خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » مضرات و فواید مصرف نکردن محصولات لبنی چیست!

مضرات و فواید مصرف نکردن محصولات لبنی چیست!

آیا باید لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنیم؟

همانطور که می دانید ، لبنیات یکی از اجزای تشکیل دهنده هرم غذایی است ، مسئله محدود کردن یا حذف آن از رژیم غذایی بحث برانگیز است.

در مورد افرادی که به شیر حساسیت دارند و با عدم تحمل لاکتوز دست و پنجه نرم می کنند ، پاسخ کاملاً واضح است. اما آیا افراد دیگر باید مصرف لبنیات خود را محدود کنند؟ در این مقاله از مجله آلاماتو ، جوانب مثبت و منفی مصرف لبنیات را بررسی می کنیم ، لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: نمودار کالری محصولات لبنی یادداشت های مثبت: 6 دلیل برای نوشیدن شیر لبنی حاوی مواد مغذی مانند کلسیم ، ویتامین D و پتاسیم است و این مواد مغذی برای سلامت استخوان و فشار خون مهم هستند. شیر سرشار از پروتئین است. لبنیات حاوی تمام 20 اسید آمینه ، مشابه گوشت قرمز است. پروتئین یک قسمت اساسی در یک رژیم غذایی سالم است و به شما کمک می کند خطر بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 و سایر بیماری ها را کاهش دهید. یکی از دو پروتئین اصلی شیر آب پنیر است که یک پروتئین است. از کیفیت بالایی برخوردار است و اغلب در پودرها و محصولات پروتئینی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات نشان می دهد که مصرف محصولات لبنی باعث بهبود تراکم استخوان می شود. مصرف لبنیات می تواند از پوکی استخوان و فشار خون بالا در افراد مسن جلوگیری کند. رضایت و سلیقه. این جنبه مثبت یک واقعیت غذایی نیست ، بلکه این واقعیت است که لبنیات می توانند یک وعده غذایی را به میزان رضایت بیشتری برسانند. برای درک بهتر این موضوع ، به تأثیر شگفت انگیز پنیر روی پیتزا فکر کنید! پروتئین موجود در لبنیات به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و به طور بالقوه میل به خوردن گزینه های ناسالم و دارای قند بالا در بین وعده های غذایی را کاهش می دهد. نکات منفی: 7 دلیل برای قطع مصرف شیر طبق آمار ، 25٪ از آمریکایی ها با عدم تحمل لاکتوز دست و پنجه نرم می کنند. علائم عدم تحمل لاکتوز می تواند شامل اسهال ، حالت تهوع ، گرفتگی عضلات و نفخ باشد که معمولاً ظرف 30 دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن لبنیات ظاهر می شوند. اگر هر بار که لبنی می خورید یک یا چند مورد از این علائم را تجربه می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از مصرف لبنیات و شیر خودداری کنید. بستنی ، پنیر ، پیتزا ، خامه سنگین سرشار از چربی اشباع هستند. و اگر زیاد خورده شود ، می تواند باعث افزایش وزن شود. مطالعات نشان داده است که خوردن مقادیر متوسط ​​چربی اشباع برای شما مضر نیست ، اما اگر می خواهید وزن کم کنید ، قطع مصرف لبنیات می تواند به شما در رسیدن به اهداف کمک کند. لبنیات باعث افزایش تولید مخاط در بدن شما می شود. کازئین یکی از پروتئین های اصلی شیر و یکی از مهمترین مواد حساسیت زا در ایجاد مخاط است ، به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است در صورت بیماری تصمیم به قطع مصرف لبنیات بگیرند. با این وجود ، علیرغم شواهد مربوط به ارتباط بین لبنیات و احتقان ، هنوز شواهد علمی کمی برای تأیید آن وجود دارد. گاوداری ها تأثیر بسزایی در محیط زیست دارند. لیستی در حال افزایش از موضوعات زیست محیطی مانند انتشار گازهای گلخانه ای ، آلودگی منابع محلی آب و روش های کشاورزی ناپایدار مرتبط با این مزارع وجود دارد. شیر حاوی هورمون رشد IGF-1 (فاکتور رشد شبه انسولین) است که برای رشد در کودکان مهم است. لازم است ، اما با آکنه و پروستات و سرطان پستان نیز همراه است. گاوهای شیری تقریباً در تمام طول سال باردار هستند ، به این معنی که گاوها مقدار زیادی استروژن دارند و این هورمون به شیر آنها نیز منتقل می شود. افزایش سطح استروژن با سرطان های مرتبط با هورمون مانند پروستات و سرطان پستان در ارتباط است. مصرف بیش از حد لبنیات ممکن است قدرت استخوان شما را کاهش دهد. لبنیات سرشار از رتینول (ویتامین A) هستند که مقدار زیادی از آنها باعث ضعیف شدن استخوان ها می شوند. همچنین بخوانید: کدام شیر بهتر است؟ با این تفاسیر ، حکم نهایی در مورد نوشیدن شیر چیست؟

در بخش فوق ، ما نوشیدن شیر را از دو جنبه مثبت و منفی بررسی کردیم ، حال این سوال پیش می آید که آیا به دلیل جنبه های مثبت ، محصولات لبنی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم یا به دلیل جنبه های منفی ، از نوشیدن آن صرف نظر کنیم. ؟

اگر مشکلی مانند عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی ندارید ، خوردن مقادیر کمی از محصولات لبنی می تواند به شما در حفظ رژیم غذایی سالم کمک کند. با این حال ، با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد ، سعی کنید مصرف خود را تا آنجا که ممکن است محدود کنید و به جای مصرف منظم ، مصرف گاه به گاه را در برنامه خود بگنجانید.

سعی کنید یک هفته لبنیات مصرف نکنید و ببینید آیا راضی هستید یا خیر. بسیاری از افراد هنگام قطع مصرف لبنیات ، سطح انرژی بالاتر و احساس بهتری را گزارش می کنند. به طور خاص ، قطع یا محدود کردن لبنیات ممکن است احساس سنگین خوردن غذاهای چرب را به حداقل برساند و جای غذاهای سالم و مقوی را بگذارد.

اگر تصمیم دارید لبنیات را در رژیم خود نگه دارید ، به لبنیات گاوهای تغذیه شده با علف چسبیده بچسبید. گاوهایی که در مراتع پرورش یافته و از چمن تغذیه می کنند دارای اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر و ویتامین های محلول در چربی هستند.

نطر شما چی هست؟

آیا فکر می کنید شیر و لبنیات قسمت مهمی از یک رژیم غذایی سالم است؟ آیا شما شیر می نوشید؟ آیا تا به حال واکنشی به لبنیات یا شیر تجربه کرده اید؟ تجربیات خود را در مورد مصرف لبنیات با ما و کاربران عزیز آلاماتو در میان بگذارید.

همچنین ببینید

نوشابه صفر یا رژیمی؟

در سال 2017 ، کوکاکولا اعلام کرد که قصد دارد تولید نوشابه صفر را متوقف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *