خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه می توان از خروپف خلاص شد؟

چگونه می توان از خروپف خلاص شد؟

وقتی از بین بردن خروپف به طور کامل امکان پذیر نباشد ، حتی کاهش اندک صدای خروپف نیز نعمت بزرگی برای اطرافیان خواهد بود.

قطع خروپف می تواند به سادگی تغییر وضعیت خوابیدن باشد. خروپف معمولاً زمانی اتفاق می افتد که به پشت دراز بکشید و نیروی جاذبه تأثیر بیشتری روی گلو بگذارد و مجرای تنفسی را با فرکانس بیشتر و صدای بلندتر باریک کند.

به گزارش آلاماتو ، به نقل از عصرایران ؛ اگر هنگام خواب در خروپف مشکل دارید ، باید بدانید که در جهان تنها نیستید. صدای آزار دهنده خروپف در اثر انسداد جریان هوا از پشت دهان و بینی ایجاد می شود.

دلایل مختلفی برای خروپف وجود دارد ، از موارد موقتی و خوش خیم گرفته تا شرایط پزشکی جدی. خروپف می تواند منجر به عوارضی مانند خواب آلودگی در روز ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود.

خوشبختانه روش هایی برای کاهش این شرایط وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

وضعیت خواب را تغییر دهید

قطع خروپف می تواند به سادگی تغییر وضعیت خواب باشد. خروپف معمولاً هنگامی که به پشت دراز می کشید با فرکانس بیشتر و صدای بلندتر اتفاق می افتد و نیروی جاذبه اثر بیشتری بر گلو می گذارد و مجاری تنفسی را باریک می کند. بنابراین ، دراز کشیدن به پهلو شرایط ایده آل تری را فراهم می کند زیرا می توانید راه هوایی را باز نگه دارید ، در حالی که تراز ستون فقرات را حفظ می کنید.

برای جلوگیری از غلت خوردن و خوابیدن به پشت می توانید از بالش استفاده کنید. برخی از افراد حتی برای راحتی خوابیدن به پشت ، یک توپ تنیس را به لباس خود می بندند.

کمی بالا بردن سر تخت نیز ممکن است به باز نگه داشتن راه هوایی کمک کند ، اما باید اطمینان حاصل کنید که بالش سر شما را خیلی خم نمی کند و راه هوایی محدود نشده است.

پاکسازی بینی

احتقان بینی – به عنوان مثال ، گرفتگی بینی – ممکن است مقصر اصلی خروپف باشد. این قسمت از بدن نرم می شود. نتیجه نهایی خروپف خواهد بود.

با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا آلرژی های فصلی یا مزمن دلیل خروپف هستند. بالش های خود را عوض کنید و ملحفه ها را مرتباً بشویید تا از تمیز بودن محل خواب مطمئن شوید.

همچنین ، می توانید از نوارهای بینی استفاده کنید که فضای بینی را برای تنفس کمی بیشتر می کند.

همچنین بخوانید: فواید مو ویتامین ویتامین B مورد نیاز بدن

احتمالاً می دانید که باید مایعات زیادی در طول روز بنوشید ، مخصوصاً وقتی که سرما می خورید.

تأمین آب مورد نیاز بدن به رقیق شدن مخاط و در نتیجه فضای بیشتری برای تنفس کمک می کند. بنابراین ، هیدراته نگه داشتن بدن قبل از خواب می تواند از خروپف جلوگیری کند.

البته نباید زیاد آب بنوشید تا نیمه شب بیدار شوید. همچنین ، می توانید هنگام خواب از مرطوب کننده هوا برای کمک به کاهش گرفتگی بینی استفاده کنید.

ورزش دهانی

تمرینات صورت فقط یک روند معمول است که توسط افراد مشهور و افراد مشهور استفاده می شود. این تمرینات همچنین می تواند باعث جلوگیری از خروپف در افراد عادی شود. وضعیت ضعیف عضلانی در زبان و گلو می تواند باعث خروپف شود.

هنگامی که عضلات بیش از حد شل هستند ، زبان دوباره به مجرای تنفسی می افتد یا عضلات گلو در طرفین به مجرای تنفسی کشیده می شوند.

برای انجام تمرینات صورت به مربی شخصی گران قیمت احتیاج ندارید و می توانید این کار را در خانه با بررسی برخی حرکات آسان یوگای صورت انجام دهید. همچنین ، می توانید گاهاً با آدامس عضلات اطراف دهان و گلو را تقویت کنید.

از داروهای آرامبخش خودداری کنید

گذشته از ضعف عمومی ، آرامبخش ها می توانند عضلات گلو را شل کنند و باعث انسداد راه هوایی شوند.

سیگار کشیدن عادت دیگری است که می تواند خروپف را با ایجاد تورم در بینی و گلو تشدید کند.

سیگار کشیدن مشکلات مختلف سلامتی ایجاد می کند ، اما خروپف یکی از مواردی است که تنها در چند هفته پس از ترک آن قابل درمان است.

از برخی روغنهای اساسی استفاده کنید

بعضی از روغنهای اساسی پتانسیل تسکین خروپف را دارند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. مالیدن روغن آویشن روی پاها در شب می تواند به مبارزه با خروپف کمک کند. همچنین ، روغن های نعناع فلفلی و اکالیپتوس می توانند به باز شدن مجاری تنفسی کمک کنند.

شما می توانید با افزودن روغن ها به آب حمام یا هنگام دوش گرفتن ، اثر روغن ها را آزمایش کنید یا از یک پخش کننده در اتاق خواب خود استفاده کنید.

همچنین می توانید آنها را با روغن حامل یا لوسیون روی پوست خود بمالید. پیش از این دستورالعمل استفاده مناسب از روغن ها را بخوانید.

خواب کافی

مانند آرام بخش ها و ضعف ، کمبود خواب می تواند باعث شل شدن بیش از حد عضلات گلو و مسدود شدن راه هوایی شود و منجر به خروپف شود. از این رو ، خواب با کیفیت به اندازه کافی مهم است.

در نظر گرفتن الگوی خواب منظم بسیار مهم است. هر مشکلی که به طور کافی از تجربه خواب با کیفیت بالا جلوگیری کند را از بین ببرید.

کاهش وزن

برخی از افرادی که خروپف می کنند ممکن است آناتومی ناخوشایندی داشته باشند که از باز شدن راه هوایی جلوگیری می کند. وزن ممکن است عاملی در این امر باشد.

افراد دارای اضافه وزن ممکن است بافت بیشتری در پشت گلو داشته باشند که مجرای تنفسی را باریک می کند. بنابراین ، کاهش وزن ممکن است فضای بیشتری را برای تنفس راحت تر مجاری تنفسی فراهم کند.

رفتن به دکتر

اگر گاهی اوقات خرخر می کنید ، احتمالاً نگرانی ندارید. اما اگر علائم مزمن است یا علائمی مانند خستگی ، تنگی نفس یا فشار خون بالا را تجربه می کنید ، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا شرایط را از نزدیک بررسی کند.

خروپف اغلب با اختلال خواب به نام آپنه انسدادی خواب همراه است. این بیماری معمولاً با دستگاهی که راه هوایی را باز نگه می دارد ، درمان می شود.

پزشک شما همچنین ممکن است جراحی را برای برداشتن بافت اضافی در مجاری تنفسی یا سایر جراحی های تسهیل کننده تنفس توصیه کند.

همچنین ببینید

چه عواملی باعث گرسنگی مداوم می شوند؟

وقتی هر لحظه بخواهیم غذا بخوریم ، رسیدن به اهداف تناسب اندام بسیار دشوار می …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *