خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » چگونه در ماه رمضان وزن کم نکنیم؟

چگونه در ماه رمضان وزن کم نکنیم؟

روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان می تواند باعث افزایش وزن در برخی افراد شود و اگر شما هم جزو آن دسته از افراد باشید ، تنظیم مصرف غذای شما در شب می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. خوردن غذای کمتری و به نوبه خود کاهش کالری شما باعث می شود در طول این ماه مبارک وزن خود را حفظ یا از دست بدهید.

دلایل افزایش وزن در ماه رمضان چیست؟
به طور مداوم بین افطار و سحر غذا بخورید که گاه با احساس پر بودن و همچنین خستگی همراه است.
عدم تحرک و بی حالی بعد از افطار.
بیش از حد غذاهای سرخ شده ، پرچرب و پر کالری ، به خصوص در شب بخورید
افطار را در خارج بخورید یا میهمانان را دعوت کرده و با مقادیر متنوع و متنوع غذا روبرو شوید
راه هایی برای کمک به بهبود عادات غذا خوردن و کنترل اضافه وزن
از پرخوری خودداری کنید: افطار سبک بخورید که شامل غذاهای معقول باشد و همچنین غذای خود را به آرامی جوید تا از سوء هاضمه جلوگیری کنید.
افطار خود را با سوپ و سالاد شروع کنید. این غذاها از نظر کالری کم هستند و احساس پر شدن را به شما نشان می دهند.
در هنگام روزه گرفتن ، حداقل هشت لیوان آب بنوشید.
به جای آب میوه های آماده که ممکن است قند زیادی داشته باشد ، میوه های تازه و آب میوه های تازه و بدون قند میل کنید.
محصولات لبنی کم چرب و گوشت بدون چربی را انتخاب کنید.
به جای شیرینی سالاد میوه بخورید.
حداقل هر روز نیم و نیم ساعت پیاده روی کنید تا کالری اضافی بسوزانید.
آشپزی سالم همچنین نقش مهمی در مدیریت وزن دارد!

هنگام پخت و پز ، غذاهای سرخ شده ماه رمضان را تا حد امکان با غذاهای سرخ شده سرخ کرده درست کنید. در عوض ، با پخت و پز با کمی روغن نباتی ، پخت و پز ، برشته کردن ، بخارپز یا کباب کردن ، میزان مصرف چربی خود را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که کاهش چربی در آشپزی شما لزوماً به معنای کاهش طعم آن نیست. شما می توانید غذای خود را با سبزیجات تازه ، ادویه جات ترشی جات و ترشی چاشنی بزنید ، که بدون اضافه کردن کالری باعث افزایش طعم می شود.

استفاده از نکات فوق به شما کمک می کند تا آنچه را که می خورید کنترل کنید و در برابر وسوسه و پرخوری مقاومت کنید. شما می توانید در این فصل شاد ، سالم و سرشار از انرژی باشید.

علاوه بر این ، خوردن در حد اعتدال ، به آرامی و با معقول ، یک راه عالی برای جلوگیری از بی حالی ، فعال ماندن و گذراندن وقت با خانواده و دوستان است. یک وعده غذایی سالم ماه مبارک رمضان را زیبا و به یاد ماندنی خواهد کرد.

همچنین ببینید

آنورگاسمیا و درمان آن ، به ویژه برای زنان و مردان

آنورگاسمیا (غیر ارگاسم) نوعی اختلال جنسی است که در آن فرد با وجود تحریک کافی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *