خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » خصوصیات انواع مختلف کلمات

خصوصیات انواع مختلف کلمات

کلم متعلق به خانواده سبزیجات غلیظ است که شامل انواع مختلفی از کلم و ترب کوهی است. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند و کالری آنها کم است. اگر می خواهید غذای سالم تری داشته باشید ، کلم را در رژیم خود بگنجانید.

به گزارش آلاماتو ، به نقل از MedicalNewsToday؛ یک فنجان کلم پخته شده 63 درصد کالری ، 5 گرم پروتئین ، 1 گرم چربی ، 11 گرم کربوهیدرات (شامل 8 گرم فیبر و 1 گرم قند) دارد. بیش از 250 درصد از نیاز روزانه ویتامین A – بیش از 50 درصد نیاز به ویتامین C – حدود 26 درصد کلسیم ، 12 درصد آهن و 10 درصد ویتامین B6 و منیزیم را تأمین می کند.

خانواده کلم منبع غنی ویتامین K ، فسفر ، پتاسیم ، تیامین ، اسید پنتونیک ، نیاسین و فولات است.

6 خاصیت کلم

مصرف میوه و سبزیجات ارتباط مستقیمی با کاهش بیماریهای مختلف دارد.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد کلم خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی ، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد و باعث تقویت سلامت عمومی می شود. همچنین باعث افزایش انرژی بدن و باعث کاهش وزن می شود.

سلامتی استخوان با مصرف کلم

ویتامین K به طور مستقیم با شکستگی استخوان ارتباط دارد. دریافت مقدار کافی ویتامین K برای سلامتی شما مفید است و پروتئین های ماتریس استخوان را تعدیل می کند و به شما در جذب بیشتر کلسیم کمک می کند. همچنین از دفع کلسیم از طریق ادرار جلوگیری می کند.

یک فنجان کلم پخته شده 770 میکروگرم ویتامین K دارد که 100٪ نیاز روزانه بدن است.

خواص کلم برای سرطان

از سال 1980 ، تحقیقات نشان داده اند که افزایش میزان مصرف سبزیجات خلفی در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن این سبزیجات نیز با سرطان پروستات مرتبط است.

این سبزیجات همچنین حاوی ترکیبات فسفر به نام گلوکوزینولاتها هستند که به دلیل توانایی آنها برای متوقف کردن مراحل مختلف سرطان ریه ، پستان ، روده و پروستات مورد مطالعه قرار گرفته است.

طبق تحقیقات جدید دانشمندان دریافتند که ترکیب گلوکوزینولاتها ماده مؤثری در برابر سرطان لوزالمعده ، نای و غده های پوستی است.

کلم و انواع دیگر سبزیجات حاوی کلروفیل از اثرات سرطان زا آمین هتروسیکلیک جلوگیری می کنند ، که هنگام پخت غذا در دماهای بالا تشکیل می شود. اگر دوست دارید غذای خود را زیاد طبخ کنید ، حتما آن را با این سبزیجات میل کنید تا از اثرات منفی آن کاسته شود.

همچنین بخوانید: خواص کلم بروکلی

خواص کلم برای دیابت

مطالعات نشان داده است که بیماران دیابتی نوع 1 در رژیم غذایی پر فیبر ، قند خون کمتری دارند و بیماران نوع 2 قند ، چربی و انسولین بهتری دارند. هر فنجان کلم پخته شده 8 گرم فیبر دارد.

مردان به 38-30 گرم در روز و زنان به 25-21 گرم فیبر نیاز دارند.

کلم حاوی آنتی اکسیدانی به نام آلفا لیپوئیک اسید است که باعث کاهش سطح گلوکز ، افزایش حساسیت به انسولین و جلوگیری از تغییرات استرس اکسیداتیو در بیماران دیابتی می شود.

مطالعات انجام شده در مورد اسید آلفا لیپوئیک نشان می دهد که باعث کاهش اختلالات عصبی محیطی در بیماران دیابتی می شود. نکته قابل توجه این است که در اکثر مطالعات از آلفا لیپوئیک اسید داخل وریدی استفاده شده است و کاملاً مشخص نیست که آیا این مکمل خواص مشابهی دارد یا خیر.

خواص کلم برای هضم بهتر

كلمات سرشار از فیبر و آب است كه به جلوگیری از یبوست و تقویت سلامت دستگاه گوارش كمك می كند.

سلامت کلم و پوست و مو

کلم برای پوست بسیار مناسب است زیرا سرشار از ویتامین A است. ویتامین A برای تهیه سبوم مورد نیاز است و پوست را مرطوب نگه می دارد. ویتامین A همچنین برای رشد کلیه بافتهای بدن از جمله پوست و مو ضروری است.

مصرف کافی ویتامین C (یک لیوان کلم پخته شده 50٪ بدن و نیاز روزانه این ویتامین را تامین می کند) برای تولید و نگهداری کلاژن ضروری است. کلاژن ساختار پوست و مو را تأمین می کند.

کمبو آهن یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو است که با خوردن غذاهای سرشار از آهن مانند کلم می توان از آن جلوگیری کرد. اگر آهن در رژیم غذایی کافی نباشد ، این کمبود می تواند بر مصرف انرژی موثر بدن نیز تأثیر بگذارد. علاوه بر کلم ، اسفناج ، عدس ، ماهی تن و تخم مرغ منبع عالی آهن است.

کلم برای خواب و خلق و خوی

کولین موجود در کلم یکی از مهمترین مواد مغذی است که به خواب ، حرکت ماهیچه ها ، حافظه و یادگیری کمک می کند.

کولین همچنین با انتقال پیام های عصبی ، جذب چربی و کاهش التهاب مزمن به حفظ ساختار سلول های غشایی کمک می کند.

فولات (که در کولین یافت می شود) با جلوگیری از ایجاد هموسیستئین در بدن باعث کاهش افسردگی می شود (هموسیستئین مانع از رسیدن خون و مواد مغذی به مغز می شود).

مقادیر بالای هموسیستئین در تولید هورمونهای سروتونین ، دوپامین و نوراپی نفرین که باعث تنظیم خلق و خو ، خواب و اشتها می شوند ، تداخل دارد.

چگونه کلم بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

به دنبال کلماتی با برگهای سبز تیره باشید. برگهای کوچک نازک و طعم آنها متعادل تر است. برای تازه تر کردن کلم ، آن را در یخچال نگه دارید. شما می توانید کلم خام خام را در سالادها و ساندویچ ها میل کنید ، یا آن را به صورت پخته ، آب پز ، سرخ شده یا همراه گوشت میل کنید.

کلم ها را در سیر و پیاز تازه با روغن زیتون سرخ کنید. از خوردن سبزیجات خودداری کنید زیرا باعث می شود طعم آنها بد شود. می توانید نخود و برنج را به کلم اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

عوارض جانبی احتمالی مصرف کلم

اگر از رقیق کننده خون مانند کومادین استفاده می کنید ، نباید بلافاصله شروع به خوردن غذاهایی کنید که حاوی ویتامین K هستند ، که در رقیق کردن خون نقش مهمی دارد.

یک رژیم غذایی کلی و الگوی غذا خوردن می تواند نقش مهمی در جلوگیری از بیماری و بهبود سلامت بدن داشته باشد. بهتر است رژیم غذایی با غذاهای متنوعی داشته باشید تا اینکه برای سلامتی خود روی یک غذای واحد تمرکز کنید.

کلم یکی از بهترین و کم خطرترین گزینه ها برای رژیم غذایی سالم شما خواهد بود.

در اینجا چند دستور العمل کلم خوشمزه ذکر شده است:

همچنین ببینید

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

7 راه آسان برای خوردن صبحانه کم کربوهیدرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *