خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه وزن خود را بدون رژیم کاهش دهیم؟

چگونه وزن خود را بدون رژیم کاهش دهیم؟

اگر داشتن رژیم کاهش وزن برای شما دشوار و غیرقابل تحمل است ، نگران نباشید ، روش های ساده تر برای کاهش وزن وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

به گزارش آلاماتو به نقل از WebMD؛ امروز به ما بپیوندید تا 21 روش کاهش وزن بدون رژیم گرفتن را یاد بگیرید.

وقت بخورید

یک تایمر را کنار بگذارید و به مدت 20 دقیقه به غذا خوردن و آهسته خوردن عادت کنید. این یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی است.

نیشها را به آرامی و کاملاً جوید. این باعث می شود از خوردن غذا لذت ببرید و هورمون ها به درستی ترشح شوند. هنگامی که شما با عجله غذا می خورید ، معده شما قادر نخواهد بود پیام سیری را به درستی به مغز ارسال کند ، که به نوبه خود باعث افزایش وزن شما خواهد شد.

بخوابید تا وزن کم کنید

بیشتر بخوابید و وزن کم کنید

1 ساعت خواب اضافی 14 پوند در سال کاهش می یابد. به گفته محققان دانشگاه میشیگان ، هنگامی که خواب جایگزین فعالیت های خاصی می شود ، 6٪ بدن کالری می سوزاند. البته این ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد ، اما تحقیقات نشان داده اند که کمتر از 7 ساعت خواب باعث افزایش اشتها می شود.

سبزیجات بیشتری بخورید

به جای اینکه یک نوع سبزی را با وعده های غذایی میل کنید ، 3 نوع سبزیجات را روی میز قرار دهید. تنوع بیشتر غذاها باعث افزایش اشتها و پرخوری می شود. هنگامی که انواع سبزیجات بیشتری وجود دارد ، به این ترتیب بیشتر غذا می خورید و وزن کم می کنید. هرچه میزان آب و فیبر بیشتر باشد ، حجم کار کمتر می شود. شما می توانید این سبزیجات را بدون اضافه کردن روغن طبخ کنید یا بدون اضافه کردن سس و فقط با آب لیمو آنها را میل کنید.

وقتی سوپ وجود دارد ، وزن کم می شود

برای کاهش کالری ، سوپ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. می توانید سوپ را قبل از وعده غذایی اصلی میل کنید تا به اشتها و هضم بهتر کمک کنید. می توانید از سوپ های کنسرو شده استفاده کنید و سبزیجات تازه یا یخ زده اضافه کنید. مراقب سوپ های پرچرب باشید.

خوردن غلات کامل بهترین راه برای کاهش وزن است

بروید برای غلات

تمام غلات از جمله گندم ، جو ، جو دو سر و برنج می توانند بخشی از استراتژی های کاهش وزن باشند. این غذاها می توانند به شما کمک کنند بدون کالری زیادی کالری کامل داشته باشید و همچنین می تواند کلسترول شما را بهبود بخشد. غلات امروزه در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس های مورد علاقه خود را آویزان کنید

پیراهن ، شلوار و دامن مورد علاقه خود را هر روز جلوی چشم خود آویزان کنید. لباس هایی را انتخاب کنید که برای شما محکم باشد ، بنابراین برای دستیابی به اندازه آن سعی کنید وزن کم کنید.

یک برش خوب پیتزا درست کنید

به جای استفاده از گوشت در پیتزا ، به سراغ سبزیجات بروید. به این ترتیب می توانید 100 کالری را از مواد غذایی خود حذف کنید. راه دیگر تهیه پیتزای کم چرب این است که به سراغ پنیر کم چرب بروید و از نان با مقداری روغن زیتون روی آن استفاده کنید.

قند را کنار بگذارید

نوشابه های نوشابه یا هر نوع نوشیدنی شیرین را با آب یا نوشیدنی های بدون قند جایگزین کنید. با جایگزین کردن این امر می توانید از ورود 10 قاشق غذاخوری شکر به بدن خود جلوگیری کنید. می توانید آب لیمو نعنا یا توت های منجمد را به نوشیدنی خود اضافه کنید.

در یک مطالعه 450 کالری اضافی که از طریق مصرف آب نبات و نوشابه وارد بدن می شوند ، مقایسه شده است. نوشیدنی ها اعمال نمی شوند.

کاربران نوشیدنی طی 4 هفته 2.5 پوند به دست آوردند.

عاقلانه بنوشید؛ از یک لیوان بلند و باریک استفاده کنید

برای دریافت کالری کمتری از نوشیدنی ها ، به جای یک لیوان بزرگ ، از یک لیوان باریک و باریک استفاده کنید. به این ترتیب مصرف نوشیدنی های شما 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.

این روش چگونه کار می کند؟ دکتر برایان وانسینک می گوید کلیدهای تصویری به ما می گویند کم و بیش غذا بخوریم. آزمایشی که وی در دانشگاه انجام داد ، نشان داد که مردم تمایل به نوشیدن بیشتر با لیوان های بزرگ و کوتاه دارند.

عاقلانه بنوشید؛ چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز یکی از راه های کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است که چای سبز موتورهای کالری سوزی بدن را فعال می کند. حداقل می توانید یک نوشیدنی تازه ، سالم و بدون کالری میل کنید.

برو به یوگا

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال رژیم غذایی بهداشت آمریکا نشان می دهد زنانی که به یوگا می روند وزن بیشتری نسبت به دیگران دارند.

چه ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ افرادی که یوگا را تمرین می کنند مرتباً نسبت به غذا خوردن رویکرد متفکرانه ای دارند ، به این ترتیب اگر به رستوران بروند و غذاهای پروتئینی زیادی مشاهده کنند ، به همان اندازه که بدن نیاز دارد می خورند. محققان معتقدند كه سطح آگاهی و آرامشی كه در بین پزشكان یوگا بوجود می آید باعث می شود آنها نسبت به اضافه وزن بیشتر مقاومت كنند.

همچنین بخوانید: آموزش یوگا

در خانه بخورید

مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای خانگی به شما در کاهش وزن کمک می کند. پخت و پز آسان تر از آنچه فکر می کنید است. می توانید غذاهایی را که سریع طبخ می شوند انتخاب کنید. از سبزیجات و گوشت کم چرب استفاده کنید.

زمان "توقف غذا" را از دست ندهید

بعضی از افراد زمان عادی دارند که از خوردن غذا خودداری کنند. هنگامی که آنها چنگال خود را برای چند دقیقه کنار گذاشتند. مراقب این لحظه باشید و بیشتر از آن نیش نزنید. بشقاب خود را تمیز کرده و از مکالمه لذت ببرید. این یکی از نشانه های سیری است. بسیاری از مردم آن را نادیده می گیرند.

آدامس نعنا را جوید

اگر می خواهید به میان وعده بروید ، صمغ نعناع تند را امتحان کنید تا از آن جلوگیری کنید. جویدن آدامس تند تند باعث می شود بسیاری از غذاها طعم کمتری داشته باشند.

از ظروف کوچک استفاده کنید

به جای صفحه 12 اینچی ، از بشقاب 10 اینچی استفاده کنید تا کمتر بخورید. دکتر برایان وانسیک در مطالعات بیشماری دریافته است که افراد بیشتر با صفحات بزرگتر غذا می خورند. با کوچک کردن صفحات خود می توانید از ورود 100 تا 200 کالری به بدن خود در روز جلوگیری کنید و در نتیجه 10 تا 20 پوند وزن اضافی در سال ایجاد می شود.

غذای خود را درست به اشتراک بگذارید

بررسی رژیم غذایی افراد لاغر نشان داده است که آنها مقدار مناسب غذا را دریافت می کنند. تحقیقات نشان داده است که هنگامی که میزان غذای خود را به درستی اندازه گیری کردید ، پس از چندین بار به طور خودکار عادت می شود.

قانون 20-80 را دنبال کنید

آمریکایی ها تا زمانی که کاملاً پر نشوند از خوردن غذا خودداری می کنند ، اما اوکیناواها از قانون 20-80 پیروی می کنند ، یعنی وقتی 80 درصد پر از غذا می شوند ، آنها از خوردن غذا دست می کشند. آنها این عادت خوردن را "حرا هاچی بو" می نامند. ما همچنین می توانیم با این عادت غذایی سازگار شویم ، یعنی 20٪ غذای کمتری را روی بشقاب میل کنید.

در رستوران به روش خود بخورید

رستوران ها معمولاً غذاهای پرچرب را سرو می کنند ، اما می توانید این غذاها را در رستوران امتحان کنید.

از بشقاب بچه ها استفاده کنید

غذای خود را با کسی در میان بگذارید

قبل از وعده غذایی اصلی یک غذای آماده سفارش دهید

نصف وعده غذایی سفارش دهید

سالاد و سبزیجات سفارش دهید

از سس قرمز استفاده کنید

به جای استفاده از سس مایونز روی اسپاگتی ، از سس قرمز استفاده کنید. سس گوجه فرنگی کالری و چربی کمتری نسبت به سس سفید دارد.

غذاهای بدون گوشت بخورید

کسانی که سبزیجات می خورند نسبت به کسانی که غذاهای گوشتی می خورند راحت تر وزن کم می کنند. در حالی که دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، سبزیجات نقش بسیار مهمی دارند. سوپ عدس و سایر غذاها دارای فیبر زیادی هستند.

کالری بیشتری بسوزانید

بدون رژیم غذایی خاص می توانید سالانه 10 پوند از دست بدهید و 100 کالری در روز بسوزانید:

1 مایل یا حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید
گیاهان را به مدت 20 دقیقه بکارید
برای 20 دقیقه چمن زنی چمن بزنید
30 دقیقه را برای تمیز کردن خانه بگذرانید
به مدت 10 دقیقه به آرامی اجرا کنید

آیا شما یک روش اثبات شده برای کاهش وزن بدون رژیم گرفتن دارید؟ به ما اطلاع دهید.

همچنین ببینید

چه عواملی باعث گرسنگی مداوم می شوند؟

وقتی هر لحظه بخواهیم غذا بخوریم ، رسیدن به اهداف تناسب اندام بسیار دشوار می …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *