خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » رژیم غذایی باروری و راهنمای شیوه زندگی برای آقایان و زنانی که مایل به بچه دار شدن هستند

رژیم غذایی باروری و راهنمای شیوه زندگی برای آقایان و زنانی که مایل به بچه دار شدن هستند

رژیم غذایی روی باروری تأثیر می گذارد ، و مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی یک زن تا چه اندازه می تواند بر توانایی او در تخیل تأثیر بگذارد.

تحقیقات در مورد باروری و رژیم غذایی

نتایج یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که بیشتر موارد ناباروری در اثر اختلالات تخمک گذاری با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی قابل پیشگیری است. این مطالعه بزرگ 17،544 زن بدون سابقه ناباروری را به مدت 8 سال مورد بررسی قرار داد ، در طی این مدت آنها سعی در تصور خود داشتند. یک مطالعه دیگر در استرالیا نشان داد که فست فود و کمبود میوه در رژیم غذایی باعث کاهش باروری می شوند.

محققان می گویند ، رژیم غذایی یک زن در تخمک گذاری او تأثیر می گذارد ، و این نشان می دهد که خانم هایی که انسولین سالم دارند (هورمون هایی که قند خون را کنترل می کنند) به احتمال زیاد تخمک گذاری می کنند. افرادی که مقاومت به انسولین یا دیابت دارند تخمک گذاری نامنظمی ایجاد می کنند.

تحقیقات نشان داده است که کیفیت مایع منی در آقایان با رژیم "معقول" (مصرف زیاد ماهی ، مرغ ، میوه ، سبزیجات و حبوبات) و رژیم غذایی "غربی" (مصرف زیاد گوشت قرمز و فرآوری شده ، دانه) تصفیه شده ، پیتزا ، میان وعده ، نوشیدنی و شیرینی پر انرژی).

تحقیقات همچنین نشان داده است که علاوه بر رژیم غذایی ، تماشای تلویزیون کمتر و فعالیت متوسط ​​تا شدید با تعداد بیشتری اسپرم همراه است.

مطالعات مربوط به رابطه رژیم و باروری مردان اطلاعات زیر را به دست آورده است:

رژیم غذایی سالم با مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، برخی از آنتی اکسیدان ها (ویتامین E ، ویتامین C ، β کاروتن ، سلنیوم ، روی ، کریپتوکسانتین و لیکوپن) ، ویتامین های دیگر (ویتامین D و فولات) و فاقد اسیدهای چرب اشباع شده و ترانس اسیدهای چرب باعث بهبود کیفیت مایع منی می شوند. "ماهی ، صدف و غذاهای دریایی ، مرغ ، غلات ، سبزیجات و میوه ، لبنیات کم چرب و شیر به طور مثبت با تعدادی از پارامترهای کیفیت اسپرم همراه است."

با این حال ، در برخی مطالعات ، رژیم غذایی سرشار از گوشتهای فرآوری شده ، غذاهای سویا ، سیب زمینی ، فراورده های لبنی و لبنیات کامل ، پنیر ، قهوه ، الکل ، نوشیدنی های شیرین و شیرینی ها ، کیفیت مایعات منفی همراه بود. "به نظر می رسد مصرف بیش از حد الکل ، کافئین ، گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده توسط آقایان نیز تأثیر منفی بر احتمال بارداری یا باروری در زنان دارد."

طبق این مطالعه ، پنج رژیم غذایی و سبک زندگی وجود دارد که می توانند به بهبود باروری زنان کمک کنند ، از جمله:

یک مولتی ویتامین مصرف کنید

زنانی که یک مولتی ویتامین حاوی اسید فولیک مصرف می کنند ، بیشتر باردار می شوند. اسید فولیک به جلوگیری از نقص هنگام تولد در کودک و آسیب رساندن به نخاع وی کمک می کند. تمام زنانی که می توانند باردار شوند باید یک روزانه مولتی ویتامین حاوی 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند.

مقدار آهن مورد نیاز بدن خود را از گیاهان دریافت کنید

زنانی که آهن بیشتری مصرف می کنند نیز احتمال بارداری دارند ، اما آهن باید از منابع گیاهی یا مکمل های غذایی حاصل شود ، نه گوشت قرمز. سبزیجات ، لوبیا ، آجیل و محصولات سویا همگی منبع خوبی از آهن هستند. مصرف منابع گیاهی آهن با ویتامین C که در بسیاری از میوه ها به ویژه مرکبات وجود دارد ، به جذب بیشتر این آهن و ویتامین کمک می کند.

همچنین ببینید

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *