خانه » دسته بندی پست » تفریح و سرگرمی » چگونه شخصیت خود را تغییر می دهیم؟

چگونه شخصیت خود را تغییر می دهیم؟

اگر از شخصیت فعلی خود راضی نیستید و می خواهید آن را تغییر دهید ، شاید بهتر باشد در ادامه این مقاله با Alamato ادامه دهید.

آیا واقعاً امکان تغییر شخصیت ما وجود دارد یا اینکه الگوهای اصلی شخصیت ما در طول زندگی یکسان خواهد ماند؟ در حالی که کتاب ها و وب سایت هایی وجود دارند که برنامه های زیر را برای تغییر عادات و رفتارهای ما پیشنهاد می کنند ، این عقیده قوی وجود دارد که شخصیت اصلی ما در برابر تغییر مقاومت دارد. زیگموند فروید ، روانشناس تحلیلگر اتریشی ، معتقد است که شخصیت تا حد زیادی در پنج سالگی شکل می گیرد. حتی بسیاری از روانشناسان مدرن تصدیق می کنند که شخصیت کلی فرد در طول زندگی پایدار و پایدار است.

اما اگر می خواهید شخصیت خود را تغییر دهید چه می کنید؟ آیا یک رویکرد صحیح و سخت کوش می تواند منجر به تغییر در شخصیت واقعی شود یا اینکه چسبیدن به صفات نامطلوب مانع از رسیدن به اهدافمان می شود؟

آیا شخصیت پایدار و دائمی است؟

تمایل به تغییر شخصیت یکی از موارد غیر معمول نیست. ممکن است افراد خجالت زده آرزو کنند ، "کاش می توانم کمی در ملاء عام صحبت کنم." یا ممکن است مردم با خودشان بگویند ، "کاش می توانستم کمی احساساتی خود را حفظ کنم." در بسیاری از قسمت های زندگی شما ممکن است متوجه شوید که جنبه های خاصی از شخصیت شما وجود دارد که همیشه می خواهید آنها را تغییر دهید. حتی ممکن است اهداف خود را تعیین کرده و در رویارویی با این صفات بالقوه مشکل ساز کار کنید. به عنوان مثال ، معمول است که هر فرد در ابتدای سال جدید روی تغییر بخش هایی از شخصیت خود تمرکز کند ، مانند تبدیل شدن به یک فرد سخاوتمند ، مهربان ، صبور و یا اجتماعی.

به طور کلی ، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ایجاد تغییرات واقعی و پایدار در ویژگی های گسترده می تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین اگر شما از جنبه های خاصی از شخصیت خود ناراضی هستید ، آیا واقعا راهی وجود دارد که بتوانید آن را تغییر دهید؟ برخی از متخصصان ، از جمله روانشناس کارول دوک ، معتقدند که تغییر الگوهای رفتاری ، عادات و اعتقادات با ویژگی های گسترده (به عنوان مثال ، درونگرایی یا سازگاری) کلید اصلی تغییر شخصیت است.

عواملی که شخصیت را شکل می دهند

برای دیدن اینکه آیا یک شخصیت قابل تغییر است ، ابتدا باید دقیقاً بفهمیم که چه شخصیتی شخصیت را شکل می دهد. آیا شخصیت به واسطه ژنتیک (طبیعت) ما یا با تربیت ، تجربیات و محیط ما شکل گرفته است؟ در گذشته ، تئوری های فلاسفه و فیلسوفان غالباً همین رویکرد را داشتند و از اهمیت طبیعت یا آموزش حمایت می کردند ، اما امروزه بیشتر متفکران معتقدند که این ترکیبی از این دو نیرو است که در نهایت شخصیت ما را شکل می دهد. نه تنها این ، بلکه تعامل مداوم بین ژنتیک و محیط می تواند به شکل گیری شخصیت کمک کند. به عنوان مثال ، شما ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد بودن و تحمل بودن باشید ، اما کار کردن در یک محیط استرس زا می تواند شما را از آنچه ممکن است در یک موقعیت متفاوت قرار بگیرید ، متفاوت کند.

دوک داستان پسران دوقلوی یکسان را که پس از تولد از هم جدا شده ، می گوید. به عنوان دو بزرگسال ، این دو مرد با زنانی با همان سابقه ازدواج كردند كه به نظر می رسید سرگرمی های مشابه دارند و سطوح مشابه صفاتی كه براساس ارزیابی های شخصیتی اندازه گیری می شوند. اینها نمونه هایی هستند که پایه و اساس این ایده را فراهم می کنند که شخصیت های ما تا حد زیادی از کنترل ما خارج هستند. این دو مطالعه اشاره می کنند که شخصیت ما بیشتر تحت تأثیر ژنتیک ماست تا محیط و تجربیات بی نظیر ما.

ژنتیک مطمئناً در شکل گیری شخصیت بسیار مهم است ، اما بررسی های دیگر نشان می دهد که تربیت ما و حتی فرهنگ ما برای شکل دادن به شخصیت ما با آرایش ژنتیکی ما در تعامل است.

اما دوک گفت تغییر کاراکتر هنوز امکان پذیر است. صفات اصلی ممکن است در طول زندگی پایدار و غیرقابل تغییر باشد ، اما دوک معتقد است که صفاتی که زیر مجموعه ای از صفات اصلی هستند قابل تغییر هستند. به گفته وی ، این خصوصیات "واسطه" می تواند تغییر کند.

بنابراین اکنون سوال اینجاست که این خصوصیات که "واسطه" خوانده می شوند دقیقاً چیست؟

دوک استدلال می كند كه اعتقادات و سیستم های اعتقادی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت زیر سطح ویژگی های گسترده ای دارند. در حالی که تغییر برخی از جنبه های شخصیت شما می تواند چالش برانگیز باشد ، در واقع می توانید واقع بینانه درباره تغییر برخی از باورهای اساسی که به شکل و کنترل نحوه بیان شخصیت شما کمک می کند واقع بین باشید.

نظریه پردازان دیگر استدلال كرده اند كه عواملی مانند اهداف و راهبردهای مقابله نقش اساسی در تعیین شخصیت دارند. به عنوان مثال ، در حالی که شما ممکن است بیشتر از نوع شخصیتی برخوردار باشید ، می توانید مهارت های مقابله ای و تکنیک های مدیریت استرس را بیاموزید که به شما کمک می کند تا فردی آرام تر شوید.

دوک در مقاله ای در سال 2008 گفت: "اعتقادات مردم شامل نمایش ذهنی آنها از طبیعت و عملکرد آنها ، روابط و دنیای آنها است." "بشر این عقاید را پرورش می دهد و آنها را از کودکی نشان می دهد ، و بسیاری از نظریه پردازان برجسته شخصیت معتقدند که این اعتقادات یک بخش اساسی شخصیت است."

چرا روی اعتقاد تمرکز کنیم؟ اگرچه تغییر باورها لزوماً آسان نیست ، اما می تواند نقطه شروع خوبی باشد. اعتقادات ما جنبه های بسیاری از زندگی ما را شکل می دهد ، از اینکه چگونه خود و دیگران را می بینیم ، چگونه در زندگی روزمره عمل می کنیم ، چگونه به زندگی و چالش های زندگی نزدیک می شویم و چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنیم ، همه اینها اثرات اعتقادات ماست . اگر بتوانیم در باورهای خود تغییرات واقعی ایجاد کنیم ، این چیزی است که ممکن است تأثیر زیادی در رفتارهای ما و احتمالاً برخی از جنبه های شخصیت ما داشته باشد.

به عنوان مثال ، اعتقادات مربوط به خود ، مانند خصوصیات شخصی ثابت یا انعطاف پذیر را در نظر بگیرید. اگر فکر می کنید درک شما سازگار است ، پس برای تعمیق تفکر خود قدم بردارید. اگر این صفات را قابل تغییر بدانید ، به احتمال زیاد بیشتر سعی خواهید کرد که خود را به چالش بکشید و ذهن خود را گسترش دهید.

البته ، اعتقاد به خود در هر فرد نقش اساسی در نحوه عملکرد افراد دارد اما محققان دریافتند که افراد می توانند باورهای خود را تغییر دهند تا رویکرد انعطاف پذیر تری نسبت به ویژگی های خود بگیرند.

تحقیقات Duck & # 39 نشان داده است که چگونه ستایش کودکان می تواند بر اعتقادات خود درباره خود تأثیر بگذارد. کودکانی که به دلیل شعور و ستایش از آنها تحسین می شوند ، تمایل دارند باورهای نظری مداوم درباره خصوصیات شخصی خود حفظ کنند. این کودکان هوش خود را به عنوان یک صفت تغییرناپذیر تلقی می کنند. از طرف دیگر ، کودکانی که بخاطر تلاشهایشان ستایش می شوند ، معمولاً هوش خود را انعطاف پذیر می دانند. مشخص شده است که این کودکان در برابر سختی ها پایدار هستند و برای یادگیری مشتاق تر هستند.

با این تفاسیر ، یک سؤال پیش می آید: "واقعاً برای تغییر شخصیت خود چه کاری می توانیم انجام دهیم؟"

تغییر از درون گرا به یک برون گرا می تواند بسیار دشوار (یا حتی غیرممکن) باشد ، اما کارشناسان معتقدند روش هایی وجود دارد که می توانید در ویژگی های شخصیتی خود تغییرات واقعی و ماندگار ایجاد کنید. .

روی تغییر عادات خود تمرکز کنید. روانشناسان دریافته اند که افرادی که خصوصیات شخصیتی مثبتی دارند (مانند مهربانی و صداقت) دائماً با پاسخ ها روبرو می شوند. عادت را می توان آموخت ، بنابراین تغییر پاسخ های معمول خود با گذشت زمان راهی برای تغییر شخصیت شما است. البته ساختن یک عادت جدید یا شکستن یک قدیمی هرگز آسان نیست و نیاز به وقت و تلاش زیادی دارد. با تمرین کافی ، این الگوهای جدید رفتاری سرانجام به ماهیت دوم تبدیل می شوند.
عقاید خود را تغییر دهید. اگر اعتقاد دارید که نمی توانید تغییر دهید ، مطمئناً موفق به کسب & # 39؛ t نشده اید. اگر می خواهید کمی اجتماعی تر باشید ، اما باور کنید که درونگرایی شما یک صفت ثابت ، دائمی و تغییر ناپذیر است ، پس هرگز سعی نمی کنید اجتماعی تر شوید. اما اگر فکر می کنید ویژگی های شخصی شما قابل تغییر است ، به احتمال زیاد سعی می کنید به هدف خود برسید.
روی فرآیند تمرکز کنید. تحقیقات دوک & # 39 ؛ به طور مداوم نشان داده است که ستایش تلاش ها به جای توانایی ها ضروری است. به جای فکر کردن ، "من & # 39؛ متر بسیار باهوش" ، یا "من & # 39؛ متر بسیار با استعداد" ، آن افکار را با "من واقعاً سخت کار کردم" یا "من راه خوبی برای حل این مشکل پیدا کردم". رشد به جای یک ذهنیت ثابت ، ممکن است دریابید که تجربه تغییر و رشد واقعی آسان تر است.
تا انجامش نداده ای اعتباری ندارد. کریستوفر پترسون یک روانشناس مثبت است که فهمیده است که شخصیت درونگرای او ممکن است تأثیرات مخربی در حرفه خود به عنوان یک روانشناس داشته باشد. برای غلبه بر این ویژگی ، وی تصمیم گرفت در شرایطی که می خواست ، شروع به بازیگری کند ، مانند سخنرانی در کلاس پر از دانش آموزان یا سخنرانی در کنفرانس. درنهایت ، این رفتارها به سادگی به ماهیت دوم تبدیل می شوند. در حالی که وی خاطرنشان کرد که او هنوز درونگرا است ، اما یاد گرفت که در صورت لزوم چگونه به یک برون گرا تبدیل شود.
اما حرف آخر …

درست است که تغییر شخصیت ها کار ساده ای نیست و ممکن است هرگز تغییر برخی از ویژگی های گسترده تر هرگز ممکن نباشد. اما محققان بر این باورند که کارهایی وجود دارد که می توانید بخش های خاصی از شخصیت خود را تغییر دهید ، جنبه هایی که خصوصیات گسترده ای در زیر آن سطح دارند. نحوه عملکرد ، فکر کردن و اعمال آن در زندگی روزمره می تواند تغییری ایجاد کند.

همچنین ببینید

بهترین داروهای خانگی برای گرمازدگی

بهترین داروهای خانگی برای گرمازدگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *