خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » غذاهای خوشمزه اما چربی سوزی

غذاهای خوشمزه اما چربی سوزی

چربی شکم ، که در ناحیه کمر جمع می شود ، به یک نگرانی اساسی تبدیل شده است. نه تنها چربی شکم باعث جذابیت بدن نمی شود بلکه خطر فشار خون بالا ، دیابت و بیماری کبد را نیز افزایش می دهد. بسیاری از افراد برای سوزاندن چربی شکم به رژیم های چربی سوزی مراجعه می کنند ، اما این به تنهایی مؤثر نیست. بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم ، انتخاب غذاهای هوشمند و ورزش منظم است. دانستن چه چیزی در رژیم غذایی شما بخورد فقط نیمی از نبرد است و انجام ورزش با توجه به شرایط جسمی شما ضروری است. خوردن غذاهای خاص در واقع به شما در کاهش این چربی های سرسخت کمک کرده و ظاهری مناسب به شما می بخشد. در این مقاله قصد داریم سوزشهای چربی شکمی را برای کاهش وزن شکم معرفی کنیم.

لبنیات

طبق بسیاری از مطالعات ، بین مصرف زیاد کلسیم و بهبود ترکیب بدن ارتباط مستقیمی وجود دارد. هنگامی که سطح کلسیم شما پایین است ، بدن شما هورمون هایی آزاد می کند که به شما امکان می دهد از کلسیم موجود خود بهتر استفاده کنید ، اما مشکل این است که بدن شما همچنین سلولهای چربی را برای ماندن در چربی سیگنال می کند. محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر و ماست منابع خوبی برای کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به تجزیه چربی بدن کمک می کند و حتی از شکل گیری آن نیز جلوگیری می کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب ، لبنیات کم چرب یا کم چرب درست کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود بچسبید ، چربی اضافی می سوزانید.

ماهی ماهی قزل آلا

خوردن چربی در هنگام فکر کردن برای کاهش وزن و سوزاندن چربی ممکن است کاری اشتباه انجام شود ، اما دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا می تواند تجویز یک متخصص تغذیه باشد. مکانیسم امگا 3 در بدن دقیقاً مشخص نیست ، اما این اسیدهای چرب باعث کاهش چربی بدن می شوند. تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 باعث گرسنگی کمتری می شوند و تا دو ساعت بعد از خوردن آنها احساس سلامتی خواهید کرد. حداقل دو بار در هفته ماهی قزل آلا ، ماهی تن دیگر و چربی کنسرو میل کنید.

شکلات تیره

یکی از غذاهای چرب شکلات تیره است. شکلات تلخ سرشار از روی است که به سوزاندن چربی شکم کمک می کند. روی باعث افزایش گردش خون هورمون لپتین می شود که این امر باعث تنظیم انرژی ، ذخیره چربی و اشتها می شود و این باعث می شود چربی های شکمی بسوزند. برای خوردن شکلات تیره ، حتماً یکی را انتخاب کنید که قند آن بسیار کم باشد.

هندوانه

هندوانه سوزنده چربی شکم است. خواص هندوانه بسیار زیاد است و 91٪ آن آب است. وقتی قبل از غذا هندوانه می خورید ، معده شما بدون کالری پر می شود.

بعلاوه ، هندوانه باعث می شود تا مدت طولانی احساس پر احساس کنید و با تجمع آب در بدن مبارزه می کنید. هندوانه سرشار از ویتامین های B1 ، B6 و C و پتاسیم و منیزیم است و غذایی مناسب برای رژیم های کم کالری و کم چربی است. یک مطالعه در دانشگاه کنتاکی نشان داد که نوشیدن دو لیوان آب هندوانه در روز به مدت هشت هفته بدون تغییر در عضله باعث کاهش وزن می شود.

کرفس

برای داشتن معده باریک ، باید سبزیجات مانند کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کرفس از نظر کالری بسیار کم است و کلسیم و ویتامین C زیادی دارد که به کاهش وزن کمک می کند. می توانید قبل از ناهار یا شام نصف لیوان آب کرفس بنوشید تا دستگاه گوارش خود را بشویید. همچنین می توانید آن را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

خیار

خیار میوه ای با طراوت و کم کالری و همچنین چربی سوز معده است. 100 گرم خیار حاوی حدود 96٪ آب و 45 کالری است. این میوه همچنین سرشار از مواد معدنی ، فیبر غذایی و ویتامین ها است. خوردن بشقاب سالاد خیار یک روش مؤثر و سالم برای کاهش وزن و خلاص شدن از شر سموم رها شده از دستگاه گوارش است.

گوجه فرنگی

یک گوجه فرنگی بزرگ تنها 33 کالری دارد. گوجه فرنگی حاوی ترکیب شناخته شده 9-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون کمک می کند و بنابراین چربی شکم را کنترل می کند. همچنین با بیماریهای مزمن چاقی مبارزه می کند.

سیب

سیب یکی دیگر از غذاهای چرب است. سیب حاوی فیبر رژیم غذایی ، فلاونوئیدها ، فیتواسترول ها و بتاکاروتن است که باعث می شود احساس سلامتی کامل کنید و از پرخوری جلوگیری می کنید. طبق یک مطالعه در برزیل ، زنانی که روزانه سه یا بیشتر سیب می خورند ، نسبت به زنانی که این کار را انجام نمی دهند ، از دست می دهند.

مواد طبیعی موجود در سیب ، معروف به اسید پکتین ، در کاهش وزن کمک می کند. میوه هایی که از نظر پکتین زیاد هستند ، معمولاً باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل شود ، ماده ای مانند ژل تولید می کند که چربی و کلسترول موجود در مواد غذایی را جذب می کند.

آناناس

این میوه گرمسیری حاوی آنزیم بروملین است که خاصیت ضد التهابی دارد. این آنزیم پروتئین را می سوزاند و به سوزاندن چربی شکم کمک می کند. یک مطالعه در دانشگاه مریلند نشان داد که خاصیت ضد باکتریایی برملاین با باکتری هایی که باعث اسهال می شوند و در درمان اختلالات روده مفید هستند ، مبارزه می کنند. بهبود وضعیت معده می تواند منجر به نفخ کمتر و کمر نازک شود. علاوه بر این ، آناناس حاوی ویتامین های B6 و C ، منیزیم ، تیامین ، مس و فیبر است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

فلفل قرمز

نظرسنجی از 374 نفر در مورد غذاهایی که بیشتر آنها می خورند سؤال کرد. محققان دریافتند کسانی که رژیم های غذایی شامل بتاکاروتن و لیکوپن بیشتری هستند (فیتوشیمیایی که هویج را به رنگ نارنج و گوجه فرنگی و فلفل درست کرده است) دارای کمر باریک تر و چربی شکمی کمتری هستند. از آنجا که بتاکاروتن و لیکوپن آنتی اکسیدانهای قدرتمندی هستند ، محققان می گویند که آنها می توانند ترکیبات مضر ذخیره کننده چربی را از بین ببرند. از طرفی فلفل سرشار از ویتامین C است که برای چربی سوزی لازم است.

جو دوسر

یک وعده غذایی صبحانه شیرین معمولاً باعث می شود بدن بعد از مدت کوتاهی قند خون را رها کند. جو دوسر که فیبر زیادی دارد ، ساعت ها در بدن می ماند و میل به خوردن را برای جبران قند خون و گرسنگی بالا از بین می برد. از میوه های شیرین مانند انواع توت ها برای شیرین کردن سمولینا به جای قند استفاده کنید.

بادام و آجیل دیگر

آجیل بخور با پر کردن شکم ، این مواد باعث نواقص و در نتیجه کاهش وزن می شوند. نتایج یک مطالعه در دانشگاه پوردو نشان می دهد افرادی که آجیل می خورند ، بیشتر از افرادی که کیک برنج می خورند ، احساس طولانی تر می کنند. بدون جذب مقدار زیادی کالری ، روزانه 24 کالری میل کنید. از آجیل شور جلوگیری کنید ، زیرا سدیم زیاد باعث افزایش فشار خون می شود.

پودر پروتئین

پودر پروتئین حاوی اسیدهای آمینه است که باعث چربی سوزی و ایجاد عضله می شوند. برای نوشیدن چربی ، دو قاشق چایخوری پودر پروتئین را به اسموتی خود اضافه کنید. بهترین کار این است که این اسموتی را با میوه ، ماست و شیر کم چرب درست کنید ، اما بدانید که اضافه کردن پودر پروتئین به کلوچه های چیپس شکلات باعث نمی شود آن را به غذایی سالم تبدیل کنید.

روغن زیتون

بدن ما برای کنترل گرسنگی به مقداری چربی احتیاج دارد. به چربی های اشباع نشده مانند روغن کانولا یا روغن زیتون روی آورید. آنها به پایین نگه داشتن کلسترول و اشتها کمک می کنند. به هیچ وجه به دنبال روغنهای گیاهی هیدروژنه نیست ، زیرا در اسیدهای ترانس ناسالم زیاد هستند.

انواع مختلف توت

انواع توت ها فیبر زیادی دارند ، فقط یک فنجان تمشک حاوی 6 گرم فیبر است. از طرف دیگر ژله یک غذای ناسالم است که سرشار از فیبر و سرشار از قند است.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ویتامین B12 است که بدن برای سوزاندن چربی نیاز دارد. محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا دریافتند افرادی که هر روز تخم مرغ را برای صبحانه می خورند نسبت به افرادی که شیرینی می خورند وزن بیشتری دارند. اگر کلسترول خون شما زیاد است ، در مورد خوردن تخم مرغ و مرغ با پزشک خود مشورت کنید.

لوبیا و حبوبات

لوبیا کم کالری منبع غنی از پروتئین و فیبر است که به شما در کاهش وزن کمک می کند. هفته ای یکبار لوبیا را به جای گوشت درست کنید. با این کار مصرف چربی های اشباع را متوقف کرده و فیبر را جایگزین آنها خواهید کرد.

هنگامی که پروتئین هضم می کنید ، بدن شما نسبت به وقتی هضم کربوهیدرات ها یا چربی ها کالری بیشتری می سوزاند. یکی از بهترین گوشت های بدون چربی بوقلمون است ، اما ماهی بهترین گزینه برای از بین بردن چربی های اشباع بیشتر است. ماهی تن و ماهی ماهی سرشار از امگا 3 هستند ، که فرآیندهای شیمیایی استرس و به تبع آن چاقی شکمی را مهار می کنند.

غلات کامل

کربوهیدراتهای خوب برای بدن مفید هستند. غلات سبوس دار بخورید ، فیبر موجود در این مواد شما را پر خواهد کرد. فیبر و مواد مغذی موجود در برخی از نان های گندم از آن جدا می شوند. حتما نان تهیه شده از گندم کامل را خریداری کنید.

سبزیجات

اگر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات شما را به خوردن آن متقاعد نکنند ، قطعاً قدرت آن برای کاهش وزن شما را مجاب می کند. سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی از نظر فیبر زیاد و کالری بسیار کمی دارند. خوردن سالاد قبل از غذا باعث می شود کمتر غذا بخورید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از نیاسین است که سیستم گوارشی بدن را فعال نگه می دارد و از نفخ جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که کره بادام زمینی چربی زیادی دارد ، بنابراین بیش از دو قاشق غذاخوری در روز میل نکنید.

آووکادو

علاوه بر داشتن اسیدهای غیر اشباع نشده اشباع نشده ، آووکادو منبع غنی فیبر است (11 تا 17 گرم در هر آووکادو) ، و آن را به عنوان غذایی عالی برای جلوگیری از گرسنگی و تجمع چربی تبدیل می کند. روزی نصف فنجان آووکادو بخورید.

IST

چای مخصوصاً چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد. طبق یک مطالعه در سوئیس ، کسانی که چای می نوشند کالری بیشتری نسبت به دیگران می سوزانند. اگر هدف شما تهیه چای است ، بستنی آماده را خریداری نکنید ، زیرا در طی تهیه این نوع چای ، مواد مغذی لاغری آن از بین می رود. در عوض ، یک کیسه چای را به مدت 2 دقیقه در آب گرم خیس کنید ، سپس 2 حبه یخ اضافه کنید و آن را بنوشید.

پنیر پارمسان

کم کالری و کلسیم زیاد این پنیر باعث فعال شدن هورمونهای چربی بدن می شود. از آنجا که این پنیر حاوی پروتئین بیشتری نسبت به سایر محصولات لبنی است ، مدت طولانی تری احساس می کنید. هر روز 30 میلی گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

لوبیا سفید

این نوع لوبیا حاوی فیبر بی نظیری است که در مقابل هضم مقاوم است. از آنجا که هضم کندتر باعث پردازش کالری بیشتر در بدن می شود ، وزن شما کاهش می یابد. برای سوزاندن چربی شکم توصیه می شود روزانه نصف فنجان لوبیای سفید میل کنید.

روغن ماهی

ساردین ها و ماهی قزل آلا خواص زیادی دارند. این ماده مغذی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 باید در رژیم غذایی گنجانده شود. اگر می توانید ماهی بخورید ، روغن آن یک مکمل خوب است. روغن ماهی به سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک می کند.

سرکه

طبق یک مطالعه در ژاپن ، افراد چاق که 8 یا یک قاشق غذاخوری سرکه روزانه به مدت 8 هفته می خورند ، شاهد کاهش چشمگیر چربی بدن به خصوص چربی شکم بوده اند. یک نظریه این است که اسید استیک موجود در سرکه پروتئین هایی تولید می کند که چربی را می سوزاند.

غذاهای ممنوع

علاوه بر مصرف این غذاها ، غذاهایی وجود دارد که نه تنها تمام تلاش خود را برای سوزاندن چربی شکم هدر می دهند ، بلکه ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند:

همچنین ببینید

رژیم وایکینگ چیست؟

آخرین "رژیم" در رسانه های اجتماعی رژیم وایکینگ است. طرفداران این رژیم ادعا می کنند …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *