خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » دویدن با سرعت بالا بهتر است یا دویدن با استقامت

دویدن با سرعت بالا بهتر است یا دویدن با استقامت

آیا بدنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستید و می خواهید بدانید دویدن سریع یا دویدن طولانی و استقامتی برای این منظور بهتر است؟

مزایای دویدن در زمینه تناسب اندام طی سالهای گذشته به خوبی اثبات شده است و با اطمینان می توان گفت که هیچ فعالیت دیگری از نظر سوزاندن کالری با دویدن قابل مقایسه نیست.

حقیقت این است که پاسخ دادن به این س "ال "آیا دویدن سریع بهتر است یا استقامت؟" مانند بسیاری از جنبه های سلامتی و تناسب اندام ، این کار آسان نیست و اغلب به ترجیح و عملکرد شخصی برمی گردد.

در این مقاله از مجله آلاماتو ، بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد. لطفا تا آخر با ما باشید.

برای سوزاندن کالری سریع بدوید

شما احتمالاً این جمله را شنیده اید که می گوید هرچه سریعتر بدوید ، سریعتر کالری می سوزانید. این کاملا منطقی است ، زیرا بدن شما فشار بیشتری به خود وارد می کند. هنگام حرکت باید از ذخیره انرژی خود استفاده کنید تا سریعتر حرکت کنید. به زبان ساده ، هرچه سریعتر بدوید ، کالری بیشتری می سوزانید تا مسافتی که طی می کنید.

علاوه بر این ، دویدن سریعتر باعث ایجاد توده عضلانی بدون چربی می شود ، که می تواند متابولیسم کلی شما را تقویت کند. همانطور که بدن شما برای ایجاد "بافت فعال" و عضله سازی کار می کند ، حتی مدت ها پس از تمرین نیز کالری سوزی می کند. به این ترتیب حتی در ساعات پس از بازگشت از سالن بدنسازی از مزایای این تمرین بهره مند خواهید شد.

اما دویدن سریع همیشه بهتر نیست!

با توجه به موارد ذکر شده ، به راحتی می توان نتیجه گرفت که برای داشتن تناسب اندام و کاهش وزن ، قطعاً باید روی سریع دویدن تمرکز کنید. اما روش دیگری برای بررسی این روند وجود دارد که دوندگان باید در نظر بگیرند. سریعتر و سریعتر دویدن به این معنی است که شما به سختی می توانید مدت طولانی تمرین کنید ، که در نهایت به این معنی است که شما ممکن است نتوانید به همان اندازه کالری بسوزانید که هنگام دویدن با سرعت کندتر و سنجیده تری می دوید.

به عنوان مثال ، اگر 20 دقیقه با حداکثر سرعت خود بدوید ، ممکن است بتوانید 3 مایل (حدود 5 کیلومتر) را طی کنید و حدود 450-500 کالری بسوزانید. حال اگر سرعت خود را کاهش دهید و 60 دقیقه انرژی خود را مصرف کنید ، می توانید به راحتی 5 تا 6 مایل راه بروید و در نهایت 700-800 کالری بسوزانید. البته ، مدت زمان تمرین شما افزایش می یابد ، اما منجر به مصرف کالری قابل توجهی می شود. اگر هدف شما سوزاندن کالری بیشتر است ، این ممکن است بهترین راه باشد.

این دو را برای بهترین نتیجه ترکیب کنید

احتمالاً کدام یک از اینها برای شما بهتر است به سبک دویدن و اهداف تناسب اندام شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر تمرین می کنید تا در یک مسابقه شرکت کنید ، سریعتر دویدن را در اولویت قرار دهید. اما اگر بدنبال لاغر شدن هستید ، طولانی ترین دویدن ممکن است بهترین راه باشد.

اما صادقانه بگویم ، به عنوان دونده ، باید هر دو مورد را در نظر بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که هر دو سریعتر و در فواصل منظم با مسافت بیشتری می دویم. وقتی هم دویدن سریع و هم طولانی دویدن را در نظر بگیرید ، احتمالاً نتایج چشمگیری خواهید دید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، دویدن به عضله سازی سریعتر کمک می کند و همچنین زمان کمتری را برای تکمیل تمرین خود صرف می کنید. بعلاوه ، وقتی روی سریعتر دویدن تمرکز می کنید ، سرعت کلی شما حتی در روزهایی که طولانی تر می دوید ، بهبود می یابد.

از طرف دیگر ، دویدن در مسافت های طولانی برای استقامت مفید است و به شما امکان می دهد مقدار قابل توجهی کالری را در تمرین بسوزانید. هر دوی اینها برای سلامت کلی شما مفید هستند و در زمینه های دیگر زندگی شما نیز فوایدی خواهند داشت.

و حرف آخر …

همانطور که در این مقاله می خوانید ، نمی توانیم بگوییم که سریعتر دویدن بهتر است یا دویدن طولانی تر ، زیرا هدف شما این است که یکی از این دو را در اولویت قرار دهید و آن را به گزینه ای بهتر تبدیل کنید. با تمرین این دو با هم ، می توانید آموزش خود را به سطح کاملا جدیدی برسانید.

همچنین ببینید

نوشابه صفر یا رژیمی؟

در سال 2017 ، کوکاکولا اعلام کرد که قصد دارد تولید نوشابه صفر را متوقف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *