خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » حقایق در مورد کاهش وزن را بخوانید

حقایق در مورد کاهش وزن را بخوانید

اگر تا به حال در مورد کاهش وزن فکر کرده اید ، احتمالاً 2 روش کاهش وزن را انتخاب کرده اید. ورزش یا رژیم غذایی. در تلویزیون ، مجلات ، بیلبوردها ، شرکتهای داروسازی و صنایع غذایی به ما گفته اند که تنها راه کاهش وزن استفاده از محصولات لاغری است.

با گذشت سالها ، این شرکت ها به همراه متخصصان تغذیه و تبلیغات گسترده سعی در نقش برجسته تغذیه در کاهش وزن دارند و برای مردم در سراسر جهان پیامی ارسال می کنند که ضمن خوردن غذاهای مورد علاقه ، می توان از طریق ورزش وزن پیدا کرد. آل رسید. در نتیجه ، تولیدکنندگان مواد غذایی و لاغری به این مزیت متقابل کمک کردند.

توصیه های هدفمند

برخلاف تصور بسیاری از افراد ، ورزش نکردن به شما در کاهش وزن زیاد كمك می كند. فقط 10 تا 30 درصد از 100 درصد انرژی ما از طریق فعالیت های بدنی می توانیم از بدن دریافت کنیم. در صورتی که وقت این فعالیت ها را به بیش از 3 ساعت در روز افزایش دهید ، ورزش فقط بیشتر از غذای شما ممکن است.

فعالیت بدنی باعث ایجاد یکسری تغییرات آبشارگرانه می شود که می تواند بر میزان غذایی که می خورید ، میزان کالری مصرفی و در نتیجه وزن شما تأثیر بگذارد. دلیل تفاوت این اثرات در افراد مختلف مشخص نیست. یکی از نکاتی که به یک ورزشکار کمک می کند لاغرتر به نظر برسد ، حجم توده عضلانی است.
این ماهیچه ها به دو روش به افراد كمك می كنند. به نظر می رسد از یک طرف به دلیل حجم کمتری از ماهیچه ها از چربی ها ، ورزشکاران نازک تر هستند و از طرف دیگر به دلیل حجم جریان خون در ماهیچه ها ، ورزشکاران به طور پیش فرض ، کالری بیشتری نسبت به یک فرد عادی مصرف می کنند.

شما نباید انتظار داشته باشید که فقط با خسته کردن خود از فعالیت بدنی ، وزن زیادی را از دست بدهید. با این وجود ، ورزش تأثیر زیادی در سلامت کلی بدن شما دارد. در نهایت ، مقدار و نوع غذایی که می خورید اندازه خط کمر شما را تعیین می کند! در مورد اضافه وزن مشکل داریم اما نباید در این مورد کمبود ورزش و مصرف کالری اضافی را مقصر دانست.

سیاستهای بهداشت جمعی باید در اولویت مبارزه با مصرف نامطلوب غذاهای بی کیفیت و بهبود عادتهای غذایی قرار دهند. هنگامی که هرمان پونتزر ، انسان شناس دانشکده هانتر ، از نیویورک به تانزانیا سفر کرد تا یکی از آخرین قبایل درنده باقی مانده روی زمین را تحقیق کند ، انتظار داشت که آنها مانند ماشین های کالری سوزی باشند.

سوزاندن کالری عجیب

قبیله هادزا برخلاف بسیاری از ساکنان شهری که بیشتر و بیشتر ساعات بیداری خود را در نشستن می گذرانند ، همیشه در حال حرکت است. مردان معمولاً برای جستجوی عسل طبیعی به شکار می روند ، حیوانات را تعقیب می کنند و به درختان کوه می روند. زنان گیاهان را جستجو می کنند ، قارچ های خوراکی را حفر می کنند و در بوته ها به دنبال تمشک می گردند. با مطالعه سبک زندگی قبیله هادزا ، پونزر انتظار داشت كه شواهد و مداركی را ارائه دهد تا از این تئوری متعارف حمایت كند كه چرا چاقی به یك مشكل بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که دلیل افزایش وزن متوسط ​​ما در 50 سال گذشته این است که ما نسبت به اجداد خود بسیار فعال تر هستیم.

پونتزر انتظار داشت که حاجیان به طور متوسط ​​کالری بیشتری نسبت به ساکنان شهری امروزی بسوزاند ، و این مطمئناً نشانه این بود که بدن ما به سمت کندی و عدم تحرک پیش می رود. در طول سفرهای متعدد به قلب ساوانا از سال 2009 تا 2010 ، پونتزر و همكاران لندرور خود را با چادر ، رایانه ، پانل های خورشیدی ، ازت مایع برای یخ زدن نمونه های ادرار و دستگاه های تنفسی پر كردند.
در سرزمینهای خشک و پهناور ، آنها نمونه های آزمایشی خود را از خانواده هزازا انتخاب کردند. آنها به مدت 11 روز ، حرکات و انرژی مصرفی توسط 13 مرد و 17 زن در سنین 18 تا 75 سال را با استفاده از تکنیکی به نام "آب مارک شده دوبلی" ، بهترین روش برای اندازه گیری دی اکسید کربن متابولیک اندازه گیری کردند. ، نظارت می شود.

وقتی اعداد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتیجه حیرت انگیز بود. پونزر نتایج را در سال 2012 در مجله Plos One منتشر کرد. وی گفت: "ما واقعاً شگفت زده شدیم که متوجه شدیم که مصرف انرژی مردم حدزا از شهروندان اروپایی و آمریکایی بیشتر نیست." "شکارچیان ولگرد ، در عین حال که از نظر فیزیکی چابک و فعال هستند ، در واقع همان کالری را که اروپایی ها و آمریکایی ها به طور متوسط ​​در طول روز مصرف می کنند ، می سوزانند."

تلاش برای کشف عوامل لاغری

آنالیزها حتی پس از در نظر گرفتن اندازه بدن نتایج مشابهی را نشان دادند. آزمایش های پونتزر & # 39 ؛ کاملاً جدی و ناقص بودند ، و او فقط 30 نمونه از یک جامعه کوچک را مورد مطالعه قرار داد ، اما این تحقیق یک سوال وسوسه‌انگیز را مطرح کرد. چطور ممکن است این افراد ، که به شکار می روند و آنقدر مشغول جستجوی غذا هستند ، به اندازه یک شهروند تنبل و بی تحرک انرژی مصرف کنند؟

پونتزر ، که یافته های خود را وزن می کرد ، سعی کرد با جمع آوری نتایج ، مشاهدات را توضیح دهد. اول ، دانشمندان نشان داده اند که انرژی یا مقدار کالری سوزانده شده در طول روز. علاوه بر حرکت بدنی ، هزاران کارکرد دارد که برای زنده ماندن باید در بدن ما انجام شود. محققان مدتهاست که این موضوع را می شناسند ، اما کمتر کسی نقش آن را در مشکل جهانی چاقی درک کرده است.

علاوه بر این ، به نظر می رسد که مصرف کالری در انسان صفتی است که با گذشت زمان تکامل یافته و ارتباط چندانی با سبک زندگی ندارد. پونزر فکر کرد که شاید دلیل اینکه اعضای قبیله هادزا به اندازه ساکنان شهری به اندازه انرژی مصرف می کنند این است که اجساد آنها در بعضی مناطق دیگر از انرژی خود صرفه جویی می کنند ، یا شاید در هنگام شکار بیشتر از آنچه استراحت می کنند. برای جبران فشار شدید فیزیکی آنها و در نتیجه کاهش مصرف کل انرژی.
از آنجا که متغیر "کالری خروجی" را نمی توان به طور دقیق تعیین کرد ، بنابراین چگونه می توان تفاوت وزن افراد هززا با شهرنشینان را توضیح داد؟ به گفته پونتزر ، اعضای این قبیله به اندازه شهروندان انرژی مصرف می کنند ، اما به اندازه آنها چاق نیستند. آنها زیاد غذا نمی خورند و به همین دلیل وزن کم نمی کنند. بنابراین راز کاهش وزن چیست؟

راز کاهش وزن

این نتیجه کلی بخشی از شواهدی است که پدیده ای را که سالهاست محققان در آن مطالعه می کنند ، توضیح می دهد. اینکه هنگام افزایش وزن خلاص شدن از شر این وزن اضافی بسیار دشوار است. برای بررسی بیشتر اثرات ورزش بر کاهش وزن ، محققان انواع افراد چاق را مورد بررسی قرار دادند. بیشتر افراد در این آزمایشات ، حتی در شرایطی که رژیم غذایی ثابت آنها در نظر گرفته شده است ، در بهترین حالت فقط مقدار کمی وزن از دست داده اند.

این واقعیت که افراد به هیچ وجه علاقه ای به ورزش ندارند این است که حتی وقتی شما فعال هستید ، کالری اضافی که می سوزانید تنها بخش بسیار کمی از کل هزینه روزانه انرژی شما است. كراویتز سه مؤلفه اصلی را به مصرف انرژی معرفی می كند:
1. هنگامی که بدن در حالت استراحت است انرژی خود را صرف انجام عملیات اساسی سوخت و ساز کنید.
2- انرژی لازم برای هضم و تجزیه مواد غذایی.
3. انرژی صرف شده برای فعالیت بدنی.

ما تقریباً هیچ کنترلی بر روی انرژی صرف شده در فعالیت های متابولیکی که بخش عمده ای را تشکیل می دهند ، نداریم. کراویتز می گوید: "برای اکثر افراد ، انرژی مصرفی در کارهای سوخت و ساز بدن 60 تا 80 درصد از کل انرژی مصرفی بدن است."

10٪ انرژی برای هضم صرف می شود ، بنابراین فقط 10 تا 30٪ برای فعالیت های بدنی باقی مانده است که از این تمرین فقط زیر مجموعه است. اگر فرض کنیم یک مرد 90 کیلوگرم در حالی که به مدت 60 دقیقه چهار روز در حالی که ثابت است میزان کالری خود را ثابت نگه دارد ، با سرعت متوسط ​​دوید ، در 30 روز تنها 2 کیلو و 250 گرم از دست می دهد. هال می افزاید: اگر فرد تصمیم بگیرد کالری مصرفی خود را افزایش دهد یا بعد از ورزش بیشتر استراحت کند تا خستگی را جبران کند ، این مقدار کمتر خواهد بود.
رژیم غذایی با ورزش

بنابراین کاهش وزن برای کسی که اضافه وزن یا چاق دارد ، به زمان ، اراده و تلاش زیادی نیاز دارد. شیوع چاقی در جهان از سال 1980 به دو برابر افزایش یافته است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ، 13٪ از جمعیت جهان و چاق هستند. میزان چاقی در سرتاسر جهان بسیار زیاد است و این موضوع باعث می شود فارغ از موضوعات زیبایی و زیبایی ، بسیاری از بیماریهای مهم قلبی و تنفسی ایجاد شود. در رسانه ها همیشه به ما گفته شده است که باید برای کاهش وزن ورزش کنیم اما هرگز به درستی توضیح داده نشده است که چقدر می توانیم غذا بخوریم و بخوابیم ، در کنار فعالیت بدنی ، رژیم و حتی بخوابیم. در روحیه ما مؤثر باشید.
بی تحرک و پرخوری اغلب به عنوان عوامل چاقی ذکر می شود و گفته می شود که هر دو نقش مساوی در مشکل دارند ، اما محققان در مقاله ای که در مجله BMJJJ منتشر شده است ، می گویند: "متأسفانه ، ما با چاقی از دست می دهیم زیرا بیشتر می خوریم. از همیشه ، اما صنایع غذایی همیشه اسطوره تأثیرات ورزش را برای ما گسترش می دهد تا آنها بتوانند محصولات غذایی ناسالم خود را به ما بفروشند.

مهمترین کاری که شخص برای کاهش وزن می تواند انجام دهد محدود کردن میزان کالری آنطور که دوست دارد و می تواند تحمل کند و به غذاهای سالم اهمیت بیشتری می دهد. رژیم غذایی با ورزش معمولاً بهتر از کاهش کالری است ، اما ورزش فقط در کاهش وزن تأثیر کمی دارد.

عوامل ژنتیکی

پروفسور الیزابت اسپلیوتز از دانشگاه میشیگان می گوید: در آینده ، آزمایش ژنتیک می تواند تعیین کند که آیا چاقی خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد ، زیرا در یک درصد از افراد ، چاقی خطر سلامتی را ایجاد نمی کند و افراد به طور قطع "چاق" هستند. بسیار سالم هستند. "دکتر راشل باترهام ، مدیر مرکز کاهش وزن دانشگاه UCL در لندن ، می گوید که وی صدها بیمار را دیده است که" تقریباً همه آنها "با موفقیت وزن خود را از دست داده اند اما به وزن سابق خود برگشته اند زیرا" بدن آنها از نظر بیولوژیکی تمایل به بازگشت به حداکثر وزن دارد. وقتی فرد دچار اضافه وزن می شود ، مکانیسم بدن وی از نظر بیولوژیکی تغییر می کند. دانستن اینکه وزن و کاهش وزن برای این افراد چقدر دشوار است ، پیامی است که باید منتقل شود.

پروفسور جان ویلینگ ، استاد مرکز پیری و بیماریهای مزمن در دانشگاه لیورپول می گوید کاهش وزن از طریق رژیم و ورزش بهترین راه است ، اما بیشتر افرادی که به این روش وزن خود را کاهش می دهند در صورت بازگشت به حالت قبلی خود دوباره وزن پیدا می کنند. رژیم غذایی. در حقیقت ، برای کسی که وزن خود را از 100 کیلوگرم به 70 کیلوگرم رسانده ، بسیار دشوارتر از این است که برای کسی که همیشه 70 کیلوگرم وزن داشته است ، باشد زیرا این افراد مجبور هستند دائماً با مجموعه ای از علائم متابولیک پیچیده مبارزه کنند که آنها بدن می گویند باید صد کیلو وزن داشته باشد.
با این حال ، برخی از کارشناسان با این نظر مخالف هستند. تام فر ، از شورای ملی چاقی می گوید: "اگر مردم تصمیم به كاهش وزن دارند ، شعار قدیمی را كمتر بخورید و فعال تر شوید." بیولوژی بدن انسان در 90 سال گذشته تغییر نکرده است ، اما در آن زمان مردم چاق تر بودند. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

این روزها در همه جای ایران بحث کسب و کار داغ است و در بین آنها موضوع اصلی راه اندازی استارتاپ است. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه می توان با خرید USSD استارت آپی را راه اندازی کرد و بستر مناسب راه اندازی استارتاپ چیست؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید روی لینک بالا کلید کنید.

همچنین ببینید

با این غذاهای شگفت انگیز چربی شکم را ذوب کنید

ذوب شدن چربی های شکم رویای بسیاری از افرادی است که از این مشکل رنج …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *