خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » آرتریت روماتوئید و رژیم غذایی

آرتریت روماتوئید و رژیم غذایی

آرتریت روماتوئید (RA) باعث درد مفاصل ، تورم و خشکی می شود. یکی از راه های تسکین درد مفاصل ، ایجاد تغییر در رژیم غذایی است.

به گزارش آلاماتو ، به نقل از روزمره ؛ هیچ نوع ماده غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند به همه افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک کند ، اما برخی از افراد می توانند غذاهایی را بخورند که باعث کاهش التهاب می شود و می تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند. برای دیدن تأثیر مثبت روی خودتان باید غذاهای مختلف را امتحان کنید.

مطالعات نشان داده اند که غذاهای زیر می توانند برای آرتریت روماتوئید مفید باشند:

گشنیز.

این گیاه سبز ماده اصلی مواد غذایی مختلف است. برخی از افراد می گویند گشنیز باعث بهتر شدن آرتریت روماتوئید آنها می شود. محققان معتقدند گشنیز می تواند به تسکین علائم RA کمک کند. گشنیز تورم و التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

زردچوبه.

زردچوبه در واقع ریشه خانواده زنجبیل است که در بسیاری از غذاها برای رنگ و طعم استفاده می شود. زردچوبه حاوی کورکومین است که به کاهش التهاب در سطح سلولی کمک می کند. محققان می گویند که زردچوبه بی خطر و ضد التهاب است. توصیه می شود حداقل دو یا سه بار در هفته از خردل یا زردچوبه استفاده کنید.

زنجبیل.

زنجبیل مدتهاست که به دلیل توانایی اش در تسکین معده شناخته شده است. مانند زردچوبه ، زنجبیل حاوی موادی است که مانند داروهای ضد التهابی برای RA کار می کنند.

محققان می گویند عصاره زنجبیل قرمز خشک علائم آرتریت را بهبود می بخشد. زنجبیل می تواند خون را نازک کند ، بنابراین اگر در حال مصرف نازک کننده خون مانند کومادین (وارفارین) هستید ، قبل از افزودن زنجبیل با پزشک خود صحبت کنید.

آناناس.

آناناس شگفت انگیز به اندازه ساقه آن نیست ، زیرا ساقه حاوی برملین ، آنزیمی گوارشی است که به کاهش التهاب در مبتلایان به آرتروز و روماتیسم کمک می کند. از آنجا که ساقه خوراکی نیست ، برملین به عنوان مکمل در کپسول یا قرص موجود است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که کمتر از سه ماه درد خفیف در زانو داشتند ، پس از یک ماه مصرف برملاین بهبود پیدا کردند. همیشه قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید تا با سایر داروهای تجویزی تداخل پیدا کند.

چای سبز.

نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز می تواند درد مفاصل را کاهش دهد. محققان می گویند علائم آرتریت روماتوئید بعد از استفاده از چای سبز به مدت یک تا سه هفته بهبود می یابد.

چای سبز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که در مبارزه با بیماری ها مفید است. با این حال ، چای سبز همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین K است که می تواند باعث کاهش خون شود. به همین دلیل مهم است که قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است ، که می تواند سلول های شما را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کند. این مولکول که از فرآیندهای طبیعی بدن تشکیل شده است ، می تواند به مفاصل آسیب برساند.

یک مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از گیلاس 50 درصد التهاب در حیوانات را کاهش می دهد. استئوآرتریت یک بیماری التهابی است و کاهش التهاب می تواند باعث کاهش درد مفاصل شود. آلبالو همچنین ممکن است سطح اکسید نیتریک را کاهش دهد ، که یک ترکیب وابسته به RA را کاهش می دهد.

روغن ماهی.

در ماهی قزل آلا وحشی ، شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ساردین و ماهی کولی یافت می شود. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب و کاهش علائم RA کمک می کند.

یک مطالعه نشان داد که مکمل های روغن ماهی اضطراب و التهاب را کاهش می دهد ، که می تواند منجر به شرایط RA شود. هفته ای 2 بار ماهی ماهی چرب مانند ماهی قزل آلا یا کپسول روغن ماهی را در نظر بگیرید.

جعفری

برای چاشنی یا تزئین در غذا در همه جا استفاده می شود ، جعفری دارای خواص ضد التهابی است. عصاره جعفری باعث کاهش التهاب در دست ها می شود. مطالعات بیشتر درباره جعفری هنوز ادامه دارد ، اما این گیاه ممکن است به کاهش درد و خشکی مفاصل شما کمک کند.

تمام رژیم های ضد التهابی را برای RA ترکیب کنید. به غذاهایی که می خورید بیشتر توجه کنید – به خصوص آنهایی که التهاب را کاهش می دهند و آنتی اکسیدان زیادی دارند – ممکن است علائم آرتریت روماتوئید را تسکین دهند.

همچنین بخوانید: خواص جعفری برای پوست

اگرچه تحقیقات محدود است و نیاز به مطالعه در مقیاس بزرگتر است ، اما اکثر افراد می توانند بدون هیچ گونه عوارض جانبی این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. با این حال ، اگر دارو مصرف می کنید ، در مورد اضافه کردن مکمل ها یا تغییر رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین ببینید

راه های کاهش سریع استرس

همه ما تاکنون استرس را تجربه کرده ایم ، اگرچه نوع و شدت استرس می …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *