خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » با تکنیک های امروزی ناشی از کاهش وزن آشنا شوید

با تکنیک های امروزی ناشی از کاهش وزن آشنا شوید

مطالعات نشان داده است که وقتی سبزیجات با آب مخلوط می شوند ، رضایت بیشتری نسبت به مصرف تنهایی دارند.

بیشتر افراد با شنیدن جمله "غذای سالم" تصور منفی می کنند و فکر می کنند غذای سالم خوشمزه و دلچسب نیست. اما اینطور نیست. برای کاهش وزن و لاغر ماندن ، باید این طرز تفکر را تغییر دهید که غذاهای سالم به اندازه غذاهای مورد علاقه شما راضی کننده نیستند. در واقع ، بسیاری از افراد پس از آشنایی با چنین غذاهایی ، طعم ، ترکیب و بوی آنها را به غذاهای ناسالم ترجیح می دهند. در ذهن ما است که غذاهای کم چرب خوشمزه و مناسب نیستند. اما در بسیاری از موارد ، غذاهای کم چربی و کم کالری از غذاهای پرکالری آنها قابل تشخیص نیستند و حتی گاهی خوشمزه ترند! کنار گذاشتن این ایده مهم است که غذاهای کم چرب به اندازه غذاهای پرچرب خوشمزه نیستند. از آنجا که جوانه های چشایی شما از ابتدا به غذاهای پرکالری عادت کرده اند ، فکر می کنید خوشمزه ترند. نکات زیر به شما کمک می کند تا در این مسیر موفق تر باشید.

1- نوع کم چرب غذاهای مورد علاقه خود را امتحان کنید انتخاب نوع کم چرب یا غیر چربی غذاها به کاهش کالری دریافتی کمک می کند. انرژی یک فنجان شیر بدون چربی 60 کالری کمتر از یک فنجان شیر بدون چربی است. می توانید مقداری ماست کم چرب همراه با شکر بخورید و همچنان 70 کالری کمتر از ماست پرچرب دریافت کنید. 100 گرم پنیر کم چرب نسبت به همان مقدار پنیر پرچرب حدود 120 کالری انرژی کمتری دارد. بنابراین هنگام خرید به برچسب های مواد غذایی توجه کنید تا مطمئن شوید چربی کم ، قند کم و به طور کلی کم کالری هستند. اگر حذف کامل سیب زمینی از رژیم غذایی برای شما دشوار است ، یکی کبابی خریداری کنید که 40 کالری کمتر از کالری معمولی دارد.

یک کاسه سوپ بخورید مطالعات نشان داده است که وقتی سبزیجات با آب مخلوط می شوند ، رضایت بیشتری نسبت به تنهایی دارند. یک کاسه سوپ از نظر کالری نسبتاً کم است و آب موجود در آن کمک می کند پیام سیری زودتر به مغز برسد. همچنین ، از آنجا که سوپ معمولاً به صورت گرم سرو می شود ، نمی توانید سریع آن را بچشید و مجبورید یک قاشق غذا بخورید. بهتر است موادی مانند گوجه فرنگی ، غلات سبوس دار ، لوبیا ، سبزیجات و مقداری گوشت بدون چربی به سوپ خود اضافه کنید.

3- به جای سرخ كردن كباب ، آنرا كباب كرده یا بخارپز كنید. روش طبخ غذا نقش زیادی در روند کاهش وزن دارد. برای کاهش کالری دریافتی ، غذای خود را طور دیگری تهیه کنید. یکی از دلایل کالری زیاد غذا سرخ کردن است که همچنین خطر سرطان زایی را افزایش می دهد. یک گرم چربی 9 کالری دارد در حالی که کربوهیدرات ها و پروتئین ها در هر گرم 4 کالری دارند. 150 گرم سینه مرغ کبابی دارای 260 کالری و 5 گرم چربی است ، اما همین مقدار سینه مرغ سرخ شده 400 کالری و 21 گرم چربی دارد. بنابراین سعی کنید گوشت ، مرغ و ماهی را به جای سرخ کردن ، کباب کردن یا بخارپز کردن ، کباب کنید.

4- غذای خود را بدون استفاده از چربی معطر کنید. دلیل اصلی خوشمزه بودن غذاهای ناسالم چربی است. وقتی چربی غذاهای پر کالری را از بین می برید ، طعم بدی دارند. به این ترتیب ، یا به اندازه کافی غذا می خورید تا بتوانید سیر شوید و یا به نوع پرچرب خود برمی گردید. برای جلوگیری از این مسئله ، باید غذای خود را با کمک طعم دهنده ها مانند ادویه های مختلف طعم دار کنید. اگر هنوز احساس کمبود چربی دارید ، کمی روغن زیتون به رژیم خود اضافه کنید تا هم از خوردن غذا و هم از استفاده از روغن سالم لذت ببرید.

5- به میل شیرینی ها با کمک ادویه ها پاسخ دهید روش های زیادی وجود دارد که بدون استفاده از کیک ، شیرینی ، شکلات و بستنی به میل شما به شیرینی پاسخ دهید. یکی از این روش ها افزودن ادویه به یک سری مواد غذایی است. دسرهای خانگی را می توان با استفاده از موادی مانند وانیل ، دارچین ، میخک ، زنجبیل و سایر ادویه های رایج که به شیرینی اضافه می کنند تهیه کرد.

6- به جای آب میوه یا میوه خشک میوه بخورید. خوردن میوه کامل به کاهش وزن کمک می کند. میوه ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و با فیبر و آبی که دارند احساس سیری و رضایت ایجاد می کنند. آب میوه های تجاری اغلب قند بیشتری دارند و بنابراین کالری بیشتری دارند. از طرف دیگر ، حتی قند موجود در آب میوه های طبیعی که گوشت و پوست آن گرفته می شود ، به سرعت در جریان خون جذب می شود و در نتیجه ، هیچ اتفاقی نمی افتد که دوباره احساس گرسنگی و ضعف کنیم. همچنین ، آب میوه حجمی را که خود میوه دارد و باعث سیری می شود ، ندارد.

7. غذاهای پرادویه بخورید غذاهای پرادویه ، به ویژه فلفل قرمز ، به تقویت متابولیسم کمک می کنند. این غذاها کالری سوزی را به دو تا سه ساعت پس از خوردن افزایش می دهند. گرمای تولید شده توسط کپسایسین (ماده فعال فلفل قرمز) دمای بدن را افزایش می دهد و سطح متابولیسم را به طور موقت تا 30 درصد افزایش می دهد. خوردن غذاهای پرادویه همچنین با ایجاد احساس رضایت ، میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد. بعلاوه ، وقتی غذاهای پرادویه می خوریم ، تشنگی پیدا می کنیم و آب می نوشیم که این خود به احساس سیری کمک می کند.
8- هر روز چای سبز بنوشید تحقیقات نشان داده است که چای سبز به چربی سوزی و افزایش متابولیسم کمک می کند. چای سبز حاوی ترکیبات خاصی به نام پلی فنول کاتچین است. این آنتی اکسیدان ها با افزایش اکسیداسیون چربی و گرمازایی به روند کاهش وزن کمک می کنند. چای سبز همچنین به کاهش جذب چربی های رژیم غذایی کمک می کند. آنتی اکسیدان دیگر موجود در این چای اپی گالوکاتچین گالات است که نقش موثری در تنظیم گلوکز خون و در نتیجه کاهش اشتها دارد.

همچنین ببینید

لاغری با چای ترش یا چای سبز؟

این روزها سوالات زیادی در مورد انواع چای وجود دارد؛ تفاوت اصلی بین انواع مختلف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *