خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه جلوی نارضایتی را بگیریم؟

چگونه جلوی نارضایتی را بگیریم؟

استمناء در هر فرهنگ و در هر دوره از تاریخ اتفاق می افتد و راهی است که بیشتر نوجوانان قبل از انجام رابطه جنسی در بزرگسالی طعمه می گیرند.

این لذت زودگذر و وسوسه انگیز آنقدر مخرب است که می تواند بر همه جوانب زندگی هر شخص تأثیر بگذارد و منجر به ویرانی شود ، بنابراین شما باید این انگیزه را کنترل کنید ، خود نظم و انضباط خود را بدست آورید و خواسته های خود را کنترل کنید.

به گزارش آلاماتو ، به نقل از سایت پزشکی؛ مجله سلامتی را دنبال کنید و کامل ترین آموزش نحوه توقف جلوی خودارضایی را بخوانید.

قسمت اول: سرگرم کننده و متمرکز باشید. روش دیگری برای هدر دادن انرژی و گذراندن زمان پیدا کنید.

زندگی خود را با فعالیتهای سرگرم کننده پر کنید. هیجان انجام کار متفاوت می تواند به شما کمک کند جایگزین اصرار خودارضایی شوید و دفعه دیگر که وسوسه می شوید ، کاری برای منحرف کردن آن خواهید داشت. این روش ها را امتحان کنید:

خلاق بودن. روند تبدیل میل جنسی به یک خروجی نوآورانه (موسوم به تعالی حیرت انگیز) چیزی است که راهبان و راهنماها قرن ها به آن اعتماد داشتند. نوشتن را شروع کنید ، یاد بگیرید که ساز بسازید ، ترسیم کنید ، بکشید ، یا هر کاری انجام دهید که باعث شود احساس کنید در حال انجام کاری خلاقانه هستید.

ورزش. برتر بودن در یک ورزش نیاز به نظم و پشتکار دارد. یکی از سرگرمی های خود را مانند دویدن یا شنا یا ورزش تیمی مانند فوتبال ، بسکتبال یا تنیس دنبال کنید. هر نوع ورزش به شما کمک می کند تا تنش و فشار را برطرف کنید ، احساس طراوت کنید و همچنین به شما کمک می کند تا به صورت مثبت روی بدن خود تمرکز کنید. یوگا شکل دیگری از ورزش است که باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید و احتمال یک فشار ناگهانی برای استمناء را کاهش می دهد.

غذای سالم بخور. میوه ها و سبزیجات تأثیرات سلامتی بر بدن دارند و مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش انرژی برای فعال شدن در طول روز را تأمین می کنند.

یک سرگرمی جدید یا مهارت والدین پیدا کنید. یادگیری چیزی که مدت زمان زیادی برای تسلط بیشتر طول می کشد ، می تواند ذهن را از رضایت فوری استمناء به رضایت رسیدن به اهداف بلند مدت سوق دهد. مهارت هایی مانند آشپزی ، نجاری ، تیراندازی ، پخت ، صحبت های عمومی یا باغبانی و گل آرایی را امتحان کنید.

داوطلب کارهای بشردوستانه. انرژی خود را برای کمک به نوجوانانی که کمتر از شما خوشبخت هستند ، صرف کنید ، مانند کار در یک پناهگاه ، آموزش دانش آموزان از خانواده های کم درآمد ، تمیز کردن مناطق آسیب دیده یا جمع آوری پول برای یک موسسه خیریه. . شما در مورد کمک به دیگران احساس بهتری خواهید داشت و فرصت کمتری برای انحراف از اهداف خود خواهید داشت.

برنامه ای برای جلوگیری از استمناء در ساعات استراحت روزانه خود داشته باشید.

اگر مشکل شما به قبل از خواب یا استحمام باز می گردد ، از عوامل وسوسه انگیز برای استمناء خودداری کنید. به عنوان مثال ، اگر این عادت است که شب قبل از رفتن به رختخواب به شما می رسد ، بر روی زمین شنا کنید ، به گونه ای که شما آنقدر خسته شده اید که جز خوابیدن کاری نمی توانید انجام دهید. اگر استحمام برای شما تحریک کننده است ، فقط از آب سرد و یخ استفاده کنید. شما مدت طولانی در حمام نخواهید ماند.

اگر همیشه بعد از بازگشت از مدرسه یا دانشگاه خودارضایی می کنید ، یک برنامه خوب و کامل داشته باشید تا احساس خستگی نکنید. اگر وظیفه خاصی برای انجام آن ندارید و ذهن شما دائماً درگیر تفکرات جنسی است ، فعالیت های برنامه خود را افزایش دهید. خواهید فهمید که اگر بیش از حد شلوغ هستید یا خیلی خسته هستید ، جلوگیری از خودارضایی آسان تر خواهد بود زیرا دیگر انرژی لازم برای توجه به حواس پرتی را ندارید.

اگر صبح امروز وسوسه شده اید این کار را انجام دهید ، سعی کنید کمی بیشتر لباس بپوشید تا لمس بدن شما سخت تر شود.

تنهایی خود را محدود کنید.

اگر دلیل استمناء شما تنهایی بیشتر است ، راه هایی پیدا کنید تا حد ممکن فراگیر باشید. این بدان معناست که شما باید تا آنجا که می توانید در کلوپ ها یا فعالیت ها شرکت کنید ، دعوت های بیشتری را بپذیرید و تعداد بیشتری از دیگران را دعوت کنید و از دوستانتان بیشتر استفاده کنید. اگر می خواهید با کسی ملاقات کنید ، از یک دوست بخواهید که یک جلسه آنلاین برای شما ترتیب دهد.

کار دیگری که می توانید انجام دهید محدود کردن وقت خود در خانه به تنهایی است. اگر معمولاً قبل از رسیدن والدین از کار ، یک ساعت یا دو خودارضایی می کنید ، پیاده روی کنید یا کارهای خانه خود را در کافی شاپ انجام دهید.

حتی اگر همه دوستان شما مشغول هستند ، می توانید با رفتن به اجتماعات عمومی ، انگیزه خود را برای خودارضایی محدود کنید. به عنوان مثال ، به جای تماشای مسابقات به تنهایی در خانه ، برای تماشای یک مکان عمومی بروید. حتی اگر با دوستان خود پیاده روی کنید ، بهتر از تنها بودن است و به همین دلیل دیگر وقت خودارضایی نخواهید داشت.

تماشای پورنو را متوقف کنید.

شاید یکی از دلایلی که شما اینقدر خودارضایی می کنید به این دلیل است که می دانید در عرض چند ثانیه می توانید به پورنو دسترسی پیدا کنید. با این حال ، اگر نمی خواهید جلوی تماشای این فیلم ها را بگیرید ، باید به روش های دیگر این کار را انجام دهید:

نرم افزار مسدود کردن پورنو را روی رایانه خود نصب کنید. البته رمز عبور او را خواهید دانست ، اما دور نگه داشتن آن به شما یادآوری می کند که اولویت شما چیست. همچنین می توانید هنگام انتخاب پسورد ، به طور تصادفی فایل رمز عبور را تایپ کنید ، آن را کپی و چسباندن کنید تا رمز را وارد کرده و تأیید کنید ، سپس فایل متنی را حذف کنید. به این ترتیب شما دیگر رمز عبور مسدود کننده پورن خود را نمی دانید! این بهترین روش برای محکم نگه داشتن شما و جلوگیری از نزاع های داخلی است.

اگر می خواهید در هنگام تماشای پورنو روی کامپیوتر خودارضایی کنید ، سعی کنید رایانه خود را به جایی منتقل کنید که دیگران بتوانند شما را ببینند.

اگر یک مجموعه واقعی و غیرمجاز پورنو دارید ، هر چه سریع تر از شر آنها خلاص شوید.

کمک بخواهید. برنامه های قطع پورن مانند Brainbuddy به گونه ای طراحی شده اند که بر مغز شما تأثیر بگذارد و باعث شود شما می خواهید یک رابطه واقعی برقرار کنید نه پورنو!

مداوم و صبور باشید.

ترک خودارضایی مانند صاعقه به شما ضربه نمی زند. این فرایندی است که نیاز به تعهد دارد و ممکن است بعضی اوقات اشتباه کنید یا عقب بیفتید. نزاع واقعی مستلزم پشتکار و پشتکار است ، بنابراین اکنون متعهد شوید که اجازه ندهید اشتباهات کوچک راه پیدا کند.

برای خودتان یک سیستم پاداش تعیین کنید. به خاطر چسبیدن به خود رشوه دهید و خود را به خاطر رفتارهای خوب خود پاداش دهید. به عنوان مثال ، اگر می توانید دو هفته را بدون حتی یک بار خودارضایی طی کنید ، با خودتان صبور باشید ، به عنوان مثال یک بازی جدید یا بستنی.

سیستم های پدالینگ فوق العاده هستند. فقط مراقب باشید که به آنچه که با آن دست و پنجه نرم می کنید ، پاداش ندهید که در این حالت استمناء است! اگر به خود بگویید که پس از یک هفته مقاومت ، خودارضایی خواهید کرد و از خود تشکر می کنید ، آن را به چیزی که می خواهید حتی بیشتر تبدیل کنید!

قسمت دوم: طرز فکر خود را اصلاح کنید. تنبیه خود را متوقف کنید.

در اینجا چگونه کار می کند: اگر دائما احساسات خود را در مورد خودارضایی محکوم می کنید ، پس هنوز هم در حال فکر کردن در مورد آن هستید. هرگز برای اعتیاد دیگر استمناء را معامله نکنید ، آنها به قدری در هم تنیده اند که شما اراده ای نخواهید داشت. درعوض ، آگاه باشید که این یک مشکل برای شما است ، اما تصمیم دارید که جلوی آن را بگیرید.

به یاد داشته باشید ، شما انسان هستید ، و انسانها خودارضایی می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که بیش از 95٪ از مردان و 89٪ از زنان موافق خودارضایی هستند. اگر بدانید که تنها نیستید ، کمتر احساس شرم خواهید کرد.

در هنگام غرق شدن در ناامیدی مقاومت کنید و با یادآوری تعداد دفعاتی که برای خودتان احساس پشیمانی کردید در حالی که توانستید یک چشم کور کنید.

تصورات غلط در مورد مضرات خودارضایی را قبول نکنید.

اگر می خواهید این اعتیاد را ترک کنید ، مجبورید این عادت را تنها به دلایل شخصی و اخلاقی ترک کنید ، نه به دلایلی که به سلامتی مربوط باشد. تنها دلیل واقعی سلامتی درد و خراش ناشی از استمناء مزمن است که با متوقف کردن لمس مکرر از بین می روند. در اینجا عواقب عدم خودارضایی آورده شده است:

استمناء باعث ناباروری ، انزال زودرس یا ناتوانی جنسی نمی شود.

استمناء باعث جنون نمی شود.

خودارضایی باعث کوری یا حتی لکه های چشم نمی شود.

خودارضایی باعث تکرر ادرار نمی شود.

باور کنید که پیشرفت خواهید کرد.

اگر اعتقاد داشته باشید که واقعاً می توانید راهی برای ترک خودارضایی پیدا کنید ، قادر خواهید بود این کار را انجام دهید. ممکن است هدف شما این نباشد که جلوی خودارضایی را بگیرید ، بلکه می خواهید آن را به مقدار معینی محدود کنید ، مانند هفته ای یک یا دو بار در هفته. این هم بسیار خوب است اگر اعتقاد دارید که می توانید در این نبرد پیروز شوید ، بسیار بیشتر از اینکه خودتان را دست کم بگیرید ، موفق می شوید.

با این حال ، ممکن است روزهایی باشد که شما دچار نقصان هستید. اگر خود را در روزی که قرار نیست انجام دهید خودارضایی می کنید ، فکر نکنید ، "فکر نکنید" اوه ، خوب ، من هر روز این روز را از دست دادم "و سپس بقیه روز را با میل و رضایت زیاد ادامه دهید و روز را شروع کنید. بر فراز. فکر کردن که باید تمام شیرینی ها را بخاطر اینکه یک کوکی خورده اید و تمام روز رژیم خود را خراب کرده اید ، غیر منطقی است.

می دانید چه زمانی برای کمک درخواست کنید.

اگر همه موارد دیگر شکست خورد ، از دیگران ایده بگیرید. ممکن است وقت آن رسیده که با شخص دیگری صحبت کنیم و درخواست کمک کنیم. خجالت نکشید و به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد همان مشکل شما را دارند. درخواست کمک یک اقدام جسورانه است و بسیاری از مردم چنین تصور می کنند.

از رهبر دینی خود راهنمایی بخواهید. از روحانی محلی خود کمک بخواهید. سه چیز را به خاطر بسپار: اول ، این افراد به دلیل اینکه خود را وقف جامعه خود کرده اند ، جزئی از روحانیت شده اند. دوم ، آنها مطمئناً به کسی که قبلاً معتاد به استمناء بود ، کمک کردند. و سرانجام ، آنها متعهد به پنهان کاری و رازداری هستند. قرار ملاقات خصوصی با یک رهبر معنوی ، اسقف ، امام یا هر رهبر مذهبی دیگر انجام دهید تا ببینید که آیا مشاوره وی کمک می کند یا خیر.

همچنین می توانید به پزشک مراجعه کنید. مشاوران ، روانشناسان و روانپزشکان همه برای کمک به افراد با اعتیاد درجات مختلف آموزش دیده اند. ابتدا در مورد مشکل خود به یک درمانگر مراجعه کنید. درمان های مختلفی وجود دارد ، از درمان شناختی رفتاری تا درمان دارویی.

برخی یادداشت ها

روی تخت خود ننشینید. از یک صندلی میز استفاده کنید و همیشه در مقابل دیگران بنشینید.

هر وقت احساس می کنید خودارضایی کنید ، دوش بگیرید! نه تنها ذهن شما را آرام می کند بلکه دارای بسیاری از مزایای سلامتی و انرژی نیز هست.

به خانواده خود یا هر کس دیگری فکر کنید ، انگار آنها شما را تماشا می کنند.

هر وقت احساس نیاز به خودارضایی کردید ، یک یا دو قدم بزنید. همیشه وقتی این خواسته برای شما پیش می آید سعی کنید خود را سرگرم کنید.

بیشتر ورزش کنید و به بیرون بروید. این یک روش عالی برای مشغول نگه داشتن ذهن است.

روزه بگیرید. هر روز چند ساعت از غذا و نوشیدنی خودداری کنید تا ذهن شما از گرایش جنسی منحرف شود. روزه به شما کنترل بهتر بر خواسته های شما می دهد.

ذهن خود را با موسیقی غیر تجربه‌ای اشغال کنید.

اهداف کوچک خود را تعیین کنید ، از سه روز برای تمیز ماندن شروع کنید ، یک روز سوم برجستگی وجود دارد ، آن را بکشید و بدانید که متعهد هستید. سپس روی یک هفته ، سپس ده روز ، دو هفته ، و سپس هفده روز ، و … تمرکز کنید.

هر روز عصر ورزش کنید ، باعث می شود شب ها خسته شوید. و از آنجا که استمناء اغلب در شب انجام می شود ، اگر خسته باشید ترجیح می دهید بخوابید.

اگر یک وسوسه ، فکر وابسته به عشق شهوانی یا یک فکر خاص به ذهن شما خطور می کند ، فوراً به چیزهای مختلف مانند بیس بال ، فوتبال ،

منبع: ترک استمناء

همچنین ببینید

خواص ژلاتین

ژلاتین ماده ای بی مزه و شفاف است که از ترکیبی از اجزای مختلف بدن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *