خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه می توان با بو دادن از مزایا و طعم های سبزیجات و گیاهان بیشترین بهره را برد

چگونه می توان با بو دادن از مزایا و طعم های سبزیجات و گیاهان بیشترین بهره را برد

زمان مطالعه 7 دقیقه

به دلیل ارزش غذایی و خواص زیاد ، سبزیجات باید در رژیم غذایی هر انسانی وجود داشته باشد. با غذاهای دیگر سرو کنید ، اما راهی وجود دارد که می توانید تقریباً همه سبزیجات و سبزیجات را به همراه انواع غذاها سرو کنید.

اگر شما هم دوست دارید در کنار ظرف شام خود از سبزیجات با طعم عالی و متفاوت استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از مجله Promag بخوانید تا از روش های ذکر شده در مورد تفت دادن سبزیجات بیش از شام یا ناهار استفاده کنید. از خود لذت ببرید

چه سبزی هایی را می توانید تفت دهید؟

سبزیجات ریشه دار مانند سیب زمینی ، زردچوبه ، سیب زمینی شیرین ، هویج و اگر در کشوی یخچال خود سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، کدو سبز ، پیاز ، فلفل دلمه ای و حتی گوجه فرنگی مشاهده کردید نگران نباشید ، می توانید همه آنها را سرخ کرده و به صورت وعده غذایی یا با سایر غذاها سرو کنید. غذاها را بخورید و از خوردن آنها لذت ببرید.

اگر فکر می کنید ممکن است طعم این سبزیجات به مذاق شما خوش نیاید ، پیشنهاد می کنیم یک بار آنها را تفت دهید و اطمینان حاصل خواهیم کرد که طرفدار تکیه گاه آنها خواهید شد.

استفاده از روغن برای سرخ کردن سبزیجات خود را اذیت نکنید و بیش از حد استفاده نکنید

بعد از خرد كردن سبزیجات یا سبزیجات تابستانی خود به قطعات كوچك ، آنها را در مقداری روغن خوش طعم مانند روغن زیتون آغشته كنید ، به طوری كه تمام قسمت های قطعات سبزی براق می شوند و روغن مانند یك پوشش تمام سطح قطعات را می پوشاند. هنگام سرخ کردن ، از روغن زیادی استفاده کنید ، این مقدار برای داشتن سبزیجات برشته خوشمزه و سالم کافی است.

من معمولاً هنگام سرخ کردن سبزیجات از روغن زیتون ملایم استفاده می کنم ، اما شما همچنین می توانید از روغن نارگیل ، روغن آووکادو ، روغن آفتابگردان یا هر روغن دیگری که دوست دارید استفاده کنید. من همچنین سبزیجات را با دست در روغن می گیرم تا اطمینان حاصل کنم که کل سطح قطعات خرد شده روغن کاری شده است.

در آخر ، می توانید مقداری نمک به مخلوط خود اضافه کنید ، و اگر ادویه هایی مانند فلفل سیاه در دسترس دارید ، سخاوتمندانه از آنها استفاده کنید ، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید ، از نمک و ادویه جات به اندازه کافی استفاده کنید تا تقریبا کل مخلوط را بپوشاند.

از کاسه ای با فضای کافی برای تفت دادن سبزیجات خود استفاده کنید

ظرف خود را به گونه ای انتخاب کنید که لایه ای از مخلوط در پایین پخش شود. اگر فضای خالی بین قطعات وجود داشته باشد ، که بسیار بهتر است. اگر فکر می کنید ظرف شما کوچک است ، مخلوط خود را چندین بار در آن سرخ کنید. این مخلوط باید به راحتی و از همه جهات در کف ماهیتابه سرخ شود. از حجیم شدن مخلوط درون ظرف خودداری کنید. این باعث می شود که تکه های سبزیجات بخار شوند ، این چیزی نیست که ما می خواهیم.

قبل از ریختن تکه های سبزیجات در ظرف ، اطمینان حاصل کنید که ته ظرف گرم است ، مخلوط را در ظرف سرد نریزید. به نظر من بهترین درجه حرارت برای سرخ کردن 220 درجه سانتیگراد است.

سبزیجات خود را در تابه تفت دهید تا از همه جهات سرخ و نرم شوند تا چنگال به راحتی درون آنها فرو رود. زمان بو دادن به اندازه قطعات خرد شده بستگی دارد. اگر قطعات کوچک باشند ، اگر قطعات بزرگ باشند ، سریعتر سرخ می شوند. قطعاً باید زمان بیشتری را برای سرخ کردن آنها صرف کنید.

با هم زدن مخلوط موجود در ظرف مطمئن شوید که همه قسمت ها سرخ شده اند. کار را ادامه دهید تا سطح قطعات سبزیجات ذوب شود ، حدود 15 دقیقه بهترین زمان برای تهیه قطعات سرخ شده است. اما نگران نباشید ، اگر می بینید که همه قطعات هنوز سرخ نشده اند ، می توانید مدت زمان بیشتری آنها را بپزید تا رنگ مناسب سرخ شدن را ببینید.

3 روش برای تفت دادن سبزیجات مخلوط شده

اگر یک وعده غذایی مخلوط از سبزیجات بو داده را دوست دارید ، در اینجا سه ​​روش وجود دارد:

سبزیجات مختلف را جداگانه تفت دهید. اولین و ساده ترین راه ، می توانید سبزیجات منفرد را در سینی های جداگانه سرخ کرده و پس از بو دادن ترکیب کنید. با این کار می توانید سرعت پخت هر سبزی را کنترل کرده و هر سبزی را در صورت لزوم سرخ کنید و سپس آن را با هم مخلوط کنید. "جفت شدن جفت"؛ می توانید سبزیجات خود را به صورت جفت سرخ کرده و سپس آنها را با هم مخلوط کنید تا از نظر زمان سرخ شدن یکسان سرخ شود ، مانند کلم بروکلی با گل کلم یا کدو تنبل با سیب زمینی و پس از اتمام قسمت اول ، به قسمت دوم بروید که دارای همان زمان برشته شدن ، و در پایان ، تمام سبزیجات بو داده و سبزیجات تابستانی را با هم مخلوط کنید. تفت دادن در مراحل ؛ برای این کار ابتدا سبزیجاتی را که می دانید مدت زمان سرخ شدن طولانی دارند در ظرف قرار دهید و شروع به تفت دادن آنها کنید. "اطمینان حاصل کنید که ظرف شما ظرفیت همه قطعات خرد شده را دارد و سبزیجات خرد شده روی هم انباشته نمی شوند." اگر ظرف شما کوچک است ، پیشنهاد می کنیم آن را به چند مرحله تقسیم کنید. ”بعد از اینکه نیم گرم سبزیجات مرحله اول برشته شد ، حالا سبزیجات کوچکی را که می دانید مدت زمان کمی برشته شدن دارند ، به ظرف اضافه کنید و تا پایان کار ، تمام سطح تکه ها سرخ شده و به کار خود ادامه دهید. زمان تقریبی تفت دادن سبزیجات مختلف در دمای 220 درجه سانتیگراد سبزیجات ریشه دار (چغندر ، سیب زمینی ، هویج و زردآلو) حداقل 30 دقیقه و حداکثر 45 دقیقه بسته به اندازه قطعات خرد شده آنها. کدو زمستانی (کدو تنبل ، کدو سبز)) 20 تا 60 دقیقه بسته به کوچک یا بزرگ بودن قطعات بستگی دارد. کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم پیچ ، کلم جوانه) 15 تا 20 دقیقه. سبزیجات نرم (کدو سبز ، فلفل دلمه ای ، کدو سبز دقیقاً 10 تا 20 دقیقه. سبزیجات نازک (مارچوبه ، لوبیا سبز) 10 تا 20 دقیقه. پیاز 30 تا 45 دقیقه بسته به نوع تردی شما گوجه فرنگی ها 15 تا 20 دقیقه.

نحوه تفت دادن یک وعده سبزیجات

مناسب برای: 4 تا 6 نفر

عناصر :

از سبزی مورد نظر 0.5 تا 1 کیلوگرم روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری نمک 1 قاشق چایخوری 1/4 قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده

روش تهیه:

ماهیتابه خود را روی گاز قرار دهید وگرنه می توانید فر را روی 220 درجه تنظیم کنید و یک سینی را وسط آن قرار دهید تا گرم شود. در همین حال ، سبزیجات را بشویید و البته خشک کنید و بدون رطوبت قطعه قطعه کنید. ریز خرد کنید. هرچه قطعات کوچکتر و کوچکتر شوند ، بهتر سرخ می شوند. قطعات خرد شده را در یک کاسه بریزید. حالا روغن ، نمک و فلفل را به آنها اضافه کنید و با دست شروع به مخلوط کردن کنید. ادامه دهید تا سطح سطح قطعات صاف شود. به روغن آغشته کنید و براق شوید. اگر به نظر می رسد روغن کم است و تمام مخلوط شما را پوشش نمی دهد ، از روغن بیشتری استفاده کنید. حالا خرده های سبزیجات را در قابلمه یا سینی فر پهن کنید ، مطمئن شوید که همه قطعات در یک لایه از هم جدا شده در ظرف قرار دارند یا سینی پهن شده است. اگر احساس می کنید ظرف شما کوچک است و روی هم چیده شده ، در دو مرحله برشته کاری را انجام دهید. زمان پخت خود را مطابق پاراگراف قبل تخمین بزنید. سبزیجات نرم مانند لوبیا سبز و گل کلم به طور کلی برای 10 تا 20 دقیقه پخته می شوند ، و سبزیجات سخت مانند کدو و سیب زمینی 30 دقیقه یا بیشتر به طول می انجامد. پختن قطعات بزرگ نیز از قطعات کوچکتر طولانی تر است. قطعات خرد شده را تفت دهید تا نرم شوند. بهتر است هر 10 دقیقه مخلوط پخش شده در ظرف را هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که چنگال به راحتی و نرم در تکه سبزیجات فرو رود. رودخانه و سطح آن کاملاً قرمز است. در آخر ، سبزیجات بو داده را به یک ظرف سرو منتقل کرده و در صورت لزوم ، سرو کنید ، می توانید نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید تا مطابق با ذائقه شما باشد.

توجه: اگر چندین نوع سبزی دارید و می خواهید مخلوط بو داده داشته باشید ، می توانید این کار را مطابق با سه روش ذکر شده در بندهای قبلی انجام دهید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید مخلوطی از سیب زمینی و لوبیا سبز را سرخ کنید ، ابتدا سیب زمینی ها را در ماهیتابه یا سینی فر بریزید ، با توجه به اینکه حداقل 30 دقیقه طول می کشد تا قطعات سیب زمینی خوب بپزند ، پس از 15 دقیقه سیب زمینی را بریزید ، لوبیا سبز را اضافه کنید و در ظرف را هم بزنید تا مخلوط خوب پخته شود ، "حداکثر 30 تا 45 دقیقه" برای جلوگیری از پر کردن مواد در ظرف.

نکته: چیپس و مواد باقیمانده اضافی سبزیجات را می توانید در ظرف یا کیسه ای بدون هوا در یخچال نگهداری کنید تا 5 روز.

آخرین کلمه

امیدواریم با استفاده از این مقاله بتوانید از خوردن انواع سبزیجات بو داده لذت ببرید و از خواص فوق العاده بالای آنها نهایت استفاده را ببرید.

برای مطالعه بیشتر توسط مجله Promag پیشنهاد شده است:

پیشنهاد مطالعه

این روزها در همه جای ایران بحث کسب و کار داغ است و در بین آنها موضوع اصلی راه اندازی استارتاپ است. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه می توان با خرید USSD استارت آپی را راه اندازی کرد و بستر مناسب راه اندازی استارتاپ چیست؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید روی لینک بالا کلید کنید.

همچنین ببینید

درصد چربی بدن برای بسته های جنسی

برای رسیدن به شکم شش تکه باید از موانع زیادی عبور کنید و مانع اصلی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *