خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » استرس باعث چاقی می شود

استرس باعث چاقی می شود

گروه های غذایی حاوی مواد معدنی مانند ید ، آهن ، پتاسیم ، روی و غیره برای مدیریت استرس توصیه می شوند.

راه هایی برای خارج شدن از اثرات استرس

به هر دلیلی ، تصمیم به کاهش وزن یا تعدیل چاقی فعلی خود گرفته اید ، اما استرس کار و درگیری های ناخواسته و ناخواسته به همراه اتفاقات پیش بینی شده و پیش بینی نشده از زندگی روزمره ، بر اجرای تصمیمات شما سایه افکنده است. و حتی به طور ناخودآگاه تمایل به خوردن بیشتر از نیاز واقعی روزانه خود دارید و به هیچ وجه قادر به کنترل اشتها و اشتیاق کاذب خود نیستید.

در این حالت ، چه عواملی می توانند به شما کمک کنند؟ بسیار ساده و آسان. در مرحله اول تعدادی از عوامل استرس زا را از هر طریقی که می توانید حذف کنید و به توصیه ها در سطرهای زیر توجه کنید:
1. از طریق گفتمان با خود و دوست و آشنای قابل اعتماد.

2. از افرادی که با آنها دائماً درگیر هستید ، خودداری کنید و با آنها روبرو نشوید و استرس خود را دو برابر کنید.

3. در صورت امکان از مافوق خود بخواهید که محل خدمت و نوع کار و وظیفه خود را برای تغییر محیط تغییر دهند.

4- برنامه بعدی شما این است که چند دقیقه فرصت روزانه را به خود اختصاص دهید (روزانه 15 دقیقه شروع کنید و به تدریج روزانه 5 دقیقه به این مقدار اضافه کنید تا به نیم ساعت برسد.) به دو قسمت تقسیم شوید و به هر شکلی که هستید می خواهید ، بدون اینکه به گذشته ، حال و آینده ، سبک بال و با آرامش واقعی فکر کنید ، چند دقیقه به حرکات ریتمیک بپردازید یا تمرینات کششی کوتاه انجام دهید یا 12 دقیقه راه بروید. و دو مرحله را به مدت 3 دقیقه انجام دهید و در یک چهارم دوم در پارک اول در نزدیکی محل کار یا محل زندگی خود همین کار را تکرار کنید.

وقتی به این برنامه خیلی عادت دارید ، در ساعت دیگری از روز ، نیم ساعت تخصصی را به دو تا چهار ساعت تقسیم کنید و هر 15 دقیقه یکبار برای انجام برنامه مورد نظر خود در نظر بگیرید. باور داشته باشید که هر حرکت و عملی که شما را از محیط درونی شما جدا می کند ، آرامش و آسایش را به شما منتقل می کند.

1) به عنوان مثال شنا ، ماساژ و پیاده روی در آب بسیار مفید و تسکین دهنده است و حتی استفاده از سرویس ماساژ برای چند دقیقه بسیار مفید و تسکین دهنده است.

2) یا شرکت در ورزش های تیمی ، صحبت کردن و خندیدن ، شما را از پیله خود رهایی می دهد.

به تدریج ، هنگامی که شما از خواب خارج می شوید ، امکانات دیگری از جمله دوچرخه سواری ، بدمینتون ، پینگ پنگ ، مسابقات گروهی ، کوهنوردی ، سفرهای آخر هفته به این یا آن موارد را خواهید یافت. آن مکان یا تفرجگاه تابستانی که مناطق خاصی دارد و یا هر از گاهی شما نیز از آثار باستانی بازدید می کنید و خود را شلوغ نگه دارید.
البته این پیشنهاد در ابتدا ممکن است برای شما غیرقابل دستیابی به نظر برسد ، اما اگر روز اول و سه ماهه اول یک ساعت را شروع کنید و چندین بار ادامه دهید و به تدریج آن را به هفته ای دو یا سه بار افزایش دهید ، به زودی نتایج به دست می آیند. . متوجه خواهید شد که شما علاقه مند به انجام بارهای بیشتر و در پایان ماه ، هر فصل و هر سال ، میزان استرس شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و به مکانی خواهید رسید که مانند یک پرنده سبک است. بالها و رهاسازی ها در آسمان اندیشه پویا ، فعال و دلپذیر شما به اوج خود می رسد.

البته انتظار دارم بعد از شکستن حصار اطراف خود ، قدم زدن ساده را شروع کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک جفت کفش راحت و یک لباس مناسب برای فصل است ، به طوری که می توانید بدون وابستگی و درخواست کمک و پشتیبانی از کسی به طور مستقل راه بروید ، و افکار و اندیشه های مثبت را در تخیل خود قرار دهید ، و شاهین فکری را بیاورید. در آسمان تخیل خود. برای خارج شدن از محیط استرس زا در منزل یا محل کار خود پرواز کنید ، با تمام وجود احساس آزادی و آزادی کنید و صبحگاهی نفس عمیق از هوای تمیز بکشید و کنجکاوی خود را در مورد گیاهان و جوانه ها عمیق تر کنید. پرواز پروانه ها و استنشاق عطر ناشی از ترکیب بوی زمین پاشیده و گیاهان و درختان تازه رشد یافته که در نور روز فتوسنتز می شوند و بطور منظم اکسیژن موجود در محیط را افزایش داده و محیط را نرم می کنند. شما را نوازش کنید و بالهای خود را سبک کنید ، و اگر از نظر جسمی خسته هستید ، در زیر استخر یا استخر روی یک استخر ، استخر یا چشمه بنشینید.

فراز و نشیب های چشمه های دوست داشتنی و رنگارنگ گلهای ساحلی کنار دریا را با بینش بررسی کنید و به این ترتیب خود را از فشار استرس و فشار خلاص کنید تا دیگر نیازی به لک زدن و خرد کردن یا استفاده از آرامبخش ها نداشته باشید. برای راحتی و طرد ناآرامی پیدا نکنید.
عملکرد و نقش نوشیدن مقدار زیادی قهوه ، چای و کولا

اغلب مشاهده می شود که هرکسی که احساس خستگی و عدم تمرکز کند ، بلافاصله به قهوه ، چای و کولا می رود. کارمندان دفاتر و شرکتها حتی در ساعات کاری خود حتی 10 تا 10 بار چای ، قهوه و نوشابه می نوشند.
با توجه به اینکه کافئین موجود در قهوه ، نوشابه و چای می تواند خستگی جسمی و روحی آنها را در مقادیر زیادی تسکین دهد ، غافل هستند که استفاده بیش از حد از این ترکیبات تأثیر متضاد دارد و از یک سو تقویت و تقویت اثر هورمون های استرس و از طرف دیگر از احیاء موادی که عملکردهای خود را با غروب آفتاب و خواب زود هنگام و عمیق انجام می دهند ، جلوگیری می کند به دلیل اثرات مواد مذکور ، میزان احتیاج به خواب را کاهش داده و عمق آن را کاهش می دهد و به همین دلیل ، به منظور ادامه زندگی و پیروی از چرخه بیولوژیکی خواب و بیداری ، به جای ایجاد و تجمع انرژی ذخیره شده ، همیشه از پس انداز انرژی انباشته شده خود خارج می شود. و شکل بعدی اعتیاد و عادت به نوشیدن مقدار زیادی قهوه و چای ، این است که باعث افزایش نیاز قند ، شیرینی و شکلات نیز می شود و ترکیب این مواد با یکدیگر یعنی قند با کافئین یا تین نیز دارد. اثر دوپینگ ، که باعث می شود آخرین پس انداز انرژی بدن نیز مصرف شود.

نقش غذا و تغذیه در خلق و خوی

تغییر در نوع غذای مصرفی در مقایسه با گذشته با تغییرات گسترده در سبک زندگی و کاهش موقت یا حتی دائمی میزان فعالیت بدنی و فعالیت بدنی همراه با سوء تغذیه مداوم ، پرخوری و پرخوری (تمایل به مصرف برخی از غذاهای مکرر) به معنای عدم استفاده متفاوت است. گروه های هرم غذایی ، از جمله: 1) نان و غلات و محصولات غلات و جایگزین های آنها ، 2) سبزیجات و میوه ها ، 3) شیر و لبنیات کم چرب ، 4) گوشت سفید و قرمز یا جایگزین گوشت یا جایگزین کردن گوشت یا ترکیب دانه و حبوبات استفاده از دانه و آجیل ، استفاده از تخم مرغ و پنیر ، نه تنها باعث ایجاد تغییر در بدن و وزن به قد می شود ، بلکه با وجود ظاهر سیری که همیشه در آن وجود داشت ، باعث شیوع شدید گرسنگی نهفته یا سلولی به دلیل استفاده ناکافی و لازم از انواع مختلف می شود. ریز مغذی ها و با تعمیق و گسترش گرسنگی سلولی و نهفته ، تغییرات چشمگیر در رفتار و خلق و خو و وجود کوچک و بزرگ ، پیر و جدید جوان ، غنی و پ oor ظاهر خواهد شد این تغییرات در اشکال مختلف استرس ، اضطراب ، افسردگی ، پرخاشگری و تمایل به حمله و نابودی و حتی خودآزاری در هر فرد و گروهی از جامعه آشکار خواهد شد.
نمونه ای از غذاهایی که استرس و اضطراب را تحت تأثیر قرار می دهند

1. جایگزینی شکلات و شیرینی و کربوهیدراتهای ساده و تصفیه شده با قندهای ترکیبی و تصفیه شده هم به صورت خالص و هم ترکیب.

2- استفاده از منابع حاوی پروتئین ها با حداقل حداقل 10 تا حداکثر 18٪ از کل انرژی دریافتی روزانه با کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده و استفاده و استفاده بیشتر از ماهی ، مرغ ، سرخ شده ، سرخ شده ، بخارپز و ترکیب آنها با گیاه منابع پروتئینی مانند غلات ، حبوبات ، دانه ها و مغزهای روغنی.

3. استفاده صحیح و به موقع از ویتامین های گروه B و ویتامین C و گروه های غذایی حاوی مواد معدنی مانند ید ، آهن ، پتاسیم ، روی و غیره برای مدیریت استرس توصیه می شود.

4- دو وعده غذایی هفتگی خود را از حیوانات آبزی دریافت کنید. محصولات آبزی ، به ویژه ماهی ، علاوه بر داشتن مواد معدنی لازم و ویتامین های گروه B ، از جمله B6 و B12 ، روغنهای امگا 3 نیز دارند. مانند EPA و DHA)

5- غلات کامل ، جوانه زده یا پر شده به شکل نان ، سوپ و سمولینا از گندم جوانه زده ، دنیایی از سلامتی و طراوت را به ارمغان می آورند. غلات همراه با دانه ها ، حتی به اندازه گوشت های مختلف ، می توانند اسیدهای آمینه اساسی ، به ویژه سویا یا آجیل پخته شده را با فیتواستروژن ها تأمین کنند. مشکلات روحی و روانی زنان یائسه در صورت مصرف درست و مناسب رفع می شود.

6. مصرف یک لیوان شیر گرم قبل از رفتن به رختخواب در شب با دانه خرما یا یک قاشق غذاخوری عسل با سیب باعث آرامش در شب و خواب شما می شود. گنجاندن شیر و لبنیات در برنامه صبحانه شما باعث بی حالی ، بی حالی ، بی حوصلگی و عصبانیت در طول روز می شود و کمبود انگیزه ، افسردگی و استرس را کاهش می دهد.
7. استفاده از دانه و دانه تازه و خام به مقدار 30 گرم در روز به جای هاله هولا ضمن تأمین انرژی کافی ، سرشار از مواد معدنی بسیار مفید مانند آهن ، روی ، پتاسیم ، سلنیوم ، منیزیم و مس و روغن است که حاوی این نعمت های خداوند است. -Given حاوی اسیدهای چرب ضروری است که بدن قادر به ساخت به تنهایی نیست.

8- سبزیجات مختلف با رنگهای مختلف و با عطرها و سلیقه های مختلف نه تنها به عنوان یک ماده پاک کننده و سم زدایی کننده برای بافت ها و اندام های بدن در نظر گرفته می شوند ، بلکه با ترکیبات فوق العاده آنها با من رادیکال های آزاد را خنثی می کنم ، تازه کردن و احیای مجدد و حفظ آن می کنم. و ثبات جوانان. خوردن هویج ، کاهو ، فلفل زنگ ، شلغم ، سیر و پیاز ، کلم ، ریحان ، نعنا ، جعفری و کرفس سلامتی شما را تضمین می کند.

9. میوه های مختلفی را جواهرات طبیعت نیز می نامند. خوردن آنها به میزان 200 تا 500 گرم در روز ، به ویژه اگر در میان وعده ها وجود داشته باشد ، با مواد بسیار مفید آنها ، خوشمزه هستند و با فیبر محلول و نامحلول و انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای رفع نیازها. بدن به ریز مغذی های کلیدی کمک می کند.

همچنین ببینید

لاغری با چای ترش یا چای سبز؟

این روزها سوالات زیادی در مورد انواع چای وجود دارد؛ تفاوت اصلی بین انواع مختلف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *