خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چه عواملی باعث کاهش انرژی می شود؟

چه عواملی باعث کاهش انرژی می شود؟

بی خوابی تنها علت خستگی و کسالت نیست. دلایل دیگری وجود دارد که مخزن انرژی شما خالی است و باعث می شود احساس خستگی کنید.

برای شناسایی و برخورد با سارقان انرژی با ما همراه شوید. تغییر رژیم غذایی و عادات غذایی دشوار نیست. خواهید دید که احساس زنده و شادابی خواهید کرد.

همچنین بخوانید: چه عواملی باعث خستگی دائمی می شوند؟

ممکن است گلوکوزیدها را از رژیم غذایی خود حذف کرده باشید

اگر در طول روز احساس خستگی شدید می کنید ، یکی از دلایل آن می تواند این باشد که شما در رژیم بدون گلوتن قرار دارید. این بدان معناست که کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. چنین رژیم غذایی شما را کم آب می کند. باید بدانید که مغز انسان با پروتئین کار نمی کند بلکه با گلوکوزیدها کار می کند.

به این ترتیب بدن ما کربوهیدراتهای مصرفی ما را به گلوکز تبدیل می کند و این گلوکز منبع اصلی انرژی بدن ماست. عدم مصرف گلوکوزیدها می تواند منجر به کمبود انرژی برای فعالیت های روزانه شود. توصیه می کنیم کربوهیدرات های پیچیده ای مانند نان های سبوس دار ، حبوبات و سبزیجات نشاسته ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

شما احتمالاً صبحانه نخورده اید

اگر در طول روز احساس بی حوصلگی و بی حالی می کنید ، احتمالاً جزو آن دسته از افرادی هستید که صبحانه نمی خورید. اما باید بدانید که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. زیرا بدن ما از شب تا صبح گرسنه است و منبع انرژی ما خسته است.

در صبح بدن به انرژی نیاز دارد. اگر صبحانه نخورید ، می توانید این انرژی را به دست آورید ، بنابراین طبیعی است تا بقیه روز بی قرار و بی انرژی باشید.

نتایج چندین مطالعه نشان می دهد کودکانی که صبحانه می خورند در آزمایش های هوش نتایج بهتری دارند و بیشتر متمرکز هستند. بزرگسالان دقیقاً مانند کودکان هستند ، مگر اینکه بزرگتر باشند.

توصیه می کنیم صبح خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید. صبحانه های سالم شامل کربوهیدرات های سالم ، پروتئین ، میوه و سبزیجات است.

شما احتمالاً خیلی کم می خورید

اگر مخزن انرژی شما خیلی زود در طول روز تمام می شود ، احتمالاً مانند گنجشک غذا می خورید. منظور ما این است که شما به مقدار کم غذا هستید. بدن ما برای تأمین انرژی باید هر سه تا پنج ساعت چیزی بخورد. برای جلوگیری از این امر ، توصیه می کنیم که هر یک از وعده های غذایی یا میان وعده های غذایی شما حاوی پروتئین ، غلات ، میوه و سبزیجات باشد.

احتمالاً آب کمتری می نوشید

کم آبی ، به معنای کم آبی ، همچنین می تواند باعث بی حالی روزانه شود. در حقیقت ، اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که آب و مایعات کمی می نوشند ، احتمالاً در طول روز دچار سرگیجه و بی حالی خواهید شد. شنیدن این نکته که هر روز باید یک لیتر آب بنوشید ، احتمالاً شما را ترساند. نگران نباش.

شما قرار نیست این آب را با هم بنوشید. یک بطری آب در دست خود داشته باشید و در طول روز آن را آب کنید. آب میوه ها و جوشانده ها مایعات سالم به حساب می آیند. همچنین می توانید روی شیر حساب کنید. به هر حال مقدار زیادی مایعات بنوشید و حالا که تابستان گذشته است ، بیشتر در مورد آبرسانی بدن خود فکر کنید.

احتمالاً شما در بدترین شرایط غذاهای ناسالم می خواهید

بسیاری از مردم ظهر و شام صبحانه صبحانه می خورند. این باعث می شود احساس طراوت و شادابی داشته باشید. وقتی احساس خستگی می کنید به این معنی است که مغز شما برای افزایش انرژی به کربوهیدرات ها احتیاج دارد.

اگر شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که چسب های ساده ای مانند کیک و کلوچه یا نوشیدنی های گازدار را می خورید ، باید انتظار داشته باشید که ناگهان انرژی خود را از دست بدهید و احساس ضعف کنید. کربوهیدرات ها خیلی سریع وارد سیستم بدن می شوند و باعث می شوند یک ساعت احساس پر احساس کنید.

اگرچه آدامس برای مدتی شما را پر خواهد کرد ، اما باید بدانید که سوء تغذیه در حال انجام است. برای گذراندن روز خود با انرژی ، باید میان وعده هایی حاوی پروتئین و گلوکوزیدها را در طول روز امتحان کنید. یک سیب یا مشتی بادام ، ماست با میوه و سبزیجات میان وعده های خوبی هستند.

همچنین ببینید

خواص ژلاتین

ژلاتین ماده ای بی مزه و شفاف است که از ترکیبی از اجزای مختلف بدن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *