خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » بهترین غذاهای لاغری

بهترین غذاهای لاغری

میوه ها بخشی از این گروه غذاهای چربی سوز هستند. با استفاده از قند طبیعی ، بدن باید فرآیند کاملی را برای تجزیه چنین میوه هایی طی کند. این وضعیت منجر به افزایش میزان متابولیسم می شود ، که چربی سوزی را افزایش می دهد.

به گزارش آلامتو ، به نقل از عصر ایران؛ برخی از میوه ها برای تحقق این شرایط بهتر عمل می کنند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

سیب

سیب حاوی ترکیبی به نام پکتین است که مزایای مختلفی از جمله:

نکته شگفت انگیز این است که خوردن سیب به دفع چربی از بدن کمک می کند. فیبر محلول باعث جذب چربی کمتری در بدن می شود. علاوه بر این ، سیب حاوی اسیدهای آمینه است که به هضم غذا کمک می کند. خوردن سیب همچنین می تواند برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشد که مانع پرخوری می شود.

لیمو

لیمو میوه دیگری است که خواص مختلفی را ارائه می دهد ، یکی از مهمترین آنها اثر چربی سوزی است. این ماده مغذی همیشه باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. آب لیمو چربی را تجزیه می کند ، در نتیجه چربی سوزی را تسهیل می کند. به طور همزمان ، لیمو گردش خون را بهبود می بخشد ، مایعات لنفاوی را افزایش می دهد و به کاهش سلولیت کمک می کند.

ایده خوبی است که روز را با یک نوشیدنی که از ترکیب آب لیمو و آب گرم درست شده شروع کنید. این نوشیدنی باعث افزایش ترموژنز می شود که به سوزاندن کالری کمک می کند.

گریپ فروت

گریپ فروت میوه دیگری است که از خانواده مرکبات است. این میوه دارای قدرت پاک کنندگی قابل توجهی است که بر کاهش وزن تأثیر می گذارد. گریپ فروت به پاکسازی کبد کمک می کند ، یکی از عملکردهای اصلی این اندام فرآوری چربی ها است. علاوه بر این ، گریپ فروت به بهبود عملکرد کلیه و کاهش فشار خون کمک می کند.

خوردن یک گریپ فروت برای صبحانه انتخاب خوبی است ، زیرا از اثر چربی سوزی آن بهره مند خواهید شد. گریپ فروت را می توان با آب پرتقال ترکیب کرد تا اثر و عطر و طعم آن را افزایش دهد.

میوه های لاغر کننده

توت فرنگی میوه ای ایده آل برای کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد. این میوه همچنین به کاهش احساس گرسنگی کمک می کند. علاوه بر این ، توت فرنگی سرشار از آب و فیبر است که هضم غذا را بهبود می بخشد. توت فرنگی همچنین حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم است که همه به کنترل فشار خون کمک می کنند. آنها همچنین اسید اوریک را متعادل می کنند ، که متابولیسم و ​​چربی سوزی را بهبود می بخشد.

هندوانه

هندوانه نه تنها باعث افزایش احساس طراوت در شما می شود بلکه دارای اثر چربی سوزی قدرتمندی نیز می باشد. این میوه علی رغم طعم شیرین ، دارای چگالی انرژی کمی است. بنابراین ، می توانید آن را بدون نگرانی در مورد مصرف کالری زیاد مصرف کنید. هندوانه حاوی ماده ای به نام آرژنین است.

این اسید آمینه به اکسیداسیون گلوکز و چربی های جمع شده در بدن کمک می کند. همچنین ، این میوه دارای یک اثر تصفیه کننده شگفت انگیز است که به دفع و دفع سموم کمک می کند.

همه میوه ها که منبع خوبی از ویتامین C هستند ، برای کمک به چربی سوزی نیز مفید هستند. کیوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چندین مطالعه نشان داده است که ویتامین C یکی از اجزای اصلی چربی سوزی است. مصرف منظم این ویتامین ماده ای به نام کارنیتین را فعال می کند. این به روند تبدیل چربی به انرژی کمک می کند.

نارگیل

این میوه خوشمزه ریتم متابولیسم کبد را افزایش می دهد. بر این اساس ، دستگاه گوارش عملکرد بهتری را ارائه می دهد. در عین حال ، به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

برای استفاده از مزایای چربی سوزی نارگیل ، می توانید مصرف میوه کامل ، پودر نارگیل ، شیر نارگیل یا روغن این میوه را در نظر بگیرید. به طور خاص ، روغن نارگیل یک گزینه عالی برای سرعت بخشیدن به متابولیسم است. با این حال ، مهم است که بدانید چگونه از آن استفاده کنید تا از اثرات مضر جلوگیری کند. "همچنین ، روغن نارگیل استفاده شده باید از بهترین کیفیت باشد."

تخم مرغ

برای کاهش وزن و تناسب اندام ، باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید ، اما نباید خود را از پروتئین لازم محروم کنید.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که افرادی که رژیم غذایی با پروتئین بالا (40٪ پروتئین و 30٪ کربوهیدرات) دارند پس از یک سال بیشتر از افراد با رژیم کربوهیدرات بالا (55٪ کربوهیدرات) هستند. و 15٪ پروتئین) ، 38٪ چربی بیشتری سوزانده می شود.

پروتئین به شما در کاهش وزن کمک می کند. زیرا بدن از انرژی و در نتیجه کالری بیشتری برای تجزیه پروتئین ها استفاده می کند. از طرف دیگر ، پروتئین ها باعث می شوند برای مدت طولانی احساس سرشار از کربوهیدرات کنید. تخم مرغ همچنین یکی از غذاهای غنی از پروتئین است که می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

گردو و بادام

این غذاها به ذوب شدن چربی در اطراف شکم کمک می کنند. در طی مطالعه ای که در Archives of Internal Medicine منتشر شد ، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول رژیم مدیترانه ای را دنبال می کردند و روزانه 30 گرم گردو مصرف می کردند. گروه دوم از همین رژیم پیروی کردند اما هر هفته یک لیتر روغن زیتون مصرف کردند.

محققان دریافتند که اگر گردو و سایر دانه های روغنی زیاد مصرف نشوند ، تأثیرات مثبتی خواهد داشت. از آنجا که این مواد غذایی سرشار از فیبر ، پروتئین و چربی های مفید هستند که حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهند و بنابراین به کاهش وزن کمک می کنند.

همچنین بخوانید: غذاهای چاق

محققان معتقدند امگا 3 باعث کاهش توده چربی بدن می شود. البته مکانیسم دقیق این تأثیر هنوز برای آنها تعیین نشده است. این بدان معنی است که محققان دقیقاً نمی دانند که امگا 3 چربی ها را چگونه ذوب می کند.

تحقیقات نشان می دهد که امگا 3 اشتها را فرو می نشاند و باعث می شود تا دو ساعت بعد از خوردن ماهی های سرشار از این اسیدهای چرب مفید ، احساس سیری کنید. تا آنجا که ممکن است ماهی قزل آلا یا سایر ماهی های چرب مانند ماکرو ، ماهی تن و … بخورید.

سیب ، گلابی و فلفل دلمه ای سرشار از فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات شیمیایی به طور طبیعی در غذاهای گیاهی وجود دارد و روی چربی ها تأثیر می گذارد.

بر اساس مطالعه ای که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است ، طی 14 سال گذشته ، شاخص توده بدن زنانی که غذاهای پر فلاونوئید می خورند کمتر از سایر زنان است.

آزمایشات روی حیوانات نشان می دهد که فلاونوئیدها باعث افزایش انرژی دریافتی می شوند و باعث می شوند عضلات گلوکز بیشتری جذب کرده و چربی بیشتری بسوزانند. پیاز ، تره فرنگی ، چای سبز و سفید نیز حاوی فلاونوئید هستند.

این دانه های ریز که طعم فندقی نیز دارند ، غنی از لیگنان هستند و تحقیقات نشان داده است که این ترکیبات باعث کاهش توده چربی در زنان یائسه می شوند. واقعیت این است که لیگنان شما را لاغرتر می کند. توصیه می کنیم روزانه یک قاشق غذاخوری بذر کتان آسیاب شده به غذای خود اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

علاوه بر این ، کنجد ، سیر ، زردآلو خشک ، لوبیای سویا ، تخمه آفتابگردان و پسته نیز منابع خوبی از لیگنان هستند.

به نظر می رسد سرکه به ذوب شدن چربی ها کمک می کند.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در Bioscience Biotechnology and Biochemistry نشان می دهد افراد چاق که نوشیدنی حاوی 15 تا 30 میلی لیتر سرکه نوشیدند پس از 12 هفته چربی بیشتری نسبت به سایر شرکت کنندگان از دست دادند.

محققان معتقدند سرکه ژن ها را فعال کرده و آنزیم هایی تولید می کند که به بدن کمک می کند تا چربی ها بیشتر تجزیه شود. می توانید روزانه 15 میلی لیتر سرکه را در شیر یا سایر نوشیدنی ها حل کنید. این کار باعث اسیدی شدن سرکه می شود و شما می توانید با سهولت بیشتری آن را مصرف کنید.

همچنین ببینید

چه عواملی باعث ایجاد جوش در صورت می شوند؟

در یک روز مهم در محل کار ، صبح که از خواب بیدار می شوید …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *