خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » عادت های غذایی بیشتر از رژیم غذایی است

عادت های غذایی بیشتر از رژیم غذایی است

رژیم های غذایی متنوعی وجود دارد. آنها ممکن است کمی سرگرم کننده باشند ، اما خیلی سریع خسته می شوید و بیش از چند هفته نمی توانید تحمل کنید. در حقیقت ، افراد معدودی هستند که با رژیم غذایی به نتایج طولانی مدت دست می یابند.
به جای رژیم گرفتن از رژیم ، از این 15 عادت پیروی کنید که سلامتی شما را تقویت می کند و به شما در کاهش وزن کمک می کند.

غذاهای مورد علاقه خود را بخورید
در سطح به نظر می رسد که ساده ترین راه برای کاهش وزن ، نخوردن غذاهایی است که همیشه زیاد آن را می خورید. اما تأثیر این روش کوتاه مدت است. اگر با غذاهایی که دوست ندارید رژیم بگیرید ، شکست خواهید خورد. غذا خوردن یکی از لذت های زندگی است. اگر قرار بود به رژیم غذایی بروید که تمام غذاهای مورد علاقه شما را ممنوع کند ، مطمئناً خیلی زود خسته و ناامید خواهید شد.

مقدار وعده های غذایی مهم است

نکات روانشناختی در خوردن غذا وجود دارد ، خصوصاً وقتی تصمیم به کاهش وزن دارید. آگاهی از وزن خود به شما در خوردن وعده های غذایی مناسب کمک می کند و این مهمترین قدم برای کاهش وزن است. وقتی همیشه از میزان وعده های غذایی خود آگاه باشید ، دیگر وزن نخواهید کرد.

پرش از رستوران ها
مقدار هر وعده غذایی معمولاً در رستوران ها زیاد است. شاید 3 بار یک وعده غذایی معمولی. بهترین راه برای متعادل نگه داشتن کالری شما این است که یک وعده غذایی کوچک از هر وعده غذایی میل کنید. اگر نمی خواهید وزن بیشتری کسب کنید ، باید میزان وعده های غذایی خود را خودتان بسنجید. رستوران ها کالری بالایی دارند.

غذاهای پروتئینی و فیبر بخورید

فیبر و پروتئین احساس پر بودن می کنند. غذاهای فرآوری شده مانند شکلات و کلوچه ها معمولاً مقدار کمی از این فیبر و پروتئین هستند و خیلی سریع جذب می شوند. به همین دلیل شما وقتی آنها را می خورید احساس کامل نمی کنید. احساس سیری مانع از پرخوری می شود و باعث کاهش وزن می شود.

غذای مدیترانه ای بخورید
غذاهای مدیترانه ای (روغن زیتون ، ماکارونی ، هوموس ، سالاد گوجه فرنگی خیار و غیره) باعث کاهش بیماری های قلبی ، کمک به حافظه و کاهش خطر سرطان پستان در زنان می شود.

کالری مورد نیاز خود را از طریق غذا دریافت کنید ، نه نوشیدنی

نوشیدن آب میوه و نوشابه از آب لذت بخش تر است اما کالری زیادی نیز برای بدن فراهم می کند. در مطالعه 173 زن چاق بین 25 تا 50 سال ، محققان دریافتند که جایگزینی آب میوه علاوه بر رژیم غذایی باعث کاهش وزن می شود.

انعطاف پذیر باشید

در رژیم شما باید انعطاف پذیری وجود داشته باشد. غذاهایی که می توانید بخورید باید متنوع باشد ، مانند هر هفته یکسان نیست. محققان به این نتیجه رسیده اند که این رژیم ها باعث کاهش بیشتر وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شوند.

باکتری های موجود در روده را دست کم نگیرید

میکروبهایی که در روده زندگی می کنند میکروبیوم نامیده می شوند و نقش مهمی در هضم دارند. طبق تحقیقات انجام شده در سودان ، آنها سعی کرده اند با استفاده از یک سری فرمول ها ، رژیم غذایی مناسب را برای هر فرد بر اساس میکروبیوم خود پیدا کنند. این رژیم ها به شما در کاهش وزن و جلوگیری از بیماری کمک می کند. این تحقیق هنوز در مراحل مقدماتی است. اگر می خواهید میکروبیوم روده را متنوع کنید ، انواع لبنیات ، سبزیجات ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و روغن را میل کنید.

خودتان را روی تردمیل نکشید ، راهی آسانتر وجود دارد
وقتی خیلی گرسنه هستید ، بیشتر می خورید و پرخوری می کنید. یک راه ساده برای حل این مشکل نوشیدن نصف لیتر آب قبل از هر وعده غذایی است. کسانی که این کار را قبل از حداقل یک وعده غذایی در روز انجام می دهند ، یک پوند بیشتر از کسانی که قبل از غذا آب نمی نوشند ، از دست می دهند.

هنگام گرسنگی به فروشگاه نروید

تحقیقات نشان داده است که افرادی که گرسنه هستند و به خرید می روند ، بیشتر از افرادی که پر هستند ، به خرید می روند. بنابراین حتی اگر باید در مورد آنچه می خورید مراقب باشید ، اما باید نسبت به آنچه خریداری می کنید ، مراقب باشید.

شبها دیر نخوابید

مراقب اشتهایی باشید که با احساس خواب آلودگی و خستگی ایجاد می شود. محققان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی ، مغزهای 25 زن و مرد با وزن متوسط ​​را هنگام مشاهده عکس از غذاهای خوشمزه بررسی کردند. این افراد طی یک دوره زمانی مورد بررسی قرار گرفتند. یک هفته پس از 9 ساعت خواب شبانه و یک بعد از 4 ساعت خواب شبانه.

وقتی شرکت کنندگان استراحت خوبی داشتند ، مرکز پاداش مغز نسبت به عکس های دلپذیر هیچ واکنشی نشان نداد. اما هنگامی که آنها به خواب کافی نرسیدند ، بیشتر از آنجا که خسته بودند و به انرژی نیاز داشتند ، بیشتر به غذاهای چرب و روغنی جذب می شدند.

روز خود را با صبحانه شروع کنید
صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بخوبی رقم زده یا خراب کند. صبحانه متابولیسم بدن را فعال می کند. البته ، بسیاری از جوانب مثبت و منفی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال ، در کودکان و نوجوانان که صبحانه می خوردند ، از نظر توانایی هوش کودکان در تست های هوشی تفاوت وجود نداشت.

اما صبحانه با تهیه مواد مغذی انرژی را در طول روز تأمین می کند. بنابراین اگر صبحانه می خورید ، باید صبحانه هایی میل کنید که سرشار از پروتئین ، کربوهیدرات و قند کم باشد.

بعداً شام نخورید

یک مطالعه از 29 جوان نشان داد که از کسانی که خواسته شده است از 7 بعد از ظهر تا 6 صبح چیزی نخورند ، روزانه 238 کالری کمتری مصرف می کنند. این کالری ها از غذاهای کم کالری و پر کربوهیدرات ناشی می شدند.

نوشیدنی رژیمی نخورید

درصد زیادی از مردم برای جلوگیری از افزایش وزن عادت به نوشیدن نوشابه و خوردن نوشیدنی های رژیمی دارند. اما همان نوشیدنی های رژیمی را نباید به طور مداوم مصرف کرد. مطالعه ای در سال 1979-96 بر روی 750 نفر در سن 65 سال و بالاتر نشان داد که افرادی که روزانه نوشیدنی های رژیمی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که مصرف کمتری داشتند 70 درصد در اندازه کمر افزایش یافته اند. شکرهای مصنوعی ممکن است از نظر علمی اثبات نشده سرطان زا باشند ، اما می توان گفت که این نوشیدنی ها به کاهش اندازه کمر کمک نمی کنند.

خود را گرسنه نکنید
در پایان جنگ جهانی دوم ، محققان در یک مطالعه به 36 جوان رژیم غذایی کم چربی 24 هفته ای با مصرف روزانه 1600 کالری ، 600 تا 1500 کالری کمتری از بدنشان برای حفظ وزن سالم و ایده آل ، دادند. بنابراین در 12 هفته اول ، آنها نیم کیلو در هفته از دست دادند. اما در 12 هفته دوم ، یک چهارم کیلو در هفته از دست دادند. اتفاقات بد رخ داده است: بیشتر آنها با فکر کردن به مواد غذایی چربی می شوند ، موهای خود را از دست داده و زخم های بدن آنها بعداً بهبود می یابد.

هنگامی که به آنها اجازه خوردن آزادانه غذا داده شد ، پرخوری می کردند و روزانه 10،000 کالری بیشتر مصرف می کردند. یعنی 5 برابر کالری مورد نیاز بدن است. در نتیجه ، 20 هفته پس از رها شدن ، چربی بدن آنها 50٪ افزایش یافته است.

همچنین ببینید

لاغری با چای ترش یا چای سبز؟

این روزها سوالات زیادی در مورد انواع چای وجود دارد؛ تفاوت اصلی بین انواع مختلف …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *