خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » 15 غذای غنی از کلسیم و منابع کلسیم که نباید آنها را از دست بدهید

15 غذای غنی از کلسیم و منابع کلسیم که نباید آنها را از دست بدهید

11- غذای غنی از کلسیم: تاج خروس (جنس)

تاج خروس گیاهی بسیار مغذی است. این گیاه منبع خوبی از فولات ، منگنز ، منیزیم ، فسفر و آهن است. یک فنجان (246 گرم) تاج خروس حاوی 116 میلی گرم کلسیم یا 12٪ RDI است. برگ خروس حاوی 28٪ RDI در هر فنجان پخته شده (132 گرم) است. این برگها همچنین سرشار از ویتامین های A و C هستند.

12- منابع کلسیم: ورم و توفو

این ادامه جوانه های سویا است که غالباً در غلاف فروخته می شوند. یک فنجان (155 گرم) مکمل 10٪ RDI برای کلسیم فراهم می کند. Edam همچنین منبع خوبی از پروتئین است و تمام فولات روزانه شما را در یک وعده تأمین می کند. توفو همچنین دارای کلسیم زیادی است ، شما می توانید 86٪ RDI برای کلسیم فقط از نصف فنجان (126 گرم) توفو دریافت کنید.

13- غذای غنی از کلسیم: نوشیدنی های غنی شده

حتی اگر شیر نمی نوشید ، می توانید کلسیم مورد نیاز بدن خود را از نوشیدنی های غنی شده و غیر لبنی تأمین کنید. یک فنجان (237 میلی لیتر) شیر سویا حاوی 30٪ RDI است. با این حال ، غنی سازی فقط برای شیرهای غیر لبنی نیست. آب پرتقال همچنین می تواند غنی شود ، در این صورت با نوشیدن هر فنجان آب پرتقال (237 میلی لیتر) ، 50٪ RDI تأمین می شود.

14- منابع کلسیم: شکل ها

انجیر خشک حاوی آنتی اکسیدان و فیبر است. انجیر همچنین کلسیم بیشتری نسبت به سایر میوه های خشک دارد. در حقیقت ، 28 گرم انجیر خشک 5٪ RDI برای کلسیم تأمین می کند. علاوه بر این ، انجیر مقدار کافی پتاسیم و ویتامین K را تأمین می کند.

15- غذای غنی از کلسیم: شیر

شیر یکی از بهترین و ارزانترین منابع کلسیم است. یک فنجان (237 میلی لیتر) شیر گاو حاوی 276 تا 352 میلی گرم کلسیم است. کلسیم به خوبی در محصولات لبنی جذب می شود. علاوه بر این ، شیر منبع خوبی از پروتئین ، ویتامین A و ویتامین D است. شیر بز بز یکی دیگر از منابع عالی کلسیم است ، با 327 میلی گرم کلسیم در هر فنجان (237 میلی لیتر).

نتایجی که اظهار شده

کلسیم ماده معدنی مهمی است که ممکن است برای بدن کافی نباشد. در حالی که لبنیات بالاترین سطح این ماده معدنی را دارند ، منابع خوب بسیاری دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله معرفی شده اند. با مصرف غذاهای ذکر شده در این مقاله می توانید به راحتی نیاز کلسیم خود را برآورده کنید.

همچنین ببینید

آنورگاسمیا و درمان آن ، به ویژه برای زنان و مردان

آنورگاسمیا (غیر ارگاسم) نوعی اختلال جنسی است که در آن فرد با وجود تحریک کافی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *