خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » کدام میوه ها برای کاهش وزن مفید هستند؟

کدام میوه ها برای کاهش وزن مفید هستند؟

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، خوردن حداقل پنج وعده 80 گرم میوه و سبزیجات در روز خطر مشکلات جسمی را کاهش می دهد.

مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن انواع خاصی از میوه ها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. برخی از این میوه ها شامل موارد زیر است:

هندوانه: از آنجا که 90٪ وزن هندوانه آب است ، یکی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن است. در 100 گرم هندوانه فقط 30 کالری وجود دارد. همچنین منبع خوبی از آمینو اسیدی به نام آرژنین است که به سوزاندن سریع چربی کمک می کند. مصرف این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن ، باعث احساس سیری و تمایل کمتری به غذا خوردن بین وعده های غذایی در فرد می شود.

سیب: خوردن روزانه یک عدد سیب نه تنها نیاز به مراجعه به پزشک را کاهش می دهد بلکه به فرد کمک می کند تا سریعتر وزن کم کند. همچنین ، خوردن یک سیب با پوست 4.4 گرم فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می کند. خوردن سیب یا گلابی قبل از غذا می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود.

گریپ فروت: این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C ، اسید فولیک و پتاسیم است. گریپ فروت های صورتی و قرمز همچنین منبع ویتامین A و لیکوپن هستند که از دیواره عروق در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. خوردن نیمی از این میوه حدود نیم ساعت قبل از غذا به فرد کمک می کند احساس سیری بیشتری کند.

موز: اگرچه یک موز متوسط ​​حاوی 27 گرم کربوهیدرات است ، اما می تواند باعث جلوگیری از افزایش وزن شود زیرا فقط 105 کالری دارد. موز همچنین با گرفتگی عضلات مقابله می کند ، از اسیدی شدن جلوگیری می کند و فشار خون را پایین نگه می دارد.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی در گروه میوه ها قرار دارد و پر از آنتی اکسیدان است و می تواند به کاهش احتباس آب کمک کند. علاوه بر این ، مقاومت در برابر لپتین را خنثی می کند. لپتین پروتئینی است که از کاهش وزن جلوگیری می کند. علاوه بر این ، مقدار بسیار کمی کالری در گوجه فرنگی وجود دارد.

همچنین ببینید

افزایش این "هورمون" از کاهش وزن جلوگیری می کند!

کاهش وزن برای برخی از افراد بسیار دشوار است. کاهش وزن همراه با خستگی و …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *