خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » خواص بادام زمینی

خواص بادام زمینی

بادام زمینی (Arachis hypogaea) گیاهی خوراکی است که برای اولین بار در آمریکای جنوبی کشت و مورد استفاده قرار گرفت.

این گیاه نام های مختلفی از جمله مغزهای زمینی ، گل سرخ و گوبران دارد.

علیرغم شباهت نام این دانه خوراکی با نام درخت بادام ، این دو نوع گیاه هیچ ارتباط فامیلی با یکدیگر ندارند و به عنوان نوعی گیاه خوراکی به لوبیا ، عدس و سویا مربوط می شوند.

در ایالات متحده ، بادام زمینی به ندرت استفاده می شود. در عین حال ، این دانه ها اغلب بو داده یا به عنوان کره بادام زمینی خورده می شوند. از دیگر محصولات ساخته شده از بادام زمینی می توان به روغن بادام زمینی ، آرد و پروتئین اشاره کرد.

این محصولات در تهیه غذاهای مختلف مانند دسر ، کیک ، شیرینی ، میان وعده و سس استفاده می شود.

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی بی نظیری مانند پروتئین ، چربی و مواد مغذی مختلف است.

مطالعات نشان داده است که بادام زمینی حتی ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد و به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

بنابراین در این مقاله می خواهم هر آنچه در مورد بادام زمینی می دانید را برای شما بازگو كنم.

ارزش غذایی بادام زمینی

در زیر می توانید فواید غذایی 3.5 اونس (100 گرم) بادام زمینی خام را مشاهده کنید:

کالری: 567 کالری آب: 7٪ پروتئین: 25.8 گرم کربوهیدرات: 16.1 گرم شکر: 4.7 گرم الیاف: 8.5 گرم چربی: 49.2 گرم چربی اشباع: 6.28 گرم اسیدهای چرب اشباع نشده: 24.43 گرم اسیدهای چرب: 15.56 گرم مگا 3: 0 گرم بادام زمینی کره

بادام زمینی سرشار از چربی است. در واقع بادام زمینی نوعی دانه است که در دسته دانه های روغنی طبقه بندی می شود.

بسیاری از بادام زمینی های جهان برای تولید روغن بادام زمینی (روغن بادام زمینی) برداشت می شوند.

محتوای چربی بادام زمینی در محدوده 54-56٪ است و عمدتا از اسیدهای چرب اشباع نشده و اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع تشکیل شده است که بسیاری از آنها از اسید اولئیک و اسید لینولئیک ساخته شده اند.

پروتئین بادام زمینی

بادام زمینی منبع غنی پروتئین است. محتوای پروتئین این دانه حدود 22 تا 30 درصد از کل کالری آن است ، بنابراین می توان گفت بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین گیاهی است.

بیشتر پروتئین های موجود در بادام زمینی آراشین و کناراشین است که می تواند برای برخی از افراد بسیار حساسیت زا باشد و واکنش تهدیدآمیز ایجاد کند و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند.

کربوهیدرات موجود در بادام زمینی

بادام زمینی کربوهیدرات کمی دارد. در حقیقت ، میزان کربوهیدرات این دانه خوراکی فقط حدود 13-16٪ از وزن کل آن است.

کربوهیدرات کم و پروتئین ، چربی و فیبر زیاد باعث می شود بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) باشد.

شاخص گلیسمی شاخصی است که نشان می دهد کربوهیدرات موجود در غذا بعد از خوردن غذا چقدر سریع وارد خون می شود. شاخص گلیسمی پایین ، خوردن بادام زمینی را برای افراد دیابتی مناسب می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی

بادام زمینی منبع عالی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

از جمله ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بادام زمینی ، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

بیوتین – بادام زمینی یکی از غلات است که منبع غنی بیوتین است و بیوتین ماده ای است که در دوران بارداری بسیار مهم است. فلز مس و مس که یکی از انواع مواد معدنی ضروری برای بدن است که اغلب در رژیم غذایی غربی یافت می شود به ندرت یافت می شود. کمبود این ماده معدنی ممکن است اثرات سوئی بر سلامت قلب شما بگذارد. نیاسین – همچنین به عنوان ویتامین B3 شناخته می شود ، فعالیت های مختلفی را در بدن شما انجام می دهد. علاوه بر این ، می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی را کاهش دهد. فولات – همچنین به عنوان ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می شود – در دوران بارداری بسیار مهم است. منگنز یکی از مواد معدنی کمیاب است که در آب آشامیدنی و بسیاری از غذاها یافت می شود. ویتامین E – این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که اغلب به وفور در غذاهای چرب یافت می شود. تیامین – یکی از انواع ویتامین های گروه B که به آن ویتامین B1 نیز می گویند. این ویتامین به سلول های بدن شما کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل کنند و بنابراین برای عملکرد قلب ، عضلات و سیستم عصبی ضروری است. فسفر – بادام زمینی منبع خوبی از فسفر است و فسفر یک ماده معدنی است. که نقش مهمی در رشد و نگهداری بافتهای بدن دارد. منیزیم – اعتقاد بر این است که این ماده معدنی برای بدن بسیار ضروری است و عملکردهای مختلفی در بدن دارد. علاوه بر این ، دریافت منیزیم کافی بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. سایر ترکیبات گیاهان بادام زمینی

بادام زمینی حاوی انواع ترکیبات گیاهی و آنتی اکسیدان های مختلف است. در حقیقت ، این دانه بیشتر به دلیل غنی بودن در انواع ترکیبات آنتی اکسیدانی شناخته شده است.

بیشتر آنتی اکسیدان ها در پوست بادام زمینی وجود دارند و بنابراین فقط در صورت خوردن بادام زمینی به صورت خام می توانند وارد بدن شوند.

البته می توان گفت که مغز بادام زمینی نیز حاوی مواد مغذی زیر است:

اسید کوماریک – اسید کوماریک نوعی پلی فنول است که به عنوان یکی از اصلی ترین آنتی اکسیدان های بادام زمینی شناخته می شود. رسوراترول – رسوراترول یک آنتی اکسیدان قوی است که مطالعات مختلف نشان داده است می تواند خطر ابتلا به سرطان و بیماری را افزایش دهد. ایزوفلاون – ایزوفلاون دسته ای از پلی فنول های آنتی اکسیدان است که به مقدار زیادی در بادام زمینی یافت می شود. ایزوفلاون ها فواید بی شماری برای سلامتی ما دارند. اسید فیتیک – اسید فیتیک موجود در دانه های گیاهان ، از جمله مغزها ، ممکن است باعث جذب آهن و روی از طریق مصرف بادام زمینی و سایر دانه های خوراکی در زمان مصرف شود. فیتواسترول – روغن بادام زمینی حاوی مقدار قابل توجهی فیتواسترول است که به جذب کلسترول از طریق دستگاه گوارش کمک می کند. مواد ضد تغذیه ای طبیعی

بادام زمینی حاوی تعدادی ماده ضد تغذیه ای طبیعی است که باعث کاهش جذب مواد مغذی توسط بدن انسان می شود و ارزش مواد مغذی موجود در بادام زمینی را کاهش می دهد.

در میان مواد ضد مغذی موجود در بادام زمینی ، اسید فیتیک مهمترین است. اسید فیتیک (فیتات) در تمام غلات ، مغزها ، حبوبات و حبوبات وجود دارد. در بادام زمینی ، این ماده 0.2-4.5٪ از آن را تشکیل می دهد.

اسید فیتیک ، آهن و روی را در بادام زمینی کاهش می دهد و ارزش غذایی آنها را کمی کاهش می دهد. این مسئله معمولاً در رژیم های متعادل و در افرادی که مرتباً غذا می خورند نگرانی زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، این در کشورهای در حال توسعه که منبع اصلی غذا غلات یا حبوبات است ، می تواند مشکل ساز باشد.

بادام زمینی برای کاهش وزن

بادام زمینی به طور گسترده در تحقیقات غذایی برای کاهش وزن مورد مطالعه قرار گرفته است. به نظر می رسد بادام زمینی با وجود چربی و کالری زیاد ، یکی از دانه های گیاهی است که به افزایش وزن کمک نمی کند.

در حقیقت ، مطالعات مشاهده ای مختلف نشان داده است که خوردن بادام زمینی می تواند به حفظ وزن سالم و کاهش خطر چاقی کمک کند ، اما مسئله این است که همه مطالعات مشاهده ای هستند ، به این معنی که نمی توانند باعث این امر شوند. و بنابراین می توان اظهار داشت که هیچ دلیل معتبری برای این امر وجود ندارد.

با این حال ، یک مطالعه کوچک شش ماهه بر روی زنان سالم نشان داد که وقتی سایر منابع چربی با بادام زمینی در رژیم غذایی کم چربی جایگزین شدند ، شرکت کنندگان وزن اولیه خود را بیان کردند. آنها 6.6 پوند (3 کیلوگرم) وزن کم کردند.

مطالعه دیگر نشان داد وقتی 3 اونس (89 گرم) بادام زمینی به مدت 8 هفته به رژیم غذایی بزرگسالان سالم اضافه شد ، محققان افزایش وزنی را که انتظار داشتند مشاهده نکردند.

عوامل مختلفی که بادام زمینی را به غذایی کم وزن و مناسب برای سلامتی تبدیل می کند:

بادام زمینی با جذب مواد مغذی کمتری مانند سایر شیرینی های رایج مانند کیک برنج و انواع کیک ها و شیرینی ها سیری را افزایش می دهد. با توجه به اینکه بادام زمینی به سرعت معده را پر می کند ، به نظر می رسد که مردم بادام زمینی با کاهش مصرف سایر مواد غذایی ، میزان مصرف خود را افزایش می دهند. وقتی بادام زمینی به خوبی جویده نشود ، برخی از آنها ممکن است از سیستم گوارش شما عبور داده و جذب نشوند. مقادیر بالای پروتئین و اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع شده بادام زمینی ممکن است باعث افزایش متابولیسم کالری در بدن شود. بادام زمینی منبع نامحلول فیبر در رژیم غذایی است که با کاهش خطر افزایش وزن در ارتباط است. از دیگر مزایای بادام زمینی برای سلامت انسان است

بادام زمینی علاوه بر داشتن رابطه دوستانه با کاهش وزن ، فواید دیگری نیز برای سلامتی انسان دارد.

سلامت قلب

بیماری های قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سراسر جهان است. مطالعات مشاهده ای نشان داده است که خوردن بادام زمینی و سایر مغزها ممکن است از انواع بیماری های قلبی محافظت کند.

این مزایا احتمالاً نتیجه عوامل مختلفی است.

همانطور که قبلا ذکر شد ، بادام زمینی حاوی مواد مغذی بسیاری است که برای سلامت قلب مفید هستند. این مواد مغذی شامل منیزیم ، نیاسین ، مس ، اسید اولئیک و چندین آنتی اکسیدان مانند رسوراترول است.

پیشگیری از سنگ کیسه صفرا

سنگ صفرا بیماری است که حدود 10 تا 25 درصد بزرگسالان در ایالات متحده را مبتلا می کند.

دو مطالعه مشاهده ای نشان داده است که مصرف منظم بادام زمینی ممکن است خطر سنگ صفرا را در مردان و زنان کاهش دهد.

از آنجا که اکثر سنگهای صفراوی کلسترول بالایی دارند ، ممکن است اثر کاهش کلسترول بادام زمینی عامل اصلی در کاهش سنگ صفرا باشد. اما برای تأیید این یافته ها به مطالعات بیشتری نیاز است.

عوارض احتمالی بادام زمینی

به غیر از آلرژی ، خوردن بادام زمینی تاکنون عوارض جانبی زیادی نداشته است. با این حال ، برخی از نگرانی های بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرند.

مسمومیت با آفلاتوکسین

گاهی اوقات ، بادام زمینی می تواند به یک قارچ (Aspergillus fumigatus) که آفلاتوکسین تولید می کند ، آلوده شود.

علائم اصلی مسمومیت با آفلاتوکسین از دست دادن اشتها و زردی و سفید چشم های کمرنگ (زردی) است که از علائم رایج مشکلات کبدی است.

مسمومیت شدید آفلاتوکسین می تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود.

خطر آلودگی آفلاتوکسین به نحوه ذخیره و ذخیره بادام زمینی بستگی دارد. این خطر در شرایط گرم و مرطوب ، به ویژه در مناطق گرمسیری افزایش می یابد.

آلودگی آفلاتوکسین با خشک کردن بادام زمینی درست پس از برداشت و حفظ درجه حرارت و رطوبت بسیار پایین در هنگام ذخیره سازی به طور موثری از بین می رود.

آلرژی به بادام زمینی

بادام زمینی یکی از رایج ترین مواد آلرژی زا در جهان است.

تخمین زده می شود که آلرژی به بادام زمینی حدود یک درصد از آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار دهد. آلرژی به بادام زمینی به طور بالقوه تهدید عمده ای برای زندگی یک فرد است ، به همین دلیل است که گاهی اوقات بادام زمینی به عنوان یک ماده حساسیت زای شدید شناخته می شود.

مبتلایان به این آلرژی باید از مصرف کلیه محصولات حاصل از خود بادام زمینی و بادام زمینی خودداری کنند.

نتایجی که اظهار شده

بادام زمینی به همان اندازه که سالم است نیز محبوب است.

علاوه بر این ، این ماده غذایی منبع عالی پروتئین و ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است.

بنابراین ، می تواند در رژیم لاغری گنجانده شود زیرا برای کاهش وزن مفید است و ممکن است خطر بیماری قلبی و سنگ صفرا را کاهش دهد.

با این وجود ، این دانه از نظر چربی بسیار غذایی پر کالری است و نباید زیاد مصرف شود.

همچنین ببینید

آنورگاسمیا و درمان آن ، به ویژه برای زنان و مردان

آنورگاسمیا (غیر ارگاسم) نوعی اختلال جنسی است که در آن فرد با وجود تحریک کافی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *