خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه ذهن خود را تقویت کنیم؟

چگونه ذهن خود را تقویت کنیم؟

بهترین تمرینات ذهنی برای تقویت مغز

فواید ورزش فقط به بدن ختم نمی شود و به همان اندازه که ورزش می تواند برای بدن مفید و مؤثر باشد ، تمرینات ذهنی نیز وجود دارد و مهم این است که برای تقویت مغز از این تمرینات غافل نشویم.

شاید تعجب کنید ، اما انجام چند تمرین کوتاه برای مغز می تواند تغییری در زندگی شما ایجاد کند. در این مقاله از مجله Alamato ، ما در مورد 12 تمرین ذهنی مفید که می توانید برای تقویت مغز خود استفاده کنید ، بحث خواهیم کرد ، لطفا با ما همراه باشید.

همه ما می دانیم که آمادگی جسمانی باعث افزایش استقامت و قدرت عضلات می شود. اما می خواهیم بدانیم تمرینات ذهنی چه تأثیری در مغز دارد.

تحقیقات نشان می دهد که آموزش و تمرینات شناختی فواید کوتاه مدت و بلند مدت دارند ، از جمله:

پس از هشت هفته آموزش شناختی توسط 19 دانش آموز ، هیپوکامپ مغز آنها بزرگتر و فعال تر از همسالان بود. هیپوکامپ بخشی از مغز است که در یادگیری و حافظه نقش دارد.

سطح استرس را کاهش دهید

تسلط بر وظایف جدید یادگیری را سرعت می بخشد و سطح استرس را نیز کاهش می دهد. حافظه قوی می تواند اطلاعات را با تلاش کمتر به ذهن بیاد آورد.

بهبود عملکرد کار

یادگیری سریع و به یاد آوردن جزئیات کلیدی می تواند منجر به عملکرد بهتر شود. یک ذهن قوی می تواند فرد را قادر به کسب مهارت های نرم مانند توجه به جزئیات کند و این همان چیزی است که یک کارفرما می خواهد فردی را استخدام کند.

تأخیر در کاهش شناختی

با افزایش سن ، قطعاً با مشکلاتی نظیر کاهش شناختی روبرو خواهیم شد. مطالعه‌ای که در ژورنال انجمن علمی سالمندان آمریکا منتشر شد ، نشان داد که 10 جلسه یک ساعته آموزش و تمرین ذهنی و شناختی باعث افزایش سرعت پردازش اطلاعات در بزرگسالان 65 تا 94 ساله شده است.

نکته مهم در مورد ورزش ذهنی این است که یک تمرین ذهنی یا ورزش مداوم باید آسان و سرگرم کننده باشد.

12 تمرین ذهنی سرگرم کننده برای مغز

برای انجام تمرینات سرگرم کننده نیازی به رفتن به سالن بدنسازی نیست و می توانید تمریناتی که در ذیل به آنها اشاره شده است را در خانه انجام دهید. برای تمرین روزانه مغز ، می توانید فعالیت های زیر را ترکیب و مطابقت دهید:

طوفان مغزی

یکی از ساده ترین و ساده ترین راه های درگیر کردن مغز شما ، یافتن راه حلی برای چالش پیش روی شماست. اگر در ایده های انفرادی خوب نیستید ، از شریک زندگی بخواهید که به شما بپیوندد.

هنگامی که من سعی می کنم چیزی غیر عادی به دست بیاورم ، از سردبیرانم می خواهم تا ایده هایی ارائه دهند. دوستان یا همکاران معمولاً از کمک کردن خوشحال خواهند شد.

رقص

آیا می گویید که رقصیدن بیشتر از یک حرکت ذهنی است تا یک تمرین ذهنی؟ بله ، درست است و اکنون می توانید به عنوان ارباب حلقه ها شناخته شوید. به علاوه ، رقصیدن بسیار سرگرم کننده است.

مطالعات نشان می دهد که رقص باعث افزایش مهارت های شناختی متعدد می شود. برنامه ریزی ، به یاد آوردن ، سازماندهی و خلاق بودن ، همه مهارت هایی است که می تواند از این طریق به آنها سود برساند.

یک زبان جدید بیاموزید

یادگیری یک زبان جدید به زمان نیاز دارد. اما اگر آن را به دروس کوچک و روزانه تقسیم کنید ، آسانتر از آن است که فکر می کنید. زیرا وقتی شما یک زبان جدید را یاد می گیرید ، هر درس به مطالب قبلی بستگی دارد و باید آن را تکرار کنید ، ذهن شما دائما در حال کار است و این به تقویت آن کمک می کند.

یک سرگرمی را پرورش دهید

مانند یادگیری یک زبان ، برای توسعه یک سرگرمی به زمان نیاز داریم. اما نکته جالب در این مورد این است که با آموزش و پرورش بیشتر آن ، عملکرد مغز خود را نیز بهبود خواهید بخشید. اگر می خواهید مغز خود را تقویت کرده و یک مهارت شناختی خاص را بهبود بخشید ، سرگرمی را انتخاب کنید که با آن مهارت مطابقت داشته باشد.

مثلا:
توجه به جزئیات: سرگرمی را انتخاب کنید که به شما نیاز دارد تا با ویژگی های کوچک و ظریف کار کنید. نجاری ، ساخت مدل ، طراحی و نقاشی همه گزینه های خوبی هستند.
یادگیری و حافظه: فعالیتی را انتخاب کنید که از شما بخواهد جزئیات زیادی را به خاطر بسپارید. بهترین شرط بندی های شما سرگرمی هایی است که نیاز به طبقه بندی زیادی دارد ، مانند جمع آوری تمبر یا سکه.
عملکرد حرکتی: برای این عملکرد مغز ، فعالیت بدنی می تواند به عنوان یک تمرین ذهنی مفرح عمل کند. ورزش هایی مانند فوتبال و بسکتبال عملکردهای حرکتی ناخوشایند ایجاد می کنند. عملکردهای حرکتی از طریق فعالیتهایی مانند تنیس روی میز یا حتی تجربه بازی بهتر ویدیویی انجام می شود.
حل مسئله: بیشتر سرگرمی ها به این مهارت ، حل مسئله نیاز دارند.

بازی های تخته ای

درست است که این بازی ها شامل تمرینات بدنی نیستند ، اما بازی های بسیار محبوب و سرگرم کننده ای هستند. با این حال ، همه بازی های تخته برای آموزش شناختی به همان اندازه مؤثر نیستند.

بازی های مبتنی بر استراتژی مانند Settlers of Catan یا Settlers of Catan را انتخاب کنید.

بازی های کارتی

بازی های کارت ، مهارت های شناختی را تقریباً به همان روشی که بازی های تخته ای تقویت می کنند ، تقویت می کنند. علاوه بر این ، آنها چندین مزیت اضافی دارند که باعث توجه ویژه آنها می شود.

نکته در مورد این شکل بازی این است که با داشتن تعداد محدودی کارت می توانید بازی های مختلفی انجام دهید و ذهن خود را به چالش بکشید.

پازل

پازل ابزاری عالی برای ساختن یک مهارت شناختی ویژه ، عملکرد فضایی بصری است. ورزش برای تقویت این مهارت بسیار مهم است زیرا این اولین توانایی هایی است که در افراد مبتلا به بیماریهای شناختی مانند آلزایمر و بیماریهای مختلف می لغزد. می توانید با معماهای ساده شروع کنید و به تدریج سطح آن را افزایش دهید.

پخش موزیک

گوش دادن به موسیقی روشی مناسب برای تقویت ذهن است ، اما بازی و پخش موسیقی یک قدم فراتر از گوش دادن به موسیقی فراتر می رود. مهمتر از همه ، موسیقی شما را سرگرم می کند و آن را به یک تمرین ذهنی سرگرم کننده تبدیل می کند.

ابزاری را انتخاب کنید که می دانید به آن پایبند خواهید بود. اگر همیشه خواسته اید ویولن را یاد بگیرید ، دنبال گیتار نروید زیرا ارزان تر یا آسان تر است.

حال اگر مقابله با ساز موسیقی امکان پذیر نباشد چه می شود؟ آواز خواندن. یادگیری کنترل صدای شما به همان اندازه چالش برانگیز است که مجموعه ای از کلیدها یا رشته ها را تنظیم کنید.

مراقبه

همه فعالیت های تقویت کننده ذهن متین نیستند. در حقیقت ، برخی از سرگرم کننده ترین تمرین های ذهنی فعالیت های فردی آرام هستند. مراقبه می تواند به شما در تمرکز کمک کند ، به خصوص اگر در تمرکز مشکل دارید.

اگر تا به حال مراقبه نکرده اید ، نترسید ، دشوار نیست:

مکانی آرام و راحت برای نشستن یا دراز کشیدن پیدا کنید.
یک تایمر برای 10 دقیقه یا هر زمان که می خواهید تنظیم کنید.
چشمان خود را ببندید یا چراغ ها را خاموش کنید.
روی تنفس خود تمرکز کنید. سعی نکنید آن را کنترل کنید.
اگر افکار شما اشتباه گرفته شده اند ، آنها را به آرامی و تنفس خود تنظیم کرده و آنها را به عقب برگردانید.
وقتی تایمر خاموش شد ، انگشتان و انگشتان پا را به مدت یک دقیقه تکان دهید.
به آرامی خود را به واقعیت برگردانید و احساس آرامشی را که پیدا کردید به خاطر بسپارید.
همچنین بخوانید: نحوه شروع مراقبه

گفتگوی عمیق

هیچ چیز ذهنیت را بیش از یک مکالمه خوب و طولانی تحریک نمی کند. منظور ما یک گفتگوی عمیق ، یک زمزمه کوتاه ، بلکه یک مکالمه طولانی و سازنده نیست. این نوع مکالمه به مغز شما کمک می کند تا عمیق تر فکر کند و تأمل کند.

طرف دیگر گفتگو را با دقت انتخاب کنید ، به دنبال کسی هستید که بدون درگیری ایده های شما را به چالش بکشد. استرس برای سلامت مغز مناسب نیست ، اما در ایجاد بحث های خلاقانه بسیار ارزشمند است.

آشپزی

در ابتدا ممکن است فکر کنید آشپزی به مهارت عملکرد ذهنی نیاز ندارد و یک کار ساده است ، اما اینطور نیست.

حقیقت این است که وقتی صحبت از آشپزی می شود متوجه می شویم که به مهارت های شناختی قابل توجهی نیاز دارد. درک آشپزی به حافظه خوبی نیاز دارد.

اطمینان از متعادل بودن طعم دهنده ها ، باعث جلب توجه جزئیات می شود. هنگامی که چیزی در آشپزخانه پیش می رود مهارت حل مسئله نقش ایفا می کند.

مهارت های متحرک برای کارهایی مانند مخلوط کردن مواد و موارد دیگر مورد نیاز است.

اگر می خواهید آشپزی کنید ، می توانید با دیگران مشورت کنید ، هماهنگی با دیگر سرآشپزها یک لایه اضافی از چالش را به این تمرین ذهنی سرگرم کننده اضافه می کند.

مشاوره یا راهنمایی

چه کمک کننده باشید و چه مربی ، مشاوره یک تمرین ذهنی باورنکردنی است. یادگیری از شخصی که مهارت های لازم را داشته باشد ، مزایای مکالمه عمیق را با مهارت سازی ترکیب می کند. از طرف دیگر ، آموزش شخص دیگری شما را مجبور می کند خود را در کفش های خود قرار دهید که این امر به همدلی و مهارت های حل مسئله نیاز دارد.

خود را در هر دو موقعیت قرار دهید. دانش بودن به شما کمک می کند که معلم بهتری شوید و آموزش دیگران به شما چگونگی یادگیری را می دهد.

همچنین بخوانید: مهارتهای اساسی برای زندگی بهتر
و حرف آخر …

ذهن شما مهمترین دارایی شماست و آموزش مغز برای حفظ سلامتی آن ضروری است. برای بهبود سرعت سیگنالینگ عصبی ، باید برخی تمرینات ذهنی سرگرم کننده را به کارهای روزمره خود اضافه کنید. از آنچه در این مقاله گفتیم کمک بگیرید و به پرورش مغز خود کمک کنید.

همچنین ببینید

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *