خانه » دسته بندی پست » پزشکی و سلامتی » تناسب اندام » اهمیت ساعت خوردن در چربی سوزی

اهمیت ساعت خوردن در چربی سوزی

بدن شما ساعت واقعی نیست اما 24 ساعت شبانه روز کار می کند و این ریتم شبانه روزی بدن را مطابق برنامه زمانبندی مناسب نگه می دارد. این شرایط به بدن شما اجازه می دهد تا با تغییرات محیطی ، خواب و رفتارهایی مانند خوردن غذا سازگار شود.

این واقعیت که وقتی غذا می خوریم ، تأثیر ویژه ای در وضعیت بدن ، کالری دریافتی و مواد مغذی ما دارد. زمان وعده های غذایی و بین وعده های غذایی می تواند بر تنظیم سوخت بدن ، وزن ، مدیریت بیماری های مرتبط با چاقی و چرخه خواب بدن تأثیر بگذارد:

ساعت 7 بعد از ظهر: محققان دانشگاه میسوری دریافته اند که خوردن غذاهای سرشار از پروتئین در صبحانه یک راهکار سالم برای احساس تمام روز در طول روز است و میل به خوردن تنقلات را کاهش می دهد. خوردن غلات کامل در طول صبحانه همچنین به بهبود عملکرد روده کمک می کند. به طور کلی ، خوردن صبحانه سرشار از "مواد مغذی" می تواند به بدن در مدیریت وزن و جذب کلی مواد مغذی کمک کند.

ساعت 10 صبح: اگر قبل از ناهار احساس گرسنگی کرده اید ، بهترین راه انتخاب میان وعده سالم مانند کلم بروکلی با هویج یا ماست کم چرب است. برش های سیب با کره بادام زمینی نیز می تواند یک انتخاب مفید باشد. غذاهایی را برای این ساعت از روز انتخاب کنید که نیاز به جویدن بیشتری داشته باشد و به شما در طولانی مدت احساس کامل بودن کمک می کند.

12:30 بعد از ظهر: خوردن پروتئین اضافی در هنگام ناهار ، از جمله مرغ ، ماهی بدون چربی ، مهم است. اطمینان حاصل کنید که در این وعده مقداری چربی سالم مانند آووکادو یا روغن زیتون را در آن قرار دهید. مصرف این چربی ها برای جذب ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین های D ، A و E. ضروری است از خوردن هر غذای سرخ شده که دارای چربی اشباع زیاد است در هنگام ناهار خودداری کنید زیرا باعث کند شدن هضم و ایجاد احساس تنبلی در عصرانه می شود.

ساعت 16 بعد از ظهر: خوردن میان وعده ها 3 تا 4 ساعت بعد از ناهار بسیار ضروری است زیرا قند خون در این مدت تمایل به افت دارد و بدن در معرض استرس فیزیولوژیکی قرار دارد. توصیه می شود به جای تنقلات به جای کربوهیدرات های ساده ، پنیر را بادام یا یک تکه میوه میل کنید. ماست کم چرب یا شیر شکلات نیز گزینه های خوبی هستند. مراقب باشید قهوه خود را تا حد امکان برای صرف شام غرق نکنید ، زیرا این می تواند منجر به گرسنگی و هوس پنهان شود.

19:00: یک چهارم از بشقاب شام شما باید پروتئین لاغر باشد. یک چهارم دیگر غلات ، یک چهارم سبزیجات و بقیه چربیهای سالم. توصیه می شود مرغ های پخته شده را با برنج قهوه ای همراه با سبزیجات برای شام میل کنید.

شب بیست و سوم: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از خواب عادت به خوردن میان وعده ها دارید ، بهتر است بین شام و خواب چهار ساعت صبر کنید. خوردن غذاهای سبک مانند برش های سیب به همراه دارچین به شما کمک می کند قبل از خواب احساس سیری و سبکی کنید.

همچنین ببینید

نوشیدنی زنجبیل برای کم آبی بدن

زنجبیل به دلیل خاصیت ترموژنیکی آن به سوزاندن چربی و از بین بردن سموم بدن …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *