خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » اعتیاد به تلویزیون چیست؟ + راههای ترک آن

اعتیاد به تلویزیون چیست؟ + راههای ترک آن

برای تماشای چند ساعت برنامه های تلویزیونی سرگرم کننده چه ضرری می تواند داشته باشد؟ اگر این چیزی است که شما درباره تلویزیون فکر می کنید ، سلامتی شما قطعاً در معرض خطر است! ، ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت بخوانید:

به گزارش آلاماتو و به نقل از مجله تناسب اندام ؛ ایده "معتاد تلویزیونی" تصاویر افراد چاق ، تنبل ، بی نظم و بی حال را تداعی می کند. ما از تحقیقاتی که نشان داده است هرچه بیشتر در روز تلویزیون تماشا کنید ، خطر اضافه وزن یا چاقی را بیشتر می دانیم.

مدت ها تصور می شد که معتادان به تلویزیون وزن بیشتری دارند زیرا هنگام تماشای تلویزیون بیشتر غذا می خورند. اما آیا می دانید که دراز کشیدن برای مدت طولانی در واقع برای سلامتی شما خطرناک است؟

تنبلی چگونه بر سلولهای چربی تأثیر می گذارد

یک مطالعه جدید از دانشگاه تل آویو منتشر شده در مجله فیزیولوژی (فیزیولوژی سلول آمریكایی) نشان داد كه سلولهای preadipocyte ، كه پیش ماده سلولهای چربی هستند ، هنگام خوابیدن یا نشستن خیلی سریعتر به سلولهای چربی تبدیل می شوند و حتی بیشتر چربی تولید می كنند . . این دوره های طولانی نشستن یا دراز کشیدن ، که در آن قسمت های زیادی از بدن خود را بار سنگین قرار می دهیم ، به عنوان "بارهای کششی مکانیکی" شناخته می شوند.

به زبان ساده ، بی تحرک بودن باعث می شود که بدن شما در سلولهای چربی چربی بیشتری ایجاد کند ، بنابراین سلولها خود بزرگتر می شوند. فشار مداوم بر سلول های بدن شما باعث گسترش و رشد سلول های چربی می شود.

این آسیب قابل جبران نیست

خبر نگران کننده این است که هر روز بیشتر محققان در می یابند که تأثیرات مخربی که مدت طولانی استراحت بر روی بدن شما دارد ، نمی تواند با ورزش خنثی شود ، حتی اگر ورزش های سنگینی مانند دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید.

این بدان معناست که شما نمی توانید به بهانه اینکه در همان روز ورزش کرده اید ، ساعت ها دروغ گفتن جلوی تلویزیون را توجیه کنید. حتی یک ساعت تمرین در سالن بدنسازی اثرات مخرب و مضر چند ساعت بی تحرکی بر بدن شما را خنثی نخواهد کرد.

مطالعه جدیدی که در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شد نشان داد مردانی که گزارش می کنند روزانه دو ساعت یا بیشتر در مقابل تلویزیون نشسته اند دو برابر بیشتر از مردان گزارش می کنند که ساعات کمتری از تلویزیون را گزارش کنند. مردانی که گفتند 4 ساعت یا بیشتر بی تحرک هستند 50 درصد بیشتر احتمال دارد که به هر علتی بمیرند. ورزش ساعتها تماشای تلویزیون خطرات آن را خنثی نمی کند. چندین مطالعه دیگر نیز وجود دارد که به نتایج مشابهی رسیده اند.

از آسیب سلول جلوگیری کنید

دانشمندان در حال حاضر در حال انجام مطالعاتی برای تعیین حداقل زمان برای فعالیتهای استراحت (تفریحی) هستند که باعث چنین تغییراتی در سلولهای چربی می شود.

در همین حال ، اکنون کارشناسان توصیه می کنند که زمان چنین فعالیت های کم تحرکی مانند تماشای تلویزیون ، بازی های ویدیویی یا گشت و گذار در اینترنت را به یک ساعت یا کمتر در روز محدود کنید.

برای جلوگیری از این آسیب جبران ناپذیر به بدن ، چند ساعت در هفته از وقت خود را برای تماشای تلویزیون کاهش دهید تا بیش از یک ساعت در روز تماشا کنید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به چندین مشکل سلامتی ، ممکن است دریابید که وقت بیشتری برای انجام سایر فعالیت های مورد علاقه خود دارید یا از اوقات فراغت اضافی برای کشف سرگرمی ها یا علایق جدید استفاده می کنید.

هنگام تماشای تلویزیون وزن کم کنید

من فرصت ورزش ندارم ، خسته ام ، باید استراحت کنم …

مطمئناً شما این موارد را بارها گفته اید ، اما باید بدانید که این جملات در حقیقت فقط بهانه هایی برای فرار از ورزش و فعالیت بدنی است.

بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و از دستان خود استفاده کنید و سلامتی خود را تضمین کنید.

در این مقاله ، ما یک سری فعالیت های ساده را ارائه می دهیم که می توانید حتی هنگام تماشای تلویزیون انجام دهید.

به عنوان اولین پیشنهاد ، 5 حرکت زیر را به سرعت انجام دهید.

10 بار بنشینید و بایستید (بنشینید و بایستید) 10 بار به جلو خم شوید 10 بار به دور خود بچرخید 10 بار در هوا بپرید 10 بار روی نوک پا بایستید

وقتی در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید یا در حال پیاده روی هستید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حرکت ساده انجام دهید ، در این حرکت باید ابتدا مشت ها را به سمت بالا ، سپس رو به بالا و در آخر به سمت پایین بزنید.

تمام این فعالیت ها باعث سوزاندن کالری می شوند که سلامتی شما را تضمین می کنند. امروز شروع کن!

با انجام هر یک از کارهای پیشنهادی ، که اگرچه ساده و سطحی به نظر می رسند ، اما نه تنها می توانید عضلات مختلف خود را تقویت کنید ، بلکه مقدار زیادی کالری نیز می سوزانید!

همچنین ببینید

نوشابه صفر یا رژیمی؟

در سال 2017 ، کوکاکولا اعلام کرد که قصد دارد تولید نوشابه صفر را متوقف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *