خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » بالا رفتن از پله ها چند کالری می سوزاند؟

بالا رفتن از پله ها چند کالری می سوزاند؟

دوندگان و همچنین اکثر افرادی که سعی در بهبود سلامت و تناسب اندام خود از طریق تمرینات قلبی دارند ، ارزش یک تمرین شدید را می دانند.

به گزارش آلامتو ، به نقل از مجله تناسب اندام؛ دلایل زیادی وجود دارد که افزودن نردبان یا حتی بالا رفتن از پله ها به برنامه تمرینی شما ایده خوبی است. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

در هر مکان ، هر زمان

در دنیای امروز ، مکان های بسیار کمی برای رفتن وجود دارد اما شما نمی توانید نردبان پیدا کنید. در محل کار ، محل بازی و خانه شما پله هایی وجود دارد. استفاده از آنها هزینه ای ندارد. اما در صورت استفاده صحیح ، می توانند به همان اندازه تمریناتی که در باشگاه انجام می دهید مفید باشند. آنها حتی نسبت به یک ورزش رایگان و موجود دیگر که در فضای باز می دوند برتری دارند.

در گرمای شدید ، حتی در وسط روز می توانید پله های مطبوع را پیدا کنید! به همین ترتیب ، سردترین روزهای زمستان سرعت کوهنوردان را کاهش نمی دهد. از آنجا که یافتن پله ها بسیار آسان است ، نیازی به اختصاص زمان برای استفاده از آنها نیست. با دویدن پله به مدت 15 دقیقه در هنگام ناهار ، شما یک تمرین حسابی انجام داده اید.

تمرینات تناوبی با شدت بالا

HIIT مورد علاقه بسیاری از افرادی است که در مورد تناسب اندام خود جدی هستند. HIIT به معنای انجام یک تمرین کوتاه و بسیار سخت و سپس یک فاصله راحت تر است.

دویدن روی پله ها برای این منظور کاملا مناسب است. دو بار در یک زمان دویدن به مدت 60 تا 90 ثانیه ، ضربان قلب شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، حتی اگر 90 ثانیه به آرامی از پله ها پایین بیایید.

این روش باید حدود 15 دقیقه ادامه یابد. هدف این است که بدن خود را چنان سخت تربیت کنید که بقیه روز خود را برای بهبودی سپری کند.

HIIT متابولیسم در حالت استراحت را افزایش می دهد. این به این معنی است که در طول روز حتی در هنگام ورزش کالری بیشتری خواهید سوزاند.

عضله سازی

حقیقت این است که اگر پاهای قوی داشته باشید ، بقیه زندگی شما کمی راحت تر خواهد شد. بالا رفتن از پله ها بهتر از هر ورزش پاهای شما را تقویت می کند. ورزش مانند دویدن ، هرچقدر هم شدید باشد ، عضلات شما را مجبور به مبارزه با نیروی جاذبه نمی کند. کوهنوردی همان گروه های عضلانی را ایجاد می کند که آنها را برای دویدن آموزش می دهد ، اما به روشی متفاوت.

این یک روش عالی برای تغییر تمرین است حتی اگر به اندازه یک دونده کامل ماراتن استعداد ندارید. ممکن است دریابید که نتایج بیشتر در عضلات پشت ساق پا مشخص است ، ماهیچه هایی که به نظر می رسد بیشترین کار را هنگام صعود دارند. اما کوهنوردی روی تمام عضلات پای شما ، از پشت پا تا سرین ، کار می کند.

میزان کالری سوزی در بالا رفتن از پله ها

پتانسیل چربی سوزی در بالا رفتن از پله ها بسیار زیاد است. بالا رفتن از پله ها می تواند در هر ساعت 500 کالری بسوزاند. بالا رفتن از پله ها می تواند 1000 کالری در ساعت بسوزاند ، اگرچه توصیه نمی شود کسی یک ساعت از پله ها بالا برود. حتی افزایش اندک در استفاده از راه پله در طول روز باعث افزایش سوزاندن کالری می شود.

هر زمان فرصتی پیش آمد از پله ها استفاده کنید. حتی استفاده از آنها به جای آسانسور ، 4 بار در روز در محل کار ، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

وقتی کوهی از پله ها را در مقابل خود می بینید ناامید نشوید. با هر قدمی که می گذارید ، کالری می سوزانید و عضلات شما قویتر می شوند. پله ها یک روش عالی برای افزودن شدت به تمرین شما هستند ، شدت آن منجر به نتایج مورد نظر شما می شود.

همچنین بخوانید: کالری میوه

همچنین ببینید

نوشابه صفر یا رژیمی؟

در سال 2017 ، کوکاکولا اعلام کرد که قصد دارد تولید نوشابه صفر را متوقف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *