خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تحقیق درباره کاهش وزن با رژیم یو و عوارض جانبی آن

تحقیق درباره کاهش وزن با رژیم یو و عوارض جانبی آن

رژیم یویو چرخه ای از تغییرات کوتاه مدت در غذا خوردن و فعالیت است. به همین دلایل ، فقط منجر به مزایای کوتاه مدت می شود.

این رژیم یک برنامه غذایی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن است که از طریق آن مقداری از وزن خود را از دست می دهید ، اما بعد از مدتی وزن از دست رفته برمی گردد. این روندی است که باعث می شود وزن مثل یویو بالا و پایین شود.

در این مقاله از مجله آلاماتو برخی از مشکلات مرتبط با رژیم یو یو مورد بحث قرار خواهد گرفت. لطفا تا آخر با ما باشید.

1. افزایش اشتها با گذشت زمان ، منجر به افزایش وزن بیشتر می شود

در طول رژیم ، کاهش چربی منجر به کاهش سطح هورمون لپتین می شود. این هورمونی است که به طور معمول احساس سیری در شما ایجاد می کند. به طور معمول ، ذخایر چربی شما لپتین را در جریان خون آزاد می کند ، که به بدن می گوید ذخیره انرژی در دسترس است و به شما علامت می دهد که کمتر غذا بخورید.

با کاهش وزن و کاهش چربی ، ترشح لپتین کاهش می یابد و اشتها افزایش می یابد. افزایش اشتها به این دلیل رخ می دهد که بدن سعی می کند منابع تخلیه شده انرژی را بازیابی کند.

بیشتر افراد در صورت استفاده از رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن ، طی یک سال 30 تا 65 درصد از وزن خود را به دست می آورند.

جالب است بدانید که یک سوم افرادی که از این رژیم ها برای لاغر شدن استفاده می کنند ، وزن بیشتری نسبت به قبل از رژیم دارند. این افزایش وزن همان بدست آوردن وزن است که در بالا در مورد آن بحث کردیم و در واقع این شرایطی است که فرد را ترغیب می کند تا برای از دست دادن این وزن به رژیم غذایی برگردد.

2. درصد چربی بدن در فرد افزایش می یابد

در برخی مطالعات ، رژیم یو یو منجر به افزایش درصد چربی بدن شده است. در مرحله افزایش وزن رژیم یویو ، چربی به راحتی از توده عضلانی بازیابی می شود و این می تواند منجر به افزایش درصد چربی بدن در طی چندین دوره رژیم یو یو شود.

بررسی مطالعات مرتبط نشان داد که تاریخچه رژیم غذایی UU درصد بالاتری از چربی بدن و چربی بیشتر شکم را پیش بینی می کند.

3. این رژیم می تواند منجر به کاهش توده عضلانی شود

در طول رژیم ، بدن ضمن از دست دادن چربی ، توده عضلانی خود را نیز از دست می دهد. از آنجا که بدن پس از کاهش وزن راحت تر از توده عضلانی چربی های از دست رفته را بازیابی می کند ، این امر می تواند به مرور زمان منجر به کاهش عضلات بیشتری شود.

از دست دادن توده عضلانی در طول رژیم نیز منجر به کاهش قدرت بدنی می شود. این تأثیرات را می توان با ورزش از جمله تمرینات قدرتی تا حدی کاهش داد. در طی روند کاهش وزن ، مقدار پروتئین موجود در مواد غذایی مورد نیاز بدن نیز افزایش می یابد. خوردن منابع پروتئینی سالم می تواند به کاهش توده عضلانی کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که 114 بزرگسال هنگام استفاده از مکمل های پروتئینی هنگام کاهش وزن ، عضله کمتری از دست می دهند.

4- کاهش وزن بعد از رژیم گرفتن می تواند منجر به کبد چرب شود

کبد چرب وضعیتی است که در آن بدن چربی های اضافی را در داخل سلول های کبد ذخیره می کند. چاقی یک عامل خطرناک برای کبد چرب است و شما را در معرض خطر افزایش وزن قرار می دهد.

کبد چرب با تغییر در نحوه متابولیسم چربی و قند در کبد همراه است و خطر دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، گاهی اوقات می تواند منجر به نارسایی مزمن کبدی شود که سیروز نیز نامیده می شود.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که چندین دوره افزایش وزن و کاهش وزن باعث کبد چرب می شود.

5- خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

رژیم UU احتمالاً خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد ، اگرچه همه مطالعات شواهدی در این مورد پیدا نکرده اند.

بررسی چندین مطالعه نشان داد که تاریخچه رژیم غذایی UU در چهار مورد از 17 مطالعه دیابت نوع 2 را پیش بینی کرده است. چربی های شکمی بیشتر از چربی های ذخیره شده در سایر قسمت های بدن مانند بازوها ، پاها یا باسن باعث ایجاد دیابت می شوند.

یک مطالعه نشان داد که موش هایی که به مدت 12 ماه در معرض رژیم غذایی یو قرار داشتند ، از انسولین بیشتری نسبت به سایرین برخوردار بودند. همانطور که می دانید ، افزایش سطح انسولین می تواند نشانه اولیه دیابت باشد.

گرچه دیابت در همه مطالعات انسانی درباره رژیم یو دیده نشده است ، اما احتمالاً در افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیش از قبل از رژیم خود است.

همچنین بخوانید: تحقیقات بهداشت و سلامتی 6. خطر ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می یابد

رژیم یو یو یا چرخه وزن با بیماری عروق کرونر همراه است ، بیماری که در آن عروق تأمین کننده قلب باریک می شوند.

جالب است بدانید که به دست آوردن وزن ، حتی بیشتر از اضافه وزن ، خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

طبق مطالعه ای که روی 9509 بزرگسال انجام شد ، افزایش خطر بیماری های قلبی به نوسانات وزن بستگی دارد. هرچه در طول رژیم UU وزن کم کنید و به حالت اولیه برگردید ، خطر عفونت بیشتر است. نتایج چندین مطالعه نشان داده است که تغییرات زیاد در وزن با گذشت زمان خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را دو برابر می کند.

7. این رژیم باعث افزایش فشار خون می شود

افزایش وزن ، از جمله افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی یو ، با فشار خون بالا ارتباط دارد. از آن بدتر ، رژیم یو یو می تواند اثر سالم کاهش وزن بر فشار خون را در آینده کاهش دهد.

مطالعه ای بر روی 66 بزرگسال نشان داد که کسانی که سابقه رژیم غذایی یو دارند هنگام کاهش وزن بهبود کمتری در فشار خون دارند.

8- احساس ناامیدی و ناراحتی

قطعاً تلاش برای کاهش مدتی از طریق این رژیم بسیار ناامید کننده خواهد بود ، اما بعد از مدتی وزن از دست رفته دوباره برمی گردد. در واقع ، افرادی که این رژیم را تجربه می کنند ، سپس از زندگی و سلامتی خود احساس نارضایتی می کنند.

با این حال ، به نظر نمی رسد رژیم یو یو با افسردگی یا ویژگی های منفی شخصیتی همراه باشد.

شما ممکن است برخی از رژیم های غذایی را امتحان کرده باشید که به شما در دستیابی به نتایجی که می خواستید کمکی نمی کند ، اما نباید باعث شود احساس شکست می کنید ، فقط می گوید شما باید روش های دیگری را امتحان کنید. انجام دادن.

9. اضافه وزن بهتر از رعایت این رژیم است

اگر اضافه وزن دارید ، تلاش برای کاهش وزن باعث بهبود سلامت قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و تناسب اندام می شود.

از دیگر مزایای کاهش وزن می توان به بهبود خواب ، کاهش خطر سرطان ، بهبود خلق و خو و بهبود کیفیت زندگی اشاره کرد.

رژیم غذایی یو یو جایی در این بین است. این رژیم به اندازه اضافه وزن مضر نیست ، اما مطمئناً از لاغر شدن و اضافه وزن بدتر خواهد بود. یک تحقیق 15 ساله بر روی 505 مرد 55 تا 74 ساله نشان داد که نوسانات وزن آنها با 80٪ خطر مرگ در طول دوره مطالعه همراه است.

10. تفکر کوتاه مدت از تغییر در طولانی مدت سبک زندگی جلوگیری می کند

اکثر رژیم های غذایی معمولاً مجموعه ای از قوانین را برای مدت زمان مشخصی برای رسیدن به هدف از دست دادن وزن یا سایر اهداف سلامتی تجویز می کنند. این نوع رژیم ها می توانند باعث شکست شما شوند ، زیرا به شما می آموزند که فقط تا رسیدن به هدف باید از قوانین پیروی کنید و وقتی رژیم را به پایان رسانید ، به عادت هایی که باعث افزایش وزن می شوند برگردید. .

برای شکستن چرخه تغییر موقت که منجر به موفقیت موقت می شود ، دیگر به رژیم فکر نکنید و به یک سبک زندگی سالم فکر کنید.

یک مطالعه گسترده بر روی بیش از 120000 بزرگسال در ایالات متحده نشان داد که چندین عادت می تواند به تدریج منجر به کاهش وزن و حفظ آن در طی چندین سال شود. در اینجا برخی از رفتارهایی وجود دارد که برای کاهش وزن طولانی مدت موثر بوده اند:

از غذاهای سالم مانند ماست ، میوه ها ، سبزیجات و آجیل های درختی استفاده کنید. از مصرف غذاهای بی ارزش مانند چیپس سیب زمینی و نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. غذاهای نشاسته ای را محدود کنید و از غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی به میزان متوسط ​​استفاده کنید و به اندازه کافی روزانه بخوابید (حدود 6 مورد). حداکثر 8 ساعت در روز) مشاهده تلویزیون را محدود کنید

با ایجاد تغییرات دائمی در سبک زندگی که به حفظ وزن سالم کمک می کند ، می توانید موفقیت پایدار داشته باشید و چرخه یو یو را بشکنید.

مطالعه بر روی 439 زن دارای اضافه وزن نشان داد که مداخله در سبک زندگی برای کاهش وزن تدریجی و مداوم با گذشت زمان ، در زنان با یا بدون رژیم غذایی یو ، با همان اندازه موثر بوده است. این دلگرم کننده است زیرا نشان می دهد حتی اگر در گذشته در کاهش وزن مشکل داشته باشید ، ایجاد تغییرات طولانی مدت در سبک زندگی همچنان می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

همچنین ببینید

خواص تخم مرغ

فواید و حقایقی که باید در مورد تخم مرغ بدانید تخم مرغ یکی از منابع …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *