خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » ترفندهای جالب روانشناختی

ترفندهای جالب روانشناختی

اگر می خواهید در رابطه با دیگران مانند یک نبوغ رفتار کنید و کار خود را با کمترین تلاش انجام دهید ، شاید لازم باشد چند ترفند روانشناختی خوب یاد بگیرید.

چه در موقعیت های اجتماعی خجالتی و ناجور باشید و چه کاملا برون گرا باشید ، می توانید با استفاده از چند ترفند محبوبیت اجتماعی خود را افزایش دهید. این ترفندها مبتنی بر اصول روانشناسی است و به شما کمک می کند در هر موقعیت اجتماعی ، از مهمانی ها گرفته تا مصاحبه های شغلی یا روابط عاشقانه ، رفتار بهتری داشته باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید

این کار ساده ای نیست ، اما زبان بدن که اعتماد به نفس را نشان می دهد ، تأثیر زیادی در درک دیگران در اولین (یا دوم ، سوم یا حتی صدم) جلسه دارد. مردم کسانی را که اعتماد به نفس دارند دوست دارند. این افراد قابل اعتماد ، ایمن و جذاب به نظر می رسند.

در اولین برخورد به رنگ چشم افراد توجه کنید

این به دلیل اهمیت رنگ چشم نیست ، اما توجه به رنگ چشم به شما کمک می کند تماس چشمی خوبی برقرار کنید. شما می دانید که ارتباط چشمی در موقعیت های اجتماعی بسیار مهم است. تماس چشمی بیش از حد باعث احساس ناراحتی و تا حدی ترسناک بودن طرف مقابل می شود و اگر کافی نباشد می تواند شما را حیله گر و غیرقابل اعتماد جلوه دهد.

زبان بدن خود را با شخص دیگر مطابقت دهید

تقلید از زبان بدن شخص مقابل راهی موثر برای برقراری ارتباط است. زیاده روی نکنید ، از همان حرکات بسیار ظریف استفاده کنید. فردی که دستهای دورش ایستاده است ، با کسی که دستهایش را از فاصله نزدیک ایستاده احساس راحتی می کند.

بلافاصله از نام شخص مقابل در حرفه خود استفاده کنید

شخصاً به محض ملاقات با شخص جدیدی ، نام او را فراموش می کنم. کارشناسان توصیه می کنند ذکر نام شخص مقابل در ابتدای برخورد باعث تقویت آن در ذهن شما شود. مزیت دیگر این موضوع این است که باعث می شود فرد مقابل بیشتر به شما علاقه مند شود. مردم دوست دارند نام خود را از دیگران بشنوند زیرا باعث می شود احساس مهم بودن داشته باشند.

وانمود کنید که راحت هستید

دوست ندارید با افراد جدید ملاقات کنید یا در جمع صحبت کنید؟ وانمود کنید که در این مورد مشکلی ندارید. با تظاهر و رفع اضطراب می توانید مغز خود را گول بزنید. اگر ملاقات با افراد جدید باعث اضطراب شما می شود ، وانمود کنید که از قبل آنها را می شناسید. در نتیجه ، بی خیال تر به نظر می رسید ، این باعث می شود دوست داشتنی تر باشید. یک بازی دوتایی!

به پای دیگران توجه کنید

هنگامی که به گروهی از افراد نزدیک می شوید ، بررسی کنید که آیا آنها پاهای خود را به سمت شما برگردانده اند؟ این نشانه استقبال است. برعکس ، چرخاندن سر یا بدن بدون تغییر جهت پاها به این معنی است که در انظار عمومی پذیرفته نشوید یا در زمان اشتباه وارد شوید.

سکوت کنید و به صحبت های دیگران گوش دهید

اگر فرد مقابل به طور کامل به سوالات شما پاسخ نداده است یا هنوز منظور شما را درک نکرده است ، تا پایان مکالمه سکوت کنید. سکوت شما باعث می شود دیگران صحبت کنند.

صندلی خود را با دقت انتخاب کنید

اگر فکر می کنید ممکن است با شخصی بحث کنید ، در عوض با آن شخص بنشینید. در این حالت ، به نظر می رسد که شما کمتر مخالف هستید و شخص مقابل کمتر احساس خطر می کند. این تکنیک در اتاق های کنفرانس یا حتی شام های خانوادگی کار می کند!

کمک بخواهید

این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما اگر برای بن فرانکلین کار کند برای شما خوب است. بنجامین فرانکلین در آزمایش خود درخواست کوچکی از افرادی که تازه ملاقات کرده بود ، کرد. یافته ها نشان می دهد که این امر احتمال محبوب شدن توسط دیگران را افزایش می دهد ، زیرا ذهن آنها استدلال می کند که اگر کاری برای شما انجام داده باشند ، شما را دوست خواهند داشت. به عنوان مثال می توانید ساعت بخواهید ، دستمال بخواهید یا در مورد موضوعی نظر دهید.

اگر مضطرب هستید ، آدامس بجوید

برای کاهش استرس می توانید مغز خود را گول بزنید. مغز ما به طور طبیعی فکر می کند هنگام غذا خوردن ایمن هستیم. غارنشینان مطمئناً هنگام تعقیب توسط یک حیوان وحشی غذا نمی خوردند. در طول مصاحبه یا آزمایش آدامس نجوید ، اما این کار را قبل از شروع جلسه و هنگامی که منتظر هستید انجام دهید.

حفظ تماس چشمی

اگر از شخصی س questionالی می پرسید و در پاسخ دادن تردید دارید ، فقط به او نگاه کنید. این نشان می دهد که شما از جواب نمی ترسید و در نتیجه فرد دیگر را آرام می کنید.

اگر تمام گروه ناراحت هستند ، با هم غذا بخورید

بیشتر اوقات ، آنها گروهی از غذا را در دسترس دارند اما از خوردن آن احساس راحتی نمی كنند. در نتیجه ، اگر شروع به غذا خوردن در این جمعه ها کنید ، ممکن است احساس اطمینان زیادی کنید.

با خمیازه بیننده را شناسایی کنید

اگر دیدید کسی خمیازه می کشد ، شما هم خمیازه می کشید. این یک مسئله بیولوژیکی است. بنابراین اگر احساس می کنید شخصی شما را در اتاق شما می بیند خمیازه بکشید. اگر این فرد خمیازه می کشد ، به این معنی است که او به شما نگاه می کند.

یک کلمه را به زنگ پاولووی تبدیل کنید

آیا می خواهید بدانید شخصی که با او صحبت می کنید از شما خوشش می آید؟ هر از گاهی یکی از کلماتی را که می گوید انتخاب کنید و هر بار که می شنوید لبخند بزنید / یا سرتان را تکان دهید. اگر این شخص شما را دوست داشته باشد ، بیشتر از این کلمه استفاده خواهد کرد. در غیر این صورت ، وی ممکن است دیگر حتی از این کلمه استفاده نکند. به هر حال ، شما احساسات این شخص را درک می کنید.

در بازی سنگ ، کاغذ ، قیچی برنده شوید

بازی سنگ ، کاغذ ، قیچی برای بسیاری از ما جذابیت خاص خود را دارد و پیروزی در این بازی همیشه یک چالش جالب است.

اگر واقعاً به پیروزی نیاز دارید ، قبل از شروع بازی یک سوال بی ربط بپرسید. به عنوان مثال ، بپرسید آیا تا به حال انبه را به تنهایی خورده اید؟ چرا؟

از نظر روانشناسی ، یک فرد گیج احتمال انتخاب قیچی بیشتر است.

از شخص مقابل نقل قول کنید

اگر می خواهید طرف مقابل شما فکر کند که به او گوش می دهید ، ابتدا واقعاً گوش دهید. در غیر این صورت ، آنچه را می شنوید با جمله دیگری تکرار کنید. این ثابت می کند که شما به صحبت های طرف مقابل توجه می کنید.

قرارهای پنجشنبه و جمعه را لغو کنید

اگر مصاحبه شغلی دارید ، مطمئن شوید یکشنبه ، دوشنبه یا سه شنبه است. شنبه هیچ کس خوشحال نیست. چهارشنبه ها همه به آخر هفته فکر می کنند. روزهای اواسط هفته را برای قرار ملاقات ها انتخاب کنید.

در انتخاب رنگ لباس های خود دقت کنید

لباس شما شخصیت شما را نشان می دهد ، بنابراین در انتخاب آن دقت کنید. به عنوان مثال ، آبی تیره قابل اعتماد و گرم است ، خاکستری شیک ایمن و سیاه درجه یک و سطح بالا است.

در مصاحبه شغلی تدریس آبی تیره و در مصاحبه شغلی امنیتی رنگ خاکستری را انتخاب کنید. اگر می خواهید یک جاسوس جذاب بین المللی باشید ، سیاه بپوشید.

حداکثر لبخند بزن

از نظر روانشناسی ، افرادی که لبخند بزرگی دارند ، جدی به نظر نمی رسند. بنابراین ، اگر شرایط کار شما به آن نیاز دارد ، لبخند بزنید. برعکس ، اگر می خواهید سرمایه گذاری های یک شرکت بین المللی را مدیریت کنید ، بهتر است از شدت لبخند خود بکاهید.

با دقت کاری را که می خواهید در اتاق انتظار انجام دهید ، انتخاب کنید

وقتی وارد محل مصاحبه شغلی می شوید ، دائماً مورد قضاوت قرار می گیرید. مدیران استخدام حتی به آنچه در اتاق انتظار انجام می دهید توجه می کنند. بنابراین بهتر است کتابی بخوانید تا هوشمندانه و متفکر به نظر برسید.

به آخرین باری که اینقدر قوی بودی فکر کن

در یک آزمایش ، دو گروه مصاحبه شغلی مسخره انجام دادند. گروهی تصور می کردند آخرین باری که کاملاً قوی هستند و گروه دیگر زمانی را می اندیشند که کاملاً شکست خورده اند. گروه اول که لحظات قدرت خود را تصور می کردند ، شانس بسیار بیشتری برای استخدام توسط مدیران داشتند.

بنابراین به زمانی فکر کنید که از همکلاسی های خود زورگویی می کردید و پول اخاذی می کردید. این قطعاً کار بدی است و شما دیگر این کار را انجام نخواهید داد ، اما به شما اشتغال می بخشد!

نزدیک بشین

طبق نظریه سطح تفسیر ، هرچه به چیزی نزدیکتر شویم ، با دقت بیشتری درباره آن فکر می کنیم. از آنجا که می خواهید خصوصیات شما در یک مصاحبه شغلی به دقت مورد توجه قرار گیرد ، نشستن در کنار آنها به شما کمک می کند (در مقابل صحبت در مورد مهارت های عمومی مانند سخت کوشی یا روحیه همکاری).

به دستان خود فکر کنید

اگر وسواسی ندارید ، باید بدانید که در حین مکالمه ، دستان شما اطلاعات زیادی را منتقل می کنند. بنابراین این دو روش را امتحان کنید: انگشتان خود را به هم بچسبانید (که نشان دهنده اعتماد به نفس است) یا کف دستان خود را نشان دهید (که به شما صادق نشان می دهد).

زنده صحبت کنید

لئونارد مدینف ، نویسنده کتاب نیمه هشیار: ذهن ناخودآگاه چگونه بر رفتار تأثیر می گذارد ، معتقد است که از نظر روانشناسی کسانی که سریعتر و سرزنده تر صحبت می کنند بیشتر باهوش تلقی می شوند.

با دقت یکی از ایرادات خود را بیان کنید

مطالعات نشان می دهد وقتی فردی اشتباه کوچکی مرتکب می شود ، دیگران با او مهربان تر می شوند. برای استفاده از این مسئله ، به این س answerال پاسخ دهید که "بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟" این شما را از کسانی که سعی در ایجاد نقاط ضعف خود دارند ، متمایز می کند (به عنوان مثال ، بعضی اوقات من خیلی سخت کار می کنم) و مصاحبه گر را مهربان تر می کنم.

همه را تعریف کنید

البته همه دوست دارند تعارف را بشنوند ، بنابراین از کسانی که با آنها صحبت می کنید تعریف کنید. تحقیقات نشان می دهد صحبت مثبت در مورد شخص دیگری باعث می شود اعتماد به نفس پیدا کنید. اگر خلاف این را در نظر بگیرید ، دلیل آن را خواهید فهمید. وقتی یکی به دیگری تهمت بزند ، به نظر نمی رسد که شخص به هیچ وجه اعتماد به نفس داشته باشد.

یک راز را فاش کنید

وقتی به دیگران نشان می دهید که آنقدر به آنها اعتماد دارید که به آنها یک راز می گویید ، یک رابطه ایجاد می کنید و آن را تقویت می کنید. بنابراین قبل از ملاقات با شخصی که می خواهید تحت تأثیر قرار دهید ، به رازی فکر کنید که می توانید به اشتراک بگذارید (اولین قرار عاشقانه افتضاح معمولاً گزینه خوبی است).

اگر شخصی را عصبانی کرده اید ، با او بنشینید

به نظر می رسد نمی توانیم خشم زیادی نسبت به شخصی که در کنار ما نشسته نشان دهیم. این وضعیت خیلی دردناک است. در نتیجه ، اگر احساس می کنید شخصی قصد دارد سر شما داد بزند ، صندلی کنار او را انتخاب کنید.

یک آینه پشت پیشخوان بگذارید

وقتی یک آینه پشت پیشخوان می گذارید ، مشتریان می توانند خود را در برخورد با شما ببینند. این احتمال رفتارهای خشن (مانند فریاد زدن درباره چیزی را که تقصیر شما نبوده) کاهش می دهد.

بعد از اینکه شخص مقابل را ترغیب کردید ، صحبت نکنید

این ترفند بیشتر برای فروشندگان است. به عبارت دیگر ، وقتی کمی چربی صحبت کردید و به نتیجه دلخواه رسیدید ، دیگر صحبت نکنید. وقتی آنچه را که می خواهید بگویید با اطمینان بگویید ، نشان می دهد که انتخاب در اختیار طرف مقابل است و اگر بهانه ای پیدا نکند ، قطعاً خرید را انجام می دهد.

یک تفریح ​​خوب را برنامه ریزی کنید

اگر چند روز اول هفته خسته کننده است ، سعی کنید بقیه هفته را بهتر کنید. به هر حال شنبه روز بدی است و همه منتظر تعطیلات آخر هفته هستند. اما می توانید برای اواسط هفته برنامه جالبی را برنامه ریزی کنید. تفریح ​​مورد علاقه من در روزهای چهارشنبه تماشای مسابقات کشتی حرفه ای است.

بلند پرواز و بلند پرواز باشید

احتمالاً می دانید که اگر می خواهید شخصی کار بزرگی برای شما انجام دهد ، ابتدا باید از او یک کار کوچک بخواهید. برعکس ، این روش نیز ممکن است. اگر از کسی درخواست بزرگی کنید (آیا این ماه اجاره خانه را پرداخت خواهید کرد؟) ، او از رد آن چنان ناراحت می شود که بلافاصله درخواست بعدی شما را می پذیرد (آیا می توانم 50،000 تومان وام بگیرم؟)

بعد از شوخی به اطرافیان خود توجه کنید

در یک گروه ، وقتی همه می خندند ، همه معمولاً به شخصی که بیشتر از همه دوستش دارد نگاه می کنند. در نتیجه می توانید از احساسات اعضای گروه خود آگاهی بیشتری کسب کنید.

شوخی را بشکن

یکی از کاربران Reddit این ترفند را به خوبی توضیح داد:

شما می دانید که وقتی یک شوخی چندین بار تکرار می شود ، دیگر خنده دار نیست. این را به سود خود استفاده کن. وقتی کسی شما را در انظار عمومی مسخره می کند ، وانمود کنید که چیزی را نشنیده اید و از او بخواهید آن را چند بار تکرار کند. بعد از بار سوم یا چهارم ، دیگر هیچکس نمی خندد.

یک رهبر کاریزماتیک باشید

یکی از کاربران Reddit که ادعا می کند دستیار تحقیقات روانشناسی است می گوید وقتی یک رهبر کاریزماتیک به مرگ یک شخص اشاره می کند ، احتمال دارد که او به رهبر گوش دهند.

آیا به این دلیل است که مراجعه به مرگ دیگران ، که ناراحت کننده ترین مسئله است ، به اعتماد به نفس زیادی نیاز دارد؟ شاید!

از این ترفند استفاده کنید زیرا واقعاً جواب می دهد

هنگامی که چیزی می خواهید ، از این کلمه استفاده کنید زیرا در درخواست خود. این کلمه به دلیل تأثیر روانشناختی قدرتمندی که دارد و مغز را مجبور می کند باور کند که دلیل پرسیدن وجود دارد.

اگر این ترفند جواب دهد ، واقعاً شرایط را تغییر می دهد

کاربر دیگری نحوه برخورد با یک موقعیت خاص در محل کار را توضیح داد:

اگر شما و یکی از همکارانتان سرگرم می شوید و ناگهان رئیس وارد می شود و می پرسد شما چه کاری انجام می دهید یا برای گروه شما مشکلی ایجاد می کند ، فقط به یکی از همکاران خود نگاه کنید و با او تماس چشمی برقرار نکنید رئیس

همکار شما بیشتر به رئیس شما نگاه می کند و وقتی رئیس شما می بیند که به همکار خود نگاه می کنید ، عصبانیت خود را معطوف او می کند. این روش تقریباً همیشه جواب می دهد. یکی از همکاران سابق من که بسیار تنبل و ناکارآمد بود اما هرگز گیر نکرد ، این راز را با من در میان گذاشت.

یک نوشیدنی مهمان من!

این ترفند خوبی برای پیشی گرفتن از دوستانتان است. همیشه اولین نوشیدنی را بخرید و مرتباً تکرار کنید که من سری اول را خریداری کردم. نمی توان باور کرد که به چه تعداد نوشیدنی اضافی دعوت خواهید شد.

از یک شخص خاص کمک بخواهید. کمک نخواهید

تأثیر ناظر یک نظریه روانشناختی است که براساس آن هیچ کس وقتی از گروه بزرگی درخواست کمک می کند قدم جلو نمی گذارد. اما درخواست کمک از یک شخص خاص ، نادیده گرفتن آن را آسان می کند. بنابراین از همه همکاران خود در مورد یک پروژه کمک نخواهید – در عوض از یک شخص خاص مانند یک حسابدار کمک بخواهید (علاوه بر این ، احساس مهم بودن شخص دیگر را ایجاد می کند).

در جریان آخرین اخبار و رویدادهای ورزشی باشید

مطمئناً نمی توانید در اولین قرار ملاقات یا مصاحبه خود یک گفتگوی عمیق داشته باشید – لازم است ابتدا کمی صحبت کنید. پس برای این امر آماده باشید. وقتی خوب صحبت می کنید ، مکالمات شما درباره موضوعات مهمتری احتمالاً روی شخص مقابل تأثیر می گذارد.

پیشنهاد مطالعه

این روزها در همه جای ایران بحث کسب و کار داغ است و در بین آنها موضوع اصلی راه اندازی استارتاپ است. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه می توان با خرید USSD استارت آپی را راه اندازی کرد و بستر مناسب راه اندازی استارتاپ چیست؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید روی لینک بالا کلید کنید.

همچنین ببینید

تحقیق در مورد زندگی کلاغ ها

ظاهر ترسناک کلاغ ها همیشه آغاز شکل گیری بسیاری از افسانه ها بوده است. بسیاری …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *