خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » دلیل رشد نکردن عضله سینه در بدن سازی چیست؟

دلیل رشد نکردن عضله سینه در بدن سازی چیست؟

اگر در حین بدن سازی وقت زیادی را صرف انجام تمرینات قفسه سینه کنید اما نتیجه ای نمی بینید ، ممکن است یک کار را از دست بدهید!

رشد عضلات سینه چرا عضلات سینه رشد نمی کنند؟

برخی از بدنسازان معتقدند هر کاری که برای ساخت عضله در قفسه سینه انجام می دهند فایده ای ندارد و بعد از مدتی از آن خسته می شوند. آیا می دانید علت اصلی رشد کم عضلات قفسه سینه ممکن است اشتباهات مربوط به ورزش یا حتی تغذیه باشد؟ در این مقاله از مجله آلاماتو ، به دلایل احتمالی عدم رشد عضلات قفسه سینه اشاره می کنیم و موثرترین نکات را در مورد نحوه رشد عضلات سینه معرفی می کنیم. لطفا تا آخر با ما باشید.

در اینجا برخی از مهمترین دلایل رشد نکردن عضلات قفسه سینه ذکر شده است:

دلیل شماره 1 – تمرین نامناسب عضلات قفسه سینه

مکانیسم رشد عضلات تحت تأثیر یک بار نیرو با شدت زیاد فعال می شود. اگر این بار به اندازه کافی شدید نباشد ، فشار کمتری وارد می شود و بدن نسبت به آن واکنش کمتری نشان می دهد. برای رشد عضلات قفسه سینه خود ، باید چندین بار تمرینات فشار قوی را تکرار کنید و هر بار مقدار بار را افزایش دهید.

دلیل شماره 2 – انتخاب ورزش مناسب

رشد موثر عضلات قفسه سینه باید مبتنی بر تمرینات اساسی باشد و با تمرینات جداگانه تکمیل شود. در عین حال ، استفاده از تمرینات رایگان با وزنه (هالتر ، دمبل) و تمرین روشی که حداکثر عضلات قفسه سینه را بارگیری می کند ، مطلوب است. پرس سینه هالتر و پرس دمبل دم دو بهترین تمرین برای رشد عضلات سینه هستند.

دلیل شماره 3 – عدم تنوع

اکثر ورزشکاران تقریباً در طول سال برنامه مشابهی را تمرین می کنند که این یک اشتباه است. بدن برای سازگاری کامل با بار به 4 تا 6 هفته زمان نیاز دارد ، بنابراین باید به صورت دوره ای تغییر کند.

هفته به هفته از زاویه های شیب مختلف در هالتر و دمبل استفاده کنید و تمرینات جدا کننده مختلف را انتخاب کنید. در یک کلام ، قفسه سینه خود را در معرض تمرینات مختلف و زوایای مختلف قرار دهید. به عنوان مثال ، در هفته اول ، روی قسمت فوقانی قفسه سینه تمرکز کنید و تمام تمرینات را به سمت بالا انجام دهید.

در هفته دوم بر قسمت های پایین سینه و در هفته سوم بر قسمت های میانی تمرکز کنید و تمرینات را انجام دهید. سرانجام احساس خواهید کرد که با یک تغییر کوچک در ورزش ، انجام آن بسیار دشوارتر شده و عضلات روز بعد احساس درد بیشتری می کنند.

دلیل شماره 4 – تمرینات نامنظم

بدن فقط شروع به سازگاری با فشار منظم می کند و رشد عضلات را افزایش می دهد. اگر فقط هر از گاهی برای تمرین به باشگاه بروید و به طور دوره ای کلاس ها را از دست بدهید ، پیشرفت شما به طور قابل توجهی کند خواهد شد.

قبل از تعیین اهداف برای بدن سازی ، باید کاملاً بفهمید که رسیدن به یک هدف نیاز به کار مداوم و منظم در این راستا دارد. اگر ورزش منظم در باشگاه برای شما امکان پذیر نیست ، اهداف واقع بینانه تری برای خود تعیین کنید و این کار را فقط برای سلامتی انجام دهید.

دلیل شماره 5 – تغذیه نامناسب

اگرچه این دلیل آخرین دلیل عدم رشد عضلات قفسه سینه قلمداد می شود ، اما اهمیت آن از دیگران کمتر نیست. سازگاری بدن با یک بار سنگین شامل شروع یک مکانیسم رشد عضله است ، که "سوخت" اصلی آن پروتئین است.

اگر پروتئینی که با غذا وارد بدن می شود کافی نباشد ، فرآیندهای کاتابولیک شروع می شود که مکانیسم رشد عضلات را بسیار کند یا کاملا متوقف می کند. بنابراین ، بسیار مهم است که به عنوان یک قاعده مصرف پروتئین کافی در طول روز در نظر گرفته شود.

مقدار بهینه پروتئین دریافتی 1 تا 1.5 گرم پروتئین به ازای هر 1 کیلوگرم وزن بدن است. در عین حال ، پروتئین های حیوانی مانند شیر ، گوشت و تخم مرغ برای مصرف ترجیح داده می شوند. مصرف پروتئین باید 3 تا 4 بار در روز و هر بار 30 تا 40 گرم باشد.

بهترین تمرینات برای رشد عضلات قفسه سینه

در این بخش ، ما به طور خلاصه در مورد موثرترین تمریناتی که می توانید برای رشد عضلات قفسه سینه در خانه و خانه انجام دهید صحبت خواهیم کرد.

پروانه با ماشین یا عرشه بسته (عرشه Pec)

در این تمرین ، تکنیک مهم است ، نه وزنه های سنگین. اضافه وزن می تواند خطر آسیب دیدگی را افزایش دهد. اگر از ناحیه شانه آسیب دیدید ، سعی کنید این تمرین را با یک تمرین دیگر جایگزین کنید.

چگونه بسته عرشه را انجام دهیم:

پاها را روی زمین قرار داده و شانه ها را به اندازه عرض شانه باز کنید. پشت خود را به نیمکت بچسبانید. بازوها باید در عرض شانه باشند (زاویه از 75 تا 90 درجه). دسته های دستگاه را با دو دست بگیرید و به آرامی آنها را به سمت جلو بکشید تا در جلوی سینه قرار بگیرند و سپس 1 تا 2 ثانیه صبر کنید. به آرامی به موقعیت اولیه برگردید. کراس اوور کابلی

نحوه انجام کراس اوور:

با پا شروع کنید و یکی از پاها را به سمت جلو قرار دهید. دسته کراس اوور را بگیرید ، در این حالت دست ها باید صاف باشند و باید به جلو نگاه کنید. مراقب باشید که دستان شما از بالای شانه ها نباشد. حرکات باید آهسته باشد و آن را به آرامی و بدون لرزش انجام دهید. بازوها را از پشت شانه ها به جلو سینه خم کنید. دستان خود را به آرامی به حالت اولیه برگردانید و آنها را در پشت شانه های خود قرار دهید. مجموعه ای از تمرینات برای رشد عضلات قفسه سینه

وقتی برای رشد عضلات قفسه سینه خود در سالن بدنسازی تمرین می کنید ، کاری که انجام می دهید کاملاً به وسایلی بستگی دارد. به عنوان برنامه های آموزشی ، توصیه می کنیم که به برنامه زیر پایبند باشید:

تمرین

تعداد ست ها و تکرارها

زمان استراحت بین هر مجموعه

پرس پستان با هالتر 3 ست ، 6 تا 8 تکرار 1 تا 1.5 دقیقه پرس پستان با دمبل 3 ست ، 10 تا 12 تکرار 1 دقیقه پرواز دمبل 4 ست ، 10 تکرار 1 دقیقه لیفت پستان 4 ست ، 12 تکرار 1 دقیقه

اگر می خواهید تمرینات سینه را در خانه انجام دهید ، تمرینات شما محدودتر خواهد شد زیرا راهی برای استفاده از تجهیزات بدن سازی وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که تمرینات قفسه سینه در خانه غیرممکن است. از آموزش زیر به عنوان مثال استفاده کنید:

تمرین

تعداد ست ها و تکرارها

زمان استراحت بین هر مجموعه

شنای شیب دار 3 ست ، 10 تکرار 1 دقیقه شنای شیب دار معکوس 3 ست ، 10 تکرار 1 دقیقه شنای لوزی 3 مجموعه ، 10 تکرار 1 دقیقه شنای دست باز 3 ست ، 10 تکرار 1 دقیقه

همچنین ببینید

آیا واقعاً استفاده از ضد آفتاب در محیط داخلی ضروری است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه استفاده از ضد آفتاب در ساحل قطعاً یک امر مهم و …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *