خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » علائم و درمان خستگی روحی

علائم و درمان خستگی روحی

ما قبلاً در مقاله ای درباره چگونگی رفع خستگی در مورد چگونگی رفع خستگی صحبت کرده ایم ، اما گاهی اوقات ، با وجود عدم تحرک غیرعادی ، احساس خستگی می کنیم که رفع آن سخت است. چنین شرایطی ممکن است مربوط به خستگی ذهنی باشد. همزمان با برخی از نشانه های خستگی روحی و روحی به ما بپیوندید.

قدرت مقاومت؛ آیا تاکنون احساس کرده اید که نمی توانید کاری انجام دهید؟ اگر به این سوال بله پاسخ داده اید ، ممکن است اثرات خستگی روانی را تجربه کرده باشید. هنگامی که شرایط استرس زا و دشواری را تجربه می کنید ، چنین علائمی کاملاً آشنا هستند.

7 نشانه خستگی ذهنی:

هر کس ممکن است از نظر جسمی خستگی را تجربه کند. به همین دلیل همه ما علائم خستگی جسمی را می دانیم. خستگی ذهنی شبیه خستگی جسمی است ، اما از آنجا که مغز بدن را کنترل می کند ، خستگی ذهنی بسیار جدی تر است.

در این مقاله می خواهیم علائم این نوع خستگی را مرور کرده و راهی برای مبارزه با آن بیابیم.

می دانید که اتفاقات زیادی در مغز رخ می دهد:

آیا احساس خستگی می کنید به دلیل ورودی بیش از حد حسی ممکن است به معنای واقعی کلمه احساس خستگی کنید. صداها ، بوها ، مناظر ، فعالیت بدنی ، فعالیتهای ذهنی و گوش دادن به دیگران ممکن است در همان زمان اتفاق بیفتد.

هنگامی که بسیاری از داده های ورودی از اطراف آن وارد بدن می شوند ، مغز علائم استرس و خستگی روانی را نشان می دهد.

ممکن است متوجه شوید که از مردم می خواهید بارها و بارها سخنان خود را تکرار کنند. ممکن است جزئیاتی را که دیده اید فراموش کرده و فراموش کنید. دستگاه های بلندی را که می توانید کنترل کنید خاموش کنید. به عنوان مثال ، می توانید فن ، تلویزیون ، موسیقی و لامپ را خاموش کنید. به سراغ افرادی که صحبت می کنند بروید.

با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید و سعی کنید روی آنها تمرکز کنید. تا آنجا که می توانید کارهای زیادی را محدود کنید.

شما به ندرت وقت استراحت دارید:

آخرین باری که سفر کردید به یاد دارید؟ یک مطالعه منتشر شده در ژورنال محیط و رفتار نشان می دهد که دو استراتژی به افراد کمک می کند تا به طور مؤثر از پیشگیری یا مدیریت خستگی روانی جلوگیری کنند. اول از همه ، شما باید از مواردی که باعث خستگی ذهنی می شود ، دوری کنید و ثانیا ، استراحت کنید.

یکی از این راهکارها جلوگیری از موارد غیر ضروری است. افکار غلط و بی فایده را تا حد امکان محدود کنید. اگر می توانید ، برخی از مسئولیت های خود را به افراد قابل اعتماد واگذار کنید یا تصمیمات خود را به تعویق بیندازید.

استراتژی دیگر بهبود کارآیی فرصتهای ترمیمی است. محققان بر این باورند که یک محیط ترمیمی (مانند تعطیلات) می تواند به بهبود ذهن کمک کند و روند فکر را آسان تر کند. شاید چند دقیقه پیاده روی در آفتاب تنها کاری باشد که برای ادامه کار لازم است.

شما یک انسداد کامل دارید:

انسداد ذهنی وقتی است که می توانید درست فکر کنید. در چنین مواردی ، باید از فکر کردن دست بکشید و آن را به تعویق بیاندازید تا مغز شما به حالت عادی برگردد.

تحقیقات در ژورنال روانشناسی با مطالعه خستگی ذهنی نشان می دهد که انسداد ذهنی به عنوان یک سپر اتوماتیک عمل می کند و از کار مستمر شخص جلوگیری می کند.

به عبارت دیگر ، شما نمی توانید از مغز خود در چنین شرایطی استفاده کنید زیرا وقتی واقعاً خسته هستید ، مغز شما از کار بازمی ماند.

اخیراً بیشتر احساساتی می شوید:

افسردگی یا اضطراب می تواند نشانه خستگی ذهنی باشد زیرا می تواند ناامید کننده باشد. خستگی ذهنی بسیار شبیه افسردگی است زیرا سطح انرژی ذهنی شما در هر دو حالت بسیار پایین است.

ممکن است احساس اضطراب کنید که بهبود نیابد. اگر وضعیتی که باعث خستگی روانی شما غیرقابل کنترل است ، ممکن است از افرادی که به شما آسیب می رسانند عصبانی شوید.

علائم جسمی:

سردرد ، ناراحتی شکمی ، اسهال ، یبوست ، از بین رفتن اشتها و بی خوابی همه علائم جسمی هستند که ممکن است نشانه خستگی ذهنی باشد. اگرچه در صورت نگرانی می توانید با یک متخصص مشورت کنید ، اما یک درمانگر بهتر می تواند کمک کند.

نکات مهم اما کوچک را فراموش کنید:

فراموشی و از دست دادن حافظه نشانه های خستگی ذهنی است. مغز شما به طور همزمان اطلاعات زیادی را پردازش می کند ، اما نمی تواند همزمان خاطرات ایجاد کند.

هنگام خواب ، مغز خاطرات ایجاد می کند. در همین حال ، شما & # 39؛ سخت کار خواهید کرد به خاطر سپردن و تمرکز بر روی چیزهای مختلف. اگر می توانید از مواردی که باعث ناراحتی می شود جلوگیری کنید ، می توانید به ذهن خود زمان کافی برای بهبودی بدهید.

اگر شخصی از شما سؤال دیگری پرسید ، عصبانی می شوید:

جواب دادن به سؤالات و تصمیم گیری در تمام طول روز می تواند خسته کننده باشد و دیگر می توانید به سؤالات شخصی & # 39 ؛ پاسخ دهید. در این شرایط به دلیل خستگی ذهنی ناراحت و عصبانی می شوید و می توانید به سؤالات بیشتری پاسخ دهید. باز هم ، می توانید برخی تصمیمات کوچک را که در طول روز می گیرید به شخص دیگری واگذار کنید.

اجتناب از تصمیمات کوچک (مانند آنچه که برای شام غذا بپزید) می تواند به جلوگیری از خستگی ذهنی کمک کند.

همچنین ببینید

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *