خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » اکسیرهای لاغری را بشناسید

اکسیرهای لاغری را بشناسید

غذاهای خاصی وجود دارد که به شما در کاهش وزن کمک می کند ، زیرا باعث سیری طولانی مدت شده و میل به خوردن را مهار می کند.

9 اکسیر لاغری را بشناسید

لوبیا
لوبیا سرشار از پروتئین است و علاوه بر این ، ارزان ، پر کننده و همه کاره است. این به این معنی است که شما مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد و مصرف آنها از خوردن بیشتر شما جلوگیری می کند.

سوپ
وعده غذایی خود را با یک فنجان سوپ شروع کنید ، به این ترتیب غذای کمتری دریافت خواهید کرد. فرقی ندارد سوپ غلیظ باشد یا پوره. بهتر است هر وعده بعد از افزودن کره و خامه به آش ، حدود 100 تا 150 کیلوکالری داشته باشید.

شکلات تلخ
آیا از خوردن شکلات در بین وعده های غذایی لذت می برید؟ به جای شکلات شیری می توانید یک یا دو قطعه شکلات تلخ داشته باشید. یک مطالعه نشان داد کسانی که شکلات تلخ مصرف می کنند ، 15 درصد کمتر از کسانی که شکلات شیر ​​می خورند ، پیتزا می خورند.

سبزیجات
می توانید سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ضمن کاهش کالری در رژیم غذایی ، از خوردن سبزیجات لذت ببرید. هنگامی که محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا پوره کلم و کدو سبز را به رژیم غذایی اضافه کردند ، مردم همچنان به رژیم علاقه مند شدند ، در حالی که مصرف انرژی آنها 200-200 کیلوکالری کاهش یافت. افزودن سبزیجات سالم باعث افزایش حجم غذاهای کم کالری می شود.

تخم مرغ
یک صبحانه غنی از پروتئین می تواند از خوردن میان وعده های پرکالری در طول روز جلوگیری کند. مطالعه بر روی گروهی از زنان جوان چاق نشان داد که کسانی که 35 گرم پروتئین را در وعده صبحانه مصرف می کنند ، احساس سیری بیشتری دارند. دانشجویان صبحانه 350 کالری تخم مرغ و تخم مرغ دریافت کردند. به نظر می رسد اثر یک صبحانه پر پروتئین تا بعد از ظهر ادامه داشته باشد و زنان در مقایسه با افرادی که غلات صبحانه می خورند ، میان وعده های پرچرب و سرشار از قند مصرف می کنند.

آجیل
یک مشت کوچک بادام ، بادام زمینی یا گردو یک میان وعده عالی است. مطالعات نشان می دهد که وقتی مردم آجیل می خورند ، در وعده بعدی به طور خودکار غذای کمتری دریافت می کنند.

سیب
صرف نظر از آب سیب ، خوردن میوه سیب می تواند یک میان وعده خوب باشد. مصرف میوه کامل می تواند اشتها را سرکوب کند ، در حالی که آب یا سس چنین تاثیری ندارد. یکی از دلایل این امر این است که میوه خام حاوی فیبر بیشتری است و علاوه بر این ، جویدن سیگنال هایی را به مغز ارسال می کند که گویی مقادیر زیادی غذا دریافت شده است.

ماست
فرقی نمی کند ماست معمولی یا ماست یونانی را ترجیح دهید ، در هر صورت مصرف ماست در کاهش اندازه دور کمر موثر است.
مطالعه ای که اخیراً توسط دانشگاه هاروارد در ایالات متحده انجام شد ، بیش از یک دهه بر روی 120،000 نفر مطالعه شد و دریافت که مصرف ماست در این افراد بیشتر از سایر غذاها است. وزن نشان داده شده است. البته این نتایج تأثیر ماست در کاهش وزن را اثبات نمی کند اما نشان می دهد که ماست از سایر مواد غذایی قابل توجه است.

گریپ فروت
خوردن گریپ فروت می تواند به کاهش وزن شما کمک کند ، به خصوص اگر در معرض خطر دیابت باشید. محققان به این نتیجه رسیدند که اگر افراد چاق قبل از غذا نیمی از گریپ فروت بخورند ، در عرض 12 هفته حدود 1.5 کیلوگرم وزن کم می کنند. نوشیدن آب گریپ فروت نیز تأثیر مشابهی دارد. اما اثر چربی سوزی آب گریپ فروت ثابت نشده است و فقط می تواند به افراد کمک کند که احساس سیری کنند.
توجه: اگر داروهای خاصی مصرف می کنید ، نباید گریپ فروت یا آب آن را مصرف کنید ، بنابراین دستورالعمل های دارویی را در این مورد بررسی کنید یا از پزشک یا داروساز خود بخواهید.

خرید هوش
سبد خرید خود را با پروتئین ، سبزیجات تازه و غلات کامل پر کنید. البته مهمترین نکته در کاهش وزن کل مصرف مواد غذایی است و نه مصرف برخی غذاها.

همچنین ببینید

بهترین تمرینات برای عضلات پا

این برنامه را دنبال کنید تا پاهای شما عالی به نظر برسند. عضلات پایین پا …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *