خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » اهمیت کار با وزنه برای سلامتی و تناسب اندام

اهمیت کار با وزنه برای سلامتی و تناسب اندام

تمرینات قدرتی در تقویت عضلات و همچنین استخوان ها نقش مهمی دارند. کار منظم با وزنه باعث افزایش تراکم استخوان می شود که خطر شکستگی و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

در حالی که ایروبیک برای تناسب اندام و بهبود سلامتی در بین مردم جهان بسیار محبوب است ، کار با وزنه نیز مزایای خاص خود را دارد. کار با وزنه ها ، که به آن تمرینات قدرتی یا استقامتی نیز گفته می شود ، استفاده از مقاومت برای تحریک انقباض عضله است. این به نوبه خود منجر به تشکیل قدرت ، استقامت بی هوازی و اندازه عضله اسکلتی می شود.

اگر کار با وزنه به صورت اصولی و صحیح انجام شود ، فواید قابل توجهی دارد و باعث بهبود سلامت و سلامتی انسان می شود. در اینجا چند دلیل برای انجام تمرینات قدرتی بیشتر آورده شده است.

به کاهش وزن کمک کنید

کار با وزنه به سوزاندن چربی در حین و بعد از ورزش کمک می کند و بنابراین در حفظ تناسب اندام و فرم بدن خوب نقش دارد. بعد از یک جلسه تمرین قدرتی ، بدن شما طی چند ساعت آینده اکسیژن بیشتری مصرف می کند ، که به عنوان اکسیژن اضافی (EPOC) شناخته می شود.

هنگامی که بدن اکسیژن بیشتری مصرف می کند ، به کالری بیشتری نیاز دارد و میزان متابولیسم آن افزایش می یابد. به این ترتیب می توانید لاغر شوید و این روند را حفظ کنید.

کار با وزنه باعث افزایش قدرت و توده عضلانی بدون چربی می شود و بنابراین به بدن کمک می کند تا کالری را به طور موثرتری بسوزاند. این شرایط به کاهش وزن و تناسب اندام نیز کمک می کند.

به کاهش چربی شکم کمک می کند

انجام تمرینات با وزنه در کاهش چربی شکم بسیار موثر است که از بین بردن آن سخت تر از سایر قسمت های بدن است. کار با وزنه همراه با ورزش هوازی باعث می شود که چربی در شکم نسبت به انجام ورزش هوازی به تنهایی بیشتر شود.

استخوان ها را تقویت کنید

تمرینات قدرتی در تقویت عضلات و همچنین استخوان ها نقش مهمی دارند. کار با وزنه به طور منظم باعث افزایش تراکم استخوان می شود که خطر شکستگی و پوکی استخوان را کاهش می دهد ، شرایطی که در زنان بیشتر از مردان است. از این رو ، کار با وزنه راهی عالی برای مقابله با از دست دادن استخوان است.

محافظت از قلب

تمرین مقاومتی همچنین برای سلامت قلب و عروق مفید است. انجام تمرینات ساده با وزنه راه خوبی برای پمپاژ قلب و بهبود قدرت آن است. همچنین ، کار با وزنه باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش ضربان قلب در حالت استراحت می شود.

کاهش ضربان قلب در حالت استراحت خطر بیماری کرونر قلب ، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

انجمن قلب آمریکا تمرینات مقاومتی با شدت متوسط ​​را به عنوان مکمل برنامه ورزش هوازی برای پیشگیری ، درمان و کنترل فشار خون بالا توصیه می کند. در همین راستا ، به بزرگسالان توصیه می شود حداقل دو جلسه تمرین قدرتی در هفته انجام دهند.

اگر به بیماری قلبی ، حمله قلبی یا سکته مغزی مبتلا هستید ، در مورد تنظیم امن ترین و موثرترین برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید.

تعادل و هماهنگی را بهبود ببخشید

کار با وزنه بیشتر بر تعادل و هماهنگی تأکید دارد. با افزایش سن ، تعادل و هماهنگی مناسب بین قسمتهای مختلف بدن برای انسان بسیار مهم است. زمین خوردن یکی از دلایل عمده آسیب های کشنده در بزرگسالان بالای 65 سال است.

تمرینات قدرتی به پیشرفت مکانیک بدن بهتر و بهبود انعطاف پذیری و تعادل به ویژه با افزایش سن کمک می کند.

خواب را بهبود ببخشید

در حالی که ورزش به طور کلی باعث بهبود الگوی خواب می شود ، کار با وزنه به طور خاص می تواند منجر به خواب بهتر در شب شود. همچنین ، تمرینات قدرتی به شما کمک می کند تا سریعتر بخوابید ، عمیق تر بخوابید و در طول شب کمتر بیدار شوید.

خطر دیابت را کاهش دهید

در جهان حدود 350 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و شما ممکن است یکی از کسانی باشید که در سالهای آینده به این بیماری مبتلا می شوند. برای کاهش خطر دیابت ، تمرینات قدرتی با وزنه می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

کار با وزنه به بدن کمک می کند تا به انسولین واکنش بهتری نشان دهد ، استفاده از قند خون را بهبود می بخشد ، به کاهش وزن کمک می کند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 یک برنامه تمرین قدرت را برای کمک به کنترل قند خون خود شروع کنند. برای کاهش خطر ابتلا به دیابت و همچنین کنترل سطح قند خون توصیه می شود حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی را انجام دهید.

علائم افسردگی را کاهش دهید

وقتی صحبت از تأثیر ورزش بر اضطراب و افسردگی می شود ، فواید ورزش هوازی کاملاً مشخص است.

کار با وزنه نیز در مقابله با احساس ناامیدی و درماندگی ناشی از اختلالات خلقی ، اضطراب و افسردگی مفید است. این تمرینات به ترشح هورمون اندورفین کمک می کند ، که به افراد کمک می کند احساس خوبی داشته باشند و اضطراب را از خود دور کنند و در مبارزه با افسردگی نیز موثر هستند.

پیشگیری از کمردرد

مشاغلی که در آن فرد مجبور به نشستن طولانی مدت می شود می تواند باعث آسیب دیدگی کمر شود و منجر به گرفتگی و درد در این ناحیه شود. تمرینات قدرتی که روی کمر متمرکز است ، کمر درد و آسیب ها را کاهش می دهد. کار با وزنه باعث تقویت عضلات اصلی حمایت کننده از ستون فقرات می شود. این به نوبه خود باعث کاهش درد و ناراحتی در پشت می شود و برخی از آسیب های نشستن به مدت طولانی را خنثی می کند.

یکی دیگر از مزایای تمرینات قدرتی این است که باعث بهبود وضعیت بدن شما می شود که منجر به حفظ فرم مناسب ستون فقرات و کاهش درد کمر می شود.

بهبود سلامت روانی و شناختی

کار با وزنه نه تنها شما را از نظر جسمی تقویت می کند ، بلکه تأثیر روانشناختی مشابهی نیز دارد. هر نوع ورزش ، صرف نظر از سن ، می تواند فواید فوری برای عملکرد احساسی و شناختی داشته باشد. با این حال ، کار با وزنه به طور خاص می تواند برای عملکرد شناختی مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه

این روزها در همه جای ایران بحث کسب و کار داغ است و در بین آنها موضوع اصلی راه اندازی استارتاپ است. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه می توان با خرید USSD استارت آپی را راه اندازی کرد و بستر مناسب راه اندازی استارتاپ چیست؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید روی لینک بالا کلید کنید.

همچنین ببینید

چگونه می توان در طی یک ساعت بیشترین کالری را سوزاند

به نظر شما بهترین راه برای سوزاندن کالری بیشتر چیست؟ خوب ، روش های زیادی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *