 18 گرم پروتئین است. یک همبرگر گیاهی دارای 13 گرم پروتئین است ، در حالی که 400 گرم توفوی سخت دارای 11 گرم پروتئین است.

لوبیای سیاه ، ملاس سیاه (ماده شیرین کننده ای که ادعا می شود بسیار سالم تر از شکر است) ، عدس ، لوبیا و برگ چغندر سوئیس سرشار از مواد معدنی هستند. PETA هنگامی که غذاهای غنی از آهن با غذاهای غنی از ویتامین C مانند سبزیجات برگ دار و مرکبات جفت شوند ، جذب آهن را افزایش می دهد.

مطالعه منتشر شده در BMJ Open نشان داد که یک رژیم غذایی گیاهی کم کربوهیدرات سطح کلسترول و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بیشتر گیاه خواری با زندگی جنسی بهتری نیز همراه است. اما علاوه بر این موضوعات و در کنار مسئله حمایت از حیوانات ، جذابیت اصلی گیاهخواری به دلیل تأثیری است که بر محیط زیست وارد می کند یا ندارد.

واشنگتن پست گزارش می دهد که تولید سالانه گاز گلخانه ای متان توسط یک گاو معادل انتشار گاز تولید شده توسط دستگاهی است که 235 گالن گازوئیل را می سوزاند. و هنگامی که محققان محاسبه کردند ، دریافتند که 2700 گرم علوفه 450 گرم گوشت گاو ، یا 1800 گرم علوفه برای 450 گرم گوشت خوک ، یا 900 گرم علوفه برای 450 گرم مرغ تولید می کند.

از طرف دیگر ، گیاهخواران به اندازه نمونه های گوشتخوار خود گاز گلخانه ای منتشر نمی کنند. اسلیت محاسبه کرد که اختلاف بین این دو رژیم غذایی معادل حدود 5.1 تن دی اکسید کربن (CO2) در سال است. CO2 مانند متان ، گرما را به دام می اندازد و باعث افزایش دمای زمین و در نتیجه گرم شدن کره زمین می شود. شبکه Mother Nature در سال 2013 گزارش داد که 84٪ از کل گازهای گلخانه ای توسط انسان منتشر می شود.

رژیم گیاهخواری

گیاهخواران محصولات حیوانی را نیز از بین می برند ، اما اگر رژیم غذایی بخواهد لبنیات می توانند زنده بمانند. USNews رژیم غذایی گیاهخواری را در فهرست بهترین رژیم های غذایی خود ، در واقع 8 مرحله بالاتر از رژیم گیاهخواری قرار داده و همچنین در 10 رژیم برتر برای بهترین رژیم های دوستانه قلب ، بهترین رژیم های دیابت و بهترین رژیم های گیاهی قرار دارد. .

گیاهخواران مانند گیاهخواران مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار ، غلات کامل ، مغزها ، دانه ها و حبوبات می خورند. انجمن قلب آمریکا می گوید برخلاف گیاهخواران ، الگوی خاصی برای گیاه خواری وجود ندارد.

یک گیاه خوار لاکتو غذاهای گیاهی ، پنیر و لبنیات می خورد ، در حالی که یک گیاه خوار لاکتو تمام موارد فوق را به علاوه تخم مرغ می خورد. گیاهخواران نیمه گیاه نیز وجود دارند ، کسانی که گوشت قرمز نمی خورند اما مرغ و ماهی را به همراه غذاهای گیاهی ، لبنیات و تخم مرغ می خورند. اخبار ایالات متحده می گوید بیشتر گیاهخواران لاکتو اوو هستند.

مدتهاست که از گیاهخواران بعنوان سالم ترین خوردن یاد می شود. این مطالعه که در گزارشی توسط انجمن قلب آمریکا خلاصه شد ، نشان داد افرادی که به طور مکرر از رژیم گیاهخواری حرفه ای پیروی می کنند (70٪ غذاهای گیاهی) احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی کمتر است. و گروه دیگری از مطالعات ، این رژیم غذایی خاص را با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ، فشار خون بالا و مرگ زودرس مرتبط دانسته است. و با این حال ، مانند گیاهخواران ، داشتن یک رژیم غذایی عمدتا گیاهی برای محیط زیست مفید است.

محققان برنامه مارتین آکسفورد در مورد آینده غذا و بنیاد قلب انگلیس در بیانیه ای گفتند: "انتشار گازهای گلخانه ای در رژیم غذایی از گوشتخواران تقریباً دو برابر گیاهان وگان است."

کاهش مصرف گوشت احتمالاً باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در رژیم غذایی می شود. محققان افزودند: 70٪ جنگل بارانی آمازون در آمریکای لاتین از بین رفته است تا فضای بیشتری برای دام فراهم شود.

همچنین بخوانید: نحوه تهیه انواع غذاهای گیاهی رژیم های غذایی را انجام نمی دهیم

PETA و علم اتفاق نظر دارند که رژیم های گیاهی و گیاهی برای انسان ، حیوانات و محیط زیست مفید است. آنها همچنین مقوی هستند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و همچنین غلات و حبوبات کامل ، مصرف روزانه ویتامین ها ، پروتئین و فیبرهای سالم در فرد را بسیار افزایش می دهد.

هنگام تفکر درباره هر یک از این رژیم ها موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال گیاهخواری در ساخت بسیار محدود است. در حالی که پروتئین و آهن می تواند از منابع دیگر تأمین شود ، اما دریافت ویتامین B12 (ویتامین دیگری که در محصولات حیوانی یافت می شود) دشوارتر است.

به گزارش بهداشت ، مکمل های B12 سلول های خونی و اعصاب بدن را سالم نگه می دارند ، DNA را تولید می کنند و بنابراین کمبود می تواند منجر به خستگی ، ضعف ، مشکلات عصبی و افسردگی شود.

همچنین ، کسانی که گوشت نمی خورند تمایل دارند این خلا را با غذاهای فرآوری شده پر کنند. این ممکن است واضح باشد ، اما بهداشت اضافه می کند که این گزینه های مغذی سالم نیستند و می توانند فرد را گرسنه و بدخلق کنند.

و مطالعه منتشر شده توسط شورای تحقیقات انسانی (HRC) نشان داد که 10 درصد گیاهخواران و گیاهخواران رژیم خود را ترک می کنند. گیاهخواران سابق به HRC گفتند که رژیم غذایی آنها را دوست ندارند زیرا باعث می شود آنها در اجتماع متفاوت و غیر معمول به نظر برسند ، از تعامل آنها با دیگران جلوگیری می کند و بسیار متفاوت از رژیم معمول آنها است.

کارشناسان ترفندی مانند مارک بتمن به شما می گویند این نیست که یک باره کاملاً گیاهخوار شوید یا کاملاً گیاهخوار شوید. ضمن افزودن گزینه های گیاهی و گیاهخواری ، گوشت را به تدریج از رژیم خود حذف کنید.

نخوردن گوشت یک روز در هفته راهی عالی برای این کار است. همچنین فراموش نکنید که به دنبال ویتامین ها و مواد مغذی باشید که برای دریافت بدون گوشت باید کمی سخت تر کار کنید.

همچنین بخوانید: مقاله گیاهخواری

همچنین ببینید

برای لاغر شدن چه بخوریم؟

اگر مدت هاست که به سختی سعی در کاهش وزن دارید و متوجه شده اید …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *