خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » نحوه استفاده از زنجبیل برای چربی سوزی

نحوه استفاده از زنجبیل برای چربی سوزی

زنجبیل ریشه ای است که طعم تند و حالت ترد دارد. فواید سلامتی زنجبیل بسیار است. یکی از فواید زنجبیل توانایی آن در کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم است. این مقاله را بخوانید تا درباره رابطه زنجبیل و لاغری بیشتر بدانید.

تحقیقات در مورد رابطه زنجبیل و لاغری چه می گوید؟

طبق گفته آیورودا (ریشه زنجبیل) می تواند به کنترل وزن کمک کند (یک علم باستانی در هند که از گیاهان دارویی ، ماساژ و یوگا برای سالم نگه داشتن و سالم نگه داشتن بیماران استفاده می کند) ، و تحقیقات این ویژگی زنجبیل را تأیید کرده است.

این مطالعه که در شماره 2014 ژورنال علوم غذایی و کشاورزی منتشر شد ، سه گروه از موش های دارای اضافه وزن را آزمایش کرد. به موشها به مدت 30 روز یک مکمل 30 روزه زنجبیل (ترکیبی که در زنجبیل یافت می شود) داده شد و پس از آن آنها توانستند وزن خود را کاهش دهند. قند خون و سطح لپتین در این موش ها نسبتاً کم بود. لپتین ترکیبی است که در احساس پر شدن بعد از غذا موثر است و می تواند در کاهش وزن نقش موثری داشته باشد.

محققان به این نتیجه رسیدند که زنجبیل می تواند از چاقی در رژیم های غذایی پرچرب جلوگیری کند و از زنجبیل می توان به عنوان یک مکمل برای درمان چاقی استفاده کرد.

طبق مطالعات دیگری که در سال 2013 در ژورنال اروپایی پزشکی و داروسازی منتشر شده است ، تأثیر زنجبیل بر کاهش وزن مشابه ارلیکات بود. زنجبیل همچنین با بالا بردن کلسترول خون خوب (HDL) در کاهش سطح کلسترول خون تأثیر معنی داری دارد. با قدرتی که زنجبیل بر احساس سیری و هضم مناسب مواد غذایی دارد ، نقش آن در کاهش وزن جای تعجب ندارد.

چگونه زنجبیل با چربی شکم مقابله می کند؟

زنجبیل علاوه بر نقش آن در کاهش وزن ، به آبرسانی شکم و باسن نیز کمک می کند. اگر می خواهید شکم شش بسته داشته باشید ، زنجبیل می تواند در عواملی که باعث چربی شکم می شوند ، کمک کرده و تأثیر بگذارد. این عوامل می تواند شامل پرخوری ، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای ورزش باشد.

زنجبیل باعث می شود احساس پر احساس کنید و به لطف این ویژگی زنجبیل ، کمتر وسوسه می شوید که پرخوری کنید. زنجبیل به عنوان یک سرکوب کننده اشتها طبیعی به شما در کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل تقریباً بدون کالری است و می توان آن را تازه یا همراه با غذا و نوشیدنی میل کرد.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می تواند سطح کورتیزول در خون را افزایش دهد. نتیجه آن خروج از سیستم ایمنی بدن و سوزاندن تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می تواند منجر به افزایش وزن شود و از بین رفتن شکم و چربی پهلو سخت تر شود. مطابق مقاله ای که در بولتن بیولوژیک و دارویی 2004 منتشر شده است ، زنجبیل می تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

مصرف زنجبیل می تواند به بازگرداندن تعادل در بدن شما کمک کند و کاهش وزن را برای شما راحت تر کند. طعم تند و بی نظیر زنجبیل می تواند انرژی شما را از نظر جسمی و روحی بالا ببرد.

زنجبیل متابولیسم شما را افزایش می دهد

طبق یک تحقیق در سال 2012 ، زنجبیل علاوه بر خاصیت سیری ، دارای خواص گرم کننده نیز هست. غذاهای گرم با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت و کالری سوزی کمک می کنند.

ژورنال بین المللی چاقی خاطرنشان می کند که خوردن غذاهایی که اثر گرم کنندگی دارند می تواند ابزاری بالقوه برای کاهش وزن باشد. این مواد غذایی باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی ها شده و از طریق کاهش سرعت متابولیسم از کاهش وزن جلوگیری می کنند. در این مطالعه ، تفاوت بین صبحانه حاوی نوشیدنی زنجبیل (2 گرم پودر زنجبیل حل شده در آب داغ) و صبحانه بدون آن و تأثیر آن بر مصرف انرژی و احساس پر بودن در مردان دارای اضافه وزن مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعات تأثیر قابل توجهی زنجبیل بر گرما نشان داده اند و شرکت کنندگان که نوشیدنی های حاوی زنجبیل را نوشیدند کمتر احساس گرسنگی می کردند ، بنابراین مصرف مواد غذایی آنها کاهش یافت. این نتایج تأثیر بالقوه زنجبیل بر کاهش وزن را نشان می دهد.

نحوه استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن

زنجبیل و لاغری: چای زنجبیل ، لیمو و عسل می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

اگر می خواهید از اثرات شگفت انگیز زنجبیل برای کاهش وزن لذت ببرید ، می توانید از روش های زیر از زنجبیل استفاده کنید.

قبل از غذا یک تکه نازک زنجبیل را جوید. این به تنظیم متابولیسم ، تحریک هضم ، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می کند.
یک تکه زنجبیل را رنده کرده و با کمی آب لیمو ترش و نمک مخلوط کنید. قبل از غذا مقدار کمی از این ترکیب میل کنید. این امر اشتهای شما را کنترل می کند و به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این ، از خواص لیمو ترش نیز بهره مند خواهید شد.
* زنجبیل یکی از بهترین ادویه ها برای کاهش وزن است. هر زمان که می خواهید مصرف زنجبیل خود را افزایش دهید می توانید از آن به عنوان طعم دهنده در غذاهای خود استفاده کنید. پختن زنجبیل برای مدت زمان کوتاه و حدود 6 دقیقه می تواند مزایای سلامتی آن را افزایش دهد. خوشبختانه زنجبیل طعم مطلوبی دارد و شما لازم نیست که طعم آن را در غذای خود پنهان کنید.
* زنجبیل تازه را برش داده و آن را به انواع غذاها ، سوپ ها و سس ها اضافه کنید. این کار به غذای شما طعم تند و خوبی می بخشد و همچنین به سلامتی شما کمک می کند. بهترین زمان برای اضافه کردن زنجبیل به مواد غذایی در آخرین مراحل پخت و پز است. اگر خیلی زود زنجبیل به غذا اضافه شود ، به دلیل فرایند پخت ، مقداری زنجبیل خود را از دست می دهد. پخت و پز زنجبیل برای چند دقیقه آنتی اکسیدان ها را در زنجبیل آزاد می کند.
* راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره ، تهیه چای لیمو و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می تواند میزان مصرف زنجبیل را افزایش دهد. تهیه آن نیز آسان است و طعم خوبی دارد. لیمو همچنین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. برای تهیه چای لیمو و زنجبیل می توانید 5 سانتی متر ریشه زنجبیل را با یک لیتر آب ، 30 میلی لیتر لیمو ترش و 5 میلی لیتر عسل مخلوط کنید. برای تهیه این نوشیدنی ، زنجبیل را به مدت 5 دقیقه با آب جوش مخلوط کرده و آن را روی درب قرار دهید. بعد از سرد شدن مخلوط ، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو لذت ببرید. برای تهیه این نوشیدنی همچنین می توانید از چای سبز به جای آب جوش استفاده کنید.

با مصرف زنجبیل چقدر وزن کم می کنیم؟

مصرف زنجبیل نمی تواند به سرعت وزن شما را کاهش دهد. اثرات مصرف زنجبیل کند و تدریجی است. عجله نکنید و مدتی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل لذت ببرید. گاهی از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه می تواند یک موفقیت بزرگ باشد.

به یاد داشته باشید که علاوه بر زنجبیل ، روند کاهش وزن شما به عوامل دیگری مانند ورزش ، تغذیه ، استرس و عوامل ارثی نیز بستگی دارد. برای استفاده بیشتر از فواید زنجبیل ، شما باید از روشهای دیگر کاهش وزن استفاده کنید تا سریعتر نتیجه مورد نظر خود را بدست آورید.

چگونه روند کاهش وزن را سرعت بخشیم؟

در وهله اول خوردن چربی های ناسالم ، غذاهای فرآوری شده ، غذاهای سریع ، قند و شکر را متوقف کنید. همچنین می توانید با خوردن غذاهای زیر سریعتر وزن خود را کاهش دهید. بعضی از غذاها می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل ، زیره ، سرکه سیب ، لیمو ترش و آب آن ، چای سبز ، عسل و دارچین و برخی ادویه ها در کاهش وزن موثر هستند.

موارد زیر همچنین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

* فعال باش. با 4 یا 5 وعده غذایی ملایم در هفته ، می توانید متابولیسم بدن را افزایش دهید. اگر وقت کافی برای ورزش ندارید ، 20 تا 40 دقیقه پیاده روی در روز می تواند تأثیر چشمگیری بر سلامتی و تناسب اندام شما بگذارد.
* تمرینات متناوب (فاصله) انجام دهید. در این روش تمرینات فشار قوی و کم فشار بصورت متناوب انجام می شود. طبق تحقیقات انجام شده ، این نوع ورزش می تواند سرعت چربی سوزی را تا 36٪ افزایش دهد.

علاوه بر کاهش وزن ، زنجبیل به درمان التهاب ، کاهش تهوع ، بهبود هضم و از بین بردن سلولهای سرطانی کمک می کند. همچنین می توانید از چای زنجبیل برای سم زدایی بدن و مقابله با بسیاری از بیماری ها استفاده کنید.

پودر زنجبیل برای ماه ها قابل ذخیره است. بهترین شرایط برای ذخیره پودر زنجبیل ، قرار دادن آن در یک ظرف شیشه ای بسته در یک مکان خنک و تاریک است. ریشه زنجبیل تازه را می توانید تا سه هفته در یخچال نگهداری کنید. ریشه زنجبیل همچنین می تواند تا 6 ماه در فریزر نگهداری شود و در صورت نیاز از آن استفاده شود.

بیشتر افراد می توانند از زنجبیل سود ببرند ، اما زنجبیل برای همه گزینه مناسبی نیست. زنجبیل ممکن است در برخی از داروها تداخل داشته باشد و تأثیر منفی بر سلامت افراد داشته باشد.

همچنین ببینید

چرا کاهش وزن بدون ورزش آسان تر و موثرتر است؟

شما ممکن است تصمیم به کاهش وزن یا از دست دادن وزن بگیرید. در این …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *