خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » چند مدل نرم برای پشت میز

چند مدل نرم برای پشت میز

سبک زندگی ما امروزه انسانها در عصر ارتباطات و نشستن طولانی مدت به تدریج ما را به سمت مرگ زودرس سوق می دهند. زندگی بی تحرک در پشت میز و صندلی های اداری می تواند خطر مرگ زودرس را افزایش دهد. در حقیقت ، اگر شما یکی از افراد زیادی هستید که پشت میز می نشینید ، کمترین کاری که می توانید در طول روز انجام دهید انجام حرکات ملایم مناسب برای افرادی است که هنگام نشستن پشت میز کار هستند.

یک مطالعه 12 ساله از تقریباً 13000 زن در سنین 37 تا 78 سال نشان داد زنانی که در طول روز هفت ساعت یا بیشتر می نشینند 30 درصد سریعتر از سایرین فوت می کنند.

اما آن دسته از زنانی که سعی می کنند در محل کار مقدار کمی حرکت کنند و از اندام خود استفاده کنند ، در معرض خطر نیستند.

در حقیقت ، حرکات کوچک پا در هنگام نشستن روی صندلی یا تکان دادن دست ها می تواند شما را از خطر بزرگی در امان نگه دارد. بنابراین اگر نمی توانید برخیزید ، روی میز خود بایستید یا به سمت اداره بروید و کمی قدم بزنید. خود را به زندگی بیشتر و سالم تر حرکت دهید.

این کار ساده که هزینه ای برای شما ندارد و باعث اتلاف وقت نمی شود زندگی طولانی تر و بدنی سالم تری به شما می بخشد. به همین دلیل ، حرکات زیر را که می توانید در محل کار و پشت میز انجام دهید ، آموزش می دهیم:

1- حرکت گردن

اکثر کاربران رایانه حتی در سنین جوانی درد گردن را تجربه می کنند.
چند تمرین ساده برای جلوگیری از آسیب دیدگی در گردن وجود دارد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلند شوید ، دستان خود را به پشت خود بچسبانید ، سپس به آرامی گردن را به سمت راست خم کنید و سپس به وضعیت اصلی خود برگردید.
همین حرکت را به سمت چپ تکرار کنید.
این حرکت را سه بار انجام دهید.

2- کشش طرفین

دست راست را از قسمت پشت سر روی دست چپ قرار داده و سپس به سمت چپ خم کنید.
باید کشش را در سمت راست خود احساس کنید.
همین حرکت را برای سمت چپ تکرار کنید.

3- حرکت شانه

وقتی دائما روی میز خم می شوید ، شانه های شما در معرض آسیب قرار می گیرند.
یک حرکت ساده برای جلوگیری از مشکلات شانه وجود دارد.
بلند شوید ، پاهای خود را با عرض شانه از هم جدا کنید ، سپس هر دو شانه را به سمت بالا حرکت دهید ، سپس به آرامی به حالت اول برگردید.
چندین بار این حرکت را تکرار کنید.

4- نرمی دست ها

این حرکت باید به صورت ایستاده انجام شود و پاها باید از عرض شانه از هم جدا شوند.
دستان خود را بالای سر خود بغل کرده و هر دو دست را به سمت بالا بکشید ، سپس به وضعیت اصلی برگردید. حرکت دیگری برای حرکت دادن دستها وجود دارد.
دستان خود را به سمت شکم خود بیاورید و کف دست خود را به هم ببندید.
انگشتان دست شما باید به سمت بالا باشد.
دستان خود را به سمت بالا و بالا به سمت سر خود حرکت داده و سپس به حالت اول برگردانید. همین کار را با نوک انگشتان خود به سمت پایین انجام دهید. در این موقعیت ، دست ها از بدن پایین می روند و به وضعیت اصلی خود بر می گردند. حرکت سوم دستها در حالت نشسته انجام می شود.
با نشستن روی صندلی ، کمی از میز خود دور شوید.
دست راست را به موازات بدن بلند کنید و دست چپ را در جهت مخالف قرار دهید ، سپس دست راست را به سمت بالا و دست چپ را به سمت پایین بکشید.
شما باید کششی را در دستان خود احساس کنید.
پس از چند تکرار ، موقعیت دست ها را تغییر دهید.

5- تمرین مچ دست

همچنین می توانید در حین نشستن این حرکات را انجام دهید.
ابتدا ، بازوی راست خود را در مقابل بدن خود در وضعیت کاملاً مستقیم قرار دهید.
کف دست باید به سمت بیرون و عمود بر مچ باشد.
دست چپ خود را روی انگشتان دست راست خود قرار دهید و به آرامی آنها را به عقب فشار دهید.
بعد از چند ثانیه به حالت اول برگردید و این حرکت را برای دست چپ تکرار کنید.

6- کشش پاها

روی یک صندلی صاف بنشینید و پای راست خود را روی پای چپ خود قرار دهید.
حالا دست چپ خود را روی قسمت پشت صندلی قرار دهید ، سپس پای راست خود را با دست چپ خود بکشید.
نقطه مقابل را برای پای چپ تکرار کنید.

7- ورزش کمر

در حالی که روی صندلی می نشینید ، کمی به جلو خم شوید و هر دو پا را روی زمین قرار دهید.
کاملاً دستان خود را روی قسمت تحتانی کمر خود قرار دهید ، سپس کف دست خود را در مقابل کمر خود فشار داده و گردن خود را کمی عقب بکشید. چشمان خود را روی چشم خود قرار دهید.
مشکلات هنگامی که کارمندان ساعتها در جلوی صفحه نمایش رایانه می نشینند ، مشکلات چشم آنها را تهدید می کند و کار آنها از صبح تا عصر به این دستگاه بستگی دارد.
بنابراین اگر یکی از این کارمندان هستید ، به این توصیه های بهداشت چشم توجه کنید.

8- شما باید هر 20 تا 30 دقیقه یک بار چشم خود را استراحت دهید.
به یک نقطه از فاصله نگاه کنید و چند بار چشمان خود را باز و بسته کنید.
چشمک زدن
خیره شدن به رایانه و چشمک زدن چشم شما را خشک نمی کند.
9- چشم ها مانند سایر قسمت های بدن شما به ورزش نیاز دارند.

این تمرینات را چندین بار در روز انجام دهید.
ابتدا پلک ها را چندین بار پشت سر هم باز و بسته کنید.
چند ثانیه چشم ها را ببندید و باز کنید. تمرین دیگر این است که یک دایره فرضی را در مقابل خود تصور کنید و چشم ها را روی این دایره بچرخانید ، سپس جهت چرخش چشم ها را معکوس کنید.
این تمرینات را حداقل چند بار در روز انجام دهید.

10- در مورد مرطوب کردن چشم های خود فکر کنید ، آب کافی بنوشید تا چشمان شما خشک نشود.

11- غذاهای تقویت کننده چشم را در رژیم خود بگنجانید.

سبزیجات برگ سبز تیره و همچنین سبزیجات پرتقال برای چشم مفید هستند. اسفناج ، هویج و کدو حلوایی برخی از این غذاها هستند.
به طور کلی ، منابع غذایی ویتامین A برای محافظت از چشم شما مفید هستند.

12. خستگی چشم را از بین ببرید.
پیشنهاد ما این است که از داروهای خانگی کمک بگیرید.
خیار ریخته شده بهترین درمان خانگی برای خستگی چشم است. چشمان خود را ببندید و برش هایی از خیار حلقه ای سرد را روی چشم خود قرار دهید.
10 دقیقه در این حالت بمانید.
سپس چشمان خود را با آب سرد بشویید.
کیسه چای سرد یکی دیگر از داروهای خانگی برای چشم های خسته و بی حال است.
درست بنشین

این روزها بیشتر کارمندان مجبور هستند در طول روز در جلوی صفحه رایانه بنشینند و برای چند ساعت از روز در این موقعیت قرار گیرند ، بنابراین باید هنگام نشستن در رایانه نکات مهم را بدانید و هنگام نشستن در محل کار مراقب باشید. صندلی آن را در وضعیت خوبی قرار دهید.

این دستورالعمل ها را دنبال کنید

13. اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش با بازوهای شما مطابقت دارد.

اگر دیدید که کمی پایین یا بالای صفحه هستید ، صندلی خود را به درستی تنظیم کنید.

بازوی خود را به سمت صفحه بکشید ، انگشتان دست شما به سختی نمی توانند به صفحه برسند.

در این حالت فاصله شما از صفحه نمایش مناسب است. اگر دیدید که انگشتان دست به راحتی صفحه را لمس می کنند ، باید فاصله را افزایش دهید. علاوه بر این ، هنگامی که جلوی صفحه می نشینید ، باید بتوانید به راحتی قسمت بالای صفحه را مشاهده کنید و نیازی به بلند یا پایین آوردن سر برای نگاه کردن به صفحه نمایش نیست. .

14. نور در محیط کار شما بسیار مهم است.

نورپردازی باید به گونه ای باشد که پرتوهای نوری مستقیماً وارد چشمان شما نشوند.

بهتر است منبع نور را در فضای بین صفحه و صندلی در بالای سر خود قرار دهید و روی میز بدرخشید.

15. مطمئن شوید که صفحه نمایش در زاویه دید شما قرار دارد و گردن را خیلی کم یا خیلی زیاد نگه نمی دارد تا به صفحه خیره شوید.

16. بازوهای خود را روی دسته صندلی و میز قرار دهید تا در زاویه 90 درجه نسبت به آرنج قرار بگیرند.

17- کاملاً مستقیم در یک صندلی بنشینید.

صندلی شما باید به گونه ای باشد که پشت صندلی کمر را به خوبی پر کند.

18- بهتر است صندلی قابل تنظیم داشته باشید تا ارتفاع آن متناسب با قد شما تنظیم شود.

کف و پشت صندلی باید کاملاً راحت باشد.

19- هنگام کار با ماوس ، مهم است که مچ دست شما خم نشود.
بنابراین توصیه می شود که طرفین صفحه نمایش های زیر ماوس از سطح بالایی برخوردار باشند تا در هنگام کار با ماوس بتوانید دست خود را روی آن قرار دهید.

20- کف پا را کاملاً روی زمین قرار دهید.
اگر کوتاه هستید ، حتما از پای خود کمک بگیرید

همچنین ببینید

نوشیدنی زنجبیل برای کم آبی بدن

زنجبیل به دلیل خاصیت ترموژنیکی آن به سوزاندن چربی و از بین بردن سموم بدن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *