خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » چگونه عادت بد را کنار بگذاریم؟

چگونه عادت بد را کنار بگذاریم؟

همه افراد باید این قدرت را داشته باشند که عادتهای بد خود را تغییر دهند تا به اهداف خود برسند و در زندگی موفق شوند.

تعهد برای دستیابی به همه چیز مهم زندگی ضروری است. وقتی اراده و تعهد قوی برای رسیدن به هدف خود دارید ، هیچ کاری قادر نخواهد بود جلوی شما را بگیرد. در ضمن عادت هایی وجود دارد که می تواند به عنوان مانعی در راه شما سبز شود. با این حال ، عادات مثبت می تواند درست برعکس عمل کند و باید تا حد امکان توسعه یابد.

به یاد داشته باشید که عادات شما سوخت عملکرد شما است. علاوه بر این ، عاداتی است که آرامش و شادی درونی شما را تعیین می کند. خلاص شدن از عادت های منفی و ایجاد عادت های جدید و مثبت باعث کاهش استرس ، افزایش بهره وری و کمک به شما برای داشتن زندگی سالم تر و موفق تر می شود.

چگونه می توان عادت را به طور دائم تغییر داد؟

برای تغییر دائمی یک عادت ، باید روی فرآیند مورد نیاز برای رسیدن به نتایج مطلوب تمرکز کنید. اگر روی این فرآیند و مراحلی که در زیر توضیح می دهیم تمرکز می کنید ، می توانید به تدریج عادت های بد را از بین ببرید و آنها را با چیزهای خوب جایگزین کنید ، بنابراین به تمام اهدافی که در ذهن دارید برسید.

با عادات کمی که می خواهید تغییر دهید آشنا شوید

مطمئناً شما عادات كوچكی دارید كه معمولاً به آنها عادتهای بد گفته می شود. شما باید روند و عواملی را که برای تغییر مداوم این عادت ها لازم دارید ، درک کنید.

جای تعجب نیست که رابرت طیببی ، مددکار اجتماعی بالینی ، می گوید: "شما باید با تمرکز روی رفتارهای خاص و قابل انجام ، روند تغییر عادت را شروع کنید. این مانند این است که کفشهایتان را در اتاق نشیمن پرتاب نکنید ، بلکه آنها را در کمد خود قرار دهید. "

شناسایی عادت مهم است. شناسایی عادات خاص به جای رفتارهای کلی به شما کمک می کند تا سریعتر در تغییر آن عادت کار کنید و به شما امکان می دهید به جای اتلاف وقت ، روی هدف خود تمرکز کنید.

برای هر عادت بد جریمه بپردازید

برای انجام یک عادت بد جریمه ای را برای خود تعیین کنید. به عنوان مثال ، برای هر بار سیگاری جریمه ای بپردازید که این امر مانع از تکرار عادت بد می شود ، حداقل برای پس انداز آن پول یا اختصاص آن به چیز دیگری.

آن جریمه ها را جمع کنید و ببینید چقدر در طول زندگی عادت های بد را می پردازید. این به شما کمک می کند تا سایر کارهایی را که می توانید با آن پول انجام دهید ، تجسم کنید. بنابراین شما اثر مخرب و تعداد دفعات تکرار عادت های بد را می فهمید و ممکن است دلیل خوبی برای کنار گذاشتن این عادت باشد.

منبع عادت را پیدا کنید

عادت های بد اغلب در اثر استرس و خستگی ایجاد می شود. یافتن ریشه و منبع تحریک عادت می تواند به شما کمک کند عادت را تغییر دهید یا یک عادت بد را جایگزین چیزهای خوب کنید.

به عنوان مثال ، اگر در هنگام استرس به خوردن غذاهای کم ارزش عادت کرده اید ، منبع این عادت بد ، استرس را پیدا کرده اید ، بنابراین دفعه بعد که احساس استرس می کنید ، آن را با یک عادت مثبت مانند تمرین مراقبه امتحان کنید. پیاده رو یا هر عادت خوبی که می تواند استرس را برطرف کند جایگزین کنید.

با ایجاد تغییرات کوچک شروع کنید

شکل دادن به عادات جدید به تلاش و تلاش هم زمان نیاز دارد. مطمئناً کار آسانی نیست. نباید انتظار داشت که یک شبه از عادت بد خلاص شوید. شما باید صبور باشید و روی گام های کوچک و مثبت تمرکز کنید.

به عنوان مثال ، می توانید به جای خامه ، قهوه خود را با شیر کم چرب ترکیب کنید. مراحلی مانند اجتناب کامل از قند ممکن است در ابتدا کار نکند ، اما مراحل کوچک و معنی دار نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

مدیتیشن یا آموزش ذهن آگاهی از آنچه اتفاق می افتد ایجاد می کند. این در مورد دیدن تأثیر عادتهای منفی پیروی می کند. عادات در قشر جلوی مغز شکل می گیرند. این منطقه کوچک وظیفه روشن کردن در یک نقطه خاص از زمان را دارد.

دانشمندان علوم اعصاب در MIT دریافتند که در حالی که عادات ممکن است ریشه های عمیق تری در مغز داشته باشند ، مرکز برنامه ریزی مغز آنچه را برای رفع این عادت ها انجام می دهد انجام می دهد.

آموزش ذهن آگاهی می تواند قشر فرونت را که مسئولیت برنامه ریزی ، تصمیم گیری و تمرکز را بر عهده دارد ، فعال کند. همچنین می تواند آمیگدال مغز مناسب ، که مسئولیت احساسات و ترس منفی است ، را تا حدودی کوچکتر کند.

طبق گفته جودسون Brewer در سخنرانی Ted & # 39 ، مغز شما از روال محرک ، رفتار و پاداش پیروی می کند. با ذهن آگاهی می توانید قشر فرونتال را فعال کنید تا به شما در شناسایی محرک ها ، ارزیابی عادات بد و عادت های خوب کمک کند.

همچنین بخوانید: چگونه آگاهی داشته باشیم؟

محیط خود را تغییر دهید

با ماندن در محیطی که عادات منفی را تحریک می کند ، نمی توانید یک عادت را تغییر دهید.

عادات از سه بخش تشکیل شده است: نشانه ، روال ، پاداش.

این علامت باعث می شود مغز شما از روال عادی پیروی کند. این به دنبال عملکرد واقعی و جوایز دریافت شده از برنامه روزمره است.

به عنوان مثال ، تصور کنید که در خیابان قدم می زنید و یک فروشگاه سیگار (علامت) می بینید ، سپس برای خرید یک بسته به آنجا می روید. شما شروع به سیگار کشیدن (روزمره) می کنید و بلافاصله احساس کوتاه مدت و لذت بخش (پاداش) دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید ، باید از پیاده روی در آن خیابان خودداری کنید. هنگامی که محیط خود را با تغییر علامت تغییر می دهید و می توانید به خود قدرت دهید تا عادات مفید و مثبتی را شروع کنید.

صبور باش

به یاد داشته باشید که می توانید یک شب صد ساله قدم بردارید ، و تغییر عادت به این امر منجر می شود. بنابراین وقتی تصمیم دارید عادت را تغییر دهید صبور باشید. برای تکمیل روند تغییر عادت ، هرگز تسلیم نشوید و منتظر تغییر عادت های خود باشید.

تمرین نوشتن ذهنی

با تمرین نوشتن ذهنی می توانید یک عادت را تغییر دهید. فیلمنامه ذهنی را می توان به عنوان مجموعه ای از رفتارها یا واکنشها به موقعیتهای خاص تعریف کرد. در این روش ، تلاش هماهنگ برای تغییر یک عادت انجام می شود.

چه مدت طول می کشد تا یک عادت تغییر کند؟

زمان دقیقی برای تغییر یک عادت وجود ندارد ، اما چندین محقق چندین روش و چارچوب زمانی را برای شکل دادن به عادات جدید پیشنهاد کرده اند.

فیلیپا لالی ، یک محقق روانشناسی بهداشت در UCL ، با تیمش کار کرد تا بررسی کند که چقدر طول می کشد تا یک عادت تغییر کند. طبق این مطالعه ، بیش از 96 نفر طی یک دوره 12 هفته ای مورد آزمایش قرار گرفتند. هر فرد یک عادت جدید را انتخاب کرد و طی 12 هفته دیگر ، آنها گزارش دادند که آیا این عادت رشد کرده است یا نه.

بعضی از افراد عادات ساده ای مانند نوشیدن آب با ناهار را انتخاب کرده اند. برخی دیگر به مدت 15 دقیقه به دنبال کارهای سخت تر مانند دویدن و ورزش در شب بودند.

در پایان ، این تیم دریافت که شرکت کنندگان در یک بازه زمانی بطور خودکار عادات جدید را فعال می کنند. حقیقت این است که ، شما برای ایجاد عادت های جدید یا شکستن عادت های قدیمی ، بین دو تا هشت ماه زمان نیاز دارید.

اما حرف آخر …

به یاد داشته باشید که هنگام تصمیم گیری برای تغییر یک عادت یا ایجاد یک جدید ، تعهد و هماهنگی مهم هستند و مطمئن باشید بیشتر روی نتیجه تمرکز می کنید تا نتیجه. در این روش می توانید قدم های کوچکی بردارید ، از مسیر این تغییر عادت لذت ببرید و منتظر باشید که در نتیجه چه خواهد شد.

همچنین ببینید

گران ترین چای جهان؛ 30 برابر گرانتر از طلا + عکس

وقتی قیمت گران تمام می شود ، طلا می تواند کمی بیش از حد گسترده …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *