خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » مزایای استفاده از تردمیل

مزایای استفاده از تردمیل

تردمیل یکی از بهترین دستگاه هایی است که می توانید برای سلامتی و تناسب اندام استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از مزایای استفاده از تردمیل را بررسی کنید.

در مورد فواید ورزش همیشه و در همه جا آنقدر صحبت می شود که افراد کمی نمی دانند که ورزش یکی از ارکان اصلی حفظ سلامتی است. همانطور که می دانید ورزش فقط در هوای آزاد خلاصه نمی شود بلکه می تواند با استفاده از ابزاری مانند تردمیل در باشگاه یا منزل نیز انجام شود.

نکته ای که به اندازه من در مورد تردمیل شگفت زده خواهد شد این است که دویدن روی تردمیل بهتر از دویدن در فضای باز است.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد مزایای تردمیل هستید و می خواهید بدانید که چرا ورزش با تردمیل بهتر از ورزش در فضای باز است ، پیشنهاد می کنم این مقاله جذاب را از مجله آلاماتو بخوانید. لطفا تا آخر با ما باشید.

خطر هرگونه ضربه و آسیب را کاهش می دهد

یکی از مهمترین مزایای ورزش تردمیل این است که هنگام دویدن در فضای باز خطر آسیب را کاهش می دهد. تصور کنید که در فضای بیرون می دوید ، سطحی که روی آن قدم می زنید ممکن است به پاهایتان آسیب برساند ، مخصوصاً وقتی با سرعت بالا می دوید. این ضربات سطحی می تواند به مچ پا ، پا یا حتی کمرتان آسیب برساند.

خوب ، می بینید که در مقایسه با این دو ، تردمیل دارای یک سطح نسبتاً نرم است که احتمال آسیب دیدگی پای شما را بسیار کاهش می دهد. علاوه بر این ، هنگامی که با تردمیل ورزش می کنید ، روی یک سطح یکنواخت قرار دارید و غافلگیر شدن از ارتفاع و ارتفاع غیرممکن است.

با استفاده از تردمیل کنترل کاملی بر وضعیت دارید

نکته دیگری که هنگام ورزش با تردمیل بسیار مهم است این است که شما کاملاً شرایط را کنترل می کنید. بسته به سطح تمرین ، ممکن است بخواهید یک تمرین سبک یا یک تمرین شدید داشته باشید ، با سرعت مورد نظر خود شروع به حرکت کنید و شرایط را کنترل کنید.

وقتی با تردمیل ورزش می کنید ، گرما یا سرما دیگر شما را آزار نخواهد داد ، زیرا دمای محیط را با دمای مورد نظر خود تنظیم می کنید. علاوه بر این ، از این طریق خواهید توانست سرعت و شیب و حتی میزان انرژی مصرفی در یک زمان مشخص را کنترل کنید. این مزایا استفاده از تردمیل را برای افراد مبتدی و حرفه ای بسیار مناسب می کند.

علاوه بر این ، اکثر تردمیل ها با قابلیت برنامه ریزی ارائه می شوند ، بنابراین می توانید دویدن خود را کاملاً براساس دقیقه ، کیلومتر و سرعت مورد نظر خود تنظیم کنید.

تردمیل شرایط مسابقه را به خوبی شبیه سازی می کند

اگر مسابقه مهمی در پیش دارید ، به این نکته توجه کنید. یکی دیگر از مزایای مهم دویدن روی تردمیل این است که می تواند به شما کمک کند تا به راحتی برای مسابقه بعدی یا ماراتن فوق العاده طولانی خود تمرین کنید.

شما می توانید سرعت و شیب تردمیل را کنترل کنید و این برای روز مسابقه بسیار مفید خواهد بود. ایجاد شرایطی که تا حد امکان به شرایط مسابقه نزدیک است می تواند تأثیر بسزایی در برد یا باخت شما در مسابقه پیش رو داشته باشد.

اگر می دانید زمین و مسیر مسابقه بعدی شما چگونه است ، می توانید آماری مانند شیب و سرعت را در تردمیل وارد کنید تا بتوانید شرایط مشابهی را قبل از مسابقه تجربه کنید.

سلامت روان و انگیزه را افزایش می دهد

مزیت بزرگ بعدی که از دویدن روی تردمیل می گیرید این است که می تواند به عملکرد بهتر مغز شما کمک کند ، سلامتی شما را بیشتر کند و احساس شادی بیشتری به شما بدهد. اولین دلیل این امر این است که دویدن و ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری اندورفین بیشتری در مغز شما آزاد می کند.

اندورفین ترکیبات شیمیایی مغز است که باعث می شود احساس خوشبختی کنید. بنابراین دویدن روی تردمیل در خانه می تواند در رفع افسردگی و اضطراب بسیار مثر باشد.

آیا تاکنون چیزی در مورد بالاترین سطح دونده شنیده اید؟ runner’s high زمانی اتفاق می افتد که یک دونده مسافت زیادی را طی می کند و احساس شادی و خوشحالی می کند و جالب اینکه این احساس سرخوشی ناشی از آزاد شدن اندورفین از دویدن است.

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که در طول ورزش ، چیزی به نام اندوکانابینوئید تولید می شود ، ماده شیمیایی دیگری که به طور طبیعی در مغز وجود دارد و احساس خوشبختی و لذت را برای شما به ارمغان می آورد.

این احساس شادی بعد از دویدن و ورزش انگیزه شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد ، علاوه بر دویدن روی تردمیل ، می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهید یا تلویزیون تماشا کنید.

سلامت قلب را تقویت می کند

شاید یکی از بزرگترین مزایای دویدن منظم تقویت سلامت قلب و عروق شما باشد. ورزش هوازی می تواند جریان خون در قلب را افزایش دهد و گردش خون بیشتر برابر با اکسیژن بیشتر به عضلات است.

علاوه بر این ، ورزش های هوازی می توانند تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون داشته باشند ، که برای افراد مبتلا به فشار خون ضروری است. خوب است بدانید که کاهش فشار خون می تواند کمک زیادی به جلوگیری از بیماری های قلبی و خطر ابتلا به چیزی مانند حمله قلبی کند.

یکی دیگر از مزایای دویدن روی تردمیل کاهش کلسترول بد خون و بالا بردن کلسترول خوب است. این امر با جلوگیری از انسداد چربی در شریان ها ، به مبارزه با بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

نکته جالب دیگر اینکه اکثر تردمیل ها توانایی اندازه گیری ضربان قلب را دارند که به شما امکان می دهد ضربان قلب خود را کاملاً کنترل کنید که اگر نگران سلامت قلب خود هستید بسیار مفید است.

تردمیل راحت و ایمن است

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم دویدن روی تردمیل راحت بودن آن است. برای تمرین روی تردمیل مجبور نیستید به جایی بروید. داشتن تردمیل بسیار راحت است زیرا در هر ساعت از شبانه روز می توانید به راحتی ورزش کنید و در ساعات مشخصی از شبانه روز در سالن های بدن سازی و باشگاه ها نیازی به ورزش ندارید.

دویدن روی تردمیل بسیار ایمن تر از دویدن در فضای باز است. هنگامی که در فضای باز می دوید ، ممکن است در معرض خطراتی مانند تصادف اتومبیل یا آزار و اذیت دیگران قرار بگیرید ، اما وقتی روی تردمیل بدوید هیچ کدام از این اتفاقات رخ نخواهد داد.

تردمیل به کاهش وزن کمک می کند

دلیل بعدی برای پاسخ دادن به اینکه چرا دویدن روی تردمیل عالی است این است که می تواند به شما کمک کند سریع وزن کم کنید. سرعت کالری سوزی با تردمیل بسیار زیاد است. این می تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که به دنبال اهداف کاهش وزن هستند.

تردمیل نقش مهمی در عضله سازی دارد

ممکن است فکر کنید دویدن روی تردمیل فقط برای استقامت مفید است اما مطمئناً اینگونه نیست ، دویدن روی تردمیل حرف های بیشتری برای گفتن دارد و جالب اینکه نقش مهمی در عضله سازی دارد.

هرچه بیشتر بدوید ، عضله پا سریعتر ساخته می شود. شاید از شنیدن این موضوع تعجب کنید ، اما دویدن روی تردمیل حتی می تواند به ساخت عضله بازو کمک کند ، زیرا هنگام دویدن روی تردمیل بازوها درگیر می شوند. دویدن روی تردمیل واقعاً فواید بی پایان دارد.

همچنین بخوانید: لیست تجهیزات بدنسازی انعطاف پذیری مفصل را بهبود می بخشد

انعطاف پذیری مفصل خصوصاً در سنین پیری یکی از مهمترین موضوعات است. افزایش انعطاف پذیری مفصل می تواند از دست دادن استخوان ، آرتروز و سایر شرایطی که انعطاف پذیری را محدود می کند خنثی کند.

دویدن منظم روی تردمیل خطر شرایطی را که انعطاف پذیری مفصل را محدود می کند کاهش می دهد.

استفاده از تردمیل آسان است

آنچه من در مورد تردمیل بسیار دوست دارم این است که استفاده از آن بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برخی از دکمه های صفحه کنترل را فشار دهید ، تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کرده و شروع به اجرا کنید.

تراکم استخوان ایجاد کنید

بخش عمده ای از دویدن به طور منظم این است که به شما کمک می کند تا تراکم استخوان خود را بسازید. تراکم استخوان به میزان مواد معدنی موجود در استخوان ها گفته می شود که به استحکام و دوام آنها کمک می کند. هرچه مواد معدنی بیشتری در داخل استخوان های خود ایجاد کنید ، قدرت آنها را بیشتر خواهید کرد.

داشتن تراکم بیشتر استخوان به شما کمک می کند تا با بیماری هایی مانند پوکی استخوان مقابله کنید. ورزش هایی مانند دویدن برای تقویت استخوان ها بسیار مناسب است ، به علاوه تردمیل یک روش عالی برای دویدن بدون آسیب رساندن به مفاصل است.

همچنین ببینید

عجیب ترین جمجمه های جهان + عکس

جمجمه یک استخوان کروی است که مغز ، و تمام اندام های داخلی و قسمت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *