خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه در کمترین زمان ممکن سریع وزن کم کنیم؟

چگونه در کمترین زمان ممکن سریع وزن کم کنیم؟

الف) 9 ماده غذایی که باید سریع کاهش وزن را فراموش کنید!

غذاهایی که می خورید تأثیر زیادی روی وزن شما دارند. برخی از غذاها می توانند به کاهش وزن کمک کنند ، اما برخی دیگر باعث چاقی شما می شوند. در این قسمت می خواهیم 9 ماده غذایی را که نباید بخورید نام ببریم تا بتوانید با فراموش کردن آنها وزن مناسبی پیدا کنید.

1- سیب زمینی سرخ کرده و چیپس

سیب زمینی به طور کلی یک غذای سالم است ، اما سیب زمینی سرخ کرده و چیپس به هیچ وجه سالم نیست. کالری بالایی دارند و به راحتی باعث چاقی می شوند. در مطالعات ، مصرف سیب زمینی سرخ کرده و چیپس با افزایش وزن ارتباط داشت. حتی یک مطالعه نشان داد که چیپس ممکن است بیش از هر ماده غذایی دیگر باعث افزایش وزن شود. علاوه بر این ، سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس ، ممکن است حاوی ماده ای سرطانی به نام آکریل آمید باشد. بنابراین بهتر است سیب زمینی آب پز بخورید تا لاغر شوید.

2- نوشیدنی های پر از شکر

نوشیدنی های قندی ، مانند نوشابه ، یکی از غذاهای ناسالم روی کره زمین است. آنها به شدت با افزایش وزن در ارتباط هستند و در صورت مصرف بیش از حد ممکن است علاوه بر چاقی به بیماری های خطرناکی نیز منجر شوند. کالری قند مایع احساس سیری در شما ایجاد نمی کند ، بنابراین مقدار غذایی را که می خورید کاهش نمی دهید. اگر در کاهش وزن و تناسب اندام جدی هستید و می خواهید سریع لاغر شوید ، نوشیدنی های شیرین را کاملا فراموش کنید.

3- نان سفید

نان سفید حاوی مقدار زیادی شکر اضافه شده است. نان سفید شاخص گلیسمی بالایی دارد و می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. مطالعه ای روی 9267 نفر نشان داد که خوردن دو برش (120 گرم) نان سفید در روز با افزایش 40 درصدی وزن و چاقی همراه است. برای کاهش سریع وزن می توانید از مواد جایگزین نان سفید مانند نان جو استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که همه نان های گندم حاوی گلوتن هستند که برای کاهش سریع وزن خوب نیست. برخی از گزینه های خوب برای بلغور جو دوسر ، نان ذرت و نان هایی با برچسب گلوتن.

4- شیرینی ، کلوچه و کیک

شیرینی ها ، کلوچه ها و کیک ها سرشار از مواد ناسالم مانند شکر اضافه شده و آرد تصفیه شده هستند. ممکن است حاوی چربی های ترانس باشند که بسیار مضر هستند و با بسیاری از بیماری ها ارتباط دارند. شیرینی ، کلوچه و کیک خیلی سیرکننده نیستند و احتمالاً بعد از خوردن آنها گرسنه خواهید شد. اگر شیرینی می خواهید ، می توانید به جای کیک و کلوچه ، شکلات تلخ را با درصد کم امتحان کنید که گزینه خوبی برای افزایش سرعت لاغری و کاهش وزن است.

5- آب نبات و شکلات هایی مانند کفش های کتانی راهی برای کاهش سریع وزن هستند

می توان گفت که تمام آب نبات ها و شکلات ها بسیار ناسالم هستند ، حاوی مقدار زیادی قند تصفیه شده ، روغن و آرد در حجم فشرده هستند.

شکلات ها از نظر کالری زیاد و از نظر غذایی بسیار کم هستند ، شکلاتی شبیه به میان وعده که با یک لایه شکلات کاکائو پوشانده شده است تقریباً 200 تا 300 کالری دارد.

متاسفانه آب نبات و شکلات در همه فروشگاه ها موجود است و حتی در معرض وسوسه مشتری برای خرید در بسته بندی های زیبا قرار می گیرد.

برای کاهش سریع وزن ، باید از خوردن آب نبات و شکلات دست بکشید و به جای آن از گزینه های مناسب مانند آجیل یا میوه های خشک استفاده کنید.

6- بستنی

بستنی بسیار خوشمزه است ، اما برای کاهش سریع وزن و افزایش وزن مناسب گزینه نامناسبی است. بستنی کالری زیادی دارد و اکثر بستنی ها سرشار از قند هستند. خوردن مقادیر بسیار کم مانند یک فنجان کوچک هیچ مشکلی ندارد ، اما مشکل این است که با خوردن بستنی شما می خواهید بیشتر بخورید. می توانید بستنی خود را با قند کم و مواد سالم مانند ماست و میوه درست کنید. البته حتی اگر بستنی را خودتان درست کنید ، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. یک فنجان کوچک برداشته و مقدار کمی بستنی میل کنید.

7- پیتزا از کاهش سریع وزن جلوگیری می کند

پیتزا یک غذای محبوب است. با این حال ، این ماده غذایی نیز بسیار ناسالم است و به شما اجازه نمی دهد سریع وزن کم کنید و متناسب شوید. کالری پیتزا بسیار زیاد است و اغلب حاوی مواد ناسالم مانند آرد تصفیه شده و گوشت فرآوری شده است. اگر می خواهید از خوردن یک برش پیتزا لذت ببرید ، سعی کنید آن را در خانه با استفاده از مواد سالم درست کنید. سس پیتزای خانگی نیز از سلامت بیشتری برخوردار است زیرا سس های آماده سرشار از شکر هستند.

8- غذاهایی با شکر اضافه شده

شکر اضافه شده بدترین چیز در رژیم لاغری است. قند اضافی با برخی بیماری های جدی در جهان در ارتباط است. غذاهای حاوی شکر اضافه شده معمولاً کالری زیادی دارند اما سیر نمی شوند. هنگام انتخاب غذاهای کم چرب یا بدون چربی باید بسیار مراقب باشید زیرا بیشتر این غذاها سرشار از قند هستند.

9- آب میوه های فرآوری شده باعث کاهش سریع وزن نمی شوند

بسیاری از آب میوه های موجود در فروشگاه ها هیچ ماده طبیعی ندارند و از میوه ای در تولید آنها استفاده نمی شود.

این آب میوه ها حاوی مقدار زیادی قند هستند که می توانند میل شما به کاهش سریع وزن را از بین ببرند. در واقع آب میوه ها فقط منبع کالری هستند و هیچ خاصیت دیگری ندارند.

نباید فکر کنید که خوردن یک بطری آب پرتقال فرآوری شده می تواند جایگزین مناسبی برای خوردن یک پرتقال باشد ، زیرا آب های بسته بندی شده در کارخانه دارای فیبر کمی هستند و نوشیدن آنها نسبت به میوه های طبیعی نسبتاً آسان تر است. آنها طرفداران زیادی دارند.

اگر می خواهید وزن و تناسب اندام ایده آل خود را داشته باشید ، باید از خوردن آب میوه های فرآوری شده خودداری کنید.

همچنین ببینید

چه عواملی باعث گرسنگی مداوم می شوند؟

وقتی هر لحظه بخواهیم غذا بخوریم ، رسیدن به اهداف تناسب اندام بسیار دشوار می …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *