مراقبه چیست؟

آیا اخیراً احساس کرده اید که استرس جزئی از برنامه روزمره شما شده است؟ شما تنها نیستید ، بسیاری از افراد هر روز استرس زیادی را تحمل می کنند. استرس ، به ویژه در محل کار ، به یک مشکل گسترده تبدیل شده است ، که سازمان بهداشت جهانی آن را "اپیدمی سلامت قرن 21" می نامد.

بسیاری از مردم این روزها مشغول زندگی پرمشغله خود هستند. مردم هر روز با استرس شغلی ، زندگی خانوادگی و سایر فعالیتها سرگرم هستند. همه این فعالیت ها آنها را مضطرب کرده و بذر استرس را در قلب آنها می کارند.

مردم می دانند که باید آرام شوند و با استرس کنار بیایند ، اما نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند. مردم می دانند که استرس پیامدهای زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله سلامتی جسمی ضعیف ، اختلالات عاطفی و روابط استرس زا.

خبر خوب این است که تسکین استرس بسیار آسانتر از آن است که فکر می کنید. مدیتیشن آرامش یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای کاهش استرس است. در این مقاله ، ما در مورد برخی از پیامدهای استرس در سلامتی ، اینکه مراقبه آرام کننده چیست و چگونه می توان آن را تمرین کرد صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: نحوه شروع مدیتیشن عواقب استرس مزمن

تحقیقات زیادی در مورد تأثیرات استرس مزمن بر روی فرد انجام شده است. در اینجا چند نمونه از برخی از تأثیرات کوتاه مدت و بلند مدت آن آورده شده است.

اثرات کوتاه مدت استرس

استرس می تواند عوارضی مانند سردرد ، کشیدگی عضلات ، درد قفسه سینه ، خستگی ، کاهش رابطه جنسی ، مشکلات گوارشی و مشکلات کیفیت خواب را در بدن ایجاد کند.

اثرات استرس بر خلق و خو همچنین تأثیراتی مانند بی قراری و اضطراب ، افسردگی ، تحریک پذیری ، بی انگیزگی و عدم تمرکز را نشان می دهد.

از نظر رفتاری ، استرس می تواند منجر به خشم ، کناره گیری اجتماعی و استفاده از الکل ، تنباکو یا مواد مخدر شود.

اثرات طولانی مدت استرس

در طولانی مدت ، استرس می تواند عواقب زیادی داشته باشد. این می تواند توانایی های ذهنی شما مانند تمرکز و حافظه را کاهش دهد و کاهش تمرکز نیز می تواند منجر به ضعف قضاوت و تصمیم گیری شود. استرس همچنین می تواند در ظاهر فیزیکی شما تأثیر بگذارد. چین و چروک ، پف چشم ، آکنه و ریزش مو از عواقب استرس طولانی مدت است. این استرس همچنین می تواند پوست شما را کدر و خشک نشان دهد.

مشکلات قلبی اثر مشترک استرس مزمن است. استرس باعث التهاب عروق اطراف قلب می شود که باعث می شود قلب بسیار سخت تر کار کند.

برخی از تأثیرات کوتاه مدت استرس ، مانند مشکلات خواب و مشکلات گوارشی ، برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. علاوه بر این ، استرس می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند ، شما را در معرض بیماری قرار دهد و درمان را دشوارتر کند. همه این تأثیرات استرس اساساً طول عمر شما را کوتاه می کند.

همچنین بخوانید: راه های کاهش سریع استرس

مراقبه آرامش بخش چیست؟

مراقبه آرامش بخش اصطلاحی است که برای توصیف چندین نوع مراقبه استفاده می شود.

هدف از این مراقبه ها کمک به شما در دستیابی به آرامش روحی و جسمی برای از بین بردن استرس و اضطراب است. برای مراقبه آرامش بخش ، می توانید مانند امواج اقیانوس به موسیقی آرامش بخش یا صداهای طبیعت گوش دهید.

در این شرایط ، شما در اصل بی سر و صدا می نشینید و توجه خود را بر روی هر قسمت از بدن متمرکز می کنید و آگاهانه عضلات خود را در طی این روند شل می کنید.

فواید مراقبه آرامش بخش

اگر مدیتیشن آرامش بخش به طور منظم انجام شود ، یکی از موثرترین راه ها برای کاهش استرس است. این روش به قدری م effectiveثر است که گاهی فقط یک جلسه تمرین می تواند فردی را که کاملاً استرس دارد آرام کند.

کاهش استرس از طریق مدیتیشن یک روش موثر برای جلوگیری از پیامدهای سلامتی استرس مزمن است که در بالا توضیح داده شد. این باعث افزایش توانایی های ذهنی شما مانند تمرکز ، حافظه ، تفکر تحلیلی و خلاقیت می شود و با آرام شدن ذهن ، شب ها بسیار بهتر خواهید خوابید.

علاوه بر این ، مدیتیشن باعث آرامش خاطر شما می شود ، که منجر به تعامل بهتر با دیگران ، به ویژه عزیزان شما خواهد شد.

چگونه می توان مدیتیشن آرامش بخش را تمرین کرد؟ تصویر سازی ذهنی

احتمالاً محبوب ترین شکل مراقبه آرامش بخش برای کاهش استرس ، تصاویر ذهنی است. این شکل از مراقبه شامل موسیقی آرامش بخش یا صدای طبیعت و صدای شخصی است که شما را در یک سفر خیالی راهنمایی می کند.

این مراقبه با کمی تنفس عمیق شروع می شود ، سپس به یک مکان خیالی می روید که امن ، راحت و شاد باشد و تمرکز خود را روی آرامش قرار دهید. همه این موارد استرس را از شما دور می کند.

مدیتیشن به طور کلی از شمارش معکوس برای رسیدن شما به این مکان استفاده می کند و مجموعه ای از تأییدها را برای کمک به آرامش شما فراهم می کند. شمارش معکوس تقریباً خواب آور است و به شما کمک می کند تا اثبات تسکین دهنده را به طور موثرتری جذب کنید.

به محض رسیدن به یک فضای امن خیالی ، معمولاً برای مدت کوتاهی در آنجا می مانید تا بتوانید بدن و ذهن خود را با آرامش بیشتری درگیر کنید. پس از مدتی ، صدا با شمردن تأییدات مثبت ، شما را به آرامی به همان جایی که شروع کرده اید برمی گرداند.

دلیل محبوبیت مدیتیشن ذهن آگاهی این است که موثر است و شما مجبور نیستید کاری جز گوش دادن به صدا و دنبال کردن دستورالعمل ها انجام دهید.

مراقبه متحرک

مراقبه متحرک انواع حرکات مورد استفاده برای کاهش استرس را با ایجاد آرامش در بدن و ذهن و تقویت آگاهی توصیف می کند. برخی از این نمونه ها یوگا ، تای چی ، چی کونگ و مراقبه پیاده روی هستند.

نکته قابل توجه در مورد مراقبه متحرک این است که نه تنها به شما در آرامش کمک می کند بلکه به شما در داشتن تحرک بدنی نیز کمک می کند.

توصیه می کنم وقتی بیش از حد بی قرار و مضطرب هستید ، نوعی مراقبه متحرک را تمرین کنید. علاوه بر این ، شما می توانید ترکیبی از مراقبه نشسته و مراقبه متحرک یا یک جلسه مراقبه متحرک کامل را انجام دهید. هر دو روش به آرامش شما کمک می کند.

من بعضی اوقات جلسات مراقبه خود را با حدود پنج دقیقه تای چی و سپس پنج دقیقه مدیتیشن پیاده روی و بقیه جلسه را در مراقبه می نشینم. اگر چند روز دیگر این کار را نکرده اید ، این یک روش خوب برای بازگشت به برنامه مدیتیشن است.

مراقبه آرامش بخش با هدایت خود

آنچه معمولاً در این مراقبه انجام می شود ، شروع با اسکن بدن است ، جایی که عضلات هر قسمت از بدن آگاهانه شل می شوند. بعد از اسکن بدن ، آنها چند دقیقه می نشینند و مراقبه نشسته را تمرین می کنند. در پس زمینه اغلب موسیقی آرامش بخشی وجود دارد.

همچنین بخوانید: مزایای مراقبه

و حرف آخر …

استرس عواقب زیادی دارد و می تواند بدن ، ذهن و حتی روحیه شما را تحت تأثیر قرار دهد. در طولانی مدت ، ممکن است مقداری آسیب به بدن شما جبران ناپذیر باشد. به زبان ساده ، استرس مانع از لذت بردن از زندگی می شود.

مدیتیشن آرامش یک روش ساده و موثر برای از بین بردن استرس است. همانطور که در بالا ذکر شد ، مراقبه تمدد اعصاب اشکال مختلفی دارد. بسته به سلیقه و ذهن خود می توانید با برخی از موسیقی های آرامبخش مراقبه هدایت شده داشته باشید ، یا می توانید مدیتیشن های مختلفی مانند یوگا و تای چی را تمرین کنید.

بنابراین ، خوشبختی خود را به تعویق نیندازید. یکی از مراقبه های فوق را امتحان کنید و از زندگی بدون استرس خود لذت ببرید.

همچنین ببینید

خواص تخم مرغ

فواید و حقایقی که باید در مورد تخم مرغ بدانید تخم مرغ یکی از منابع …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *