خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » با این غذاهای شگفت انگیز چربی شکم را ذوب کنید

با این غذاهای شگفت انگیز چربی شکم را ذوب کنید

ذوب شدن چربی های شکم رویای بسیاری از افرادی است که از این مشکل رنج می برند. وقتی می خواهید چربی شکم خود را از دست داده و شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید ، ورزش با شدت بالا و ورزش شدید شکمی تأثیر زیادی دارد ، اما آنچه می خورید نیز نقش زیادی دارد.

برخی از غذاها علاوه بر نوشیدن آب کافی ، خوردن محصولات تازه و چربی های سالم و پرهیز از غذاهای چاق معروف (مانند الکل ، نوشابه و شکر) ، به ویژه برای از دست دادن چربی های شکم مفید هستند.

كری گانز ، متخصص تغذیه ، مشاور تغذیه در شهر نیویورك و نویسنده كتاب تغذیه كوچك ، می گوید: "اگر معده صاف تری می خواهید ، غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات آبدار را كه نفخ را كاهش می دهند انتخاب كنید." معده و چربی شکم کمک می کند. "

سالم ترین راه برای از دست دادن چربی های شکم استفاده از طبیعت ، به ویژه غذاهای طبیعی است. 15 ماده غذایی زیر با کاهش نفخ ، افزایش متابولیسم و ​​رساندن مواد مغذی مهم به بدن به کاهش وزن کمک می کند.

خیار

گانز می گوید ، خیار به لطف آنتی اکسیدان فلاونوئید کوئرستین (که باعث کاهش التهاب می شود) و 96 درصد آب ، "به طور قطع می تواند از التهاب جلوگیری کرده و چربی شکم را ذوب کند". این تابستان ترد نیز بسیار مفید است: آن را در سالاد بخورید ، ماست بریزید یا برش های خیار را با حمص خانگی بخورید.

عدس

عدس و سایر غلات که در داخل غلافها رشد می کنند مانند نخود فرنگی ، لوبیای سفید و نخود فرنگی ، به عنوان اعضای فوق غذای حبوبات دارای پروتئین و فیبر زیادی هستند که باعث افزایش احساس سیری می شوند. این لوبیاها همچنین منبع خوبی از آهن هستند. این مهم است زیرا تحقیقات نشان داده است که کمبود مواد معدنی می تواند متابولیسم شما را کند کرده و چربی شکم را افزایش دهد.

سینتیا ساس ، کارشناس ارشد بهداشت عمومی ، متخصص تغذیه ثبت شده و نویسنده تغذیه در وب سایت بهداشت می گوید: "کمی عدس به سالادها اضافه کنید یا آنها را به جای غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای بخورید." "چنین عدسی ، همراه با مقدار زیادی سبزیجات ، برای یک وعده غذایی پروتئین کم چربی بسیار مناسب است."

موز

مشتاق میان وعده های عصرانه هستید؟ موز ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. علاوه بر پتاسیم ، موز سرشار از نشاسته مقاوم است ، کربوهیدرات مقاوم که بدن آن را به آرامی هضم می کند و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد. نشاسته مقاوم همچنین کبد را به سوزاندن چربی ، سوخت و ساز بدن و ذوب چربی های شکم ترغیب می کند.

گانز می گوید: "خبرهای جالب دیگری نیز برای معده شما وجود دارد." "موز می تواند با کاهش سطح نمک از احتباس مایعات جلوگیری کرده و خطر نفخ شکم را کاهش دهد."

رازیانه

این گیاه چند ساله فواید مهمی برای معده شما دارد. استفنی میدلبرگ ، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار مرکز تغذیه میدلبرگ در شهر نیویورک می گوید: "رازیانه قرن ها برای بهبود هضم ، تسکین گرفتگی شکم و کاهش نفخ شکم استفاده می شده است."

می توانید رازیانه را به صورت خام یا پخته میل کنید (آن را روی پیتزا بپاشید تا سوپ گوجه و رازیانه درست کنید یا درست کنید). دانه های رازیانه خاصیت تجمع معده نیز دارند: آن لوئیز گیتلمن ، دانشجوی دکتری ، قبلاً در مصاحبه ای نوشیدن رازیانه را برای از بین بردن نفخ شکم قبل از اتفاق مهمی توصیه کرده است.

پاپایا

دلایل زیادی برای دوست داشتن این میوه گرمسیری رنگارنگ وجود دارد که منبع غنی ویتامین های A ، C ، E و فولات است. پاپایا همچنین حاوی آنزیم هایی به نام پاپائین است که به سیستم هضم غذا کمک می کند تا غذاهای دیرهضم تجزیه شود و در نهایت از نفخ و نفخ و ریزش چربی شکم جلوگیری می کند.

گانز می گوید ، علاوه بر خوردن پاپایا کامل و تازه ، "خوردن در اسموتی ها ، سالادها یا کباب با چند قطره روغن زیتون بسیار عالی است."

غلات کامل

رژیم های بدون گلوتن ممکن است رایج باشد ، اما کربوهیدرات ها دشمن شما نیستند (مگر اینکه به شما بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن تشخیص داده شود). در حقیقت ، کربوهیدرات های کامل غلات کاملاً می توانند به شما در کاهش وزن و از دست دادن چربی شکم کمک کنند. غلات کامل منبع خوبی از فیبر سیری هستند ، که به هضم غذا کمک می کند و سیری را افزایش می دهد. محققان اخیراً دریافتند که زنانی که به طور منظم غلات سبوس دار می خورند 49 درصد کمتر در معرض افزایش وزن با گذشت زمان هستند.

ساس توضیح می دهد: "غلات سبوس دار در تنظیم قند خون و سطح انسولین بهتر از غلات تصفیه شده هستند". وی توصیه می کند روز خود را با بلغور جو دوسر آغاز کنید ، ذرت بو داده را به عنوان میان وعده بخورید (بله ، این یک دانه کامل است!) ، و به جای برنج کینوا یا برنج قهوه ای انتخاب کنید.

فلفل قرمز

غذاهای تند مانند فلفل قرمز متابولیسم را فعال می کنند و ممکن است به شما کمک کنند تا به اهداف غذایی سالم خود پایبند باشید. طبق مطالعه ای که در سال 2011 توسط دانشگاه پوردو انجام شد ، کپسایسین (ماده موثری که باعث گرم شدن فلفل می شود) ممکن است در جلوگیری از افزایش وزن و کمک به کاهش چربی شکم مفید باشد. محققان دریافتند كه شركت كنندگانی كه غذاهای غنی از كپسایسین می خورند كمتر هوس غذاهای چرب ، شور و شیرین می كنند و به طور كلی كمتر به غذا فکر می كنند.

ساس برای بهره مندی از خاصیت چربی سوزی فلفل قرمز می گوید: "آن را به املت ، سالاد ، غذاهای سرخ شده اضافه کنید یا حتی خودتان را گاز بگیرید."

مارچوبه

شما می دانید که مارچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و حتی ممکن است به عنوان یک محرک جنسی عمل کند. اما آیا می دانید این امر می تواند به داشتن شکم کوچک نیز کمک کند و می تواند در از دست دادن چربی شکم مفید باشد؟ این سبزیجات ناسالم بهاری منبع خوبی از فیبرهای محلول و نامحلول است ، که بدن شما به آرامی هضم می کند – و شما را برای مدت بیشتری بین وعده های غذایی سیر نگه می دارد. میدلبرگ به عنوان یک مدر طبیعی ، "مارچوبه به تخلیه آب و مواد زائد کمک می کند تا ناراحتی و نفخ شکم را کاهش دهد."

وی اضافه می کند مارچوبه حاوی پروبیوتیک نیز هست که "به عنوان سوخت باکتری های سالم روده عمل می کند".

ماست

ماست مانند مارچوبه برای روده مفید است: این ماده حاوی پروبیوتیک های مفیدی است که به تنظیم باکتری های میکرو فلورا کمک می کند و از نفخ شکم جلوگیری می کند. خوردن ماست به لطف 17 گرم پروتئین در هر وعده (که تقریباً 3 برابر بیشتر از پروتئین تخم مرغ است!) همچنین ممکن است احساس سیری را افزایش دهد.

گانز می گوید: "آن را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید ، از آن در دستورالعمل شیرین مورد علاقه خود استفاده کنید یا برای میان وعده های عصرانه از ماست و توت لذت ببرید."

زنجبیل

اگر تا به حال هنگام بیماری یک لیوان زنجبیل نوشیده اید ، می دانید که این نوشیدنی برای رفع ناراحتی معده معجزه می کند. همچنین ثابت شده است که ریشه آن برای کوچک نگه داشتن شکم و کمک به ذوب شدن چربی های شکم مفید است. گانز ، به لطف ترکیباتی که به حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش کمک می کنند ، توضیح می دهد: "این قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن نفخ شکم مورد استفاده قرار گرفته است." زنجبیل همچنین ممکن است به کنترل وزن کمک کند. محققان دانشگاه کلمبیا در تحقیقی دریافتند شرکت کنندگانی که نوشیدنی های گرم زنجبیل می نوشیدند بعد از غذا احساس سیری بیشتری داشتند.

وی می گوید: "یک راه ساده برای قرار دادن زنجبیل در رژیم غذایی ، تهیه یک چای زنجبیل با نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه رنده شده و یک فنجان آب گرم است."

نعناع و بابونه بنوشید

آیا بعد از یک شام سنگین احساس سیری و سنگینی می کنید؟ با دمکردن یک فنجان چای نعناع داغ یا بابونه به بهبود معده خود کمک کنید. هر دو نوع چای باعث تسکین عضلات دستگاه گوارش می شوند ، هضم غذا را تسهیل می کنند و به بدن کمک می کنند نفخ شکم شما را برطرف کند.

ساس می گوید: "چای نعناع می تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند ، که شکم شما را صاف تر نشان می دهد. و شاید بابونه به بهبود خواب کمک کند – و خواب کم با چربی شکم همراه است."

آووکادو

شک نکن. آووکادو را درون ساندویچ نان تست ، ماکارونی ، کیک شکلاتی ، پودینگ یا حتی نان موز قرار دهید – معده شما از شما تشکر می کند. این میوه فوق العاده (بله ، از نظر فنی یک میوه است) حاوی 2 گرم فیبر اشباع و 4 گرم چربی اشباع نشده است که برای قلب مفید است و می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در یک مطالعه اخیر ، محققان دریافتند که افرادی که مرتبا آووکادو می خورند ، کمر کمتری نسبت به افرادی دارند که مصرف نمی کنند و بنابراین آووکادو می تواند به ذوب شدن چربی شکم کمک کند.

و علاوه بر کوچک نگه داشتن شکم ، آووکادو ممکن است برای روده نیز مفید باشد. میدلبرگ توضیح می دهد: "چربی های سالم مانند چربی آووکادو برای سلامت روده ضروری هستند زیرا معده را پوشانده و هضم آن را آسان می کند. همچنین باعث افزایش جذب سایر مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها در بدن می شود." . "

شکلات تیره

اگر شیرینی دوست دارید ، تشویق شوید: همه شکلات ها ممنوع نیستند. میدلبرگ توضیح می دهد: "شکلات تلخ با کیفیت (هر شکلاتی با بیش از 65٪ کاکائو) واقعاً برای شما مفید است." شکلات تلخ ، مانند آووکادو ، حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که ممکن است به سرعت متابولیسم کمک کند. مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا ، سان دیگو نشان داد که بزرگسالانی که شکلات تلخ بیشتری می خورند ، نسبت توده بدنی کمتری دارند.

فقط میزان مصرف خود را تماشا کنید: میدلبرگ توصیه می کند برای کنترل کالری دریافتی ، تکه ای به اندازه "بسته نخ دندان" بخورید.

بادام

برای میان وعده های بی ضرر ، به دنبال یک مشت بادام بروید. مانند شکلات تلخ و آووکادو ، این ماده حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که ممکن است به بدن در سوزاندن چربی های شکم و مقابله با گرسنگی کمک کند. مطالعه ای که اخیراً در مجله بین المللی چاقی انجام شد نشان داد افرادی که به عنوان بخشی از رژیم های کم کالری یک وعده بادام می خورند بیشتر از کسانی که رژیم مشابهی دارند اما به جای بادام از میان وعده های پر کربوهیدرات استفاده می کنند ، آب می خورند. آنها در کاهش چربی شکم موفق ترند و وزن بیشتری کاهش می دهند.

چای سبز

این نوشیدنی سنتی سرشار از آنتی اکسیدان است که برای مقابله با التهاب ، افزایش انرژی و چربی سوزی مفید است و قطعاً به ذوب شدن چربی های شکم کمک می کند. و علم بارها چای سبز را با کاهش وزن مرتبط دانسته است: به عنوان مثال ، تحقیقات نشان داده است که نوشیدن 5 فنجان در روز به افراد کمک می کند تا دو برابر وزن کم کنند ، که در قسمت میانی بدن مشهود است. در تحقیقی دیگر ، محققان رژیم های غذایی را بررسی کردند و دریافتند کسانی که چای سبز می نوشند نسبت به افرادی که این چای را مصرف نمی کنند ، وزن کمتری دارند.

همچنین ببینید

چگونه می توان یک قرص لاغری شگفت انگیز برای خود تهیه کرد؟

ما نحوه تهیه یک قرص لاغری بسیار قوی و موثر را برای علاقه مندان به …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *