انواع چاقی بدن

چاقی قطعاً دلایل مختلفی دارد. اما هر علت داخلی یا خارجی که با اختلال در تعادل بین انرژی وارد شده به بدن و انرژی مصرفی یا جذب و دفع مایعات و سایر مواد مصرفی همراه باشد ، افزایش وزن حاصل می شود و به صورت خزنده ، بافت ها و اندام ها پیشرفت می کند. فعال و کارآمد بدن را یکی پس از دیگری تحت تأثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه چاقی دلایل مختلفی دارد ، همه آنها با یک روش یا برنامه و رژیم غذایی قابل درمان نیستند.

بنابراین ، قبل از استفاده از روش های کاهش مصرف غذا برای رسیدن به وزن مطلوب و ایده آل خود ، هر فرد ابتدا باید نوع و علل چاقی را تعیین کرده و وقایع داخلی را تعیین کند و سپس با توجه به تمام عوامل موثر ، یک رژیم غذایی مناسب را با صلاحدید اجرا کند. متخصص تغذیه است و بنابراین از عوارض و وقایع جبران ناپذیر جلوگیری می کند. در این مقاله انواع مختلف چاقی را شناسایی خواهیم کرد.

نوع چاقی خود را بشناسید
با توجه به توزیع چربی در بدن ، چهار شکل چاقی تعریف شده است.

چاقی نوع I:
توده بدن با درصد چربی بالا
چاقی نوعی توزیع چاقی در تمام قسمت های بدن است که در مقایسه با انواع دیگر چاقی بهترین نوع چاقی است. این نوع چاقی را گاهی اوقات چاقی بیضی شکل نیز می نامند.

چاقی نوع دو:
چربی اضافی در اطراف شکم و تنه (چاقی سیب شکل – اندروید)
چاقی نوع 2 در مردان بیشتر دیده می شود. چربی اضافی در اطراف شکم و تنه تجمع می یابد که با مقاومت به انسولین در ارتباط است.

چاقی نوع 3:
چربی اضافی در شکم
چاقی نوع 3 با عوامل خطر مانند خطر ابتلا به دیابت ، چربی خون و فشار خون بالا مرتبط است.

چاقی نوع چهار:
چربی اضافی در ران و باسن (چاقی گلابی شکل – گینوئیدها)
چاقی نوع 4 یا چاقی گلابی در زنان شایع است ، که عمدتا با هیچ عارضه خاصی همراه نیست ، اما در زنان یائسه عوامل خطر مانند افزایش قند خون ، چربی خون بالا و فشار خون بالا وجود دارد.

افزایش وزن به دلیل افزایش اندازه سلولهای چربی (هایپرتروفی) یا افزایش تعداد سلولهای چربی (هایپرپلازی) یا ترکیبی از هر دو ، بیشتر چاقی به دلیل افزایش اندازه سلول ایجاد می شود.
افزایش تعداد سلولهای چربی عمدتا در طی روند رشد در کودکی و نوجوانی اتفاق می افتد. در روند چاقی ، اگر اندازه سلولهای چربی افزایش یابد ، پس از گرفتن رژیم لاغری به حالت طبیعی برمی گردد ، اما اگر به دنبال کاهش وزن فرد ، تعداد سلولهای چربی افزایش یابد ، هرگز به حد نرمال بر نمی گردد.
در دوران بلوغ تعداد سلولهای چربی در کودکان چاق و لاغر افزایش می یابد که در کودکان چاق سریعتر از کودکان لاغر است.
پس از بلوغ ، چربی بدن از طریق افزایش اندازه سلول چربی افزایش می یابد.

همچنین ببینید

بهترین تمرینات برای عضلات پا

این برنامه را دنبال کنید تا پاهای شما عالی به نظر برسند. عضلات پایین پا …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *