خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » 6 دلیل چرا چربی شکم از بین نمی رود

6 دلیل چرا چربی شکم از بین نمی رود

از دست دادن چربی شکم آسان نیست ، و مطمئناً یک شبه اتفاق نمی افتد. برای کاهش تدریجی چاقی شکمی باید به برخی از عادات سبک زندگی سالم متعهد باشید.

در اینجا شش دلیل وجود دارد که شما ممکن است قادر به از دست دادن چربی شکم نباشید:

شما هنوز هم غذاهای فرآوری شده مصرف می کنید: کراکر ، نان سفید ، شکر تصفیه شده ، برنج سفید ، ماکارونی ، نوشیدنی و شیرین کننده ها همه مهمترین مقصر چاقی شکمی هستند. فراموش نکنید که التهاب یکی از دلایل اصلی این نوع چاقی است و مصرف کربوهیدرات ها و قندهای ساده علل اصلی ایجاد التهاب در بدن است.

چربی ها را از رژیم غذایی خود به طور کامل از بین ببرید: شک نکنید که از بین بردن چربی های کامل رژیم غذایی شما به سوزاندن چربی شکم کمک می کند. چربی های غیر اشباع موجود در غلات و آجیل های کامل ، روغن زیتون ، کنجد و روغن ماهی و غیره دارای خاصیت ضد التهابی هستند و می توانند در مراقبت از وزن به شما کمک کنند. غذاهایی مانند روغن زیتون ، آووکادو ، آجیل ، تخمه آفتابگردان و ماهی روغنی از جمله ماهی قزل آلا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به شما در از دست دادن چربی شکم کمک کند.

شما ورزش صحیح انجام نمی دهید: خلاص شدن از شر چربی شکم ارتباط مستقیمی با روند ورزش و شدت آن دارد. مطالعه ای که در ژورنال پزشکی ، علوم و ورزش منتشر شده است نشان داد افرادی که برای تکمیل رژیم غذایی خود ورزش شدید می کنند می توانند چربی اضافی خود را سریعتر و راحت تر از دست بدهند. در حقیقت ، شدت ورزش پایین تفاوت معنی داری در کاهش وزن نخواهد داشت. شما باید روی سطوح شیب دار تمرین شدید داشته باشید زیرا هدف نهایی سوزاندن کالری بیشتر و سپس از دست دادن چربی اضافی است.

استرس بیش از حد: استرس بیش از حد می تواند منجر به کاهش وزن ناخواسته شود و برای جبران این مشکل ، ممکن است بخواهید غذاهای بیشتری بخورید ، به خصوص غذاهای پرچرب و پر کالری ، که فقط باعث افزایش سلول های چربی در بدن و افزایش سطح کورتیزول می شوند. تجمع چربی در نقاط مختلف بدن به ویژه در شکم اتفاق می افتد.

شما به خوبی نمی خوابید: کمبود خواب باعث کاهش وزن در قسمت تحتانی کمر می شود و همچنین به بزرگ شدن شکم کمک خواهد کرد. یک مطالعه 16 ساله بر روی 70،000 زن ، نشان داد که افرادی که پنج ساعت یا کمتر از شب می خوابند ، 30 درصد بیشتر از کسانی که شبانه هفت یا هشت ساعت می خوابند ، احتمال افزایش وزن دارند. انستیتوی ملی بهداشت بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب شبانه را اعلام کرده است.

بدن شما به شکل گلابی است: اگر می خواهید در شکم خود وزن کم کنید و الگوی بدن شما به گونه ای است که وزن اضافی در اطراف شکم شما بیشتر از باسن ، پشت و اندام شما است ، این کار کمی سخت و مرتبط است. به استعداد ژنتیکی. البته این به معنای "غیرممکن" نیست.

همچنین ببینید

نوشیدنی زنجبیل برای کم آبی بدن

زنجبیل به دلیل خاصیت ترموژنیکی آن به سوزاندن چربی و از بین بردن سموم بدن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *