خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » رژیم یو یو چیست؟

رژیم یو یو چیست؟

رژیم های غذایی زیادی وجود دارد و هر یک از آنها روش های خاص کنترل وزن را دارند. برای کشف یکی از این رژیم ها با ما همراه باشید.

رژیم غذایی UU که به عنوان "چرخه وزن" نیز شناخته می شود ، الگویی برای کاهش وزن است. نکته منفی این رژیم این است که وزن از دست رفته برمی گردد. به همین دلیل است که وزن شما دائماً در حال نوسان است.

در حالی که مردم تصور می کنند کاهش وزن با پیروی از این رژیم غذایی سالم است ، رژیم یو یو می تواند به سلامتی شما آسیب برساند و با گذشت زمان منجر به بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و BMI شود.

چگونه می توان این رژیم را متوقف کرد؟

دکتر ژان پی یر مونتانی ، استاد دانشگاه فرایبورگ و متخصص چاقی و چرخه وزن می گوید: "اگر شما با رژیم یویو دست و پنجه نرم می کنید زیرا نمی توانید وزن خود را برای مدت طولانی حفظ کنید." برای شکستن چرخه کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید

"کلید دستیابی به تغییر وزن پایدار ، رویکرد به رژیم غذایی به عنوان یک روند تدریجی است و اهداف کاهش وزن باید برای بلند مدت برنامه ریزی شوند ، نه برای سه ماه آینده."

Montani تغییرات زیر را پیشنهاد می کند که می تواند به شما کمک کند رژیم خود را متوقف کنید و به روشی پایدار لاغر شوید:

به جای تهیه وعده های غذایی آماده و فست فود ، شروع به پخت و پز کنید. طبق تحقیقات ، افرادی که این کار را انجام می دهند به طور طبیعی سراغ غذاهایی می روند که توسط رژیم مدیترانه ای یا DASH پشتیبانی می شوند. از غذاهای فرآوری شده و قندهای تصفیه شده خودداری کنید ، زیرا BMI آنها بالاتر است. قبل از غذا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و از نوشیدنی های غیر الکلی خودداری کنید. مقدار سبزیجات مصرفی خود را افزایش دهید و آنها را در ابتدای غذا بخورید تا اشتهای شما کاهش یابد. این امر احتمال خوردن غذاهایی مانند گوشت و نشاسته را بسیار کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که "این انسان است که سعی می کند در طی دو ماه وزنی را که یکی طی دو ماه به دست آورده کاهش دهد ، اما حقیقت این است که بدن اصلاحات سریع را دوست ندارد."

نکته اصلی این است که با کاهش وزن سوخت و ساز بدن شما کند می شود. با این حال ، هورمون هایی که اشتهای شما را تنظیم می کنند ممکن است به سرعت وزن شما را تغییر ندهند. به همین دلیل ، حفظ وزن ثابت می تواند دشوار باشد.

چه زمانی می توانیم رویکرد متفاوتی به رژیم غذایی یو داشته باشیم؟

رژیم یو یو با اختلال پرخوری همراه است ، بیماری که در آن افراد مقادیر زیادی غذا را همزمان می خورند و احساس می کنند قادر به کنترل رفتار خود نیستند.

در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2013 نشان داد افرادی که چندین برنامه رژیم غذایی را پشت سر می گذارند ، بیشتر دچار اختلال پرخوری می شوند. با این حال ، مشخص نیست که آیا رژیم غذایی شما باعث رفتارهای پرخوری می شود یا خیر.

اگر با یک اختلال خوردن یا سایر اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی دست و پنجه نرم می کنید و می خواهید رژیم یو یو را متوقف کنید ، باید روش دیگری متفاوت از روش توصیف شده در این مقاله را امتحان کنید.

کریستا کازازا ، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه آلاباما در بیرمنگام می گوید: "هر اختلال غذایی لزوماً مربوط به غذا نیست ، بلکه باعث نگرانی در مورد سلامت روان می شود."

چرا مهم است که رژیم یو یو را متوقف کنید؟

کاهش وزن باعث خستگی و خستگی مداوم می شود. مطالعه ای که در سال 2007 در Circulation منتشر شد ، نشان داد که در بین بیش از 2500 زن و مرد ، کسانی که وزن ثابت دارند ، دارای شاخص های سلامت قلب بهتری نسبت به کسانی هستند که وزن آنها دارای نوسان است. این مسئله حتی در مورد افراد چاق با وزن ثابت نیز صادق بود.

مونتانی می گوید: "هنگامی که وزن کم می کنید ، فشار خون ، ضربان قلب ، قند خون و عملکرد کلیه شما بهبود می یابد." اما وقتی صحبت از کاهش سریع وزن می شود ، می تواند به ضرر بدن باشد و اگر این تکرارها بارها تکرار شود ، می تواند آسیب جدی به بدن وارد کند. این کاهش وزن و افزایش در طولانی مدت می تواند به قلب و کلیه های شما آسیب برساند.

اگر چاق یا اضافه وزن داشته باشید ، کاهش وزن می تواند برای سلامتی مفید باشد ، اما رژیم غذایی برای این منظور بسیار مهم است. برای دستیابی به تغییر وزن پایدار ، یک رویکرد تدریجی را انتخاب کنید و تغییرات واقعی در سبک زندگی ایجاد کنید.

همچنین ببینید

خواص تخم مرغ

فواید و حقایقی که باید در مورد تخم مرغ بدانید تخم مرغ یکی از منابع …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *