خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » اصول رژیم لاغری و بهترین استراتژی برای کاهش وزن

اصول رژیم لاغری و بهترین استراتژی برای کاهش وزن

زمان مطالعه 4 دقیقه

چندین راهکار برای تنظیم اصول رژیم لاغری وجود دارد. این استراتژی ها می توانند با تأکید بر خوردن برخی غذاها شروع شوند و با ممنوعیت مصرف غذاهای دیگر به پایان برسند. اکنون بهتر است این استراتژی ها را به طور کامل تری بررسی کنیم.

چند استراتژی بسیار مهم برای کاهش وزن و لاغری

امروزه دلایل زیادی برای اضافه وزن و چاقی وجود دارد. برای بسیاری از موارد کاهش وزن ، باید دلیل اصلی اضافه وزن را یافت تا با از بین بردن آن به کاهش وزن دست یافت. اما برخی از استراتژی ها وجود دارد که می تواند برای همه مفید باشد. بدون آسیب رساندن به مردم ، این اتفاق بیشتر می افتد وقتی رژیم هایی مانند رژیم لاغری کانادا و بدون نسخه پزشک مصرف کنید. ما در ادامه این راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین استراتژی قانون حذف

از بین بردن یکی از استراتژی هایی است که باید برای کاهش وزن انجام شود. این اولین استراتژی برای دستیابی به کاهش وزن است. شما نمی توانید تناسب اندام داشته باشید و تمام غذاهای مفید و مضر را بخورید. البته بهتر است این موارد را با گزینه های دیگری پر کنید تا روند کاهش وزن تسریع شود. گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

سس ها را از بین ببرید و چیزهایی مانند آب لیمو و سرکه سیب را جایگزین آنها کنید. فست فود را حذف کنید. شیرینی ها و شکلات ها را از بین ببرید. در عوض ، میوه خشک بخورید. آرد و نان سفید را قطع کرده و گزینه های غلات کامل را انتخاب کنید. روغن های نخل قند و شکر را کاملا از سبد غذایی حذف کنید. به جای گزینه های پرچرب گزینه های کم چربی را انتخاب کنید. استراتژی دوم ؛ سبزیجات و میوه ها

یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن میوه ها و سبزیجات است. این موارد حاوی فیبر هستند. موضوعی که در همه رژیم های غذایی مورد تأکید است ، کمبود مشکلات گوارشی به دلیل کمبود آنها است. در واقع ، در بسیاری از موارد ، آنچه باعث افزایش وزن می شود ، مشکلات گوارشی است. یکی از برجسته ترین این مشکلات یبوست است. برای کنترل یبوست ، خوردن غذاهایی حاوی فیبر و کمک به حرکت روده ها ضروری است.

البته منظور ما در این میان میوه ها و سبزیجاتی است که نشاسته و کربوهیدرات کمتری دارند. گزینه هایی مانند موز و سیب زمینی که حاوی نشاسته و کربوهیدرات هستند ، ممکن است کمی برای یبوست مفید نباشد و بهتر است گزینه های مناسب تری انتخاب کنید.

میوه ها و سبزیجات علاوه بر جلوگیری از یبوست در طول رژیم ، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول رژیم را نیز تأمین می کنند تا از ضعف و از دست دادن جلوگیری کنند ، که این امر می تواند به مشکلات طولانی مدت منجر شود. به روز رسانی ایجاد می کند حتی سلامت پوست در طی رژیم غذایی به مصرف این خانواده از غذاها بستگی دارد.

استراتژی سوم؛ بخورید

یکی از موثرترین راه های لاغر ماندن ، صرف وقت برای صرف غذا است. بهتر است 20 دقیقه به غذا خوردن اختصاص دهید. این به معنای خوردن زیاد غذا در این مدت نیست. در عوض ، باید در این مدت حدود 8 قاشق برنج به همراه 3 قاشق خورشت بنوشید.

استراتژی چهارم؛ قبل از غذا آن را جدی بگیرید

آنچه قبل از غذا می خورید نکته بسیار مهمی است که در کاهش وزن تأثیر دارد. در بسیاری از موارد ، خوردن یک بشقاب سالاد به همراه چند قطره روغن زیتون و آبلیمو توصیه می شود. این محلول مقداری از حجم معده را پر کرده و باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید. این از پرخوری جلوگیری می کند. حتی از یبوست جلوگیری می کند.

نکته دیگری که برای وعده های غذایی توصیه می شود سوپ است. البته مقدار سوپ مجاز شما حدود دو قاشق غذاخوری است و این مقدار باید بدون چربی و کمی آبکی باشد. به خصوص سوپ جو که حاوی بسیاری از مواد مغذی و ویتامین ها است ، گزینه بسیار مناسبی برای رژیم لاغری است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

استراتژی پنجم؛ یک نوشیدنی سالم بنوشید

نوشیدنی های سالم یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن شما هستند. این نوشیدنی ها می توانند از هوس غذایی ، پرخوری و پرخوری جلوگیری کنند. بهترین نوشیدنی هایی که می توانید برای این منظور بنوشید شامل موارد زیر است:

آب یکی از بهترین و سالم ترین نوشیدنی هایی است که باید مصرف شود (بیشتر بخوانید در رژیم آب درمانی). علاوه بر تأمین ویتامین ها و مواد مغذی مفید به بدن ، مصرف چای می تواند از گرسنگی جلوگیری کند. چای سبز برای چربی سوزی زیاد است. قهوه سبز یکی از گزینه هایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. شربت نعناع را جایگزین نوشابه و نوشابه های گازدار کنید تا از سرکه جلوگیری کنید به افزایش چربی سوزی کمک می کند. استراتژی ششم؛ ظرف غذا و قسمت غذا را مشخص کنید

هنگام تهیه غذا بهتر است مقدار کمتری نسبت به قبل تهیه کنید و برای هر فرد مقدار مشخصی تعیین کنید. برای جلوگیری از پرخوری یک ظرف کوچکتر انتخاب کنید. مقداری را که برای پخت و پز اختصاص داده اید برای خود بکشید و بقیه را برای افراد دیگر بگذارید. بازگشتی وجود ندارد اما می توانید به اندازه دلخواه سالاد بدون سس میل کنید تا از گرسنگی و پرخوری جلوگیری کنید.

در پایان

استراتژی های ذکر شده در این متن اصولی را برای کاهش وزن ارائه می دهد که هرکسی می تواند برای کمک به آنها استفاده کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، می توانید از رویه هایی که متخصصان برای شما تجویز کرده اند استفاده کنید. این به معنای داشتن نسخه شخصی برای تغذیه مناسب است.

برای مطالعه بیشتر توسط مجله Promag پیشنهاد شده است:

همچنین ببینید

چه عواملی باعث ایجاد جوش در صورت می شوند؟

در یک روز مهم در محل کار ، صبح که از خواب بیدار می شوید …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *