خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه می توان یک سیستم ایمنی قوی داشت؟

چگونه می توان یک سیستم ایمنی قوی داشت؟

در اینجا چند نسخه برای سالم ماندن مهم نیست که چه اتفاقی در اطراف شما می افتد.

به گزارش آلامتو ، به نقل از مجله سلامت؛ همه ، از والدین و همسرتان ، قوانینی را برای سلامتی به شما یادآوری می کنند: درست غذا بخورید ، زیاد بخوابید و غیره … اما این نکات خیلی زود پیر می شوند مگر اینکه کنجکاوتر شوید و متوجه شوید که نکاتی باعث سلامتی شما می شوند؟

به این روش در این باره فکر کنید: اگر همه ما در معرض میکروب های مضر یکسانی هستیم ، چگونه تنها برخی از ما بیمار می شویم؟

تفاوت بین کسی که بیمار می شود و کسی که بیمار نمی شود در سیستم ایمنی بدن است.

طی چند سال گذشته ، محققان جزئیات جالبی را در مورد چگونگی پاسخ سیستم ایمنی بدن ما به عوامل بیماری زا در سطح سلولی کشف کرده اند.

به عنوان مثال ، مطالعه ای از دانشگاه مک مستر کانادا نشان داد که از هر 12 نفری که به سرماخوردگی آلوده شده اند 1 نفر علائم سرماخوردگی را دارد و بقیه علائمی ندارند. لحظه ای فکر کنید ، اگر سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید ، حتی قبل از عطسه می تواند عوامل بیماری زا را از بین ببرد.

مطالعاتی از این دست به ما آگاهی بیشتری می دهد تا از خود در برابر بیماری محافظت کنیم. خواه عفونت سینوسی باشد یا سرطان. در اینجا 15 روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما وجود دارد:

نخ دندان

دکتر میشل روزین ، نویسنده کتاب The Real Age Reconstruction می گوید: "به نظر می رسد باکتری هایی که باعث بیماری لثه می شوند ، در سراسر بدن التهاب ایجاد می کنند."

حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید تا از بیماری قلبی و سرطان در امان باشید و حدود 6 سال به زندگی خود بیفزایید. چه کسی می دانست که یک نخ کوچک می تواند اینقدر قدرت داشته باشد؟

همچنین بخوانید: از همه چیز در مورد مصونیت سوزن لذت ببرید

ما در مورد طب سوزنی صحبت می کنیم. شواهد نشان می دهد که طب سوزنی سلول های کشنده طبیعی بدن را برای مقابله با ویروس ها و بیماری های دیگر تحریک می کند. بنابراین شما کمتر بیمار می شوید.

دکتر مارک اسکولار توصیه می کند با تغییر فصل سال چهار بار به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید.

به اندازه کافی خوابیدن

با وجود کار ، خانواده و دوستان ، انجام همه کارها در 24 ساعت دشوار است. متأسفانه خواب چیزی نیست که بتوانید از آن چشم پوشی کنید. مطالعات نشان می دهد که حتی مقدار کمی از خواب می تواند باعث ایجاد اثرات التهابی در بدن شود.

این پاسخ ایمنی به کلیه سیستم های مهم بدن شما (دستگاه گوارش ، قلب و عروق و سیستم عصبی مرکزی) آسیب جدی وارد می کند و می تواند منجر به چندین بیماری از جمله بیماری قلبی ، آرتروز ، دیابت و افسردگی شود.

دکتر مارک لیپونیس می گوید: "برای حفظ تعادل ، شما واقعاً باید 7 تا 9 ساعت در شب بخوابید."

ورزش

ممکن است فکر کنید که عضلات بدن شما از صبح زود دویدن متنفر هستند ، اما سیستم ایمنی بدن شما آن را دوست دارد. لیپونیس توصیه می کند که حداقل 30 تا 40 دقیقه ورزش هوازی در روز به تقویت ویروس سلول T (نوعی گلبول سفید) و پاسخ آنتی بادی کمک کند.

کسانی که ورزش نمی کنند نیز مستعد ابتلا به سطوح بالاتر پروتئین واکنش پذیر C هستند که کبد در پاسخ به التهاب تولید می کند. و یک علامت هشدار دهنده بزرگ این است که سیستم ایمنی بدن شما کم کار است.

خود را ماساژ دهید

تحقیقات نشان می دهد ماساژ منظم فواید درمانی خوبی دارد. طبق یک مطالعه تجربی که در مجله Complementary and Alternative Medicine منتشر شده است ، حتی یک ماساژ 45 دقیقه ای سوئدی سطح یک آنتی بادی مهم را در زنان سالم افزایش می دهد. یعنی چه کسی می تواند راضی شود که امشب به شما ماساژ دهد؟

به موسیقی شاد گوش دهید

راه دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما گوش دادن به 45 دقیقه رقص شاد است ، که می تواند بلافاصله سطح آنتی بادی محافظ شما را افزایش داده و به از بین بردن باکتری ها و ویروس ها کمک کند. ایمنی را به خطر می اندازد ، کاهش می دهد.

یوگا تمرین کنید

انجام یوگا به تعادل و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافته اند که بازماندگان سرطان پستان هشت بار در هفته ، سه بار در هفته عمل می کنند. هنگام ورزش ، سطح پروتئین تولیدی در بدن در پاسخ به استرس کاهش می یابد.

همچنین می توانید Hatha Yoga و Rhythmmic Breathing را امتحان کنید. دانشمندان دانشگاه تگزاس کشف کرده اند که این فعالیت ها باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان های مقابله با بیماری ها می شود.

برای دوستان خود جلسه بگذارید

آیا شما گروهی در شبکه های اجتماعی دارید که فیلم ها و مطالب جالب خود را با آنها به اشتراک بگذارید؟ زمان آن است که در زندگی واقعی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

افرادی که عضو یک شبکه اجتماعی قدرتمند و آفلاین هستند ، بیشتر از کسانی که عضو این شبکه نیستند عمر بیشتری دارند.

مطالعه بر روی دانشجویان سال اول پزشکی در دانشگاه ایالتی اوهایو می تواند دلیل این امر را توضیح دهد: کسانی که به تنهایی بالاترین امتیاز را در آزمون اندازه گیری داشتند ، تعداد باکتری و سلولهای ویروسی NK کمتر از کسانی بود که به اینترنت متصل بودند. .

واقعاً با صدای بلند بخندید

طبق تحقیقات دانشگاه Loma Linda در کالیفرنیا ، یک خنده خوب یا حتی انتظار برای خنده ، علاوه بر تسکین استرس ، می تواند تعداد و عملکرد سلول های NK ، سلول های T و آنتی بادی ها را افزایش دهد.

به پشت خود توجه کنید

درست پشت سینه های شما غده تیموس قرار دارد ، یک غده کوچک که سلول های T شما در آن رشد می کنند و بالغ می شوند و در واقع کل سیستم عصبی مرکزی شما را کنترل می کنند و اگر بیش از حد کار کنید ، احتمال عفونت های باکتریایی وجود دارد. یا دچار ویروسی ، آلرژی و خستگی می شوید.

جیمز فورلئو ، نویسنده کتاب "سلامتی ساده است و بیماری پیچیده است" می گوید: "بهبود روش ماساژ و حرکت دادن ستون فقرات می تواند به جلوگیری از عدم تعادل ناشی از تراز نامناسب ستون فقرات کمک کند."

یک نفس عمیق بکش

البته ، تنفس یک کار ساده است و روندی است که ما بدون فکر انجام می دهیم. اما محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون دریافتند که افراد سالمی که هشت هفته مدیتیشن متمرکز را پشت سر گذاشتند و توجه به الگوی تنفسی خود را آموختند ، در مقایسه با گروه دیگر در پاسخ به واکسن آنفلوانزا ، آنتی بادی تولید کردند.

دوست داری امتحانش کنی؟ هر روز حداقل 20 دقیقه بی سر و صدا بنشینید و بر روی کاهش سرعت تنفس و بازدم تمرکز کنید. هر زمان احساس اضطراب یا استرس کردید این کار را تکرار کنید.

سبزیجات و میوه های رنگارنگ بخورید

اسمارت فون های رنگارنگ را فراموش کرده و به نارنج ، توت و اسفناج فکر کنید. هر رنگ به معنای آنتی اکسیدانی است که رادیکال های آزاد بیماری زا را از بین می برد.

میشل باب ، متخصص تغذیه سیاتل می گوید: "سعی کنید حداقل سه تا هشت وعده در روز بخورید ، به علاوه یک فنجان سبزیجات کلم سبز."

مصرف قند را کاهش دهید

نیازی به قطع مصرف قند نیست. اما بهتر است مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی قند ، آب نیشکر یا ساکارز را کاهش دهید.

هر یک از این مواد اثر گلبول های سفید خون شما را کاهش می دهد و مبارزه با عوامل بیماری زا را برای بدن دشوار می کند. در عوض ، موادی را انتخاب کنید که بیشتر حاوی شهد گاو ، آب میوه و عسل هستند.

سیر بخورید

لیزا ، یکی از اعضای انجمن انکولوژی طبیعی آمریکا می گوید: "سیر فواید زیادی برای از بین بردن میکروب ها دارد."

یک یا دو حبه سیر در روز کافی است تا از مزایای ضد باکتری آن استفاده کنید. همچنین می توانید از مکمل عصاره سیر استفاده کنید که حاوی آلیسین و سایر ترکیبات ضد میکروبی قوی است و هیچ بویی ندارد.

بیشتر چای بنوشید

حتی اگر عاشق قهوه هستید ، روزانه 2 تا 4 فنجان چای سیاه ، سبز ، اولانگ و طلایی با کیفیت بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که ال تیامین ، ترکیبی در این چهار چای ، می تواند از سلول های T در برابر حمله باکتری محافظت کند.

علاوه بر این ، مقدار زیادی اسید آمینه ، آنتی اکسیدان و فنل های غذایی دریافت می کنید که از رشد باکتری های مضر در روده شما جلوگیری می کند. چای ساده (بدون شیر و شکر) بنوشید تا بیشترین سود را ببرید.

همچنین ببینید

نوشابه صفر یا رژیمی؟

در سال 2017 ، کوکاکولا اعلام کرد که قصد دارد تولید نوشابه صفر را متوقف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *