خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » 10 ماده غذایی که معده را ذوب می کند

10 ماده غذایی که معده را ذوب می کند

شاید از غذاهایی شنیده باشید که نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند بلکه به شما در از دست دادن چربی شکم نیز کمک می کنند. شما ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که قبلاً غذاهایی مانند سالمون ، سبزیجات ، آووکادو ، لبنیات و آجیل را در رژیم کاهش وزن خود گنجانده اید. براساس تحقیقات اخیر ، چندین غذای جدید "کوچک" به این فهرست اضافه شده است. این غذاها هوس شما را از کربوهیدرات و دسر فرو می کنند و حس سلیقه شما را تقویت می کنند. در این مقاله می خواهیم ببینیم که برای کاهش وزن چه باید بخوریم.

1. روغن نارگیل

اگر شما فکر نمی کنید چه چیزی برای کاهش وزن غذا بخورید ، مطالعه ای از زنان برزیلی نشان داد که زنانی که در طی یک دوره 12 هفته از مکمل روغن نارگیل استفاده می کردند ، اندازه کمر داشتند. روغن نارگیل حاوی نوعی اسید چرب اشباع به نام اسید لوریک است که به سرعت در بدن به انرژی تبدیل می شود. این بدان معناست که کالری موجود در اسید لوریک قبل از چربی ذخیره شده سوخته و به انرژی تبدیل می شود و باعث می شود شکم شما کاهش وزن پیدا کند. شما مجبور نیستید آن را به صورت قرص مصرف کنید ، فقط روغن نارگیل تصفیه شده را با روغنهای دیگر جایگزین کنید.

2. محصولات غذایی قرمز یا بنفش

پاسخ دوم به این سؤال که برای کاهش وزن بر روی شکم چه غذایی باید بخوریم می توان گفت غذاهای بنفش و قرمز است! مطالعه جدیدی که توسط ژورنال اروپایی بالینی تغذیه انجام شده ، نشان داد زنانی که رژیم غذایی غنی از غذاهای قرمز یا بنفش مانند انگور ، گوجه فرنگی ، بادمجان و کلم را در طی یک دوره سه ساله می خورند ، بیشتر از خانمها می توانند سبزیجات بیشتری بخورند. و میوه ها به رنگ سبز ، زرد یا نارنجی و دارای چربی شکمی کمتری بودند. برخی مطالعات ادعا می کنند که وجود فلاونوئیدها در برخی از این محصولات مانع از جذب چربی می شود یا بر روند چربی سوزی تأثیر می گذارد و باعث کاهش وزن شکم می شود.

3. سرکه انار

یکی از بهترین غذاها برای رژیم لاغری ، سرکه انار است. طبق مطالعه محققان کره ای ، مصرف 30 میلی لیتر سرکه انار در زنان دارای اضافه وزن به مدت 8 هفته ، چربی شکم را 3.7 درصد کاهش داده و در نهایت منجر به کاهش وزن شد. به گفته دکتر کارول جانستون ، استاد دانشگاه آریزونا ، همه انواع سرکه حاوی اسید استیک هستند که هم هضم نشاسته را تحریک می کند و هم آنزیمی را که در سوزاندن چربی موثر است تحریک می کند.

4- غلات کامل

طبق یک مطالعه در دانشگاه تافتز ، کسانی که روزانه سه یا بیشتر غلات کامل می خورند ، نسبت به افرادی که کمتر از نیمی از غلات کامل می خورند ، 10 درصد چربی شکمی داشتند. محقق اصلی ، دکتر نیکولا مک کیون می گوید: "این ممکن است به دلیل تأثیر غلات کامل بر هورمون های کنترل اشتها و احساس سیری باشد." یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل ، که برخی از هورمون ها را برای کاهش ذخیره چربی شکمی تحریک می کند. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که افرادی که دانه های تصفیه شده (نان های سفید و شیرینی ها) مصرف کرده اند ، کاهش چربی شکم خود را کاهش نداده اند. به گفته دکتر مک کان ، بهتر است دانه های تصفیه شده را با دانه های کامل مانند برنج قهوه ای یا فارو (مواد غذایی تهیه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

5. لوبیا

یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. مطالعات ژورنال چاقی نشان می دهد که مصرف 10 گرم فیبر در روز خطر چربی شکمی را به میزان 4 درصد کاهش می دهد. به گفته محققان ، بهترین منبع فیبر حبوبات ، به ویژه عدس ، لوبیای سیاه و لوبیا لیمو (لوبیای عروس) است که طبق گفته محققان ، 7 تا 8 گرم فیبر در هر نیم فنجان وجود دارد. دکتر کریستن جی هیرستون ، محقق اصلی گفت: "کریستن جی. هیرسون و لوبیای آبی نیز گزینه های خوبی هستند زیرا آنها 4 تا 5 گرم فیبر در هر نیم لیوان دارند."

6. دانه های چیا

به گفته دکتر لیندسی براون ، استاد دانشگاه کوئینزلند ، که در مورد تأثیر چیا در از بین بردن چربی شکم مطالعه کرده است ، دانه های چیا علاوه بر پروتئین و فیبر حاوی ALA (آلفا لینولنیک اسید) علاوه بر پروتئین و فیبر هستند که از حضور حیاتی جلوگیری می کند اندامها در ناحیه شکم ، توسط چربی ساخته می شود. دانه های چیا را می توان با انواع اسموتی ها مخلوط کرد ، با ماست چاشنی زده یا با شیر بادام ، کمی دارچین و عسل ترکیب کرد تا یک پودینگ تهیه شود.

7. دارچین

مقدار زیادی دارچین بخورید تا چربی شکم بسوزد. دارچین یکی از طرفداران لاغری شکمی است که در کابینت ادویه های خود پیدا خواهید کرد. در یک آزمایش ، دانشمندان ژاپنی چندین موش را روی یک رژیم غذایی پرچرب و پر قند قرار داده و روغن دارچین ، طعم دارچین گرم را به رژیم غذایی خود اضافه کردند. یک ماه بعد ، موش هایی که ترکیب دارچین را مصرف می کردند چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند که این ماده در از بین بردن توده های چربی مؤثر است. کری گانس ، نویسنده "یک تغییر رژیم غذایی کوچک" ، توصیه می کند که یک قاشق چای خوری دارچین را در رژیم غذایی روزانه خود باز کنید.

8. زردچوبه

مشخص است که ادویه کار جادوی خود را از این ادویه عجیب و مرموز به دست می آورد. اما از این پس می توانید به زردچوبه نیز به عنوان "کمربند لاغری" نگاه کنید! طبق مطالعه‌ای در مجله Food & Function ، زردچوبه حاوی مولکولی است که قند خون را تجزیه کرده و آن را به انرژی تبدیل کرده و از ذخیره شدن آن به عنوان چربی در شکم جلوگیری می کند. بروک آلپرت ، متخصص تغذیه توصیه می کند روزانه یک قاشق غذاخوری زردچوبه مصرف کنید. به پیشنهاد وی ، زردچوبه ، ماست یونانی ، انواع اسموتی سبز ، سبزیجات بو داده ، تخم مرغ و حتی چای را می توان به زردچوبه اضافه کرد. نگران نباش! مقدار کمی زردچوبه طعم خاصی ندارد ، به خصوص اگر در غذای مورد نظر شما طعم های مختلفی وجود داشته باشد.

9. شکلات تیره

مانند بسیاری از دشمنان چربی ، شکلات حاوی فلاونوئیدها است. به همین دلیل است که محققان اسپانیایی در یک مطالعه اخیر در مورد 1،458 نوجوان دریافتند که افرادی که بیشتر شکلات مصرف می کردند کمر باریک تری دارند. "مهم نیست که شکلات چیست ، اما شکلات تلخ 70٪ حاوی مقادیر زیادی کاتچین است ، نوعی فلاونوئید که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که) چربی را در شکم ذخیره می کند ، اهمیت ندارد. .تانیا زاکربروت ، بنیانگذار رژیم F-Factor ، توصیه می کند به جای شیرینی های معمول در رژیم غذایی ، روزانه حدود 30 گرم شکلات تلخ 70 درصد مصرف کنید ، همچنین می توانید علاوه بر خوردن از شکلات تیره ، برای کاهش وزن نیز استفاده کنید. یک منبع انرژی در ورزشگاه و هنگام ورزش.

10. تخم کتان و لاغر تخم مرغ

دانه کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مناسب است. این ماده مغذی با فیبر فراوان باعث می شود احساس سرشار بودن ، غنی از امگا 3 و لیگنین کنید و به شما در کاهش وزن کمک می کند. هنگامی که هر قاشق غذاخوری تخم کتان فقط 36 کالری دارد ، آن را آسان در رژیم غذایی خود قرار دهید.

فیبر موجود در تخم کتان به اندازه ای است که فقط یک قاشق غذاخوری برای موثر بودن آن کافی است. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که فیبر کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول کتان روند هضم را کند می کند و از تبدیل گلوکز به قند جلوگیری می کند. تنظیم قند خون به شما در کاهش وزن کمک می کند زیرا قند اضافی همیشه به چربی تبدیل می شود. با افزایش قند ، انسولین نیز آزاد می شود و به بدن سیگنال می دهد که چربی های ذخیره شده را ذخیره کند. علاوه بر این ، فیبر موجود در دانه کتان حاوی باکتری های خوبی است که می تواند باعث کاهش وزن شود.

امگا 3 خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و طبق یک مطالعه سال 2013 ، خوردن غذا تا حد امکان مانع چاقی می شود. امگا 3 با افزایش سطح آدیپونکتین ، هورمونی که توسط سلولهای چربی ترشح می شود و باعث تنظیم سوخت و ساز چربی و گلوکز می شود ، در کاهش وزن کمک می کند.

فقط دو ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی بذر کتان هستند: دانه کتان و دانه کنجد. و مقدار لینا در دانه کتان 7 برابر بیشتر از کنجد است. کلسترول با کاهش کلسترول می تواند بروز بیماریهای قلبی عروقی را کاهش دهد. خواص آنتی اکسیدانی آن همچنین رشد تومورهای سرطانی را خنثی می کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. اگرچه تحقیقات تأثیر Linan & # 39 در کاهش وزن را اثبات نکرده اند ، اما پتانسیل آن برای کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند ، مشروط بر اینکه کالری دریافت شده از کالری مصرفی بالاتر نباشد.

مصرف دانه کتان معمولاً با عوارض جانبی خاصی همراه نیست ، اما به دلیل برخی از ترکیبات فعال ، باید اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید. این غذا ممکن است باعث یبوست یا عوارض جانبی دیگری مانند اسهال ، نفخ شکم و درد شکم شود. زنان باردار نباید از تخم کتان استفاده کنند. اگر به دیابت ، خونریزی ، انسداد روده ، سرطان حساس به سرطان یا هر بیماری مزمن دیگری مبتلا هستید ، قبل از خوردن تخم کتان با پزشک خود مشورت کنید.

تخم کتان را تا 24 ساعت بعد از آسیاب کردن ، یخچال و فریزر کنید ، و پس از آن سودمندی خود را از دست می دهید. می توانید حداکثر 15٪ آرد را با دانه کتان در دستور العمل های مختلف جایگزین کنید ، اما احتمالاً باید مقدار مخمر را افزایش دهید. استفاده از تخم کتان به جای تخم مرغ و روغن می تواند کالری دریافتی شما را کاهش دهد. می توانید هر 1 قاشق غذاخوری مارگارین را با 3 قاشق غذاخوری تخم کتان ، و هر تخم مرغ را با ترکیب 1 قاشق غذاخوری تخم کتان و 3 قاشق غذاخوری آب جایگزین کنید.

همچنین ببینید

از بین بردن شیرینی ها در رژیم غذایی و تأثیر آن بر سلامت بدن و تناسب اندام

طبق مطالعه وزارت کشاورزی ایالات متحده ، مصرف قند در ایالات متحده طی چند دهه …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *