خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » علائم کمبود ویتامین B12 و بهترین منابع غذایی آن

علائم کمبود ویتامین B12 و بهترین منابع غذایی آن

اگر بدنبال دریافت ویتامین B12 مورد نیاز بدن خود هستید ، پیشنهاد می کنیم از مکمل ها دور باشید و سعی کنید این ویتامین مفید را از طریق رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

به گزارش آلاماتو و به نقل از مجله تناسب اندام ؛ اگر می خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید ، باید غذاهایی بخورید که حاوی ویتامین B12 هستند. B12 یک ویتامین است که برای عملکرد سلول های قرمز خون در بدن ضروری است. ویتامین B12 اغلب به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از غذا دریافت می کنید متصل می شود.

با این حال ، این ویتامین همچنین می تواند به طور مصنوعی به غذاها اضافه شود تا به شما کمک کند میزان توصیه شده روزانه ویتامین B12 را دریافت کنید. علاوه بر این ، برای کسانی که ویتامین B12 کافی از رژیم خود دریافت نمی کنند ، این ویتامین به عنوان مکمل نیز موجود است.

اگر بدانید که کدام غذاها حاوی ویتامین B12 هستند ، دریافت مقدار مناسب این ویتامین آسان خواهد بود.

همچنین بخوانید: انواع ویتامین های گروه B بهترین منابع غذایی ویتامین B12

اگرچه می توان ویتامین B12 را به عنوان مکمل غذایی مصرف کرد ، اما در بسیاری از غذاهای رایج که بهترین منبع نیز هستند ، یافت می شود. در اینجا چند ماده غذایی وجود دارد که باید در صورت کمبود ویتامین B12 امتحان کنید:

1. تخم مرغ

زرده تخم مرغ خام حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است. تخم مرغ غاز و اردک نیز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B12 است.

۲. پنیر

اگرچه همه پنیرها از نظر ویتامین B12 سرشار نیستند ، پنیر سوئیس ، پنیر پارمزان ، موزارلا و پنیر فتا همه حاوی ویتامین B12 هستند.

3. گوشت گاو

گوشت کمر ، دنده ها و دنده ها همه حاوی ویتامین B12 هستند. اما شکاف گوشت گاو بیشترین مقدار ویتامین B12 را دارد.

4. بره

یک برش شانه بره می تواند بیش از 60٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B12 را تأمین کند.

5. سخت پوستان

چه به صورت خام و چه بخارپز یا کبابی خورده شود ، انواع سخت پوستان مانند حلزون یا صدف سرشار از ویتامین B12 هستند. توجه داشته باشید که از نظر اسلام ، برخی از سخت پوستان ممنوع است.

6. خاویار

اگرچه معمولاً فقط به عنوان چاشنی وعده های غذایی بزرگتر مصرف می شود ، تخم مرغ ماهی می تواند بیش از ده برابر ویتامین B12 تخم مرغ تأمین کند.

7. غذاهای دریایی

ماهی ، خرچنگ ، ​​خرچنگ دریایی و اختاپوس تنها چند ماده غذایی حاوی ویتامین B12 هستند. ممکن است غذاهای روزمره نباشند ، اما اگر کمبود ویتامین B12 دارید ، باید سعی کنید روش های خلاقانه ای برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود پیدا کنید.

8. شیر

شیر ممکن است ساده ترین راه برای افزودن ویتامین B12 به رژیم غذایی شما باشد. با یافتن یک غلات صبحانه غنی شده با ویتامین B12 می توانید با یک پیکان دو نشان بزنید. این بدن شما را با ویتامین B12 مکمل می کند و به شما کمک می کند دوز مناسب ویتامین B12 در روز دریافت کنید.

علائم کمبود ویتامین B12 چرا غذاهای غنی از ویتامین B12 بسیار مهم هستند؟

کمبود ویتامین B12 یک مشکل جدی در کشور است. اگر از خستگی ، ضعف تمرکز ، حافظه ضعیف ، تحریک پذیری و افسردگی رنج می برید ، یا نمی توانید در محل کار به درستی فکر کنید ، ممکن است کمبود ویتامین B12 داشته باشید.

مشکلات خواب و دوره های هیجان شدید و روان پریشی نیز ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B12 رخ دهد.

اگر فکر می کنید کمبود ویتامین B12 دارید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید یا سعی کنید ویتامین B12 بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم های گیاهی نیز اغلب منجر به کمبود ویتامین B12 می شوند. بنابراین اگر گیاه خوار هستید ، از طریق مکمل ها ویتامین B12 بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. خوردن یکی از این 8 ماده مغذی به شما کمک می کند ویتامین B12 مورد نیاز خود را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه

این روزها در همه جای ایران بحث کسب و کار داغ است و در بین آنها موضوع اصلی راه اندازی استارتاپ است. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه می توان با خرید USSD استارت آپی را راه اندازی کرد و بستر مناسب راه اندازی استارتاپ چیست؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید روی لینک بالا کلید کنید.

همچنین ببینید

درصد چربی بدن برای بسته های جنسی

برای رسیدن به شکم شش تکه باید از موانع زیادی عبور کنید و مانع اصلی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *