خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » با مصرف سبزیجات برگ دار و چند نکته مهم ، التهاب را کاهش دهید

با مصرف سبزیجات برگ دار و چند نکته مهم ، التهاب را کاهش دهید

اخبار ایران: کاهش التهاب بدن با استفاده از سبزیجات برگ ، مصرف ادویه جات ترشی جات ، مصرف چای سبز

قسمت خوب داستان این است که شما باید ماه ها یا سال ها صبر کنید تا نتایج بهتری ببینید و احساس بهتری داشته باشید! تغییرات کوچکی که امروز ایجاد می کنید می تواند سرآغاز کاهش التهاب حتی یک شبه باشد.

سبزیجات برگ دار مصرف کنید

مصرف روزانه سبزیجات برگ دار مانند اسفناج ، کلم ، آرگولا یا کاهو یکی از مفیدترین عادات غذایی است که می توانید برای کاهش التهاب استفاده کنید. این سبزیجات برگ به لطف محتوای ترکیبات آنتی اکسیدانی و فعال زیستی آن ، به کاهش التهاب کمک کرده و از فعالیت رادیکالهای آزاد جلوگیری کرده و التهاب جدید ایجاد می کنند.

جلوگیری از عصبانیت ناشی از گرسنگی

به جای غذاهای بد مانند دونات و قهوه شیرین ، می توانید یک میان وعده با فیبر بالا با کمی پروتئین مانند سیب خرد شده و کره بادام زمینی ، سبزیجات خام و ژامبون یا مقداری بادام و کمی پنیر میل کنید. میان وعده متعادل و بدون قند اضافه شده و کربوهیدراتهای تصفیه شده عامل اصلی در حفظ سطح طبیعی قند خون است که از هوس ، گرسنگی و تحریک پذیری جلوگیری می کند. همچنین ، جلوگیری از نوسانات قند خون از التهاب در بدن جلوگیری می کند که می تواند منجر به چاقی ، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی شود.

خواب کافی و باکیفیت

هفت تا هشت ساعت خواب خوب در بیشتر شبها برای حفظ سلامتی توصیه می شود. خواب ناکافی در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد التهاب حتی در افراد سالم شود و تحقیقات نشان داده است که خطر بروز مشکلات متابولیکی را افزایش می دهد و می تواند منجر به چاقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری قلبی و همچنین زوال عقل و آلزایمر و بیماری # 39 شود. .

پیاده روی

اگر زمان زیادی برای رفتن به ورزشگاه ندارید ، پیاده روی می تواند به تقویت سلامتی شما و کاهش التهاب در بدن نیز کمک کند. در حالی که ورزش منظم گزینه ای ایده آل برای معالجه و پیشگیری از مشکلات بهداشتی مختلف است ، به دلیل زندگی شلوغ ما برای بسیاری از ما امکان پذیر نیست. با این حال ، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که حتی 20 دقیقه فعالیت بدنی ، از جمله پیاده روی در روز ، می تواند نشانگرهای التهابی در خون را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: مخاط یا خلط چیست ، چه کاری انجام می دهد؟

مصرف ادویه جات ترشی جات

برخی از مطالعات نشان داده اند که اضافه کردن سیر یا گیاهان و ادویه جات ترشی جات مانند زردچوبه ، رزماری ، دارچین ، زیره ، زنجبیل و شنبلیله می تواند التهاب را کاهش دهد ، که در نهایت می تواند منجر به بیماری های قلبی ، بیماری های دژنراسیون مغز ، سرطان و مشکلات تنفسی شود. کمک کن

از الکل خودداری کنید

جلوگیری از نوشیدن مشروبات الکلی می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. نوشیدن یک نوشیدنی مشروبات الکلی همچنین به راحتی می تواند فرد را به نوشیدن بیشتر تشویق کند و میزان التهاب را در بدن خود افزایش دهد.

به جای قهوه ، چای سبز مصرف کنید

اگر روزی یک تا سه فنجان قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار بنوشید ، جایگزین کردن یک فنجان چای سبز می تواند فواید جالبی داشته باشد. برگهای چای سبز سرشار از ترکیبات پلی فنلی هستند که می توانند به کاهش آسیب رادیکال آزاد کمک کرده و از التهاب بیشتر جلوگیری کنند. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم چای سبز می تواند خطر ابتلا به آلزایمر ، سرطان و بیماری های مفاصل را کاهش دهد.

مراقبت از شرایط روده

حمایت از باکتری های خوب روده می تواند با کاهش مصرف قندهای اضافی ، چربی های ترانس و تمرکز روی خوردن غذاهای کامل با حداقل فرآوری ، به کاهش التهاب در بدن کمک کند. همچنین ، غذاهای سرشار از پروبیوتیک مانند ماست ، سوسیس خوری ، میزو یا کیمچی را در نظر بگیرید. تقویت جمعیت باکتری های خوب روده یکی از بهترین راه های کاهش التهاب در طولانی مدت است.

روزه داری

روزه گرفتن برای همه مناسب نیست ، اما روزه های متناوب به دلیل اثرات ضد التهابی ، مزایای سلامتی خود را نشان داده اند. روشهای مختلفی برای روزه گرفتن وجود دارد ، اما یکی از ساده ترین آنها این است که 12 ساعت روزه بگیرید ، به این معنی که اگر در ساعت 7 عصر شام بخورید ، تا روز 7 صبح روز بعد غذا نخورید و فقط آب یا قهوه تلخ بنوشید. برخی مطالعات نشان داده اند که روزه داری متناوب ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و حساسیت به انسولین ، سلامت مغز و بیماری التهابی روده را بهبود بخشد.

قطع موقت عدس و گلوتن

محصولات لبنی و گلوتن معمولاً باعث ایجاد التهاب در افراد سالم نمی شود مگر اینکه حساسیت ، عدم تحمل مواد غذایی یا بیماری سلیاک داشته باشید ، اما وقتی التهاب از قبل وجود داشته باشد ، ممکن است لب و گلوتن محرک شود. اگر رژیم غذایی سرشار از غذاهای ضد التهابی هستید ، قطع لبنیات ، گلوتن یا هر دو به مدت چند هفته می تواند کمک کننده باشد. این ممکن است بدن را برای استراحت زمان ببخشد. پس از آن ، می توانید غذاهای لبنی یا گلوتن حاوی آرام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا ببینید که آیا تحریک کننده هستند.

کاهش استرس

مهم نیست که رژیم غذایی شما چقدر سالم است ، زیرا اگر همیشه تحت فشارهای زیادی قرار داشته باشید ، التهاب از بین نمی رود. حتی اگر استرس یکی از مشکلات روزمره شما نیست ، یادگیری نحوه مدیریت و مقابله با آن عامل اصلی در جلوگیری از التهاب جدید است. یوگا ، مدیتیشن ، تکنیک های تنفس عمیق یا پیاده روی کوتاه برخی از گزینه هایی هستند که می توانید برای کاهش استرس و جلوگیری از التهاب در نظر بگیرید.

به مواد تشکیل دهنده مواد غذایی توجه کنید

مواد افزودنی ، رنگ ، مواد نگهدارنده و سایر مواد تشکیل دهنده ای که معمولاً به غذاها اضافه می شوند ، همگی پتانسیل ایجاد یا تشدید التهاب را دارند. بنابراین باید به لیست مواد غذایی موجود در آن توجه ویژه ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چرا بدن ملتهب می شود و علائم آن چیست؟

همچنین ببینید

علائم و درمان خستگی روحی

ما قبلاً در مقاله ای درباره چگونگی رفع خستگی در مورد چگونگی رفع خستگی صحبت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *