خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » چگونه می توان با غذا خوردن چاقی را کنترل کرد؟

چگونه می توان با غذا خوردن چاقی را کنترل کرد؟

من خیلی سوn تغذیه دارم ، اما همیشه چاق می شوم. این جمله ای است که ما همیشه می شنویم. برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که این مشکل به دلیل کم کاری تیروئید است ، اما به هیچ وجه چنین نیست و تیروئید حتی در یک درصد موارد مقصر نیست.

تعادل کالری یا تعادل متابولیسم چیست؟ در طول روز ، مقداری غذا می خوریم و ساعت ها کار می کنیم. غذایی که می خوریم برای متابولیسم اولیه و انرژی فعالیت های ما استفاده می شود. وقتی مقدار غذا و انرژی مصرفی برابر باشد ، در تعادل هستیم. این تعادل طی سالهای اخیر به شدت بر هم خورده است. غذا بسیار بیشتر از حد مورد نیاز مصرف می شود و فعالیت بدنی به شدت کاهش می یابد.

غذای بیش از حد در قسمت هایی از بدن که به عنوان بافت چربی شناخته می شود. ذخیره شده است بافت چربی به طور استاندارد در مکان های مختلف تولید می شود. در جلوی شکم ، در اطراف باسن و اطراف ران. اینها نکات رایج برای ذخیره کالری اضافی است. وقتی مقدار چربی حتی بیشتر شود ، چربی به مکان های دیگر مهاجرت می کند یا به عبارتی حمله می کند. درون بافت عضلانی ، داخل سلولهای کبدی و بین روده و معده و قلب و خلاصه هر جا که بتواند. در دوران نوجوانی و جوانی ، بدن به دلیل نیروی جوانی از اثرات سو of این حملات فرار می کند.

با شروع دهه چهارم زندگی ، یعنی از سن 30 سالگی به بعد ، انرژی جوانی تخلیه می شود و چربی های جمع شده آسیب می بینند. تنها راه مبارزه با این روند بازگشت به تعادل متابولیکی است.

تعادل متابولیک به معنای خوردن به اندازه نیاز ماست. یک وعده غذایی ، شامل یک بشقاب معمولی پلو به علاوه یک کاسه کوچک خورشت و یک فنجان ماست ، حدود 80 درصد نیاز روزانه یک جوان 35 ساله برای 24 ساعت زندگی کم تحرک را تأمین می کند. اگر این فرد روزانه دو میوه کوچک بخورد ، بقیه نیازهای او برآورده می شود. حال در نظر بگیرید که این فرد صبحانه معمولی را که شامل نان و پنیر است می خورد. اگر این فرد 60 تا 90 دقیقه پیاده روی کرده باشد ، انرژی صبحانه را مصرف کرده است. فرض کنید این فرد برای شام فقط یک کاسه سوپ می خورد. بدیهی است که جایی برای مصرف انرژی از این شام ساده وجود ندارد و این فرد هر روز حدود 30 گرم و هر ماه حدود یک کیلوگرم وزن اضافه می کند.

بیایید نگاهی بیندازیم: با یک صبحانه ساده ، یک ناهار منظم ، دو میوه و یک شام بسیار سبک ، همراه با یک ساعت و نیم پیاده روی ، نه تنها لاغر نشده ایم بلکه هر روز چاق می شویم .

راه حل فقط یک چیز است: ورزش. ورزشی که باعث خستگی ، تنگی نفس و ضربان قلب شما می شود. اگر روزانه 40 دقیقه بدویم یا در سالن بدنسازی ورزش کنیم یا شنا کنیم یا صعود کنیم می توانیم این تعادل منفی را برگردانیم. به یاد داشته باشید ، حتی با این مقدار ورزش روزانه ، ما نمی توانیم یک شام کامل بخوریم و باید به همان ظرف سوپ قناعت کنیم.

پیشنهاد مطالعه

این روزها در همه جای ایران بحث کسب و کار داغ است و در بین آنها موضوع اصلی راه اندازی استارتاپ است. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه می توان با خرید USSD استارت آپی را راه اندازی کرد و بستر مناسب راه اندازی استارتاپ چیست؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید روی لینک بالا کلید کنید.

همچنین ببینید

چگونه می توان در طی یک ساعت بیشترین کالری را سوزاند

به نظر شما بهترین راه برای سوزاندن کالری بیشتر چیست؟ خوب ، روش های زیادی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *