خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه در کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟

چگونه در کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟

پوشیدن کفش پاشنه بلند به این معنی است که حتی اگر به سطح خشن برخورد کنید باید آماده راه رفتن در آنها باشید.

7 نکته آسان و کاربردی در مورد نحوه راه رفتن با پاشنه پا

آیا راه رفتن با کفش پاشنه بلند برای شما سخت است و نمی توانید به دلیل پاشنه پا خوب راه بروید؟ راه رفتن با پاشنه پا آنقدرها که فکر می کنید دشوار نیست ، فقط باید چند نکته را در این زمینه در نظر بگیرید ، سپس می توانید با اطمینان و به راحتی با پاشنه های زیبای خود راه بروید.

در این مقاله ، ما مباحثی از یافتن کفش مناسب تا بهبود وضعیت بدن و راه رفتن را مرور خواهیم کرد.

کفش مناسب خود را پیدا کنید

یافتن کفش پاشنه بلند مناسب اولین قدم برای راه رفتن خوب با آنهاست.

شاید بتوانید با یک بوت بزرگتر راه بروید ، اما در مورد کفش های پاشنه بلند اینگونه نیست. اگر پاشنه بلندی که می پوشید کوچکتر از اندازه پا باشد ، پاهای شما تاول می زند و اگر کفش ها از پای شما بزرگتر باشند ، پاها تاول می خورد. شل می شود و شما به سختی قادر به قدم برداشتن خواهید بود.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم حتما قبل از خرید کفش پاشنه بلند آن را بپوشید و چند قدم بردارید و ببینید آیا واقعاً با آنها راحت هستید و آیا می توانید خوب راه بروید یا نه؟

اگر اخیراً تصمیم گرفته اید که کفش پاشنه بلند بپوشید و قبلا همیشه کفش کتانی یا کفش راحتی پوشیده اید ، بهتر است از کفش پاشنه بلند استفاده کنید که بند داشته باشد و بند در اطراف مچ پا بسته شود.

این کمک می کند تا پای خود را در جای مناسب نگه دارید و ثبات بیشتری به شما می دهد.

کیفیت را بیشتر از قیمت ارزیابی کنید

آیا تا به حال یک جفت کفش پاشنه بلند ارزان در ویترین مغازه دیده اید و وسوسه خرید آنها شده است؟

ممکن است در ابتدا قیمت شگفت انگیزی به نظر برسد ، اما باور کنید خرید این کفش در هنگام پوشیدن چیزی جز درد پا و ناراحتی برای شما به همراه نخواهد داشت. اما کفش های پاشنه بلند با کیفیت علاوه بر اینکه به پاهای شما آسیب نمی رساند و شما را آزار نمی دهد ، اعتماد به نفس بیشتری نیز در شما ایجاد می کند.

کفش های با کیفیت ، کف سفت و پاشنه های متعادل گزینه های خوبی برای خرید هستند. از آنجا که کفش های پاشنه بلند معمولاً مجلسی هستند ، قبل از خرید آنها را امتحان کنید تا مطمئن شوید هنگام رقص با آنها راحت هستید و لیز نمی خورید.

به کفش پاشنه بلند خود عادت کنید

اگر قرار است کفش پاشنه بلند جدید بپوشید ، بهتر است ابتدا به آنها عادت کنید.

پوشیدن آن و قدم زدن با آنها در خانه باعث می شود پاهایتان عادت کنند. اما وقتی برای اولین بار آن را در مهمانی یا هر جای دیگر می پوشید ، ممکن است تاول های پا داشته باشید.

اگر کفش پاشنه جدید شما چرمی است ، می توانید از سشوار استفاده کنید ، کمی آن را گرم کرده و به اصطلاح پا کنید. گاهی اوقات کفی ها نیز ایده مناسبی برای بهتر قرار گرفتن پا با کفش است.

قدم درست را بردارید

پوشیدن کفش پاشنه بلند البته سرعت شما را کاهش می دهد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که در یک خط مستقیم راه بروید ، یک خط مستقیم در ذهن خود بکشید و سعی کنید در امتداد آن خط قدم بردارید.

نکته بعدی این است که باید آهسته تر راه بروید و عجله نکنید ، قدم های کوچکی بردارید و روی راه رفتن صحیح تمرکز کنید.

الگوی راه رفتن نکته مهم دیگر این است که ابتدا پاشنه پا را روی زمین قرار دهید ، سپس انگشت را قرار دهید ، در غیر این صورت تعادل خود را از دست می دهید.

توجه به وضعیت بدن همه چیز است

هنگامی که با کفش پاشنه بلند راه می روید ، بدن تمایل به جلو خم می شود ، اما این همان چیزی است که بدن شما را ناجور نشان می دهد.

وضعیت نامناسب بدن می تواند تعادل شما را برهم زده و فشار زیادی به پاها وارد کند. برای جلوگیری از این مسئله ، صاف بایستید و وزن خود را روی پاشنه بگذارید.

بازوها را به بدن نزدیک کرده و به آرامی بچرخانید ، شانه ها را عقب نگه دارید و گردن خود را کاملا صاف نگه دارید. حالت مناسب ، احساس تعادل و کنترل بیشتری ایجاد می کند.

ریتم را احساس کنید

هنگام راه رفتن به خود اجازه دهید در یک ریتم طبیعی بمانید. راحت و هماهنگ راه بروید. هرچه بیشتر تمرین کنید و راه بروید ، کنترل بیشتری نیز خواهید داشت.

وقتی احساس کردید که در راه رفتن با کفش پاشنه بلند تسلط دارید ، می توانید کفش پاشنه بلند را در هر کجا که می خواهید بپوشید و بدون استرس با آنها خوب راه بروید.

استراحت و بهبودی

برای اینکه بتوانید ساعتهای طولانی با کفش پاشنه بلند راه بروید ، باید چندین دقیقه به پاها استراحت دهید. اگر در طول روز پاهایتان احساس درد می کند ، حتماً کمی بنشینید و استراحت کنید. در صورت امکان ، پاها را به نوبت بلند کنید تا از تورم احتمالی شما بکاهد.

پس از یک پیاده روی طولانی در کفش های پاشنه بلند ، با ماساژ و خیساندن در آب ، پاهای خود را شل کنید. پا مانند تمام اعضای بدن نیاز به استراحت دارد.

بهترین ارتفاع پاشنه کفش

محمد اکبری ، دانشیار ، گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گفت: "کسانی که کمردرد یا کمردرد دارند باید به توصیه های زیر توجه کنند."

کفش های پاشنه بلند در صورتی که بیش از 3 سانتی متر ارتفاع داشته باشند باعث می شوند مفاصل مچ پا و ران در حالت ایستاده و راه رفتن در وضعیت طبیعی خود قرار نگیرند و در نتیجه عضلات بیش از حد حرکت کرده و حرکت مفاصل افزایش می یابد.

اکبری خاطرنشان کرد: سطوح تماس اتصالات نیز بار را تحمل می کنند و در نتیجه مستعد آسیب و تخریب هستند. همچنین آسیب به ستون فقرات وارد شده و غیرطبیعی می شود.

وی گفت: بنابراین فرایندی که در مفاصل اندام و ستون فقرات اتفاق می افتد باعث افزایش قوس کمر می شود ، این افزایش باعث می شود نیروی بیشتری به قوس کمر وارد شود و این می تواند به ریشه عصب فشار وارد کند در دراز مدت در ناحیه کمر ، باعث گزگز ، سوفل ، درد و در نهایت ضعیف شدن اندام تحتانی می شود.

وی در پایان گفت: به آقایان توصیه می شود که پاشنه کفش های آنها 2 سانتی متر و خانم ها 3 سانتی متر باشد.

همچنین ببینید

آنورگاسمیا و درمان آن ، به ویژه برای زنان و مردان

آنورگاسمیا (غیر ارگاسم) نوعی اختلال جنسی است که در آن فرد با وجود تحریک کافی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *